[A6 C5] olej w wezu od intercoolera?
[A6 C5] olej w wezu od intercoolera?
Witam dzisiaj przy okazji sciagania pasa przedniego odpinajac weze odd turbo do intercoolera zauwazylem sciekajacy z nich olej. Nie jestem kompletnym laikiem ale i nie ekspertem wiec pytam czy to oznacza ze turbo przecieka i jest do wymiany? Czy moze jakies ilosci oleju sa dopuszczalne. W czasie jazdy poki co nie zauwazylem zadnych oznak. Mam przed soba dluzsza trase(1000km) i nie chcialbym miec problemow a jestem za granica poki co. Prosze o odpowiedz.
- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie wszystko zależy czy jest to tylko wieksze zapocenie czy raczej to ju już się leje jak z kranu..
Człowiek chodzi i sie poci , auto jeżdzi - też ma do tego prawo.. :-P
Ogólnie zjawisko które opisujesz jest raczej normalną koleją rzeczy , można dostrzec to zarówno w benzynowcach jak i doładowanych klekotach..
Pierwsze oznaki olejowe potrafią pojawić się już przy stosunkowo niskich przebiegach i utrzymywać sie na podobnym poziomie jeszcze przez wiele tys.km..
___________
Pozdrawiam

Człowiek chodzi i sie poci , auto jeżdzi - też ma do tego prawo.. :-P
Ogólnie zjawisko które opisujesz jest raczej normalną koleją rzeczy , można dostrzec to zarówno w benzynowcach jak i doładowanych klekotach..
Pierwsze oznaki olejowe potrafią pojawić się już przy stosunkowo niskich przebiegach i utrzymywać sie na podobnym poziomie jeszcze przez wiele tys.km..
___________
Pozdrawiam
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Pierwsze pytanko. Czy zauważyłeś wcześniej czy Ci dmucha spod korka wlewu oleju, czy wycieka olej spod pokrywy zaworów? Jeśli tak to oznacza że odpowietrzenie skrzyni korbowej nie działa jak należy. Pod kolektorem ssącym znajduje się rura - otacza ona silnik z tyłu i prowadzi do turbo. Wychodzi ona z odpowietrznika znajdującego się w bloku pod kolektorem ssącym, który gdy jest w środku uszkodzony systematycznie puszcza olej do tej rury, do turbiny itp. i z czasem trafia to do kolektora ssącego i na tłoki. Tutaj masz temat o tym - nie sugeruj się tytułem tematu - wtedy jeszcze nie wiedziałem że to odpowietrznik, oraz super foto story wykonane przez kolegę BartG60. Nie ma to wpływu na jazdę jedynie wywala uszczelkę pod pokrywą zaworów.
peter124, chciałbym przy okazji Twojego tematu o coś Cię zapytać. Ostatnio robiłem rozrząd i ściągali mi przedni pas. Po złożeniu wszystkiego do kupy mam teraz równiutką szparę między grillem a zderzakiem na całej długości grilla i lampami a maską - tak około 2 cm. Dostaje mi się teraz tamtędy cały syf z drogi do komory silnika. Możesz mi powiedzieć, czy mogli źle zamontować zderzak, lub cały pas? Jest tam jakaś możliwość regulacji?
Witam. Sory ze odkopuje ale od kilku dni zauwazylem u siebie ten sam problem z rury idacej do intercoolera troszkę sie poci. Znajomy doradził zeby wytrzec ten olej I dokręcić opaskę, tak też zrobiłem po powrocie do domu z holandii otwieram maskę I dalej to samo oprócz tego zauważyłem też, że poci sie także z uszczelki pod głowicą. Czy wystarczy poprostu zmienić uszczelkę I będzie po sprawie czy powinienem sprawdzić coś jeszcze??? Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Jeśli są to niewielkie ilości to raczej wszystko jest w porządku, diesle tak mają.
Sama wymiana uszczelki może nie pomóc jeśli odma nie drożna.Piotreka6 pisze:zauważyłem też, że poci sie także z uszczelki pod głowicą. Czy wystarczy poprostu zmienić uszczelkę I będzie po sprawie czy powinienem sprawdzić coś jeszcze???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 189
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
- Lokalizacja: Sieradz
Odgrzewam temattomekkk1 pisze:Pierwsze pytanko. Czy zauważyłeś wcześniej czy Ci dmucha spod korka wlewu oleju, czy wycieka olej spod pokrywy zaworów? Jeśli tak to oznacza że odpowietrzenie skrzyni korbowej nie działa jak należy. Pod kolektorem ssącym znajduje się rura - otacza ona silnik z tyłu i prowadzi do turbo. Wychodzi ona z odpowietrznika znajdującego się w bloku pod kolektorem ssącym, który gdy jest w środku uszkodzony systematycznie puszcza olej do tej rury, do turbiny itp. i z czasem trafia to do kolektora ssącego i na tłoki. Tutaj masz temat o tym - nie sugeruj się tytułem tematu - wtedy jeszcze nie wiedziałem że to odpowietrznik, oraz super foto story wykonane przez kolegę BartG60. Nie ma to wpływu na jazdę jedynie wywala uszczelkę pod pokrywą zaworów.
Dzisiaj wymieniałem padnięty EGR. Przy rozbiórce zauważyłem delikatną stróżkę oleju płynącego z przepustnicy do rury intercoolera. Około roku temu czyściłem korektor egr i przeputsnice bo były srtasznie uklejone syfem. Dzsiaj stwierdziłem, że wszystko wygląda podobnie. Wnętrze kolektora usyfione olejem to samo egr. Zaciekawił mnie ten odpowietrznik. Czy jak odkręcę tą rure to " na oko" można zdiagnozować awarię odpowietrznika ? Czy to po prostu wina turbiny ?
Z góry dzięki za odpowiedz