Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C5 - Płukanka silnika - czy to ma sens

Silniki benzynowe
rusek518
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 22 maja 2017, 20:00
Lokalizacja: Warszawa

A6 C5 - Płukanka silnika - czy to ma sens

Post autor: rusek518 » 30 gru 2017, 19:18

Witam wszystkich <luzik>
Wiem ze temat byl juz nie raz przerabiany ale niczego madrego nie znalazlem. Chodzi mi o to czy wlanie plukanki do mojego silnika ma sens przy zmianie na olej Valvoline MaxLife 5W40? Przebieg wg licznika 248tys a ile faktycznie to tylko jeden Bog wie &#128514; Zuzycie oleju jest na poziomie ok 1,2l na 10000km. Teraz jezdze na 10W40. Silnik nie klekocze, nie kopci. Chcialbym tylko porownac opinie co o tym specyfiku myslicie?

pgroszek73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 kwie 2016, 16:57
Lokalizacja: Wolin

Post autor: pgroszek73 » 31 gru 2017, 11:39

Ja się skusiłem na płukanko i wypłukało mi tak że simering puścił ale czy to czysty przypadek czy ten środek tak zadziałał tego nie wiem

rusek518
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 22 maja 2017, 20:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rusek518 » 31 gru 2017, 15:12

Z regoly plukanie nie ma zwiazku z tym ze silnik zacza sie pocic. Pewnie i tak by to nastapilo. Bardziej zastanawia mnie fakt czy nie oderwie sie jakis syf i nie zapcha np popychaczy albo kanalow olejowych. Co o tym myslicie?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 gru 2017, 15:27

Zalej silnik tym 5W40 (+ filtr) i zmień go po 1000 km wraz z nowym filtrem <okok>. Taka metoda jest bezpieczniejsza i na pewno nic się nie stanie. Jeśli ktoś leje porządny markowy olej i wymienia go regularnie, to nie ma potrzeby płukania silnika, bo i z czego. Pamiętaj, że na 5W40 będziesz musiał więcej dolewać oleju <uoee> . W sumie ten 10W40 nie jest złą opcją jak na prawie 20 letnie auto z niepewnym przebiegiem :> .

rusek518
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 22 maja 2017, 20:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rusek518 » 02 sty 2018, 05:45

No i sie utwierdzilem w przekonaniu ze te specyfiki nie sa potrzebne. Jedno mnie tylko zastanawia czy w mysl ideii im bardziej zmeczony silnik tym lepszy olej czy pozostac przy tym 10W40. Audi dopuszcza w tym silniku 5W40, 10W40 a nawet 0W30 :shock:

leon0376
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
Imię: Piotr
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Saint germain sur Morin

Post autor: leon0376 » 02 sty 2018, 06:39

A na jakim oleju jezdziles do tej pory? Chodzi o marke.
Zalej dobrym olejem typu:Motul, Valvoline a moze to nawet poskutkowac zaprzestaniem wciagania oleum <okok> lub przynajmniej zmniejszeniem ilosci wciaganej ;)
Ostatnio zmieniony 02 sty 2018, 07:33 przez leon0376, łącznie zmieniany 1 raz.

rusek518
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 22 maja 2017, 20:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rusek518 » 02 sty 2018, 07:23

Do tej pory przewaznie byl Lotos

bitloger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 16 paź 2016, 13:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: bitloger » 02 sty 2018, 10:16

Po płukance jak puści jakaś uszczelka to znaczy, że prędzej czy później napewno by puściła.. Co do płukanek to słyszałem, że wszystkie te płukanki TEC2000, liqui moly to pic na wodę. Wystarczy zalać litr nafty do starego oleju i ma sobie tak pochodzić 10 minut. Co o tym myślicie? ;)

rusek518
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 22 maja 2017, 20:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rusek518 » 02 sty 2018, 14:35

Z uszczelkami masz w 100%racje. Tak samo jak niektorzy twierdza ze jak zaleje 5W... zamiast 10W... to mu silnik sie zacznie pocic. Bzdura, olej nie ma nic wspolnego z tym ze silnik ma nieszczelnosc. O nafcie tez slyszalem a nawet o plukaniu sama ropa ale co jesli jakis nagar sie oderwie i zapcha smok, popychacz albo stanie gdzies w korbie i ja zatka? Efekt ten sam jak przy wsypaniu 0,5kg piachu.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 sty 2018, 14:43

Dlatego bezpieczniej jest zmienić olej po 1000 km wraz z nowym filtrem <okok>.

rusek518
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 22 maja 2017, 20:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rusek518 » 02 sty 2018, 15:31

Tak wiec juz chyba doszlismy do sedna tematu plukanek. Oczywiscie jezeli ktos ma jeszcze jakies sugestie to prosze sie nie krepowac :)

leon0376
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
Imię: Piotr
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Saint germain sur Morin

Post autor: leon0376 » 03 sty 2018, 07:43

. Rusek518 napisal
[/quote]O nafcie tez slyszalem a nawet o plukaniu sama ropa ale co jesli jakis nagar sie oderwie i zapcha smok, popychacz albo stanie gdzies w korbie i ja zatka? Efekt ten sam jak przy wsypaniu 0,5kg piachu.[/quote]

Po pierwsze primo: od czego jest filtr?
Po drugie primo: plukanka rozpuszcza nagar nie odrywa co widać po kolorze oleju jezeli juz ktos sie zdecyduje na taka operację.
Po trzecie primo:Jezeli już cos "oderwalo by " sie u góry silnika to i tak splywa do miski i nie wiem jakiej wielkosci musialo by to byc zeby zapchać smok.
I po czwarte po plukance zawsz mozna zedrzec miske i wyczyścić z resztek nagaru zalac olejem i dla swietego spokoju zmienic go po 1000 km jak kolega wyzej pisal.Zawsze mozna na poczatek zalac tanszym olejem bo po przejechaniu 1000 km napewno silnikowi nic nie bedzie bo olej bedzie trzymal jeszcze swoje parametry.
Pozdrawiam.[/b]

hary1357
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 01 gru 2014, 19:37
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: hary1357 » 03 sty 2018, 10:22

Pany dodam jeszcze od siebie, że stosowałem płukankę Liqui Moly zawsze po zakupie auta a nigdy nie wiadomo na 100% czy olej był wymieniany co 10tys km. Widziałem, że olej jest czarny to przed wymianką zawsze Liqui Moly. W 3 autach - Renault 19, Nissan Maxima 3.0 v6 i audi a6 1.8. W żadnym z powyższych samochodów nic nigdy się nie rozszczelniło a po płukaniu i 10tys km przebiegu olej był zawsze brązowy, nigdy czarny. Poza tym taka firma jak Liqui Moly raczej nie wypuściłaby na rynek szitu. Najwięcej na ten temat mają zawsze ci, którzy nigdy tego nie stosowali. Dodam, że zawsze leje olej Valvoline bo go sprawdziłem na Nissanie który trochę pobierał oleju być może przez LPG. Po wymianie na Valvoline od wymiany do wymiany nic nie musiałem dolewać. Poza tym, jak auto jeździ na krótkie dystanse i się nie dogrzewa, to często pojawia się woda w oleju (oczywiście nieznaczne ilości) co skutkuje białą mazią pod korkiem. Niektórzy od razu straszą UPG. W takim przypadku płukanka też jest wskazana. Pozdro
Wrogowie moich wrogów są moimi przyjaciółmi...

bitloger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 16 paź 2016, 13:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: bitloger » 03 sty 2018, 11:03

Jeśli chodzi o to białe "masło" to jes wiele możliwości co do jego powstawania. U mnie ostatnio pojawia się nawet pomimo 140km co drugi dzień. Obawiam się najgorszego <zalamka>

hary1357
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 01 gru 2014, 19:37
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: hary1357 » 03 sty 2018, 11:41

bitloger pisze:Jeśli chodzi o to białe "masło" to jes wiele możliwości co do jego powstawania. U mnie ostatnio pojawia się nawet pomimo 140km co drugi dzień. Obawiam się najgorszego <zalamka>
Sprawdź czy w zbiorniczku wyrównawczym płynu nie masz oleju. Sprawdź czy nie ma w nim spalin. Czy Ci go nie ubywa bo jak jest stan to raczej nie ucieka do oleju ani nigdzie indziej. Dopiero po szczegółowej diagnozie brać się za uszczelkę.
Wrogowie moich wrogów są moimi przyjaciółmi...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga