
[ ACK 2.8 193 KM] Padnięta pompa olejowa?
[ ACK 2.8 193 KM] Padnięta pompa olejowa?
Drodzy koledzy, od dwóch dni borykam się z problemem dziwnego klekotania w bloku silnika. słychać je od 2000 obrotów w wzwyż w momencie jak są one utrzymywane. jeśli obryty się zwiększają/zmniejszają klekotanie cichnie i jeśli znowu zostaną utrzymane na stałym poziomi to znowu zaczyna klekotać. dodatkowo podczas jazdy na zagrzanym silniku poniżej 75km/h pokazuje się czerwona olejarka na FISie. czy to może oznaczać, że pompa oleju jest padnięta? dodatkowo mam też do wymiany odmy, ponieważ są w opłakanym stanie i cieknie z nich olej. Na allegro nie widzę ani odmy ani pompy oleju
a nówka w ASO to koszt 900PLN co nie ukrywam będzie boleć po kieszeni. Co może jeszcze warto sprawdzić, by mieć pewność co do przyczyny?

- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
cisnienie oleju mam zamiar sprawdzić jak najszybciej. oleju nie brakuje, poniewaz sukcesywnie robię dolewki, z racji, że mi przez odmy ucieka.
Najważniejsza rzecz. czy z uszkodzonymi panewkami można jeździć tymczasowo?
i czy o te panewki chodzi ?
http://allegro.pl/panewki-glowne-audi-v ... 47056.html
czy może?
http://allegro.pl/panewki-korbowodowe-a ... 46239.html
jeśli przyjdzie mi do wymiany to czy trzeba silnik rozbierać? jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę.
Najważniejsza rzecz. czy z uszkodzonymi panewkami można jeździć tymczasowo?
i czy o te panewki chodzi ?
http://allegro.pl/panewki-glowne-audi-v ... 47056.html
czy może?
http://allegro.pl/panewki-korbowodowe-a ... 46239.html
jeśli przyjdzie mi do wymiany to czy trzeba silnik rozbierać? jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę.
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
Poprawię cię kolego pozwóldaniel1997 pisze:Kolego jak rozbierzesz to będzie wiadomo czy panewki do panewek dostaniesz się po zdemontowaniu miski olejowej od dołu.

Po zdjęciu miski olejowej to najwyżej może zobaczyć jeden korbowód

ÂŻeby dostać się do panewek trzeba odkręcić miskę olejową i podstawę silnika i wtedy można do panewek się dobrać o proszę
Kolego i bardzo dobrze kolejna cenna wskazówkaKarol89 pisze:Poprawię cię kolego pozwóldaniel1997 pisze:Kolego jak rozbierzesz to będzie wiadomo czy panewki do panewek dostaniesz się po zdemontowaniu miski olejowej od dołu.![]()
Po zdjęciu miski olejowej to najwyżej może zobaczyć jeden korbowód![]()
ÂŻeby dostać się do panewek trzeba odkręcić miskę olejową i podstawę silnika i wtedy można do panewek się dobrać o proszę
[url=http://images47.fotosik.pl/1358/6829317b8cac54b6m.jpg]Obrazek[/URL]

Kledzy, byłem wczoraj i dzisiaj u czterech niezależnych mechaników i każdy powiedział mi dokładnie to samo. Wałki rozrządu
chyba czas na przeszczep serca bo taniej wyjdzie chyba wymiana motoru niż naprawa wałków. dodatkowo nie wiem dlaczego one padły i wymiana/naprawa nie zagwarantuje, że to się nie powtórzy w przyszłości
nie ma ktoś może na zbyciu ACK 



U mnie były lekko siedliska wałków wytarte bo ktoś jeździł autkiem z obróconymi panewkami i z małym ciśnieniem oleju przez co się wytarły trochę wałki ale jeżdżę na nich i miałem pełen syntetyk zalany Valvoline 5W-30 i w lato przy temperaturach +25 jak płyn miał 90stopni a olej ok 110stopni i się nie świeciło nic od ciśnienia oleju.
No chyba że u ciebie sa one na prawdę mocno wytarte...
No chyba że u ciebie sa one na prawdę mocno wytarte...
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt: