Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Pali bezpiecznik 29 (układ regulacji silnika)

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
grigorek0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 03 lis 2013, 20:36
Lokalizacja: KOŁO

Pali bezpiecznik 29 (układ regulacji silnika)

Post autor: grigorek0 » 07 wrz 2016, 21:35

witam ,od jakiegoś czasu strzela mi bezpiecznik nr 29 (30A ,układ regulacji silnika) audi a6 c5 2.8 ack
Błędy jakie wyskakują to :
17843 Przekaźnik pompy powietrza dodatkowego (J299) - zwarcie z masą, kod usterki P1435
17829 Elektrozawór wtrysku powietrza dodatkowego (N112) - zwarcie z masą, kod usterki P1421
17923 -Zawór N156 wielogardzielowego przełączania kolektora ssącego, zwarcie z masą
01247 dotyczy elektroazworu N80 od filtra z aktywnym weglem odpowiada on za oczyszczanie oparow paliwa
Problem pojawia się podczas gwałtownego przyspieszania,strzela bezpiecznik czasami przy 3 tys obrotów ,a najczęściej w okolicach 4 tys. Rzadko zdarza się tak ,że depnę nawet do odcięcia ,a bezpiecznik nie strzeli.Dodam ,że bezpiecznik przepala się tylko podczas jazdy ,na postoju mogę kręcić auto bardzo wysoko i bezpiecznik jest cały.może jakieś sugestie ?
auto stało u elektryka dwa razy po ponad 3 tygodnie który ma dobre opinie ,jednak twierdzi ,że problem jest bardzo ciężki do zdiagnozowania ,za każdym razem nie jest pewien czy problem rozwiązał i każe testować....niestety i tym razem bezpiecznik strzelił w drodze do domu :(
dodam ,że elektryk twierdzi ,że jeśli teraz strzeli(a tak się stało ) to trzeba będzie wymienić system zmiennych faz rozrządu.....
proszę o pomoc ,na czym się skupić ,może ktoś miał podobny problem ?dodam ,że od bardzo dawna dwie sondy lambda mi wywala ,jednak problem z powyższymi błędami pojawił się jakieś 2 miesiące temu.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 wrz 2016, 23:23

Na bezpieczniku 29 wiszą -

- N80 - EVAP
- grzałki sond
- N156
- N205 i N208 - od zmiennych faz rozrządu
- N112 i przekaźnik pompy J229 - czyli od powietrza wtórnego ( SAI )

Nie wiem jak tam elektrycy ale ja bym zaczął od wypinania wtyczek od poszczególnych rzeczy zwałaszcza od N156 i cewek zmiennych faz - ii jedne i drugie one zaczynają działać około 3-4 tys obrotów

Awatar użytkownika
grigorek0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 03 lis 2013, 20:36
Lokalizacja: KOŁO

Post autor: grigorek0 » 08 wrz 2016, 00:10

Witam ponownie, robiłem teraz przez godzinę testy i wydaje się że na 99% problem jest tylko na pierwszym biegu gdy bardzo dynamicznie przyspieszam, na 15 prób 14 razy wystrzelił gdy ostro ruszyłem z jedynki (kilka razy nie przekraczając 2,5 tys.) a przeważnie po przekroczeniu 3 tys.Obr. Gdy ruszam na jedynce stopniowo do poziomu 6 tys. Obr, bezpiecznik nie strzela, nawet gdy włożyłem dużo słabszy (5a zamiast 30a)Później wjazd na trasę jedynka delikatnie, 2 bieg do odcięcia, trzeci też i bezpiecznik nie strzelił(pomimo słabszego bezpiecznika, ponieważ 30a mi się już pokonczyly) , a powtórzeń było 8, na pustej trasie.... Co to może być? Wychodzi na to że strzela podczas gwałtownego wzrostu obrotów pod obciążeniem... Czy zmienne fazy mają coś wspólnego z takimi objawami?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 wrz 2016, 00:49

teoretycznie tak , na nastawnikach są cewki które nimi sterują - zmienne fazy starują od około 2000 obrotów

na postoju przy przegazówkach nie przelączą się bo silnik musi być pod obciążeniem

Awatar użytkownika
grigorek0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 03 lis 2013, 20:36
Lokalizacja: KOŁO

Post autor: grigorek0 » 08 wrz 2016, 07:36

bendzji pisze:teoretycznie tak , na nastawnikach są cewki które nimi sterują - zmienne fazy starują od około 2000 obrotów

na postoju przy przegazówkach nie przelączą się bo silnik musi być pod obciążeniem
Tylko pytanie ,czy gdyby przyczyną były zmienne fazy ,to czy problem nie powinien się objawiać na każdym biegu ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 wrz 2016, 09:00

Odepnij wtyki od nastawnikow i testuj

Możnaby też wpiąć miernik i zmierzyć pobór prądu , wchodząc vagiem w 01engine i output tests uruchamiasz zawory po kolei

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja