[BDV 2.4 170 KM] Odkręcanie głowicy.
[BDV 2.4 170 KM] Odkręcanie głowicy.
Witam wszystkich.Mam następujący problem.Jako że w moim c5 2.4 rozsypał się silnik, trzeba go rozebrać i zatrzymałem się na etapie odkręcania głowicy.Głowica jest przykręcona szpilkami torx ale klucz t50 jest za mały a t55 za duży.Jest jakiś rozmiar pośredni bo nigdzie nie mogę znaleźć?Jeśli tak to wdzięczny byłbym za podesłanie linka ze stroną sklepu.Z góry dziekuje;).
Witam
Osobiście nie odkrecałem głowicy V 6 , ale odkręcałem od 1,8T i tam do odkręcania szpilek stosowałem klucze z drobnymi rowkami ( nie pamiętam jak one się nazywały ) ,ale takimi
kluczami odkręca się półosie napedowe. Tyle że o mniejszym rozmiarze.
Tak wyglądają te klucze:
http://swiatnarzedzi.pl/pl/p/Klucze-bit ... E-11cz./38
Osobiście nie odkrecałem głowicy V 6 , ale odkręcałem od 1,8T i tam do odkręcania szpilek stosowałem klucze z drobnymi rowkami ( nie pamiętam jak one się nazywały ) ,ale takimi
kluczami odkręca się półosie napedowe. Tyle że o mniejszym rozmiarze.
Tak wyglądają te klucze:
http://swiatnarzedzi.pl/pl/p/Klucze-bit ... E-11cz./38
Ostatnio zmieniony 17 cze 2014, 00:22 przez mstan, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Stanisław
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
A wcale nie koniecznie SPLINE bo są też POLIDRIVE a które idealnie pasuje t55 leciutko podszlifowany.metyoo pisze:Jak napisał mstan, szpilki głowic są na SPLINE. Zestaw nie jest drogi a w przyszłości z pewnością się jeszcze przyda...
Pamiętaj, żeby kupić nowe szpilki, nie używaj starych.
Co do zakupu nowych szpilek o mam odmienne zdanie, trzeba by zmierzyć dokładnie stare i ich rozciągnięcie i dopiero podjąć decyzje czy trzeba je wymienić. Jeżeli się mieszczą w normie a były tylko raz dokręcane podczas pierwszego montażu, nie są poprzeciągane itd to można je zostawić. Bardzo rzadko kupuje nowe szpilki do głowicy i nigdy żaden klient nie wrócił że jest coś nie tak...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Fuck Fuel Economy
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
w Intercarsie sztuka po upustach kosztuje 10pln
Czy wymieniać je niech każdy podejmie wg własnego sumienia. Są dostępne wymiary kiedy szpilka jest wyciągnięta i klasyfikuje się tylko do wymiany. 100-120Nm to granica plastyczności tego materiału, tu wiele że tak powiem zależy...
U mnie głowica się trzyma bez problemu kompresja w okolicach 12bar na wszystkich garach, narzekać nie mogę...

Czy wymieniać je niech każdy podejmie wg własnego sumienia. Są dostępne wymiary kiedy szpilka jest wyciągnięta i klasyfikuje się tylko do wymiany. 100-120Nm to granica plastyczności tego materiału, tu wiele że tak powiem zależy...
U mnie głowica się trzyma bez problemu kompresja w okolicach 12bar na wszystkich garach, narzekać nie mogę...
Fuck Fuel Economy