Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] olej w wezu od intercoolera?

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
peter124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 27 sty 2010, 07:51
Lokalizacja: Randers/DK

[A6 C5] olej w wezu od intercoolera?

Post autor: peter124 » 14 gru 2010, 17:38

Witam dzisiaj przy okazji sciagania pasa przedniego odpinajac weze odd turbo do intercoolera zauwazylem sciekajacy z nich olej. Nie jestem kompletnym laikiem ale i nie ekspertem wiec pytam czy to oznacza ze turbo przecieka i jest do wymiany? Czy moze jakies ilosci oleju sa dopuszczalne. W czasie jazdy poki co nie zauwazylem zadnych oznak. Mam przed soba dluzsza trase(1000km) i nie chcialbym miec problemow a jestem za granica poki co. Prosze o odpowiedz.

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 14 gru 2010, 18:07

Dokładnie wszystko zależy czy jest to tylko wieksze zapocenie czy raczej to ju już się leje jak z kranu.. ;-)
Człowiek chodzi i sie poci , auto jeżdzi - też ma do tego prawo.. :-P
Ogólnie zjawisko które opisujesz jest raczej normalną koleją rzeczy , można dostrzec to zarówno w benzynowcach jak i doładowanych klekotach..
Pierwsze oznaki olejowe potrafią pojawić się już przy stosunkowo niskich przebiegach i utrzymywać sie na podobnym poziomie jeszcze przez wiele tys.km..

___________
Pozdrawiam

gdecember
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 16 sie 2009, 11:01
Lokalizacja: uk/c0ventry/zlotoryja

Post autor: gdecember » 14 gru 2010, 18:08

witam kolege co do oleju w inter to z wlasnego doswiadczenia wiem ze jesli to jakiej znikome ilosci a nie w litrach liczone ilosci oleju to nie ma sie o co martwic Sam mam taki sam motor w swojej i juz 2 razy sciagalem pas przedni i troszku zawsze pocieklo ale tak z 100gram nie wiecej

Awatar użytkownika
peter124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 27 sty 2010, 07:51
Lokalizacja: Randers/DK

Post autor: peter124 » 14 gru 2010, 18:12

No to tu dokladnie tak samo, a nawet mniej. Mam nadzieje ze jestes pewny bo dluga droga przede mna :-)

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 14 gru 2010, 18:26

Pierwsze pytanko. Czy zauważyłeś wcześniej czy Ci dmucha spod korka wlewu oleju, czy wycieka olej spod pokrywy zaworów? Jeśli tak to oznacza że odpowietrzenie skrzyni korbowej nie działa jak należy. Pod kolektorem ssącym znajduje się rura - otacza ona silnik z tyłu i prowadzi do turbo. Wychodzi ona z odpowietrznika znajdującego się w bloku pod kolektorem ssącym, który gdy jest w środku uszkodzony systematycznie puszcza olej do tej rury, do turbiny itp. i z czasem trafia to do kolektora ssącego i na tłoki. Tutaj masz temat o tym - nie sugeruj się tytułem tematu - wtedy jeszcze nie wiedziałem że to odpowietrznik, oraz super foto story wykonane przez kolegę BartG60. Nie ma to wpływu na jazdę jedynie wywala uszczelkę pod pokrywą zaworów.

Awatar użytkownika
peter124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 27 sty 2010, 07:51
Lokalizacja: Randers/DK

Post autor: peter124 » 14 gru 2010, 18:44

Absolutnie nie ma zadnych wyciekow. Raczej nie mysle ze osprzet jest uszkodzony bo sillnik byl kupiony z osprzetem nowy jakies 2 lata temu i ma przejechane 29tys km i dlatego sie zdziwilem z tym olejem.

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 14 gru 2010, 19:59

peter124, chciałbym przy okazji Twojego tematu o coś Cię zapytać. Ostatnio robiłem rozrząd i ściągali mi przedni pas. Po złożeniu wszystkiego do kupy mam teraz równiutką szparę między grillem a zderzakiem na całej długości grilla i lampami a maską - tak około 2 cm. Dostaje mi się teraz tamtędy cały syf z drogi do komory silnika. Możesz mi powiedzieć, czy mogli źle zamontować zderzak, lub cały pas? Jest tam jakaś możliwość regulacji?

Awatar użytkownika
+MarCin+
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 21 wrz 2008, 15:49
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: +MarCin+ » 14 gru 2010, 20:00

jezeli nie ma zadnych niepokojacych objawow podczas pracy silnika to nie ma sie czym martwic.... zawsze jakies sladowe ilosci sie znajda
3.0 tdi 275 hp :D

Awatar użytkownika
peter124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 27 sty 2010, 07:51
Lokalizacja: Randers/DK

Post autor: peter124 » 14 gru 2010, 20:11

Do: Killer71
Znaczy jest mozliwosc malej regulacji tego wszystkiego z tego co zauwazylem, zarowno na czesci gornej pasa(po bokach) jak i na srubach w miejscu odboii. Ale zeby byla taka wielka szczelina i jeszcze zeby syf mogl leciec do srodka to sie dziwie albo cos zle zrozumialem. 2cm???? :shock:

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 15 gru 2010, 07:54

Dzisiaj to zmierzyłem, szpara ma 1 cm (trochę mnie poniosło ;-) ) Ale syf leci do środka - zobacz fotkę, reduktor od gazu mam zaraz za lampą, te białe kropki to właśnie błoto z solą z drogi.

Obrazek

Awatar użytkownika
peter124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 27 sty 2010, 07:51
Lokalizacja: Randers/DK

Post autor: peter124 » 15 gru 2010, 08:25

Jak mozesz to pokaz jeszcze zdjecie przodu jak te szczeliny wygladaja to zobaczymy co jest nie tak. Ale ani w a4 ani w a6 nie zauwazylem czegos takiego.

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 15 gru 2010, 10:41

Dzisiaj pstryknę fotki i wstawię.

Fotki zrobione:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Piotreka6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 26 sie 2013, 17:25
Lokalizacja: Głuchołazy

Post autor: Piotreka6 » 29 gru 2013, 14:32

Witam. Sory ze odkopuje ale od kilku dni zauwazylem u siebie ten sam problem z rury idacej do intercoolera troszkę sie poci. Znajomy doradził zeby wytrzec ten olej I dokręcić opaskę, tak też zrobiłem po powrocie do domu z holandii otwieram maskę I dalej to samo oprócz tego zauważyłem też, że poci sie także z uszczelki pod głowicą. Czy wystarczy poprostu zmienić uszczelkę I będzie po sprawie czy powinienem sprawdzić coś jeszcze??? Pozdrawiam

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 29 gru 2013, 18:13

Jeśli są to niewielkie ilości to raczej wszystko jest w porządku, diesle tak mają.
Piotreka6 pisze:zauważyłem też, że poci sie także z uszczelki pod głowicą. Czy wystarczy poprostu zmienić uszczelkę I będzie po sprawie czy powinienem sprawdzić coś jeszcze???
Sama wymiana uszczelki może nie pomóc jeśli odma nie drożna.

karolsieradz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: karolsieradz » 13 lut 2014, 19:42

tomekkk1 pisze:Pierwsze pytanko. Czy zauważyłeś wcześniej czy Ci dmucha spod korka wlewu oleju, czy wycieka olej spod pokrywy zaworów? Jeśli tak to oznacza że odpowietrzenie skrzyni korbowej nie działa jak należy. Pod kolektorem ssącym znajduje się rura - otacza ona silnik z tyłu i prowadzi do turbo. Wychodzi ona z odpowietrznika znajdującego się w bloku pod kolektorem ssącym, który gdy jest w środku uszkodzony systematycznie puszcza olej do tej rury, do turbiny itp. i z czasem trafia to do kolektora ssącego i na tłoki. Tutaj masz temat o tym - nie sugeruj się tytułem tematu - wtedy jeszcze nie wiedziałem że to odpowietrznik, oraz super foto story wykonane przez kolegę BartG60. Nie ma to wpływu na jazdę jedynie wywala uszczelkę pod pokrywą zaworów.
Odgrzewam temat

Dzisiaj wymieniałem padnięty EGR. Przy rozbiórce zauważyłem delikatną stróżkę oleju płynącego z przepustnicy do rury intercoolera. Około roku temu czyściłem korektor egr i przeputsnice bo były srtasznie uklejone syfem. Dzsiaj stwierdziłem, że wszystko wygląda podobnie. Wnętrze kolektora usyfione olejem to samo egr. Zaciekawił mnie ten odpowietrznik. Czy jak odkręcę tą rure to " na oko" można zdiagnozować awarię odpowietrznika ? Czy to po prostu wina turbiny ?

Z góry dzięki za odpowiedz

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl