[BYC] P1129 - Mieszanka za bogata, na biegu jałowym
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 20 cze 2014, 12:29
- Imię: Marcin
- Moje auto: RS6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 BCY 450KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
[BYC] P1129 - Mieszanka za bogata, na biegu jałowym
Witam wszystkuch, mam prośbę o pomoc w ustaleniu przyczyny problemów z moim autem.
Po dłuższej przerwie i małym serwisie, w końcu je odpaliłem. Pali od strzała, na początku słychać hałas nastawników (ich nie wymieniałem) ale poza tym pracuje bardzo ładnie, do czasu...
Gdy silnik złapie temperaturę zaczynają dziać się cyrki. Zaczyna telepać całą budą obroty wariują a gdy olej osiągnie swoją temperaturę zaczyna dodatkowo strzelać z wydechu.
Przy dodaniu gazu jak by się wszytko uspokajało, jest moc i przyspiesza jak powinien (tak mi się wydaje
Na wolnych obrotach wydaje się, że czasami coś jak by się zmieniało i wszytko uspokajało na chwile.
Dopiero gdy pojawiają się strzały, w sterowniku wyskakuje jeden, błąd P1129 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Rich
Sprawdziłem przepływki, pracują równo. Wszystkie uszczelnienia przepływomierzy są wymienione na nowe, sprawdziłem też montaż i tu nie widzę problemów.
Wszystkie przewody powietrzne od turbo są ok, nie ma nieszczelności.
Rozrząd pracuje nierówno 0 na pierwszym banku i 4 na drugim ale to wina nastawnika.
Jedyne co rzuciło mi się w oczy to korekta na sondzie na poziomi -25% na banku 2
Wszystkie 4 sondy są nowe - Bosch.
Poza sondami nowy jest czujnik temperatury płynu, czujnik temperatury powietrza w kolektorze, świece zapłonowe, filtr paliwa i wszystkie czujniki spalania stukowego
Na jakie parametry zwrócić uwagę z bloków mierzonych żeby znaleźć jakaś sugestie.
Na mój chłopski rozum (nie jestem mechanikiem) to leje któryś wtrysk tylko nie wiem jak to zweryfikować.
Na wszelki wypadek wlałem LIQUI MOLY Pro-Line Regenerator wtrysków
Mogłem też pomieszać podłączenie sond miedzy stronami ale czy to by dawało taki efekt?
Po dłuższej przerwie i małym serwisie, w końcu je odpaliłem. Pali od strzała, na początku słychać hałas nastawników (ich nie wymieniałem) ale poza tym pracuje bardzo ładnie, do czasu...
Gdy silnik złapie temperaturę zaczynają dziać się cyrki. Zaczyna telepać całą budą obroty wariują a gdy olej osiągnie swoją temperaturę zaczyna dodatkowo strzelać z wydechu.
Przy dodaniu gazu jak by się wszytko uspokajało, jest moc i przyspiesza jak powinien (tak mi się wydaje
Na wolnych obrotach wydaje się, że czasami coś jak by się zmieniało i wszytko uspokajało na chwile.
Dopiero gdy pojawiają się strzały, w sterowniku wyskakuje jeden, błąd P1129 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Rich
Sprawdziłem przepływki, pracują równo. Wszystkie uszczelnienia przepływomierzy są wymienione na nowe, sprawdziłem też montaż i tu nie widzę problemów.
Wszystkie przewody powietrzne od turbo są ok, nie ma nieszczelności.
Rozrząd pracuje nierówno 0 na pierwszym banku i 4 na drugim ale to wina nastawnika.
Jedyne co rzuciło mi się w oczy to korekta na sondzie na poziomi -25% na banku 2
Wszystkie 4 sondy są nowe - Bosch.
Poza sondami nowy jest czujnik temperatury płynu, czujnik temperatury powietrza w kolektorze, świece zapłonowe, filtr paliwa i wszystkie czujniki spalania stukowego
Na jakie parametry zwrócić uwagę z bloków mierzonych żeby znaleźć jakaś sugestie.
Na mój chłopski rozum (nie jestem mechanikiem) to leje któryś wtrysk tylko nie wiem jak to zweryfikować.
Na wszelki wypadek wlałem LIQUI MOLY Pro-Line Regenerator wtrysków
Mogłem też pomieszać podłączenie sond miedzy stronami ale czy to by dawało taki efekt?
Audi RS6 C5 4.2 Quattro Avant
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: [BYC] P1129 - Mieszanka za bogata, na biegu jałowym
Jakie jest odpowietrzenia baku w tym silniku?
Czy masz regulator ciśnienia paliwa na listwie?
Sprawdż czy masz czujniki halla i w jakim stanie są, sprawdzisz to poprzez kąt zapłonu, musi stać równo +-3°. Około 12°, kąt zapłonu sorawdza się w vcds kanal3 u mnie.
Zrób logi dymaniczne aby zobaczyć jak żle jest nastawnik, kanal 93 vcds u mnie.
Masz wakuometr może? Jeśli masz powiem Ci jak sprawdzić zaworki.
Jak sprzężanie cylindrów? Mierzyłeś?
Czy masz regulator ciśnienia paliwa na listwie?
Sprawdż czy masz czujniki halla i w jakim stanie są, sprawdzisz to poprzez kąt zapłonu, musi stać równo +-3°. Około 12°, kąt zapłonu sorawdza się w vcds kanal3 u mnie.
Zrób logi dymaniczne aby zobaczyć jak żle jest nastawnik, kanal 93 vcds u mnie.
Masz wakuometr może? Jeśli masz powiem Ci jak sprawdzić zaworki.
Jak sprzężanie cylindrów? Mierzyłeś?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 20 cze 2014, 12:29
- Imię: Marcin
- Moje auto: RS6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 BCY 450KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: [BYC] P1129 - Mieszanka za bogata, na biegu jałowym
Jeszcze dwa słowa wstępu. Zanim zabrałem się za serwis jeździłem tym samochodem 2 lata i spisywał się bez zarzutu. Powodem serwisu było sprzęgło hydrokinetyczne które się poddało.
Ponieważ,by je naprawić, musiałem wyciągnąć silnik, zrobiłem kilka dodatkowych rzeczy. Dlatego nie podejrzewam problemów z kompresją bo nie było żadnych oznak, że coś może być na rzeczy.
Pali od strzała, olej bez opiłków, spaliny czyściutkie, olej wymieniam co 8-10 tys. Problemy które opisuje pojawiły się po poskładaniu samochodu do kupy po około pół roku postoju.
1. Odpowietrzenie baku - jest system EVAP ze zbiornikiem węgla. Nie zauważyłem uszkodzeń jego elementów ale też nie sprawdziłem zaworka. Z drugiej strony nie wywala błędów a zbiornik się nie zasysa.
Mogę dziś sprawdzić czy jak zostawię otwarty korek o baku to będzie jakaś różnica.
2. Regulator ciśnienia jest na listwie, jak można go sprawdzić? Mogę też go profilaktycznie wymienić.
Podczas serwisu miałem silnik na wierzchu, wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia, opaski zaciskowe (na zaciskowe nie skręcane) i uszczelki gdzie się dało, dlatego zakładam, że tu jest ok ale sprawdzenie się przyda.
3. Sprawdzę kąty zapłonu dzisiaj i dam znać jak to wygląda.
Na razie logów dynamicznych nie zrobię, muszę poskładać przód do końca zanim wyjadę na ulice.
Ponieważ,by je naprawić, musiałem wyciągnąć silnik, zrobiłem kilka dodatkowych rzeczy. Dlatego nie podejrzewam problemów z kompresją bo nie było żadnych oznak, że coś może być na rzeczy.
Pali od strzała, olej bez opiłków, spaliny czyściutkie, olej wymieniam co 8-10 tys. Problemy które opisuje pojawiły się po poskładaniu samochodu do kupy po około pół roku postoju.
1. Odpowietrzenie baku - jest system EVAP ze zbiornikiem węgla. Nie zauważyłem uszkodzeń jego elementów ale też nie sprawdziłem zaworka. Z drugiej strony nie wywala błędów a zbiornik się nie zasysa.
Mogę dziś sprawdzić czy jak zostawię otwarty korek o baku to będzie jakaś różnica.
2. Regulator ciśnienia jest na listwie, jak można go sprawdzić? Mogę też go profilaktycznie wymienić.
Podczas serwisu miałem silnik na wierzchu, wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia, opaski zaciskowe (na zaciskowe nie skręcane) i uszczelki gdzie się dało, dlatego zakładam, że tu jest ok ale sprawdzenie się przyda.
3. Sprawdzę kąty zapłonu dzisiaj i dam znać jak to wygląda.
Na razie logów dynamicznych nie zrobię, muszę poskładać przód do końca zanim wyjadę na ulice.
Audi RS6 C5 4.2 Quattro Avant
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: [BYC] P1129 - Mieszanka za bogata, na biegu jałowym
W silniku 2.4 regulator ciśnienia paliwa znajduje się po stronie bank2, u Ciebie nie wiem. Regulatora możesz sprawdzić jedynie przy załączonym silniku i podpiętym manometr ciśnienia pompy paliwa, u mnie regulator odejmuje 0.5 bara, albo nie.
Wizualnie możesz obejrzeć, ale ostrzegam, mój się rozpadł w rękach jak go wyciągłem, bo original.
Posprawdzaj wszystko od nowa czy gdzieś coś nie zapomniałeś podłączyć.
Dodano po 4 minutach 43 sekundach:
Spróbuj skasować błędy, zaadaptuj przepustnica i spróbuj nanowo odpalić i obserwuj korekty.
Dodano po 1 godzinie 28 sekundach:
Teraz doczytałem, sprawdz dobrze te sondy. Żebyś nie miał obrócona za katem i przed katem.
Wizualnie możesz obejrzeć, ale ostrzegam, mój się rozpadł w rękach jak go wyciągłem, bo original.
Posprawdzaj wszystko od nowa czy gdzieś coś nie zapomniałeś podłączyć.
Dodano po 4 minutach 43 sekundach:
Spróbuj skasować błędy, zaadaptuj przepustnica i spróbuj nanowo odpalić i obserwuj korekty.
Dodano po 1 godzinie 28 sekundach:
Teraz doczytałem, sprawdz dobrze te sondy. Żebyś nie miał obrócona za katem i przed katem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 20 cze 2014, 12:29
- Imię: Marcin
- Moje auto: RS6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 BCY 450KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: [BYC] P1129 - Mieszanka za bogata, na biegu jałowym
Zrobiłem adaptacje przepustnicy, zauważyłem też, że po nocy i całym dniu w garażu, czujnik temperatury powietrza w kolektorze pokazywał 45C, zanim jeszcze odpaliłem w ogóle samochód. Niestety podjąłem decyzje o jego zmianie na stary, jak już silnik chwile pochodził wiec aby zweryfikować odczyt na starym, muszę poczekać do jutra.
Ale... podczas gdy samochód chodził, głownie na jałowym biegu a ja sobie sprawdzałem różne odczyty, zauważyłem że coś mi się dymi. Wlazłem pod samochód i lewy prekat był rozgrzany do czerwoności... dlatego przerwałem. A dymiła paląca się osłona poduchy skrzyni.
To co udało mi się zweryfikować, to tak jakby było ciut lepiej, po adaptacji i wymianie tego czujnika, w każdym razie nie strzela z wydechu. Ale sądząc po efektach moich dzisiejszych działań, to raczej siła sugestii.
Wrzucam dwa logi, może coś pokażą. Jeden gdy silnik się rozgrzewał a drugi gdy był już rozgrzany. Po pełnym rozgrzaniu Lambda Control Bank 2 praktycznie stale na -25%
https://drive.google.com/drive/folders/ ... drive_link
Teraz kwestia podłączenia samych sond. Jak je zmieniałem to opisałem która jest która bo po wsadzaniu silnika do budy nie ma do nich dostępu. Jeżeli, rzeczywiście je, jakimś cudem pomieszałem to czy jestem w stanie to jakoś zweryfikować? Czy muszę opuścić silnik o jakoś się do nich dostać? No i czy ewentualne pomieszanie ich kolejności może dawać takie efekty?
Ale... podczas gdy samochód chodził, głownie na jałowym biegu a ja sobie sprawdzałem różne odczyty, zauważyłem że coś mi się dymi. Wlazłem pod samochód i lewy prekat był rozgrzany do czerwoności... dlatego przerwałem. A dymiła paląca się osłona poduchy skrzyni.
To co udało mi się zweryfikować, to tak jakby było ciut lepiej, po adaptacji i wymianie tego czujnika, w każdym razie nie strzela z wydechu. Ale sądząc po efektach moich dzisiejszych działań, to raczej siła sugestii.
Wrzucam dwa logi, może coś pokażą. Jeden gdy silnik się rozgrzewał a drugi gdy był już rozgrzany. Po pełnym rozgrzaniu Lambda Control Bank 2 praktycznie stale na -25%
https://drive.google.com/drive/folders/ ... drive_link
Teraz kwestia podłączenia samych sond. Jak je zmieniałem to opisałem która jest która bo po wsadzaniu silnika do budy nie ma do nich dostępu. Jeżeli, rzeczywiście je, jakimś cudem pomieszałem to czy jestem w stanie to jakoś zweryfikować? Czy muszę opuścić silnik o jakoś się do nich dostać? No i czy ewentualne pomieszanie ich kolejności może dawać takie efekty?
Audi RS6 C5 4.2 Quattro Avant
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: [BYC] P1129 - Mieszanka za bogata, na biegu jałowym
Sondy możesz poprostu odłączasz 1 i uruchamiasz silnik, potem patrzysz gdzie masz błąd przez vcds.
Ale skoro je miałeś opisane powinny być ok... za dużo paliwo leci do drugiego banku i wypali katalizatora, uważaj tam.
Zrób logi idle stabilisation CF, u mnie jest kanal 90.
Dodano po 1 minucie 51 sekundach:
Lewy prekat rozpalony? Po stronie kierowca tak? Bank2, czy lewy stając z przodu auta?
Dodano po 3 minutach 18 sekundach:
Zamien wtryski miejscami, może wtrysk sklejony tak jak mówiłeś.
Ale skoro je miałeś opisane powinny być ok... za dużo paliwo leci do drugiego banku i wypali katalizatora, uważaj tam.
Zrób logi idle stabilisation CF, u mnie jest kanal 90.
Dodano po 1 minucie 51 sekundach:
Lewy prekat rozpalony? Po stronie kierowca tak? Bank2, czy lewy stając z przodu auta?
Dodano po 3 minutach 18 sekundach:
Zamien wtryski miejscami, może wtrysk sklejony tak jak mówiłeś.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 20 cze 2014, 12:29
- Imię: Marcin
- Moje auto: RS6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 BCY 450KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: [BYC] P1129 - Mieszanka za bogata, na biegu jałowym
tak bank 2, ewidentnie problem jedynie z tą stroną, strona kierowcy
co do sond to jak odłączę to pokaże tylko która kostka jest odłączona ale nadal nie powie gdzie ta sonda jest rzeczywiście zamontowana.
co do sond to jak odłączę to pokaże tylko która kostka jest odłączona ale nadal nie powie gdzie ta sonda jest rzeczywiście zamontowana.
Audi RS6 C5 4.2 Quattro Avant
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: [BYC] P1129 - Mieszanka za bogata, na biegu jałowym
Otwórz czytanie sinusoida w vcds, zapomniałem jak się nazywa. Ustawiasz sonda1 bank1 i sonda2 bank1 razem i patrz na wykres. Albo napięcie, sonda1 powinna oscylować od 0.8 do 0.2V a sonda 2 powinna ttzymać raczej ponad 0.5V.
To samo zrób ze sond po drugiej strony.
1 powinna w miarę kreślić sinusoida( jeśli masz nieszerokopasmowa sonda) a druga za kata musi kreślić tylko w jedną stronie.
Jeśli masz szerokopasmowa sonda, czyli napięcie powyżej 1V, musisz znależć wartości stechiometryczniej mieszanki i też zobaczysz czy przed kata i za kata nie są pomylone.
Ja bym jeszcze zamienił wtryskami miejscami, nie ma dużo roboty ale potrzebujesz nowe oringi pewnie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 20 cze 2014, 12:29
- Imię: Marcin
- Moje auto: RS6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 BCY 450KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: [BYC] P1129 - Mieszanka za bogata, na biegu jałowym
U mnie wszystkie 4 sondy są identyczne, niestety. Jakoś sprawdzę te sondy dla świętego spokoju. Mam kamerkę endoskopową, może się uda
Co do wtrysków to dziś wysyłam wszystkie do serwisu Bosha na czyszczenie i testy. Trochę się przeraziłem tą wczorajszą akcją.
Nie chce bawić się sam z wtryskami gdy nie mam pewności czy to ich wina. Wyczyszczą je i sprawdzą na dedykowanych urządzeniach, będę miał pewność.
Dam znać jak wrócą. Na ta chwilę dzięki za podpowiedzi.
Co do wtrysków to dziś wysyłam wszystkie do serwisu Bosha na czyszczenie i testy. Trochę się przeraziłem tą wczorajszą akcją.
Nie chce bawić się sam z wtryskami gdy nie mam pewności czy to ich wina. Wyczyszczą je i sprawdzą na dedykowanych urządzeniach, będę miał pewność.
Dam znać jak wrócą. Na ta chwilę dzięki za podpowiedzi.
Audi RS6 C5 4.2 Quattro Avant
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 20 cze 2014, 12:29
- Imię: Marcin
- Moje auto: RS6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 BCY 450KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: [BYC] P1129 - Mieszanka za bogata, na biegu jałowym
Znalazłem chwile by powalczyć znowu z eresem, wtryski pojechały na serwis, niestety nie znaleźli nic co mogło by tłumaczyć zachowanie silnika. W sensie, że nie znaleźli wtrysku jednoznacznie uszkodzonego bądź nieszczelnego.
Tak czy inaczej wrócił komplet w pełni sprawny. Dodatkowo wymieniłem regulator ciśnienia paliwa. Udało mi się dostać to tylnych sond dzięki czemu wykręcając raz jedną raz drugą ustaliłem, że są one dobrze podłączone.
Poskładałem całość i nadal nie jestem zadowolony z pracy silnika. Nadal nie pracuje równo a korekty na sondach skaczą, jest moment, że pracują w zakresie -7/+7% ale czasami pokazują np +25%.
W każdym razie, przynajmniej kat się nie już pali
Dziś jeszcze sprawdzę kompresje (dla świętego spokoju) i raz jeszcze sprawdzę szczelność dolotu bo coś dziwnego (tak mi się wydaje) jest z odczytami przepływek. Te są nowe i nawet zamieniałem je miejscami a efekt jest taki, że na biegu jałowym odczyty nie są jednakowe, na jednym banku oscylują w okolicy 3 a na drugim 4 g/s. Czy tak może być czy świadczy to jakiejś nieszczelności gdzieś?
Sterowniki nie łapią żadnych błędów.
Jak dziś nic ewidentnego nie wyjdzie to pewnie na weekend zorbię logi dynamiczne.
Na jakich grupach się skupić?
Tak czy inaczej wrócił komplet w pełni sprawny. Dodatkowo wymieniłem regulator ciśnienia paliwa. Udało mi się dostać to tylnych sond dzięki czemu wykręcając raz jedną raz drugą ustaliłem, że są one dobrze podłączone.
Poskładałem całość i nadal nie jestem zadowolony z pracy silnika. Nadal nie pracuje równo a korekty na sondach skaczą, jest moment, że pracują w zakresie -7/+7% ale czasami pokazują np +25%.
W każdym razie, przynajmniej kat się nie już pali
Dziś jeszcze sprawdzę kompresje (dla świętego spokoju) i raz jeszcze sprawdzę szczelność dolotu bo coś dziwnego (tak mi się wydaje) jest z odczytami przepływek. Te są nowe i nawet zamieniałem je miejscami a efekt jest taki, że na biegu jałowym odczyty nie są jednakowe, na jednym banku oscylują w okolicy 3 a na drugim 4 g/s. Czy tak może być czy świadczy to jakiejś nieszczelności gdzieś?
Sterowniki nie łapią żadnych błędów.
Jak dziś nic ewidentnego nie wyjdzie to pewnie na weekend zorbię logi dynamiczne.
Na jakich grupach się skupić?
Audi RS6 C5 4.2 Quattro Avant
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: [BYC] P1129 - Mieszanka za bogata, na biegu jałowym
Czyli teraz ucieka na ubogo silnik. Powiedzmy jest jakaś poprawa. Posprawdzaj dolot odnowa, odma również jeżeli występuje w twoim silniku, na jałowym najbardziej sterownik wyłapie niesszczelność, ponieważ jak jest obciążenie się uszczelnia.smolam pisze: ↑05 wrz 2024, 13:14Znalazłem chwile by powalczyć znowu z eresem, wtryski pojechały na serwis, niestety nie znaleźli nic co mogło by tłumaczyć zachowanie silnika. W sensie, że nie znaleźli wtrysku jednoznacznie uszkodzonego bądź nieszczelnego.
Tak czy inaczej wrócił komplet w pełni sprawny. Dodatkowo wymieniłem regulator ciśnienia paliwa. Udało mi się dostać to tylnych sond dzięki czemu wykręcając raz jedną raz drugą ustaliłem, że są one dobrze podłączone.
Poskładałem całość i nadal nie jestem zadowolony z pracy silnika. Nadal nie pracuje równo a korekty na sondach skaczą, jest moment, że pracują w zakresie -7/+7% ale czasami pokazują np +25%.
W każdym razie, przynajmniej kat się nie już pali
Dziś jeszcze sprawdzę kompresje (dla świętego spokoju) i raz jeszcze sprawdzę szczelność dolotu bo coś dziwnego (tak mi się wydaje) jest z odczytami przepływek. Te są nowe i nawet zamieniałem je miejscami a efekt jest taki, że na biegu jałowym odczyty nie są jednakowe, na jednym banku oscylują w okolicy 3 a na drugim 4 g/s. Czy tak może być czy świadczy to jakiejś nieszczelności gdzieś?
Sterowniki nie łapią żadnych błędów.
Jak dziś nic ewidentnego nie wyjdzie to pewnie na weekend zorbię logi dynamiczne.
Na jakich grupach się skupić?
Przepływki? Czyli masz 2 przepływki, nie wiem jak jest w silniku z turba, ale dla zwykłego silnika bez turbo przepływka musi dawać przy 6000 rpm: ilość KM razy 0.8= maks wartość sprawniej przepływki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 20 cze 2014, 12:29
- Imię: Marcin
- Moje auto: RS6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 BCY 450KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: [BYC] P1129 - Mieszanka za bogata, na biegu jałowym
Zmierzyłem kompresje i równiutko na każdym cylindrze 16 bar (+- 0,1bar)
Co ciekawe świece na banku 1 (strona pasażera) bardzo ładne na banku 2 okopcone mocno, czyli wtryski jednak lały.
Przepływki są dwie ale po turbinach i intercoolerach, kanały i tak się schodzą w jeden.
Znalazłem też dziurę w prawym intercoolerze... muszę teraz ją ogarnąć i może wszytko w końcu się uspokoi.
Co ciekawe świece na banku 1 (strona pasażera) bardzo ładne na banku 2 okopcone mocno, czyli wtryski jednak lały.
Przepływki są dwie ale po turbinach i intercoolerach, kanały i tak się schodzą w jeden.
Znalazłem też dziurę w prawym intercoolerze... muszę teraz ją ogarnąć i może wszytko w końcu się uspokoi.
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2024, 09:15 przez smolam, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi RS6 C5 4.2 Quattro Avant
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: [BYC] P1129 - Mieszanka za bogata, na biegu jałowym
Tak jest, czarny nalot świadczy o dużo paliwa względem powietrza, nie mylić z przyrostu, co mówi o łykaniu oleju...
Bardzo się cieszę, że twoja bestia po mału wraca do zdrowia.
Bardzo się cieszę, że twoja bestia po mału wraca do zdrowia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 20 cze 2014, 12:29
- Imię: Marcin
- Moje auto: RS6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 BCY 450KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: [BYC] P1129 - Mieszanka za bogata, na biegu jałowym
Dzień dobry,
mała aktualizacja statusu. Samochód wyjechał, w końcu, z garażu, ale nadal nie jestem zadowolony.
Zimny chodzi idealnie, po pełnym rozgrzaniu, zaczyna delikatnie telepać buda na biegu jałowym.
Wygląda to tak, że jak dojeżdżamy do świateł, pracuje równiutko a im dłużej stoi tym bardziej zaczyna nim telepać.
Wystarczy przygazować, sytuacja się uspokaja ale wciąż, im dłużej stoi tym bardziej nim telepie.
Dolot, po naprawie intercoolerów, szczelny. Jeździ znakomicie.
To co zostało do zrobienia to nastawniki, na jałowym pokazuje 0 na banku pierwszym i 3 na banku drugim.
Czy ta różnica może powodować objawy?
Brak innych problemów podobnie jak błędów w sterowniku (ale nie jeździłem za wiele)
mała aktualizacja statusu. Samochód wyjechał, w końcu, z garażu, ale nadal nie jestem zadowolony.
Zimny chodzi idealnie, po pełnym rozgrzaniu, zaczyna delikatnie telepać buda na biegu jałowym.
Wygląda to tak, że jak dojeżdżamy do świateł, pracuje równiutko a im dłużej stoi tym bardziej zaczyna nim telepać.
Wystarczy przygazować, sytuacja się uspokaja ale wciąż, im dłużej stoi tym bardziej nim telepie.
Dolot, po naprawie intercoolerów, szczelny. Jeździ znakomicie.
To co zostało do zrobienia to nastawniki, na jałowym pokazuje 0 na banku pierwszym i 3 na banku drugim.
Czy ta różnica może powodować objawy?
Brak innych problemów podobnie jak błędów w sterowniku (ale nie jeździłem za wiele)
Audi RS6 C5 4.2 Quattro Avant
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
---------------------------------------
Audi A6 C4 2.5TDi Avant ... skradziony
Audi A6 C4 2.5TDi Sedan ... sprzedany
Audi A4 B6 2.5TDi Quattro ... sprzedany
Audi TT 8N 1.8 T Quattro ... sprzedany
Audi A6 C5 2.5TDi Avant ... sprzedany
Audi S6 C5 4.2 Quattro ... sprzedany
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: [BYC] P1129 - Mieszanka za bogata, na biegu jałowym
Witamsmolam pisze: ↑21 paź 2024, 13:22Dzień dobry,
mała aktualizacja statusu. Samochód wyjechał, w końcu, z garażu, ale nadal nie jestem zadowolony.
Zimny chodzi idealnie, po pełnym rozgrzaniu, zaczyna delikatnie telepać buda na biegu jałowym.
Wygląda to tak, że jak dojeżdżamy do świateł, pracuje równiutko a im dłużej stoi tym bardziej zaczyna nim telepać.
Wystarczy przygazować, sytuacja się uspokaja ale wciąż, im dłużej stoi tym bardziej nim telepie.
Dolot, po naprawie intercoolerów, szczelny. Jeździ znakomicie.
To co zostało do zrobienia to nastawniki, na jałowym pokazuje 0 na banku pierwszym i 3 na banku drugim.
Czy ta różnica może powodować objawy?
Brak innych problemów podobnie jak błędów w sterowniku (ale nie jeździłem za wiele)
Super, że auto powoli wraca do normalności.
U mnie mam podobna sytuacja, im bardziej się rozgrzeje czuć więcej drgań. Nastawniki mam 1 i -4, co już świadczy o konieczności wymiana tego na -4.
Sprawdż jaki masz kąt zapłonu, zloguj biegu jałowego,
również zauważ czy z nagrzewaniem się różnicy kąta się zwiększają. Czyli jak silnik jest zimny ja mam 0 i -3 stopnie...