Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] [1.8T AWT] padnięta turbina??

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 28 wrz 2014, 16:33

Witam , mam nadzieję że nikt mnie nie ukopie za dodawanie posta w tak starym temacie :)

Panowie temat taki , borykam się z brakiem mocy falowaniem delikatnym obrotów i wysokim spalaniem silnik 1.8t AWT

wymieniłem już :
Świece na platynowe , nowe cewki BERU, nowa pierwsza sonda,olej motul i filtry wszystkie.
Fura rwie na 1 i 2 potem kiszka ,szukałem tego zaworu DV lecz tam gdzie się go spodziewałem zastałem zawór opisany w necie jako odma num. 06a129101a poniżej był wpięty chyba n75 więc gdzie u mnie jest ten DV ??
Mało tego ,poprzedni właściciel odwalił taką kaszane że głowa mała a mianowicie ,do turbiny od strony zimnej idzie taka rura gumowa co zasysa powietrze " 058133356l " i dalej już pod ciśnieniem pompuje w dolot ,ona ma taki kołnierz co się nasuwa na turbo i skręca opaską ślimakową ,tego otóż kołnierza nie było ,był poszarpany dolot odsunięty od turbo na jakieś 1cm , i tu moje pytanie czy taka sytuacja z tą rurą może mieć wpływ na moc spalanie itp.
Tłumacze sobie to tak , silnik ciągnie powietrze zaczyna od filtra a tam siedzi przepływka , komp nie wie ile zaciąga powietrza bo dolot jest nie szczelny i zaczyna podstawiać swoje wartości , niech mnie ktoś naprowadzi na trop bo dopiero co kupiłem to auto i staram się jakoś je odbudować.
Czy ta sytuacja ma wpływ znaczący na moc osiągi i spalanie ?

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 28 wrz 2014, 16:43

Oczywiście że ma to wpływ i to bardzo duży. Każda nieszczelność w dolocie silnika powoduje spadek mocy.
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 28 wrz 2014, 16:51

Jigitt pisze:Oczywiście że ma to wpływ i to bardzo duży. Każda nieszczelność w dolocie silnika powoduje spadek mocy.
a możesz to rozwinąć odnosnie tej konkretnej sytuacji , ta moja rura wygląda dokładnie tak i po lewej stronie na dole nie ma już kołnierza bo się rozleciał . a czy taki zaworek wpięty poniżej na 3 króćce to jest właśnie N75 ?

http://www.ht-onlineshop.de/motor/luftv ... d/a-83537/

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 28 wrz 2014, 18:47

Nie kolego, to nie jest DV, to jest łącznik odm. Zresztą sam sprawdź, DV jak w niego dmuchniesz nie powinien przepuszczać powietrza, a ten łącznik jest w środku pusty, nie ma tam żadnego mechanizmu blokującego. Masz silnik AWT, ja miałem identyczny, szukasz w dobrym miejscu, tylko że musisz zanurkować niżej, pod tą rurą i łącznikiem (to co na foto) niżej jest DV,

Co do szczelności układu dolotowego, to malutka dziurka spowoduje zachwianie równowagi ilościowej powietrza, co wpływa na utratę mocy i zachowanie/kulturę pracy samego silnika. A sprawdzałeś MAF??

Ja miałem w dwóch audi wcześniej silniki AWT i w obydwu zdarzył mi się problem ze stratą mocy... w jednej winny był MAF, niby działał, ale podawał za mało gram powietrza na sekundę, w drugiej winny był dziurawy przewód gumowy.
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 29 wrz 2014, 04:29

MAF czyściłem ale ze względu za ogromną dziurę w dolocie silnik pobierał cząstkową ilość powietrza z filtra ,dziś zakupię tą rurę i poskładam wszystko ,wtedy coś będzie można powiedzieć , bo puki co to to silnik łapie powietrze poza układem z pominięciem MAF i n75 i całej reszty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga