Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.8 AMX 193KM] Nastawnik wałka rozrządu lub rozrząd

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
fosfinkel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 22 cze 2013, 16:08
Lokalizacja: K-P

[A6 C5 2.8 AMX 193KM] Nastawnik wałka rozrządu lub rozrząd

Post autor: fosfinkel » 15 paź 2015, 15:16

Witam.

Problem jest następujący, silnik jak w temacie:

Po stronie kierowcy był uszkodzony nastawnik wałka rozrządu, hałasował jak wpięło się zasilanie do cewki i było podawane ciśnienie oleju. Nastawnik został wymieniony na sprawny używany i już nie hałasuje. Nie mniej jednak jest chyba jakiś problem z ustawieniem. Rozrząd jest ustawiony idealnie na blokady włącznie z blokadą na wał. Nastawnik został wymieniony wg sztuki i wszystkie znaki na wałkach rozrządu zgadzają się. Niestety w grupie 90 jest mocne odchylenie wynoszące aż 28 stopni dla strony kierowcy.

Strona pasażera ma 5 stopni odchylenia, jak odłączy się cewkę od nastawnika to spada na -15 stopni więc chyba dobrze?. Strona kierowcy natomiast ma 28 stopni a jak odłączy się cewkę od nastawnika to spada do 5 stopni. Wygląda na to jakby rozrząd był przestawiony na ząbku ale to nie jest możliwe bo wszystko jest idealnie ustawione sprawdzone 2 razy, do tego specjalnie jeszcze raz została ściągnięta pokrywa zaworów i tam też wszystko jest idealnie na znakach włącznie z ilością zębów na łańcuchu spinającym wałki - wszystko wg ELSY. Czy nastawnik który został wymieniony takie cuda może robić? Mogę spróbować zrobić log statyczny ale z dynamicznym będzie problem bo auto rozebrane.

Jakieś pomysły albo podpowiedzi co można sprawdzić?

Pozdrawiam

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 15 paź 2015, 17:09

Gdzie robiłeś ten rozrząd?

fosfinkel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 22 cze 2013, 16:08
Lokalizacja: K-P

Post autor: fosfinkel » 15 paź 2015, 17:24

Kolega który zajmuje się mechaniką pojazdową wymieniał nastawnik, ustawiał rozrząd itd.

Koper269
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 06 paź 2015, 23:11
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Koper269 » 17 paź 2015, 19:43

powiem tak powino byc na wolnych 0 i 0 na bloku pomiarowym 90 i 93 jak nie jest wiec ktos cos ........ powiem jeszcze tyle ze walki na znakach a lancuch musi miec odpowednia ilosc ogniw miedzy znakami ;p

fosfinkel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 22 cze 2013, 16:08
Lokalizacja: K-P

Post autor: fosfinkel » 17 paź 2015, 23:30

Ok czyli blok 90 i 93 powinny wnosić najlepiej 0. A czym te bloki się różnią? Co takiego pokazuje w bloku 90 a co takiego w bloku 93?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 paź 2015, 23:48

Blok 93 to ustawienie rozrządu a w bloku 90 pokazuje pracę nastawników

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja