Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Odkręcenie wydechu od kolektorów w ACK V6

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
KamillO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 28 sie 2014, 16:44
Lokalizacja: zgierz

Odkręcenie wydechu od kolektorów w ACK V6

Post autor: KamillO » 11 sty 2015, 13:48

Koledzy w moim c5 2.8Q poległa plecionka, chcę ją wymienić, mam dostęp do spawarki itp ale nie za bardzo wiem jak odkręcić śruby przy łączeniu "portek" z kolektorem, nie wiem czy męczyć się z tym od góry czy od dołu jakoś sanki opuścić czy może jeszcze jakoś inaczej.

Ma ktoś jakieś doświadczenie w tej kwestii i mógłby podpowiedzieć jakim sposobem w miarę wygodnie można te łączenia porozkręcać?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 sty 2015, 21:08

Myślę że ten filmik może być pomocny:

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 14 sty 2015, 17:51

Właśnie jestem po wymianie plecionek :) Miałem jeszcze ori prosto z Audi, spawane kilkanaście razy...

Pierwsze i najważniejsze co należy zrobić, to odkręcić przewód elastyczny między przepływomierzem a przepustnicą. Dalej należy odkręcić zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego.
Po zrobieniu tego, należy zlokalizować i rozpiąć wtyczki od sond lambda.
I od razu rozpiąć je od wiązki, czyli wszelkie trytki itd. muszą zostać albo rozcięte albo odpięte.

Do odkręcenia podejdź od dołu, będzie ci potrzebny klucz płaski, najlepiej gięty i jak najkrótszy w rozmiarze 13. Grzechotka płaska oczkowa jest wskazana ;)

Dostęp nie jest zły, każda rurka trzyma się na 3 nakrętkach.

Oczywiście o rozpięciu łączników od tłumika środkowego, nie wspominam bo to chyba ozcywiste.

Podczas wyciągania trzeba uważać na sondy lambda, by ich nie uszkodzić, jednak rury wychodzą bez problemu.

Potrzebne ci będą łączniki elastyczne, najlepiej wzmocnione. Ja zakładałem 50x150 bo miałem tyle korozji, że nie wchodziło w grę wstawienie 50x90 jak w oryginale.

Spawanie TIGiem

Warto przed cięciem itd. zaznaczyć sobie kreskami oryginalne ułożenie łącznika względem rur, by nie pochrzanić kątów. My robiliśmy to z przymiarkami pod samochodem, we dwóch, z markerem w ręce, po przyspawaniu do rury z jednej strony łącznika.

Możesz wymienić uszczelki między rurką a kolektorem, ale od razu powiem, że to co mają w Inter Cars od BOSAL nie pasuje, jest do jakiegoś innego samochodu.

Zaopatrz się w pastę montażową i do dzieła :)

Koszt wzmocnionych łączników w IC to około 40 zł za sztukę.

Powodzenia ;) W wolnej chwili powrzucam fotostory, bo mam całość udokumentowaną.

Pozdrawiam

EDIT: Aha, Ori łączniki były 45x90. Ja zastosowałem 50, bo tak mi akurat było wygodniej spawać...

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 14 sty 2015, 18:43

Ja kupowałem łącza elastyczne kilka miesięcy temu za 27PLN/szt.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 14 sty 2015, 23:36

metyoo, Tak, bo za tyle też są i pewnie zależy od sklepu. Ja mówię o 'wzmocnionych' (cokolwiek by to nie znaczyło) i one w IC kosztują około 40 :)

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 09 mar 2015, 23:22

ja właśnie jestem po zmianie tych elastycznych plecionek....

no i zamontowane są normalne nie wzmacniane bo takie były na sklepie a nie miałem czasu żeby czekać aż ściągną inne

za 2szt zwykłych plecionek 50x120 zapłaciłem 35zł

wyglądało to tak że z kanału odkręciliśmy wszystkie śruby przy kolektorach od góry odłączone kostki od sond no i delikatnie wymanewrowane żeby nie rozwalić sond o coś wycięte wsadzone spowrotem przypasowane nowe plecionki przyłapane i spowrotem wyciągnięte i obspawane jak fabryka migomatem <lol>

trochę zabawy przy tym jest ale nic trudnego ;p
_________________________________ Audi Quattro______________________________

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja