Witam , mam nadzieję że nikt mnie nie ukopie za dodawanie posta w tak starym temacie
Panowie temat taki , borykam się z brakiem mocy falowaniem delikatnym obrotów i wysokim spalaniem silnik 1.8t AWT
wymieniłem już :
Świece na platynowe , nowe cewki BERU, nowa pierwsza sonda,olej motul i filtry wszystkie.
Fura rwie na 1 i 2 potem kiszka ,szukałem tego zaworu DV lecz tam gdzie się go spodziewałem zastałem zawór opisany w necie jako odma num. 06a129101a poniżej był wpięty chyba n75 więc gdzie u mnie jest ten DV
Mało tego ,poprzedni właściciel odwalił taką kaszane że głowa mała a mianowicie ,do turbiny od strony zimnej idzie taka rura gumowa co zasysa powietrze " 058133356l " i dalej już pod ciśnieniem pompuje w dolot ,ona ma taki kołnierz co się nasuwa na turbo i skręca opaską ślimakową ,tego otóż kołnierza nie było ,był poszarpany dolot odsunięty od turbo na jakieś 1cm , i tu moje pytanie czy taka sytuacja z tą rurą może mieć wpływ na moc spalanie itp.
Tłumacze sobie to tak , silnik ciągnie powietrze zaczyna od filtra a tam siedzi przepływka , komp nie wie ile zaciąga powietrza bo dolot jest nie szczelny i zaczyna podstawiać swoje wartości , niech mnie ktoś naprowadzi na trop bo dopiero co kupiłem to auto i staram się jakoś je odbudować.
Czy ta sytuacja ma wpływ znaczący na moc osiągi i spalanie ?
[ INNY] [1.8T AWT] padnięta turbina??
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
a możesz to rozwinąć odnosnie tej konkretnej sytuacji , ta moja rura wygląda dokładnie tak i po lewej stronie na dole nie ma już kołnierza bo się rozleciał . a czy taki zaworek wpięty poniżej na 3 króćce to jest właśnie N75 ?Jigitt pisze:Oczywiście że ma to wpływ i to bardzo duży. Każda nieszczelność w dolocie silnika powoduje spadek mocy.
http://www.ht-onlineshop.de/motor/luftv ... d/a-83537/
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Nie kolego, to nie jest DV, to jest łącznik odm. Zresztą sam sprawdź, DV jak w niego dmuchniesz nie powinien przepuszczać powietrza, a ten łącznik jest w środku pusty, nie ma tam żadnego mechanizmu blokującego. Masz silnik AWT, ja miałem identyczny, szukasz w dobrym miejscu, tylko że musisz zanurkować niżej, pod tą rurą i łącznikiem (to co na foto) niżej jest DV,
Co do szczelności układu dolotowego, to malutka dziurka spowoduje zachwianie równowagi ilościowej powietrza, co wpływa na utratę mocy i zachowanie/kulturę pracy samego silnika. A sprawdzałeś MAF??
Ja miałem w dwóch audi wcześniej silniki AWT i w obydwu zdarzył mi się problem ze stratą mocy... w jednej winny był MAF, niby działał, ale podawał za mało gram powietrza na sekundę, w drugiej winny był dziurawy przewód gumowy.
Co do szczelności układu dolotowego, to malutka dziurka spowoduje zachwianie równowagi ilościowej powietrza, co wpływa na utratę mocy i zachowanie/kulturę pracy samego silnika. A sprawdzałeś MAF??
Ja miałem w dwóch audi wcześniej silniki AWT i w obydwu zdarzył mi się problem ze stratą mocy... w jednej winny był MAF, niby działał, ale podawał za mało gram powietrza na sekundę, w drugiej winny był dziurawy przewód gumowy.
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga