Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[BDV 2.4 170 KM] Odkręcanie głowicy.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Pawle93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 11 cze 2014, 11:14
Lokalizacja: Żukowo

[BDV 2.4 170 KM] Odkręcanie głowicy.

Post autor: Pawle93 » 11 cze 2014, 11:27

Witam wszystkich.Mam następujący problem.Jako że w moim c5 2.4 rozsypał się silnik, trzeba go rozebrać i zatrzymałem się na etapie odkręcania głowicy.Głowica jest przykręcona szpilkami torx ale klucz t50 jest za mały a t55 za duży.Jest jakiś rozmiar pośredni bo nigdzie nie mogę znaleźć?Jeśli tak to wdzięczny byłbym za podesłanie linka ze stroną sklepu.Z góry dziekuje;).

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 15 cze 2014, 21:59

Witam
Zamiast szukać iakiegoś specjalistycznego klucza, poświęć ten większy i zrób z niego odpowiedni rozmiar. Typowy rozmiar łatwo dokupisz , a będziesz miał już jeden klucz tylko do głowicy.
Pozdrawiam Stanisław

jarek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 29 maja 2011, 06:49
Lokalizacja: Wschodnia PL

Post autor: jarek1 » 16 cze 2014, 05:50

Czemu BDV się posypało??

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 16 cze 2014, 08:44

Robiłem to samo, weź T55 i delikatnie zjedz zewnętrzne ramiona ok 1mm max. Ja to zrobiłem szlifierką kątową i było ok. Zdjąłem potem założyłem, przykręciłem i wszystko gra.
Fuck Fuel Economy

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 16 cze 2014, 23:59

Witam
Osobiście nie odkrecałem głowicy V 6 , ale odkręcałem od 1,8T i tam do odkręcania szpilek stosowałem klucze z drobnymi rowkami ( nie pamiętam jak one się nazywały ) ,ale takimi
kluczami odkręca się półosie napedowe. Tyle że o mniejszym rozmiarze.

Tak wyglądają te klucze:
http://swiatnarzedzi.pl/pl/p/Klucze-bit ... E-11cz./38
Ostatnio zmieniony 17 cze 2014, 00:22 przez mstan, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Stanisław

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 cze 2014, 00:01

Półosie są przykręcone są śrubami z łbem SPLINE chyba 10 ( 12 to śruba kierownicy )

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 17 cze 2014, 10:17

Jak napisał mstan, szpilki głowic są na SPLINE. Zestaw nie jest drogi a w przyszłości z pewnością się jeszcze przyda...
Pamiętaj, żeby kupić nowe szpilki, nie używaj starych.

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 17 cze 2014, 11:00

metyoo pisze:Jak napisał mstan, szpilki głowic są na SPLINE. Zestaw nie jest drogi a w przyszłości z pewnością się jeszcze przyda...
Pamiętaj, żeby kupić nowe szpilki, nie używaj starych.
A wcale nie koniecznie SPLINE bo są też POLIDRIVE a które idealnie pasuje t55 leciutko podszlifowany.

Co do zakupu nowych szpilek o mam odmienne zdanie, trzeba by zmierzyć dokładnie stare i ich rozciągnięcie i dopiero podjąć decyzje czy trzeba je wymienić. Jeżeli się mieszczą w normie a były tylko raz dokręcane podczas pierwszego montażu, nie są poprzeciągane itd to można je zostawić. Bardzo rzadko kupuje nowe szpilki do głowicy i nigdy żaden klient nie wrócił że jest coś nie tak...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Fuck Fuel Economy

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 17 cze 2014, 11:05

Taaa, pasek rozrządu jak nie wyciągnięty też można stary założyć ;)
Co to za głupawe oszczędności ;) ile kosztuje komplet tych szpilek, 2000zł???
Szpilka się zawsze wyciągnie, od tego jest i jeśli była dokręcona poprzednim razem zgodnie z zaleceniami producenta, to już jest po szpilce :(

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 17 cze 2014, 11:42

w Intercarsie sztuka po upustach kosztuje 10pln ;)

Czy wymieniać je niech każdy podejmie wg własnego sumienia. Są dostępne wymiary kiedy szpilka jest wyciągnięta i klasyfikuje się tylko do wymiany. 100-120Nm to granica plastyczności tego materiału, tu wiele że tak powiem zależy...
U mnie głowica się trzyma bez problemu kompresja w okolicach 12bar na wszystkich garach, narzekać nie mogę...
Fuck Fuel Economy

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 17 cze 2014, 11:52

To jakieś normy obowiązują dla długości szpilek?
Jak wymieniasz zawieszenie, albo np. przegub to też skręcasz na stare śruby bo nie są wyciągnięte? Taaa, wiem są w komplecie <milczek>
Faktycznie szpilka 078103385K - POLIDRIVE

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 17 cze 2014, 15:19

Szpilki powinno zawsze się zmieniać bo gwint się wyciąga,bardziej nie chodzi o długość szpilek tylko o ich wytrzymałość po dociągnięciu,stare szpilki potrafią strzelać przy dociąganiu głowicy. Może być tak że wszystkie wytrzymają albo jedna ,ostatnia zazwyczaj, się zerwie.
340KM i 500NM :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja