Witam,
potrzebuję pomocy i porady. Jakiś czas temu próbując rozwiązać pewne problemy z pracą silnika po podłączeniu VAG'a okazało się że przy podglądzie wartości mierzonych z kanału 2 lub 3 w którym wyświetlane są czasy wtrysków miały one różne wartości. Według komputera na jednym bloku przy jałowych obrotach czas wtrysku wynosił około 1,3ms a na drugim około 2,6ms. Efekt był taki bez względu na to czy silnik pracował na gazie czy na benzynie.
Pierwsze moje pytanie jest takie, czy na pewno to co widziałem było tym co mi się wydaje tj, czy rzeczywiście te dwa czasy wtrysku dotyczą lewego i prawego bloku?
Zakładając że tak jest wykonałem kilka testów żeby spróbować ten problem rozwiązać. Zamieniłem np. sondy lambda, ale nie dało to zupełnie żadnego efektu. Czasy tych wtrysków pozostały niezmienione. Odłączałem kolejne wtryski by sprawdzić, czy efekt nie jest dominujący w przypadku jednego wtrysku ale w zasadzie żadnych szczególnych różnic nie zauważyłem. Zastanawiam się, co mogło by być przyczyną. Dodam także że te czasy pozostawały w niezmienionej proporcji także przy pełnym obciążeniu silnika. Komputer nie zgłasza błędów.
Co do problemów jakie się pojawiają to wygląda to tak, że są pewne problemy z pracą zimnego silnika na benzynie. Silnik się dławi. Jeśli się jedzie delikatnie przyspieszając to wszystko jest ok, natomiast mocniejsze dociśnięcie pedału gazu od razu powoduje że silnik gwałtownie zwalnia i się dusi nie mogąc wejść na wyższe obroty. Co ciekawe ostatnio o dziwo silnik zaczął poprawnie pracować na benzynie, powiem że bardzo dobrze, pogorszyła się jednak wtedy znacznie praca na gazie. Na LPG jeÂździło się tak, jakby nie pracowała część cylindrów. Efekt występował do prędkości obrotowej około 3000 obr/min.
Szukając przyczyny dziwnego stanu trafiłem na problem z czujnikiem temperatury powietrza zasysanego. Nie kontaktował. Po naprawieniu usterki okazało się, wszystko wróciło do poprzedniego stanu. Pojawia się też jeszcze jeden efekt. W dłuższych podróżach zdarza się tak, że raz spalanie wychodzi na poziomie 12l/100km a czasem 8,5l/100km. Nie winiłbym stylu jazdy czy ukształtowania terenu, gdyż na prawdę kilkukrotnie efekt wystąpił i to na tych samych trasach, przy bardzo podobnej jeÂździe. Wiąże to dlatego z problemami jakie mam z silnikiem, może to tu jest jakiś problem.
Czy ma ktoś pomysł i mógłby podpowiedzieć, gdzie szukać przyczyn takiego zachowania?
[ AGA 2.4 165 KM] Nierówny czas wtrysku i inne problemy
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
jeśli na benzynie czasy wtrysków się różnią to jest to Âźle ustawiony rozrząd z tego co słyszałem
natomiast jeśli rozjazd stron występowałby tylko na lpg tzn że albo wężyki maja różne długości albo brak kompensacji przy listwach wtryskowych.
jeśli na tym i na tym to raczej coś związanego z rozrządem napinacze albo łańcuszki albo po prostu Âźle ustawiony rozrząd.
Pozdrawiam
natomiast jeśli rozjazd stron występowałby tylko na lpg tzn że albo wężyki maja różne długości albo brak kompensacji przy listwach wtryskowych.
jeśli na tym i na tym to raczej coś związanego z rozrządem napinacze albo łańcuszki albo po prostu Âźle ustawiony rozrząd.
Pozdrawiam

_________________________________ Audi Quattro______________________________