[ A6 C5+Lpg] Objawy zatkanego kata?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
U mnie też słychać gwizd chociaż dla mnie to bardziej głos jak maszynka do mielenia mięsa między 2-3 a nawet lekko pod 4 tys. Może mówimy o czym innym ale u mnie też czuć spaliny z wydechu. Możliwe że nie mam katalizatora.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Sądzę, że tu masz rację, że faktycznie może coś takiego być. Auto ciągnie normalnie. Zaobserwowałem jeszcze coś takiego, czego wcześniej nie słyszałem, że gdy rozpędzę auto na 2 biegu powiedzmy do 5000rpm i puszczę gaz to słyszę takie jakby strzelanie w wydechu (nie przesadne, ale jednak). Tego sobie też nie przypominam wcześniej. Może powstają jakieś zawirowania powietrza w wydechu, które powodują taki gwizd... Gdybym miał to opisać, to nie wiem, czy pamiętacie za dzieciaka jak się dmuchało powietrze przez taką rurkę harmonijkową, to też było słychać taki lekki gwizd. To jest właśnie bardzo zbliżone. No ale nic, sebastian855 masz pewnie rację, nie nie jest dolot, ani nic z samymi turbinami.
A tak na marginesie. Czy ktoś z Was mógłby mi doradzić, gdzie i jaki kabel , ewtl. soft, mam dokładnie kupić (jakiś link?) abym mógł robić te logi, o których piszecie, samemu. Ostatni, taki za 20 zł, to nie za bardzo chciał się łączyć...
A tak na marginesie. Czy ktoś z Was mógłby mi doradzić, gdzie i jaki kabel , ewtl. soft, mam dokładnie kupić (jakiś link?) abym mógł robić te logi, o których piszecie, samemu. Ostatni, taki za 20 zł, to nie za bardzo chciał się łączyć...
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
dario_g, takie strzelanie z wydechu jest normalne po wycince katów,
ja tez tak mam, brzmi całkiem jak w autach WRC,heheheh
A jest tak dlatego że katalizatory odpowiadały za dopalanie mieszanki ,
a jak ich nie ma to mieszanka dopala się w wydechu i stąd te strzały
Więc podejżewam że ten gwizd to też sprawka tłumików zamiast katów.
http://allegro.pl/vag-com-kabel-diagnos ... 27536.html
ja mam takie coś i nie mam problemów z połączeniem.
Pozdro
ja tez tak mam, brzmi całkiem jak w autach WRC,heheheh

A jest tak dlatego że katalizatory odpowiadały za dopalanie mieszanki ,
a jak ich nie ma to mieszanka dopala się w wydechu i stąd te strzały

Więc podejżewam że ten gwizd to też sprawka tłumików zamiast katów.
http://allegro.pl/vag-com-kabel-diagnos ... 27536.html
ja mam takie coś i nie mam problemów z połączeniem.
Pozdro

Wariowanie sond od niesprawenego katalizatora? To dotyczy chyba tylko sond za katem. U mnie ich nie ma.sebastian855 pisze:pancurski, może, ponieważ sondy będą wariować,
ale da się to łatwo sprawdzić,
w bloku pomiarowym 32 masz korekty długie a w bloku 33 korekty krótkie,
mozesz sprawdzić w jakich granicach się wahają i będzie wiadomo czy problem może być w wydechu.
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
pancurski, nie koniecznie, bo jeśli jeden kat jest zapchany,
to zakłuca to przepływ spalin.
W efekcie czego jedna strona silnika może innaczej dawkować niż druga,
i czasy wtrysków lewej i prawej strony mogą być różne,
co może powodować nierówną pracę silnika.
Nie zaszkodzi zawsze sprawdzić vagiem co sondy pokazują.
to zakłuca to przepływ spalin.
W efekcie czego jedna strona silnika może innaczej dawkować niż druga,
i czasy wtrysków lewej i prawej strony mogą być różne,
co może powodować nierówną pracę silnika.
Nie zaszkodzi zawsze sprawdzić vagiem co sondy pokazują.

- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza