Opinia o silniku 2.7 BT
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 27 gru 2022, 16:57
- Imię: Konrad
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kolbuszowa
Opinia o silniku 2.7 BT
Witam. Chciałbym zasięgnąć informacji na temat silnika 2.7 BiTurbo benzyna. Jego wady, zalety, koszta serwisu oraz na co trzeba uważać podczas zakupu samochodu z tym silnikiem z automatyczną skrzynią biegów (wersja Quattro). Pozdrawiam serdecznie
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Opinia o silniku 2.7 BT
Witam.
Silnik 1.8T R4 czy 2.7 Bit V6 to te same jednostki, tylko ten drugi w V-ce o pojemności 2.7
Konstrukcja tych silników to pancerna jednostka, oczywiście jak się dba.
Nie katuje się zimnego silnika jak również nie gasi się od razu po ostrej jeździe.
Silnik V6 fabrycznie ma 250KM i dwie turbiny K03.
Silnik 2.7Bit można programowo podnieść moc do 290-310 bez wymiany części ( z wymianą można uzyskać nawet 500 - 700 KM i więcej) ale to zależy od kasy.
Koszt dobrego rozrządu (same części) to około 1300 zł. + robocizna co 90tyś km lub do 5 lat.
U mnie już minęło 300 tyś km. i chodzi bardzo ładnie a olej zmieniam co 10 tyś. 5W 40
Skrzynia automatyczna - olej jak i filtr zmieniać co 80 tyś. Przy automacie dużo ciężej zajechać taki silnik.
Pozdrawiam.
Silnik 1.8T R4 czy 2.7 Bit V6 to te same jednostki, tylko ten drugi w V-ce o pojemności 2.7
Konstrukcja tych silników to pancerna jednostka, oczywiście jak się dba.
Nie katuje się zimnego silnika jak również nie gasi się od razu po ostrej jeździe.
Silnik V6 fabrycznie ma 250KM i dwie turbiny K03.
Silnik 2.7Bit można programowo podnieść moc do 290-310 bez wymiany części ( z wymianą można uzyskać nawet 500 - 700 KM i więcej) ale to zależy od kasy.
Koszt dobrego rozrządu (same części) to około 1300 zł. + robocizna co 90tyś km lub do 5 lat.
U mnie już minęło 300 tyś km. i chodzi bardzo ładnie a olej zmieniam co 10 tyś. 5W 40
Skrzynia automatyczna - olej jak i filtr zmieniać co 80 tyś. Przy automacie dużo ciężej zajechać taki silnik.
Pozdrawiam.