A6 C5 - Płukanka silnika - czy to ma sens
A6 C5 - Płukanka silnika - czy to ma sens
Witam wszystkich
Wiem ze temat byl juz nie raz przerabiany ale niczego madrego nie znalazlem. Chodzi mi o to czy wlanie plukanki do mojego silnika ma sens przy zmianie na olej Valvoline MaxLife 5W40? Przebieg wg licznika 248tys a ile faktycznie to tylko jeden Bog wie 😂 Zuzycie oleju jest na poziomie ok 1,2l na 10000km. Teraz jezdze na 10W40. Silnik nie klekocze, nie kopci. Chcialbym tylko porownac opinie co o tym specyfiku myslicie?
Wiem ze temat byl juz nie raz przerabiany ale niczego madrego nie znalazlem. Chodzi mi o to czy wlanie plukanki do mojego silnika ma sens przy zmianie na olej Valvoline MaxLife 5W40? Przebieg wg licznika 248tys a ile faktycznie to tylko jeden Bog wie 😂 Zuzycie oleju jest na poziomie ok 1,2l na 10000km. Teraz jezdze na 10W40. Silnik nie klekocze, nie kopci. Chcialbym tylko porownac opinie co o tym specyfiku myslicie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 05 kwie 2016, 16:57
- Lokalizacja: Wolin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Zalej silnik tym 5W40 (+ filtr) i zmień go po 1000 km wraz z nowym filtrem . Taka metoda jest bezpieczniejsza i na pewno nic się nie stanie. Jeśli ktoś leje porządny markowy olej i wymienia go regularnie, to nie ma potrzeby płukania silnika, bo i z czego. Pamiętaj, że na 5W40 będziesz musiał więcej dolewać oleju . W sumie ten 10W40 nie jest złą opcją jak na prawie 20 letnie auto z niepewnym przebiegiem .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
- Imię: Piotr
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Saint germain sur Morin
A na jakim oleju jezdziles do tej pory? Chodzi o marke.
Zalej dobrym olejem typu:Motul, Valvoline a moze to nawet poskutkowac zaprzestaniem wciagania oleum lub przynajmniej zmniejszeniem ilosci wciaganej
Zalej dobrym olejem typu:Motul, Valvoline a moze to nawet poskutkowac zaprzestaniem wciagania oleum lub przynajmniej zmniejszeniem ilosci wciaganej
Ostatnio zmieniony 02 sty 2018, 07:33 przez leon0376, łącznie zmieniany 1 raz.
Z uszczelkami masz w 100%racje. Tak samo jak niektorzy twierdza ze jak zaleje 5W... zamiast 10W... to mu silnik sie zacznie pocic. Bzdura, olej nie ma nic wspolnego z tym ze silnik ma nieszczelnosc. O nafcie tez slyszalem a nawet o plukaniu sama ropa ale co jesli jakis nagar sie oderwie i zapcha smok, popychacz albo stanie gdzies w korbie i ja zatka? Efekt ten sam jak przy wsypaniu 0,5kg piachu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
- Imię: Piotr
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Saint germain sur Morin
. Rusek518 napisal
[/quote]O nafcie tez slyszalem a nawet o plukaniu sama ropa ale co jesli jakis nagar sie oderwie i zapcha smok, popychacz albo stanie gdzies w korbie i ja zatka? Efekt ten sam jak przy wsypaniu 0,5kg piachu.[/quote]
Po pierwsze primo: od czego jest filtr?
Po drugie primo: plukanka rozpuszcza nagar nie odrywa co widać po kolorze oleju jezeli juz ktos sie zdecyduje na taka operację.
Po trzecie primo:Jezeli już cos "oderwalo by " sie u góry silnika to i tak splywa do miski i nie wiem jakiej wielkosci musialo by to byc zeby zapchać smok.
I po czwarte po plukance zawsz mozna zedrzec miske i wyczyścić z resztek nagaru zalac olejem i dla swietego spokoju zmienic go po 1000 km jak kolega wyzej pisal.Zawsze mozna na poczatek zalac tanszym olejem bo po przejechaniu 1000 km napewno silnikowi nic nie bedzie bo olej bedzie trzymal jeszcze swoje parametry.
Pozdrawiam.[/b]
[/quote]O nafcie tez slyszalem a nawet o plukaniu sama ropa ale co jesli jakis nagar sie oderwie i zapcha smok, popychacz albo stanie gdzies w korbie i ja zatka? Efekt ten sam jak przy wsypaniu 0,5kg piachu.[/quote]
Po pierwsze primo: od czego jest filtr?
Po drugie primo: plukanka rozpuszcza nagar nie odrywa co widać po kolorze oleju jezeli juz ktos sie zdecyduje na taka operację.
Po trzecie primo:Jezeli już cos "oderwalo by " sie u góry silnika to i tak splywa do miski i nie wiem jakiej wielkosci musialo by to byc zeby zapchać smok.
I po czwarte po plukance zawsz mozna zedrzec miske i wyczyścić z resztek nagaru zalac olejem i dla swietego spokoju zmienic go po 1000 km jak kolega wyzej pisal.Zawsze mozna na poczatek zalac tanszym olejem bo po przejechaniu 1000 km napewno silnikowi nic nie bedzie bo olej bedzie trzymal jeszcze swoje parametry.
Pozdrawiam.
Kod: Zaznacz cały
Pany dodam jeszcze od siebie, że stosowałem płukankę Liqui Moly zawsze po zakupie auta a nigdy nie wiadomo na 100% czy olej był wymieniany co 10tys km. Widziałem, że olej jest czarny to przed wymianką zawsze Liqui Moly. W 3 autach - Renault 19, Nissan Maxima 3.0 v6 i audi a6 1.8. W żadnym z powyższych samochodów nic nigdy się nie rozszczelniło a po płukaniu i 10tys km przebiegu olej był zawsze brązowy, nigdy czarny. Poza tym taka firma jak Liqui Moly raczej nie wypuściłaby na rynek szitu. Najwięcej na ten temat mają zawsze ci, którzy nigdy tego nie stosowali. Dodam, że zawsze leje olej Valvoline bo go sprawdziłem na Nissanie który trochę pobierał oleju być może przez LPG. Po wymianie na Valvoline od wymiany do wymiany nic nie musiałem dolewać. Poza tym, jak auto jeździ na krótkie dystanse i się nie dogrzewa, to często pojawia się woda w oleju (oczywiście nieznaczne ilości) co skutkuje białą mazią pod korkiem. Niektórzy od razu straszą UPG. W takim przypadku płukanka też jest wskazana. Pozdro
Wrogowie moich wrogów są moimi przyjaciółmi...
Sprawdź czy w zbiorniczku wyrównawczym płynu nie masz oleju. Sprawdź czy nie ma w nim spalin. Czy Ci go nie ubywa bo jak jest stan to raczej nie ucieka do oleju ani nigdzie indziej. Dopiero po szczegółowej diagnozie brać się za uszczelkę.bitloger pisze:Jeśli chodzi o to białe "masło" to jes wiele możliwości co do jego powstawania. U mnie ostatnio pojawia się nawet pomimo 140km co drugi dzień. Obawiam się najgorszego
Wrogowie moich wrogów są moimi przyjaciółmi...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga