Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[BDV 2.4 170 KM] Nie chce zapalać. Bardzo proszę o pomoc

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Paweł25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:26
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

[BDV 2.4 170 KM] Nie chce zapalać. Bardzo proszę o pomoc

Post autor: Paweł25 » 20 lut 2014, 18:57

Witam. Od jakiegoś tygodnia czasu jak gdyby nigdy nic moja audi nie chce zapalać po dłuższym postoj. Np jak rano chcę odpalić to długo kręce rozrusznikiem i nic nawet nie próbuje zapalić dopiero jak dodaję mu gazu to pomału zaczyna przerywać aż wkońcu zaskoczy i chodzi bez trzymania gazu a nie raz zapali puszczam gaz chodzi 5 sek i gaśnie. Gdy trzymam go na obrotach to chodzi ujadę jakieś 500m i jest ok. Poźniej bez problemowo pali na dotyk. To samo się dzieje jak siadam do samochodu po pracy czyli samochód ma jakieś 10godzin przerwy i znów to samo nie chce zapalić. Pompa paliwowa chodzi bo słychać przy przekręceniu stacyjki. wpinałem się do kompa i też nie ma żadnego błędu. Myślałem że może silnik krokowy ale jak go kręce i zapali wkońcu to ssanie ma bo obroty ma a zimnym jakieś 1200obr/m po czym ładnie opada. Paliwo tankuje jak zawsze na jednej stacji i nie było problemu.
Jeszcze jedna uwaga jak go prubuje odpalić to zaświeca się kontrolka o małym stanie oleju po czym gaśnie po chwili. Olej jest ok poziom elegancki. Co to może być proszę o pomoc. Wygląda na to że to się dzieje jak jest zimny.
Przewaga dzięki technice

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 20 lut 2014, 19:36

Paweł25 pisze:Myślałem że może silnik krokowy ale jak go kręce
Piszesz o aucie w profilu <mysli>
A przyczyn może być sporo. Może zacznij od wyeliminowania lpg (puszczający reduktor lub wtryski) i pojeździj jeden dzień na samej pb i zobaczymy czy będzie poprawa.
Warto sprawdzić wskazania czujnika temp na vagu po wystudzeniu silnika.
I jeszcze pozostaje kwestia przepustnicy, czyli czyszczenie i adaptacja później.

Awatar użytkownika
Paweł25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:26
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Paweł25 » 21 lut 2014, 18:58

Na LPG nie jeździłem 3 dni tylko na samym BP i to 98 żeby zobaczyć co go boli i żadnych zmian nie zauważyłem. Chodzi elegancko, tylko to odpalanie jest problem hm... ;( nie wiem co go boli...
Przewaga dzięki technice

Krzysztof1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
Lokalizacja: Ahlen

Post autor: Krzysztof1972 » 21 lut 2014, 19:34

Tak jak napisal grzemo sprawdz wskazania czujnika temperatury vagiem przed zapaleniem auta - od tego zacznij

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 22 lut 2014, 00:53

jeśli nie masz vaga i możliwości sprawdzenia czujnika temp. to najpierw spróbuj wykasować korekty przez odłączenie akumulatora na jakieś pół godziny, dopiero wtedy pojeździj na benzynie. jeśli to nie pomoże to wtedy szukaj vaga i sprawdź na początej ten czujnik o którym pisali koledzy. jeśli po tym zabiegu będzie ok to do regulacji instalacja lpg

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 22 lut 2014, 10:38

Witam
Być może problem stanowi zaworek zwrotny w pompie paliwa do tego stopnia ze układ paliwowy tworzy opary benzyny.
Proponuję zrobić coś takiego że po postoju przekręcić kluczyk tak ze dwa razy by pompa mogła uzupełnić paliwo i ewentualnie bomble z oparami benzyny wepchneła spowrotem do zbiornika.
Przerabiałem to na innym autku ,ale problem może dotyczyć i tego.
Pozdrawiam Stanisław

Awatar użytkownika
Paweł25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:26
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Paweł25 » 16 mar 2014, 10:44

Witam. Po dłuższej przerwie wracam do tematu. Znalazłem przyczynę mojej awarii z odpalaniem samochodu. Tak jak zaleciliście abym przez jakiś czas jeździł na samym paliwie tak zrobiłem. Przez jakieś 7 dni jeździłem na samym paliwie i samochód odpalał na dotyk. Wystarczyło że włączyłem gaz na jakieś 15km jazdy i problem powracał ponownie przez kilka dni ciężkie palenie itd..
Pojechałem do gazownika opowiedziałem mu co się dzieje, diagnozę postawił w ciągu 15s i trafnie. Okazało się że cienki gumowy wężyk który jest podpięty do reduktora ma w nim być podciśnienie i jakieś to podciśnienie było ale nie wielkie. Po zgaszeniu silnika z tego cienkiego wężyka od reduktora zaczęło cofać gaz kolektor ssący tak być nie powinno. To wszystko powodowało zalewanie gazem i samochód nie mógł zapalać. Nie bawiłem się w regenerację reduktora tylko zamówiłem nowy we wtorek jadę na wymianę zobaczymy jak będzie. Gazownik mówił że to jego nie pierwszy przypadek dlatego diagnozę postawił szybko i trafnie. <radocha> <radocha> <rotfl> Szkoda tylko że trzeba wyciągnąć 400zł na reduktor :| ale cóż...
Przewaga dzięki technice

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl