Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Pekl walek rozrzadu pomocy A6 1.8T ANB

Silniki benzynowe
lukas.rw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 05 lis 2015, 10:27
Lokalizacja: Olsztyn

Pekl walek rozrzadu pomocy A6 1.8T ANB

Post autor: lukas.rw » 05 lis 2015, 10:36

Witam wszystkich.Moze tu znajde kogos kto mial podobny problem.
Kupilem Audi A6 2000 rok 1.8T 150KM ANB z przebiegiem 140 tkm z peknietym walkiem rozrzadu (stojac przodem to ten po lewej stronie)
Nie mam zadnych informacji j´w jakich okolicznosciach to sie stalo.Czekam na jakies info.

Dzieki :)
OK !

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 05 lis 2015, 10:53

Trzeba zdjąć czapę i ocenić straty.
Jeśli mocno poszarpało głowicę, najlepiej poszukać dobrej używki i oddać na regenerację, do tego wiadomo nowy wałek + rozrząd.

Na PW wysłałem Ci link, gdzie w A3 1.8T był podobny przypadek.
Pozdrawiam...

lukas.rw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 05 lis 2015, 10:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lukas.rw » 05 lis 2015, 10:58

I tak i tak czapa do zwalenia ale co moglo byc przyczyna ze pekl walek.Auto jeszcze nie zwiezione do mechanika.
OK !

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 05 lis 2015, 11:04

Najprawdopodobniej najpierw strzelił pasek, następnie wałek. Sytuacja kolizyjna tłoków i zaworów. Najczęściej kończy się powyginaniem tych drugich, ale w niektórych przypadkach wałek również może dostać w 4 litery. Siła musiała być spora, więc pozostaje mieć nadzieję, że nie ruszyło dołu (któryś tłok, ew. panewka)
Pozdrawiam...

lukas.rw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 05 lis 2015, 10:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lukas.rw » 05 lis 2015, 11:14

Pasek jest caly.Nie pekl.Pokrywe zaworow mam zdjeta.Walek pekl z 7 cm od lancuszka. <mysli>
OK !

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 05 lis 2015, 11:29

lukas.rw pisze:Pasek jest caly.Nie pekl.Pokrywe zaworow mam zdjeta.Walek pekl z 7 cm od lancuszka. <mysli>
Nie znacz okoliczności zdarzenia, bo kupiłeś auto z uszkodzeniem... nie byłbym więc taki pewien, czy ktoś np. nie założył innego paska dla picu (nie twierdzę, że musiało tak być, ale nie wykluczam). Moim zdaniem musiała być kolizja, bo wałki nie pękają same z siebie.

Jest też opcja, że ktoś grzebał wcześniej przy wałku i podczas montażu został nierównomiernie dokręcony na panewkach.

Dużo nagaru na deklu zaworowym? Chodzi mi o to, jak wyglądała sprawa ze smarowaniem.
Pozdrawiam...

lukas.rw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 05 lis 2015, 10:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lukas.rw » 05 lis 2015, 11:34

Grzebac raczej nikt nie grzebal.Auto ma 140 tkm i pasek raczej nie byl jeszcze wymieniony bo jak patrze na niego to tak jakby jeszcze fabryczny byl.A na pokrywie troche tego badziewia przyklejone. :)
OK !

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 05 lis 2015, 11:41

W takim razie kończą mi się pomysły :) zostaje jeszcze jakiś mały odsetek szansy, że to po prostu zmęczenie materiału, albo spory problem z nieprawidłowym smarowaniem.
Pozdrawiam...

lukas.rw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 05 lis 2015, 10:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lukas.rw » 05 lis 2015, 11:46

Nie wiem czy pasek zozrzadu jest na swoim miejscu.
A jak by on przeskoczyl tylko to cos takiego by moglo sie stac ja pekniecie walka ???
Bo jak juz pisalem ze chyba od nowosci nie byl robiony.
OK !

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 05 lis 2015, 11:55

Jeśli masz podejrzenia, że pasek przeskoczył to jak najbardziej mogło być to przyczyną. Z tym, że musiałby sporo przeskoczyć. Jeden, czy dwa ząbki objawiałyby się nierówną pracą silnika (źle ustawiony rozrząd) natomiast przy większym przeskoku mamy już sytuację kolizyjną, podobnie jak przy zerwanym pasku.

140tyś km to faktycznie sporo, jeśli wcześniej nikt do rozrządu nie zaglądał.
Pozdrawiam...

lukas.rw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 05 lis 2015, 10:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lukas.rw » 05 lis 2015, 12:00

OK !

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 05 lis 2015, 12:25

Pękł pod mocowaniem, ciekawe w jakim stanie panewki w tym miejscu i czy poprawnie dochodził tam olej.
Pozdrawiam...

lukas.rw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 05 lis 2015, 10:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lukas.rw » 05 lis 2015, 12:35

A no ciekawe.Jestem zielony w takich sprawach.Jak fachowiec nie zobaczy to sie nie dowiem.
No i ciekawi mnie czy drugi silnik bedzie potrzebny czy to da rade ogarnac.
OK !

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 05 lis 2015, 21:47

yaszczur pisze: Jeden, czy dwa ząbki objawiałyby się nierówną pracą silnika (źle ustawiony rozrząd)
ja miałem po zakupie ząbek przestawiony i nie było praktycznie żadnych objawów złego ustawienia rozrządu, jedyny objaw jaki zauważyłem to że troszkę zamulony był i gorzej niż po wymianie wkręcał się na obroty. No i po zmianie pali jakby lepiej choć to może mi się wydawać.
A przy zakupie winę zwaliłem na dvkę bo nie trzymała ciśnienia.
A co do silnika to najszybciej i pewnie najtaniej będzie przełożyć na taki co żyje..

lukas.rw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 05 lis 2015, 10:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lukas.rw » 05 lis 2015, 22:19

No panowie czekam usilnie na wasze wypowiedzi opinie :[ dlaczego pekl walek.Tak jak juz pisalem auto jeszcze nie trafilo do mechanika.Jutro postaram sie zobaczyc czy pasek rozrzadu jest na miejscu.
OK !

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja