Koledzy w moim c5 2.8Q poległa plecionka, chcę ją wymienić, mam dostęp do spawarki itp ale nie za bardzo wiem jak odkręcić śruby przy łączeniu "portek" z kolektorem, nie wiem czy męczyć się z tym od góry czy od dołu jakoś sanki opuścić czy może jeszcze jakoś inaczej.
Ma ktoś jakieś doświadczenie w tej kwestii i mógłby podpowiedzieć jakim sposobem w miarę wygodnie można te łączenia porozkręcać?
Odkręcenie wydechu od kolektorów w ACK V6
Właśnie jestem po wymianie plecionek
Miałem jeszcze ori prosto z Audi, spawane kilkanaście razy...
Pierwsze i najważniejsze co należy zrobić, to odkręcić przewód elastyczny między przepływomierzem a przepustnicą. Dalej należy odkręcić zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego.
Po zrobieniu tego, należy zlokalizować i rozpiąć wtyczki od sond lambda.
I od razu rozpiąć je od wiązki, czyli wszelkie trytki itd. muszą zostać albo rozcięte albo odpięte.
Do odkręcenia podejdź od dołu, będzie ci potrzebny klucz płaski, najlepiej gięty i jak najkrótszy w rozmiarze 13. Grzechotka płaska oczkowa jest wskazana
Dostęp nie jest zły, każda rurka trzyma się na 3 nakrętkach.
Oczywiście o rozpięciu łączników od tłumika środkowego, nie wspominam bo to chyba ozcywiste.
Podczas wyciągania trzeba uważać na sondy lambda, by ich nie uszkodzić, jednak rury wychodzą bez problemu.
Potrzebne ci będą łączniki elastyczne, najlepiej wzmocnione. Ja zakładałem 50x150 bo miałem tyle korozji, że nie wchodziło w grę wstawienie 50x90 jak w oryginale.
Spawanie TIGiem
Warto przed cięciem itd. zaznaczyć sobie kreskami oryginalne ułożenie łącznika względem rur, by nie pochrzanić kątów. My robiliśmy to z przymiarkami pod samochodem, we dwóch, z markerem w ręce, po przyspawaniu do rury z jednej strony łącznika.
Możesz wymienić uszczelki między rurką a kolektorem, ale od razu powiem, że to co mają w Inter Cars od BOSAL nie pasuje, jest do jakiegoś innego samochodu.
Zaopatrz się w pastę montażową i do dzieła
Koszt wzmocnionych łączników w IC to około 40 zł za sztukę.
Powodzenia
W wolnej chwili powrzucam fotostory, bo mam całość udokumentowaną.
Pozdrawiam
EDIT: Aha, Ori łączniki były 45x90. Ja zastosowałem 50, bo tak mi akurat było wygodniej spawać...

Pierwsze i najważniejsze co należy zrobić, to odkręcić przewód elastyczny między przepływomierzem a przepustnicą. Dalej należy odkręcić zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego.
Po zrobieniu tego, należy zlokalizować i rozpiąć wtyczki od sond lambda.
I od razu rozpiąć je od wiązki, czyli wszelkie trytki itd. muszą zostać albo rozcięte albo odpięte.
Do odkręcenia podejdź od dołu, będzie ci potrzebny klucz płaski, najlepiej gięty i jak najkrótszy w rozmiarze 13. Grzechotka płaska oczkowa jest wskazana

Dostęp nie jest zły, każda rurka trzyma się na 3 nakrętkach.
Oczywiście o rozpięciu łączników od tłumika środkowego, nie wspominam bo to chyba ozcywiste.
Podczas wyciągania trzeba uważać na sondy lambda, by ich nie uszkodzić, jednak rury wychodzą bez problemu.
Potrzebne ci będą łączniki elastyczne, najlepiej wzmocnione. Ja zakładałem 50x150 bo miałem tyle korozji, że nie wchodziło w grę wstawienie 50x90 jak w oryginale.
Spawanie TIGiem
Warto przed cięciem itd. zaznaczyć sobie kreskami oryginalne ułożenie łącznika względem rur, by nie pochrzanić kątów. My robiliśmy to z przymiarkami pod samochodem, we dwóch, z markerem w ręce, po przyspawaniu do rury z jednej strony łącznika.
Możesz wymienić uszczelki między rurką a kolektorem, ale od razu powiem, że to co mają w Inter Cars od BOSAL nie pasuje, jest do jakiegoś innego samochodu.
Zaopatrz się w pastę montażową i do dzieła

Koszt wzmocnionych łączników w IC to około 40 zł za sztukę.
Powodzenia

Pozdrawiam
EDIT: Aha, Ori łączniki były 45x90. Ja zastosowałem 50, bo tak mi akurat było wygodniej spawać...
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
ja właśnie jestem po zmianie tych elastycznych plecionek....
no i zamontowane są normalne nie wzmacniane bo takie były na sklepie a nie miałem czasu żeby czekać aż ściągną inne
za 2szt zwykłych plecionek 50x120 zapłaciłem 35zł
wyglądało to tak że z kanału odkręciliśmy wszystkie śruby przy kolektorach od góry odłączone kostki od sond no i delikatnie wymanewrowane żeby nie rozwalić sond o coś wycięte wsadzone spowrotem przypasowane nowe plecionki przyłapane i spowrotem wyciągnięte i obspawane jak fabryka migomatem
trochę zabawy przy tym jest ale nic trudnego
no i zamontowane są normalne nie wzmacniane bo takie były na sklepie a nie miałem czasu żeby czekać aż ściągną inne
za 2szt zwykłych plecionek 50x120 zapłaciłem 35zł
wyglądało to tak że z kanału odkręciliśmy wszystkie śruby przy kolektorach od góry odłączone kostki od sond no i delikatnie wymanewrowane żeby nie rozwalić sond o coś wycięte wsadzone spowrotem przypasowane nowe plecionki przyłapane i spowrotem wyciągnięte i obspawane jak fabryka migomatem

trochę zabawy przy tym jest ale nic trudnego

_________________________________ Audi Quattro______________________________