Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5+Lpg] Objawy zatkanego kata?

Silniki benzynowe
dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 16 wrz 2011, 21:32

No właśnie, że to nie jest świst, tylko już taki gwizd bardziej. Słychać go w pewnym zakresie, tak 2 - 3 tys. Czytałem w innych wpisach, że pojawia się to po usunięciu katów, ale czytałem też o lewym powietrzu. Jeżeli więc zaciąga lewe powietrze, to musi być nieszczelność w dolocie, right?

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 17 wrz 2011, 07:56

U mnie też słychać gwizd chociaż dla mnie to bardziej głos jak maszynka do mielenia mięsa między 2-3 a nawet lekko pod 4 tys. Może mówimy o czym innym ale u mnie też czuć spaliny z wydechu. Możliwe że nie mam katalizatora.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 17 wrz 2011, 08:30

dario_g, jeśli nie było tego przed wycięciem katów ,tylko pojawiło sie teraz to nie masz się czym martwić. Druga sprawa jest taka, że jak masz nieszczelność w dolocie to auto w naszym przypadku szarpie i nie jedzie.

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 17 wrz 2011, 11:21

Sądzę, że tu masz rację, że faktycznie może coś takiego być. Auto ciągnie normalnie. Zaobserwowałem jeszcze coś takiego, czego wcześniej nie słyszałem, że gdy rozpędzę auto na 2 biegu powiedzmy do 5000rpm i puszczę gaz to słyszę takie jakby strzelanie w wydechu (nie przesadne, ale jednak). Tego sobie też nie przypominam wcześniej. Może powstają jakieś zawirowania powietrza w wydechu, które powodują taki gwizd... Gdybym miał to opisać, to nie wiem, czy pamiętacie za dzieciaka jak się dmuchało powietrze przez taką rurkę harmonijkową, to też było słychać taki lekki gwizd. To jest właśnie bardzo zbliżone. No ale nic, sebastian855 masz pewnie rację, nie nie jest dolot, ani nic z samymi turbinami.

A tak na marginesie. Czy ktoś z Was mógłby mi doradzić, gdzie i jaki kabel , ewtl. soft, mam dokładnie kupić (jakiś link?) abym mógł robić te logi, o których piszecie, samemu. Ostatni, taki za 20 zł, to nie za bardzo chciał się łączyć...

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 17 wrz 2011, 17:47

dario_g, takie strzelanie z wydechu jest normalne po wycince katów,
ja tez tak mam, brzmi całkiem jak w autach WRC,heheheh ;)
A jest tak dlatego że katalizatory odpowiadały za dopalanie mieszanki ,
a jak ich nie ma to mieszanka dopala się w wydechu i stąd te strzały :)
Więc podejżewam że ten gwizd to też sprawka tłumików zamiast katów.
http://allegro.pl/vag-com-kabel-diagnos ... 27536.html
ja mam takie coś i nie mam problemów z połączeniem.
Pozdro :)

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 17 wrz 2011, 21:18

sebastian855 pisze:pancurski, może, ponieważ sondy będą wariować,
ale da się to łatwo sprawdzić,
w bloku pomiarowym 32 masz korekty długie a w bloku 33 korekty krótkie,
mozesz sprawdzić w jakich granicach się wahają i będzie wiadomo czy problem może być w wydechu. ;)
Wariowanie sond od niesprawenego katalizatora? To dotyczy chyba tylko sond za katem. U mnie ich nie ma.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 17 wrz 2011, 21:37

pancurski, nie koniecznie, bo jeśli jeden kat jest zapchany,
to zakłuca to przepływ spalin.
W efekcie czego jedna strona silnika może innaczej dawkować niż druga,
i czasy wtrysków lewej i prawej strony mogą być różne,
co może powodować nierówną pracę silnika.
Nie zaszkodzi zawsze sprawdzić vagiem co sondy pokazują. ;)

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 18 wrz 2011, 09:29

sebastian855, masz możliwość podesłania linka, do softa, którego używasz?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 18 wrz 2011, 17:58

dario_g, linka to nie mam żadnego ale, jak poszukasz w google to szybko znajdziesz.
Używam Vag-com 311.2
Jak coś nie działa to może masz źle skonfigurowany port COM?
:)

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 19 wrz 2011, 21:44

thx!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja