Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ ACK 2.8 193 KM] Padnięta pompa olejowa?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
fedjoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 20 lis 2011, 20:47
Lokalizacja: Namysłów

[ ACK 2.8 193 KM] Padnięta pompa olejowa?

Post autor: fedjoy » 09 lut 2012, 17:49

Drodzy koledzy, od dwóch dni borykam się z problemem dziwnego klekotania w bloku silnika. słychać je od 2000 obrotów w wzwyż w momencie jak są one utrzymywane. jeśli obryty się zwiększają/zmniejszają klekotanie cichnie i jeśli znowu zostaną utrzymane na stałym poziomi to znowu zaczyna klekotać. dodatkowo podczas jazdy na zagrzanym silniku poniżej 75km/h pokazuje się czerwona olejarka na FISie. czy to może oznaczać, że pompa oleju jest padnięta? dodatkowo mam też do wymiany odmy, ponieważ są w opłakanym stanie i cieknie z nich olej. Na allegro nie widzę ani odmy ani pompy oleju :( a nówka w ASO to koszt 900PLN co nie ukrywam będzie boleć po kieszeni. Co może jeszcze warto sprawdzić, by mieć pewność co do przyczyny?

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 09 lut 2012, 18:09

Kolego takie klekotanie wskazuje na uszkodzoną panewke na wale.

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 09 lut 2012, 18:23

witam. sprawdz ciśnienie oleju i będziesz miał pewność że to pompa no i nasuwa się banalne pytanie czy oleju nie brakuje ? . pozdro
tylko quatrro !!!

Karol89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 31 lip 2011, 17:45
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Karol89 » 09 lut 2012, 18:49

Jeśli zapala się kontrolka oleju to panewki będą werk.
Jak wiadomo V6 mają malutkie zamki na panewkach i przy małym ciśnieniu obcina je i panewki się obracają :)

Awatar użytkownika
fedjoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 20 lis 2011, 20:47
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: fedjoy » 09 lut 2012, 19:07

cisnienie oleju mam zamiar sprawdzić jak najszybciej. oleju nie brakuje, poniewaz sukcesywnie robię dolewki, z racji, że mi przez odmy ucieka.
Najważniejsza rzecz. czy z uszkodzonymi panewkami można jeździć tymczasowo?

i czy o te panewki chodzi ?
http://allegro.pl/panewki-glowne-audi-v ... 47056.html

czy może?
http://allegro.pl/panewki-korbowodowe-a ... 46239.html

jeśli przyjdzie mi do wymiany to czy trzeba silnik rozbierać? jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 09 lut 2012, 19:11

Kolego jak rozbierzesz to będzie wiadomo czy panewki do panewek dostaniesz się po zdemontowaniu miski olejowej od dołu.

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 09 lut 2012, 19:21

witam. to co podałeś z aukcji allegro to jest dokładnie to i jedno i drugie bo występują panewki korbowodowe na których jest zamocowany korbowód i główne na których ''chodzi ''wał i tak jak daniel napisał dostaniesz sie od doły do nich . pozdro
tylko quatrro !!!

Karol89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 31 lip 2011, 17:45
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Karol89 » 09 lut 2012, 19:57

daniel1997 pisze:Kolego jak rozbierzesz to będzie wiadomo czy panewki do panewek dostaniesz się po zdemontowaniu miski olejowej od dołu.
Poprawię cię kolego pozwól ;p
Po zdjęciu miski olejowej to najwyżej może zobaczyć jeden korbowód <lol>
ÂŻeby dostać się do panewek trzeba odkręcić miskę olejową i podstawę silnika i wtedy można do panewek się dobrać o proszę

Obrazek

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 09 lut 2012, 20:03

Karol89 pisze:
daniel1997 pisze:Kolego jak rozbierzesz to będzie wiadomo czy panewki do panewek dostaniesz się po zdemontowaniu miski olejowej od dołu.
Poprawię cię kolego pozwól ;p
Po zdjęciu miski olejowej to najwyżej może zobaczyć jeden korbowód <lol>
ÂŻeby dostać się do panewek trzeba odkręcić miskę olejową i podstawę silnika i wtedy można do panewek się dobrać o proszę

[url=http://images47.fotosik.pl/1358/6829317b8cac54b6m.jpg]Obrazek[/URL]
Kolego i bardzo dobrze kolejna cenna wskazówka <okok>

Karol89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 31 lip 2011, 17:45
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Karol89 » 09 lut 2012, 20:09

Akurat posiadam taką wiedzę bo rozebraliśmy z bratem mojego ACK do najmniejszej śrubki i złożyliśmy go od nowa :)
Tak że się udzieliłem hehe

Awatar użytkownika
fedjoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 20 lis 2011, 20:47
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: fedjoy » 11 lut 2012, 18:57

Kledzy, byłem wczoraj i dzisiaj u czterech niezależnych mechaników i każdy powiedział mi dokładnie to samo. Wałki rozrządu :( chyba czas na przeszczep serca bo taniej wyjdzie chyba wymiana motoru niż naprawa wałków. dodatkowo nie wiem dlaczego one padły i wymiana/naprawa nie zagwarantuje, że to się nie powtórzy w przyszłości :( nie ma ktoś może na zbyciu ACK ??

Karol89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 31 lip 2011, 17:45
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Karol89 » 11 lut 2012, 19:36

U mnie były lekko siedliska wałków wytarte bo ktoś jeździł autkiem z obróconymi panewkami i z małym ciśnieniem oleju przez co się wytarły trochę wałki ale jeżdżę na nich i miałem pełen syntetyk zalany Valvoline 5W-30 i w lato przy temperaturach +25 jak płyn miał 90stopni a olej ok 110stopni i się nie świeciło nic od ciśnienia oleju.
No chyba że u ciebie sa one na prawdę mocno wytarte...

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 11 lut 2012, 19:50

witam. kolego to nie 2.5 tdi żeby wałki się tak wytarły mimo że opinia była od 4 mechaników to ja bym mimo wszystko jeszcze nie wydawał wyroku na ten silnik . i sprawdził dokładnie co go boli . a w jaki sposób Ci mechanicy to sprawdzili ściągali pokrywy zaworów ??. pozdro
tylko quatrro !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl