[AWT]PILNE!Kontrolka oleju i błąd 16395.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 30 sty 2012, 14:00
- Lokalizacja: Warmia-Mazury
[AWT]PILNE!Kontrolka oleju i błąd 16395.
Witam!
Mam problem,a mianowicie dziś podczas jazdy do pracy(trasa ok.100km)zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju,zatrzymałem się zgasiłem silnik i sprawdziłem stan oleju,był ok. Po ponownym odpaleniu auta kontrolka się nie świeciła więc pojechałem dalej po ok. 5km. kontrolka zapaliła sie ponownie i doszedł do tego dziwny dźwięk spod pokrywy zaworów tak jakby wrrrrr.Silnik zaczoł chodzić jak w starym dieslu.
Długo się niezastanawiając auto na lawete i do domu,po podłączeniu pod kompa wyszedł błąd:16395.
Dodam,że w grudniu czyściłem smok olejowy bo kontrolka czasami też się zapalała.
Proszę o wszelkie sugestie gdzie szukać przyczyny.
Mam problem,a mianowicie dziś podczas jazdy do pracy(trasa ok.100km)zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju,zatrzymałem się zgasiłem silnik i sprawdziłem stan oleju,był ok. Po ponownym odpaleniu auta kontrolka się nie świeciła więc pojechałem dalej po ok. 5km. kontrolka zapaliła sie ponownie i doszedł do tego dziwny dźwięk spod pokrywy zaworów tak jakby wrrrrr.Silnik zaczoł chodzić jak w starym dieslu.
Długo się niezastanawiając auto na lawete i do domu,po podłączeniu pod kompa wyszedł błąd:16395.
Dodam,że w grudniu czyściłem smok olejowy bo kontrolka czasami też się zapalała.
Proszę o wszelkie sugestie gdzie szukać przyczyny.
Ostatnio zmieniony 28 lut 2013, 15:27 przez czarny1981, łącznie zmieniany 2 razy.
16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
P0011 - 35-10 - - - Intermittent
To bład napinacza a dzialanie napinacza zalezy od cisnienia oleju... wiec sprawdz cisnienie kolego na zimnym i na cieplym silniku... jak cisnienie OK to zmina napinacza :P
P0011 - 35-10 - - - Intermittent
To bład napinacza a dzialanie napinacza zalezy od cisnienia oleju... wiec sprawdz cisnienie kolego na zimnym i na cieplym silniku... jak cisnienie OK to zmina napinacza :P
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 30 sty 2012, 14:00
- Lokalizacja: Warmia-Mazury
Więc tak podpiełem VAG-a na zimnym silniku Oil Pressure OK,pojeździłem troche ok.15-20km i znowu kontrolka oleju,a na VAG-u Oil Pressure MIN.Jaka jest możliwa przyczyna spadku ciśnienia oleju na nagrzanym silniku?temp. oleju była na ok.85-90 stopni.
Niestety ten dość głośny dzwięk z okolic wałków rozrządu pozostał,czy to napinacz mógł sie zatrzeć albo coś w tym stylu?
[ Dodano: 2013-02-28, 16:33 ]
Dzwoniłem właśnie do mechanika co mi czyscił smok olejowy,powiedział,że zalał go Mobil S2000 10w40!Kopara mi opadła!
Czy przyczyną może być półsyntetyk?
Niestety ten dość głośny dzwięk z okolic wałków rozrządu pozostał,czy to napinacz mógł sie zatrzeć albo coś w tym stylu?
[ Dodano: 2013-02-28, 16:33 ]
Dzwoniłem właśnie do mechanika co mi czyscił smok olejowy,powiedział,że zalał go Mobil S2000 10w40!Kopara mi opadła!
Czy przyczyną może być półsyntetyk?
mam ten sam motor i mialem to samo sprawdz odmy i wylej ten olej jak najszybciej... Smok może stać i nie pompuje oleju do góry i dlatego klekocze. Ja mialem taki objaw. Wlej Czyscik motula niech pochodzi 15 minut zlej stary zmien filtr nalej 5w50 i bedzie chodził. Sprawdz odmy
Trochę się znam, a trochę nie znam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 30 sty 2012, 14:00
- Lokalizacja: Warmia-Mazury
Wywnioskowałe z innych postów,że przyczyną może być padnięta pompa olejowa.Wyczyścić smok czy od razu wymienić pompę olejową?
Kolego eldozet,głośne te klekotanie u ciebie było?
Jutro wrzucę filmik z moim przypadkiem.
Jakie powinno być ciśnienie oleju w AWT?
Dzisiaj odapliłem auto i kontrolka się nie świeciła ale jak dodałem lekko gazu zaczeła sie świecić.Ten klekot z okolic rozrządu też słychać cały czas,czy mogło się tam coś uszkodzić?czy to tylko wina braku ciśnienia oleju?
Z góry dzięki za wszelki info.
Kolego eldozet,głośne te klekotanie u ciebie było?
Jutro wrzucę filmik z moim przypadkiem.
Jakie powinno być ciśnienie oleju w AWT?
Dzisiaj odapliłem auto i kontrolka się nie świeciła ale jak dodałem lekko gazu zaczeła sie świecić.Ten klekot z okolic rozrządu też słychać cały czas,czy mogło się tam coś uszkodzić?czy to tylko wina braku ciśnienia oleju?
Z góry dzięki za wszelki info.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 30 sty 2012, 14:00
- Lokalizacja: Warmia-Mazury
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 30 sty 2012, 14:00
- Lokalizacja: Warmia-Mazury
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 30 sty 2012, 14:00
- Lokalizacja: Warmia-Mazury
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 30 sty 2012, 14:00
- Lokalizacja: Warmia-Mazury
myslalem ze juz ogarnales sprawe a Ty nadal pytasz, ja mam zamiennik i nic sie zlego nie dzieje. sprawdz jaka roznica w cenie i podejmij decyzje, wiesz co jest do roboty , mam nadzieje ze nie jezdzisz teraz tym autem bo potem nie bedziesz myslal ktora pompa lepsza tylko bedziesz remontowal silnik.
1.8T MrcZk'a hybryda itd