Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ALG 2.8 193 KM] Po kolizji drogowej przestawiony rozrząd A6

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
djkonradus727
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 lut 2016, 21:34
Lokalizacja: łódzkie

[ALG 2.8 193 KM] Po kolizji drogowej przestawiony rozrząd A6

Post autor: djkonradus727 » 01 lut 2016, 22:49

Witam serdecznie :)

Mam problem z silnikiem a dokładniej z rozrządem. Po kolizji drogowej ( uderzając przodem auta w tyłem jakiejś astry uszkodziłem cały przód a żeby było tego mało okazuję się ze uderzenie było na tyle mocne że pękła obudowa od jednego z wałków rozrządu i najprawdopodobniej jakiś plastik wskoczył pod pasek i zrobił robotę )

po uderzeniu silnik pracował max 3-5sekund po czym został zgaszony i od tamtej pory go nie odpalałem. po zdemontowaniu całego przodu wszystkich osłon itd. okazuje się ze wałki od rozrządu nie są względem siebie ułożone symetrycznie. Wykręciłem więc świecę i zacząłem kręcić kluczem za koło pasowe i w pewnym momencie wyczuwalny jest opór podczas obrotu.

Mam następujące pytanie: czy mogło dojść do kolizji w silniku ? czy ponowne ustawienie rozrządu od nowa może pomóc i wszystko będzie jak z przed kolizji ? i jak ustawić rozrząd nie sugerując się starymi znakami po markerach :/ ?

jestem tutaj nowy także przepraszam jeśli napisałem coś źle

nie wiem poprostu czy jest sens dalej naprawiać i siedzieć przy tym aucie bo już koszt samej blacharki wyniesie 5-6tys a jak dojdzie jeszcze remont silnika to już wogóle szkoda słów...


pozdrawiam i proszę o jakieś podpowiedzi :)
konrad a6 c5 2.8 193km

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 lut 2016, 23:07

potrzebna blokada wałków , albo chociaż powinny być ustawione poziomo ( można zrzucić pokrywy i ustawić wałki na znaki ) i dodatkowo potrzebna blokada wału

djkonradus727
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 lut 2016, 21:34
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: djkonradus727 » 01 lut 2016, 23:14

Dzięki za odpowiedź

blokadę wałków będę miał jutro także ok
a jeśli chodzi o koło pasowe to jak ono powinno być ustawione bo tam nie mogę doszukać się żadnych znaków . . .

i czy jest szansa że obędzie się bez zdejmowania głowic ?
konrad a6 c5 2.8 193km

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 lut 2016, 23:21

potrzebna blokada wału wkręcana zboku w blok silnika , na kole pasowym raczej nie ma znaków

adamuus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 gru 2015, 12:14
Lokalizacja: Łękińsko

Post autor: adamuus » 01 lut 2016, 23:50

nie wiem jak w 2.8 ale w 2.4 na kole pasowym wału jest też znak. jeśli jest brudne oczyść je porządnie bo znak jet malutki. myślę że w tym silniku też jest.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 02 lut 2016, 10:05

U mnie też jest, ale nie należy ustawiać na znaki na nim. W mojej po włożeniu blokady wału znaki się nie pokryły.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 lut 2016, 11:03

no już kiedyś o tym wspominałaś , miejsce na blokade jest tu ( zdjecia znalezione w sieci )

Obrazek
i zaślepka jest tam:

Obrazek

djkonradus727
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 lut 2016, 21:34
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: djkonradus727 » 02 lut 2016, 21:17

dzięki wielkie za podpowiedzi

rozrząd ustawiłem wedle wskazówek łącznie z blokadą wału ale chyba doszło do kolizji i bez zdjęcia głowicy się nie obędzie ...
jak odpaliłem silnik to słychać na lewej głowicy taki troche niepokojący dźwięk...

fakt jest taki ze nie mogę sobie pozwolić na jazdę gdyż nie mam pasa z chłodnicami i jak na razie odpalany był na chwilę na sucho...

mechanik doradził mi żeby jeszcze sprawdzić ciśnienie na tłokach to może pokazać jeszcze czy rzeczywiście oberwała głowica...

co wy na to ?
co mogę jeszcze zrobić żeby sprawdzić stan motoru zanim będzie potrzeba ściągnięcia głowicy?
konrad a6 c5 2.8 193km

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja