Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ ASN 3.0 220 KM] Nastawnik wałka

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

[ ASN 3.0 220 KM] Nastawnik wałka

Post autor: marmi29 » 22 mar 2012, 22:01

Witam wszystkich

Od jakiegoś czasu zalcze z tym aby moj ASN pracował jak zegareczek :-)

Kiedy odpalę silnik po nocy, wiadomo pracuje na wyższych obr. (ssanie) ale pracuje równo, jednak jak przejade kawałek i temp wzrosnie do okolo 50-70 cotni, silnik zaczyna "kuleć" obr podstakuja i szarpie. Dzieje sie tam przez minute, jak bojdzie do 90 stopni to wszystko wraca do normy i caly dzien jest ok, jak postoi pare godzin na nowo to samo.....

ucze się obsługi kabelka, dzis zrobiłem ogolny skan i wywala mi takie błedy

8 Faults Found:
18404 - Friction too High; Intake Cam Adjustement Bank 1
P1996 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16685 - Cylinder 1: Misfire Detected
P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16690 - Cylinder 6: Misfire Detected
P0306 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
17658 - Fuel Level too Low
P1250 - 008 - Implausible Signal

nie mam pojecia co sie dzieje z tym błędem o nastawniku, bo dzieje sie to po czasie jak silnik troche popracuje, a pozniej jets ok, silnik ma moc, pracuje rowno. i pytanie czy przez ten nastawnik mam to chwilowe wypadanie zapłonu.....

Proszę o pomoc
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 23 mar 2012, 09:01

Jak najbardziej, winowajcą wypadających zapłonów może być nastawnik - złe warunki do spalania (niewłaściwa pozycja zaworów).

Dobrze kojarzę - problemy pojawiły się po płukaniu silnika?
Robiłeś kolejną płukankę, jak sugerowałem?

marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marmi29 » 23 mar 2012, 09:36

No właśnie ponownie płukanki nie zrobiłem, ale pare dni temu zalałem opakowanie liqui moly - do hydrauliki silnika - dodatek do oleju. Nie widze poprawy :( Nie chce jeszcze grzebać przy tym nastawniku, bo straszne koszty (około 3 tys). To zaczeło się po płukaniu silnika, pewnie dostał sie tam jakis syf. Zastanawiam się czy dacz mu czas, pojedzic i moze mu przejdzie, czy jednak robic to płukanie (szkoda bo olej ma 3 tyg..)

No i czy ten błąd moze być spowodowany czyms innym, np. kolektorem dolotowym (mechanizmem skracania) cisnieniem oleju itd....

No pytanie najważniesze, co moze powodować przycinanie nastawnika, przypominam ze jak silnik złapie 90sto, pracuje prawidłowo, ma moc, wkręca się rowno....
Ostatnio zmieniony 23 mar 2012, 11:05 przez marmi29, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 23 mar 2012, 11:01

Jak masz coś do VAGowania, to zrób dynaminczy 093 - test nastawnika - zobaczymy jakie osiąga przestawienie.
Błąd wskazuje - o ile można go interpretować dosłownie, na zbyt wysokie tarcie w nastawniku 1banku, więc możliwe, że jest tam jakiś syf, jest jednakże szansa, że przy kolejnym płukaniu się wymyje, rozpuści i będzie spokój - ja bym zaryzykował - w koĂącu olej to nie 3k zł.

Jaką masz tam zalaną oliwę??

marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marmi29 » 23 mar 2012, 11:23

Mam sprzet do Vagowania, ale wczoraj był ten "pierwszy raz" zrobiłem tylko ogólny skan, nie ma jeszcze pojecia jak zrobić dynaliczny z 093, moze jutro coś porobie. Ale chyba skonczy sie tak ze podjade do kogos z Wawy kto sie na tym zna, aby nie naknocić samemu :|

Czytalem o tych plukanach, faktycznie czesc osób jest za a czesc odradza... ale tak czy inaczej za jakis czas zrobie i zajeje matul 5W30.
Dziś zrobie tak: zagrzeje silnik, usune wszystki błędy, polatam nim troche i na nowo podlacze czy wywalilo błędy na nowo, poprostu sprawdze czy to tylko na zimnym sie dzieje....

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 25 mar 2012, 13:05

Nie wiem jak w 3.0, ale w 2.8 i 1.8 kanały olejowe zabezpieczone są sitkiem. Jeśli tutaj jest coś podobnego, to po płukaniu mogło się tam coś osadzić. Może faktycznie kolejne płukanie pomoże, ale tak jak napisał kolega wyżej - najpierw trzeba sprawdzić, jak działają zmienne fazy w VAGu.
Pozdrawiam,
Krisker

marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marmi29 » 27 mar 2012, 09:43

Sprawa bydaje się być już jasna. Nastawniki pracują poprawnie w całym zakresie. Winowajcą jest nieprawidłowe ustawienie rozrządu. Był rozpinany i został niepoprawnie ustawiony. I teraz wałek w jednej głowicy na złe położenie początkowe. Zatek rozrząd do ponownego ustawienie, oczywiście nowy pasek, a szkoda bo ten ma 10kkm.

Zagór, bardzo pomógł, wielkie dzięki. :>


Dziś dodatkowo pojawiły się takie błędy, mam nadzieje ze jest to powiazane z błędnie ustawionym rozrządem, a moze jest tak ze jest walnięty czujnik i dlatego ten wałem w poz 093 pole 3 i 4 ma złe położenie....


17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
P1340 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent


macie jakieś pomyśły ?

dzięki za pomoc

lmarrio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 10 gru 2010, 22:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lmarrio » 10 maja 2012, 23:55

rozwiązałeś problem z rozrządem?

tomeklpu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 27 wrz 2013, 19:26
Lokalizacja: Puławy

Post autor: tomeklpu » 15 mar 2014, 17:50

Odgrzebie temat,

Jak ustawić prawidłowo wałki na obudowie są znaki, ale nie ma wałkach nie widzę? I druga sprawa czy koło zębate ma znaczenie jak jest względem wałka ustawione czy to nie ma znaczenia?

kierowiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
Imię: Krzyszyof
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: kierowiec » 21 mar 2014, 14:23

Witam! Żeby dobrze ustawić rozrząd musisz mieć blokady do tego silnika. Bez nich ani rusz. Pozdrawiam!
Fan AUDI!!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja