Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Niedostateczna moc - Logi pomoc

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zokolic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 23 lis 2016, 20:37
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Niedostateczna moc - Logi pomoc

Post autor: zokolic » 28 mar 2021, 23:20

Witajcie.

Krótko.
Auto nie zbiera się jak powinno.
Remont całego silnika - na igłę. (wg, całego samochodu)
Generalnie auto na dotyk odpala, równo pracuje.
Żadnych błędów.

Turbo nie ciągnie jak powinno. Słabo, mam dla porównania kilka 1.8t - w domu mam trzy.
Wymienione DV - N75 sprawdzona szczelność dolotu.
Silnik bez błędów itd.
Nowe cewki świece .

Mam kilka pytań i będę używał podpunktów.

1) Sprawdziłem szczelność - uzyskuje 1bar ciśnienia na dolocie. (Przez N75 powyżej 0,3bara leciało powietrze z samej cewki - wymieniony na stary - podobno sprawny)
Podłączyłem się kompresorem od przepływomierza po zablokowany wąż na przepustnicy - z tym że lekko powietrze ucieka - ale manometr opada nadzwyczaj powoli.
Na biegu jałowym gdy ściskam wąż przed przepustnicą i dodam gazu, czuje jak wąż puchnie. Gdy podłączyłem wąż na przepustnicy i dmuchałem od strony przepływomierza, faktycznie powietrze pojawiało się na podkładkach gumowych wtryskiwaczy benzynowych na samym kolektorze. Kolejną sprawą jest to, że przy pompowaniu powietrza w dolot za przepływomierzem widziałem wyciek (mydło w płynie) na muszli zimnej - sekcji chłodnej. Muszla aluminiowa - łączenie z odlewem żeliwnym.
Czy szczelność w dolocie musi być idealna - jak np w dętce ? Czy drobny wyciek - naprawdę mały, by opróżnić 1 bar potrzeba 30 sekund.

2) Zaworek jednostronny - czekam na oryginał - na zamienniku, który trzyma w jedną stronę (czyli zawór ok) korek oleju jest zasysany. Lekko zassysa korek,gdy go ruszę owy korek zaczyna przez sekunde tańczyć i znowu zostaje zassany. Na starym zaworku - który nie koniecznie ma ochotę trzymać w obie strony - korek skacze. - kolektor ciągnie non stop, i trochę nie rozumiem dlaczego zaworek ma się zamykać, skoro kolektor ciągnie.

3) Wypada powiedzieć ze Turbosprężarka jest nowa Borgwarner, wypadł mi na starej wkład katalizatora do wydechu.
Słysze przy obciążeniu dźwięk - jakby nieszczelność na turbo - kolektor. Przedmuch - takie ciche pierdzenie.
Czy to spowodowane jest przez pustą bańkę katalizatora, czy raczej turbo ma nieszczelność ? Nie wchodzi w grę kolektor - głowica, czy kolektor - turbo - tam jest czysto i sucho.

4) Sonda lambda jest nowa - wywala mi taki błąd "Zespół 1; sonda 1 P0134 - 35-00 - brak aktywności"
Czyli jak rozumiem sonda jest do ... nia ? Bezpiecznik 29 w skrzynce po lewej stronie - sterowanie silnikiem jest cały.
Na starej sondzie błędu nie było. Dodam, że sonda dobierana po numerach oryginału ze starej sondy - która pochodzi z 98 roku, jak owy pojazd.

Dynamiczny:
Grupy 002, 007: http://vaglogi.pl/log-002_007_wfJAi1.html ( -90°C od 1500 - 4200 obr/minutę z III biegu )
Grupy 002, 013: http://vaglogi.pl/log-002_013_C34A5d2.html ( -90°C od 1500 - 4200 obr/minutę z III biegu )
Grupy 003, 025: http://vaglogi.pl/log-003_025_STU1i.html ( -90°C od 1500 - 4200 obr/minutę z III biegu )

Statyczny:
Grupy 002, 007: http://vaglogi.pl/log-002_007_5BwV5.html (na biegu jałowym -90°C)
Grupy 003, 008: http://vaglogi.pl/log-003_008_Ve5cm.html (na biegu jałowym -90°C)
Kręcą mnie te cztery pierścienie wibracyjne na kierownicy.

Awatar użytkownika
zokolic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 23 lis 2016, 20:37
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Niedostateczna moc - Logi pomoc

Post autor: zokolic » 29 mar 2021, 21:15

Nikt?
Kręcą mnie te cztery pierścienie wibracyjne na kierownicy.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Niedostateczna moc - Logi pomoc

Post autor: sabuk2006 » 30 mar 2021, 05:30

Witam,
Skoro jesteś pewne, że cały układ ssący jest szczelny w 100% (sprawdzałeś kompresorem) to trzeba zrobić logi dynamiczne na benzynie następujących grup:

002+020+031
oraz
115+118

III - bieg od około 1500obr/s do odcinki do około 6600/6800obr/s (non stop pedał w podłodze)
Przed logami kasuj błędy, nawet jak ich nie ma.
Wstaw i się zobaczy.
Ile silnik ma przejechane po remoncie ?
Musisz też wiedzieć, że A6 jest ciężkim autem i te 150KM nie robi dużego wrażenia na przyspieszenie.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
zokolic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 23 lis 2016, 20:37
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Niedostateczna moc - Logi pomoc

Post autor: zokolic » 30 mar 2021, 22:33

Z tego co się orientuje, to Aeb nie ma kanału 115 i 118. - chodzi pewnie o wskazania przepływki i mapsensora (AEB go nie posiada)
Silnik ma przejechane 1500km po remoncie.
Nie był to remont kapitalny (nie było honowania itd.)
Zwykła wymiana panewek gniazd zaworowych, pierścieni, uszczelnienie.
Nie było pasowania bóg wie jakiego.Zresztą 1.8T to dość luźno pasowane jednostki.
kompresje ma wzór.

||Co do układu dolotowego, nie mam pewności - jak to wygląda z kolektorem ssącym. Pojawiły mi się bąbelki powietrza na gniazdach gumowych wtryskiwaczy.
Z drugiej strony, czy gniazdo nie będzie zasysane podczas pracy silnika- a nie wypychane ?
Może tu jest problem?

Kolejną sprawą jest katalizator - dziwny bulgot - "pierdzenie" podczas obciążenia - które jest bliskie nieszczelności wydechu - chodzi o dźwięk. Kolektor wydechowy szczelny, połączenie turbo-kolektor, głowica-kolektor- katalizator-turbo, katalizator-rura wydechowa -szczelne. Zadaje sobie pytanie, czy reszta katalizatora (wypał do wydechu z 40 tysięcy temu) nie blokuje wydechu. Niby ma oddech na wydechu. Sam nie wiem. Turbo z APU - po tej samej jeździe i trasie, z Passata - nie było nawet "rumiane".

Ten dźwięk z turbo brzmi to jak paliwo dopalane w turbosprężarce. Poza tym turbo się grzeje (ja wiem,że musi, ale bez przesady) - wymieniałem wtrysk przed remontem na trasie kupiony z OLX - i sprawa dziwna pokazuje w Knock Sensor 2- wyższy voltarz niż na pozostałych. (nie pamiętam który wymieniłem, ale był aeb i chyba wtrysk 2 - liczony od paska nierządu) Może wtrysk leje ?Przed remontem było tak samo (dźwięk z turbo), czyli obwiniam coś z osprzętu.

I ten cholerny zaworek zwrotny, sukinsyn zasysa mi korek. Odme ma drożną. Tylko ten zaworek pod kolektorem...

-Reasumujac.
-Jakaś popierdziawka w turbo przy obciążeniu.
-grzeje się chyba za mocno turbo
-nie ma tego pierd.. cia - nie czuć kiedy turbo wstaje - to chyba dobre spostrzeżenie.
-auto ma 17 felgi 225-45-17 - czy to ma wpływ ?Pewnie ma laczek szeroki i w uj ciężki.
Kręcą mnie te cztery pierścienie wibracyjne na kierownicy.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Niedostateczna moc - Logi pomoc

Post autor: sabuk2006 » 31 mar 2021, 20:02

Witam,
Zrób logi jak pisałem.
Log 115 to ładowanie turba i 118 to działanie zaworu N75
002 to przepływomierz, 020 to wypadanie zapłonu i 031 to sonda.

Szczelność to :
Podjedź do mechanika (lub zrób to osobiście) i niech sprawdzi szczelność całego układu ssącego.
Silniki z doładowaniem muszą być szczelne w 100%, a każda nieszczelność odbija się na spadku mocy, falowaniu, większym spalaniu itd.

Robi się tak, zdejmujesz rurę z przepływomierza i w nią pakujesz zaślepkę pcv z zamontowanym wentylem zaciskając opaską.
Odpinasz odmę i w jej miejsce zaślepiasz otwór zaciskając opaską.
Lekko wyciągasz bagnet, oraz luzujesz korek wlewu oleju.
Po nabiciu kompresora i wyłączeniu, podpinasz zasilanie (pistolet do pompowania kół) pod wentyl i pompujesz powietrze około 0,5-0,7bar. (wszystkie gumowe węże będą pęcznieć) i nasłuchujesz gdzie ucieka powietrze. Usuwasz nieszczelności wymieniając węże, wężyki, opaski itd. i zaś pompujesz i sprawdzasz. W taki właśnie sposób sprawdzasz szczelność całego układu ssącego w 100%.
Podczas napełnienia układu powietrzem, możesz słyszeć (w dolnej części silnika) takie bulgotanie (oleju), ale to jest normalna sprawa.
Jeśli opanujesz całkowitą szczelność, to składasz wszystko jak fabryka dała. Teraz masz pewność, że układ ssący jest w 100% szczelny.

Po takim zabiegu (silnik gorący) VAG lub VCDS podpinasz i kasujesz błędy (nawet jak ich nie ma - przywracasz ustawienia fabryczne) i logujesz bloki 002+020+031 oraz 115+118 oczywiście zapisujesz i dajesz na forum do oceny.
III bieg i od 1500-1700 obr./min do 6600-6800trzymasz non stop pedał gazu w podłodze.

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga