Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ACK 2.8 193 KM] Napinacze łańcuszków

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

[ACK 2.8 193 KM] Napinacze łańcuszków

Post autor: xpbit » 21 lis 2015, 15:26

Witam.

Panowie mam takie pytanie.

czy opłaca się wymienić dwa napinacze z łańcuszkami i uszczelkami

coś takiego np znalazłem na allegro

Obrazek

http://allegro.pl/zestaw-lancucha-rozrz ... 64449.html

2 NAPINACZE ŁAŃCUCHA ROZRZĄDU Z CZUJNIKIEM CIŚNIENIA LEWY+PRAWY

2 ŁAŃCUCHY ROZRZĄDU FIRMY SWAG

2 USZCZELKI NAPINACZA FIRMY ERLING

czy zastanowić się nad kupnem drugiego silnika ??

leje olej Motul 5W40 x-cess pelen syntetyk i dość często jak odpalę to jest taki hałas z tych łańcuchów jakby miało zaraz coś dziurę zrobić w pokrywach....

dziś np odpaliłem samochód chodzi ładnie nic nie było nawet słychać pochodził tak 5min i już pojawiły się odgłosy gruchotania i tak cały czas gruchotanie z silnika jakby coś miało luzy albo tego typu podobny dźwięk.

czy może pompa paliwa po prostu siadła ??

mam 320tys przelatane i jest to oryginalny przebieg na 99%

w komputerze pokazuję czasami ciśnienie oleju P2<min

i nie wiem co tu się lepiej może opłacać :(
Ostatnio zmieniony 21 lis 2015, 17:59 przez xpbit, łącznie zmieniany 1 raz.
_________________________________ Audi Quattro______________________________

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 22 lis 2015, 08:21

Ale drugi silnik po co?na wymianę ? Czy z drugiego silnika części wymontować?

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 22 lis 2015, 13:01

jakubczyk_7 pisze:Ale drugi silnik po co?na wymianę ? Czy z drugiego silnika części wymontować?
jak miałem robione uszczelki pod głowicami to mechanik dał uszczelki przy napinaczach na sylikon... jest opcja ze jakieś kawałki sylikonu blokują sitko bo przed rozebraniem silnika wszystko chodziło cicho a jak rano łańcuchy zagrały to normalnie minimalnie i to bardzo rzadko.

ale też jest opcja że przy przebiegu 320k km łańcuchy się porozciągały i już nie działają.... no chyba że pompa oleju....

silnik już raz płukałem płukanką ale dalej jest hałas... i nie wiem czy tak jeździć czy co z tym zrobić <uoee>

no jak tu kpl napinaczy 1300zł plus robocizna uszczelki pokryw itd to za parę zł więcej można kupić silnik 2,5-3k

bo dość często teraz jest tak że samochód chodzi sobie na jałowym jak stoi a pod maską same grzechotanie metalowe <uoee>

i nie wiem czy to ma jakiś wpływ na pracę silnika ? jego moc itd ?

znajomy mówił że raz do 1,8t kupił sobie taki napinacz i to była podróba tyle że ze znaczkami audi itd a w aso 1szt chyba 1200
_________________________________ Audi Quattro______________________________

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 22 lis 2015, 13:18

To jak grucha to trzeba rozebrać i zobaczyć. Jazda z takim gruchaniem nie jest dobrym pomysłem

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 22 lis 2015, 15:01

jakubczyk_7 pisze:To jak grucha to trzeba rozebrać i zobaczyć. Jazda z takim gruchaniem nie jest dobrym pomysłem
przy większych obrotach silnika kiedy ciśnienie oleju też jest już większe to oczywiście już nic nie słychać

chodzi o prace silnika na biegu jałowym no i odpalanie

zdarza się że pracuję cicho..... ale hałasy są coraz bardziej uciążliwe

no i właśnie jak już by to rozbierać to trzeba coś zrobić bo jednak rozbierania jest żeby się do tego dostać <uoee>

ale drugi silnik też nie wiadomo ile by to pochodziło....

bo raczej nie ma na to reguły ile takie napinacze wytrzymują ??
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 22 lis 2015, 17:50

a może pompa oleju już nie daje rady?

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 22 lis 2015, 20:01

bendzji pisze:a może pompa oleju już nie daje rady?
no właśnie nie wiem.... w kompie pokazuję ciśnienie oleju i czasami jest P2<min

czyli jakby ciśnienie było poniżej minimalnego na jałowym biegu <uoee>

i jak właśnie coś takiego było to na bank występowało gruchotanie....

bo jak to sprawdzić ?? teoretycznie to powinien wywalać chyba jeszcze błąd od zbyt niskiego ciśnienia na fisie ??
_________________________________ Audi Quattro______________________________

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 22 lis 2015, 20:13

a gdzie ty w kompie ciś oleju sprawdzasz ?
w seri te silniki nie były wyposażone w czujnik ciś oleju
skąd bierzesz te wartości ?
zanim zaczniesz cokolwiek robić sprawdz ciś oleju manometrem na rozgrzanym silniku
ma mieć min 1.8 bar
sprawdz też działanie napinaczy na vag jak pracują i o jakie wartości się przestawiają
Ostatnio zmieniony 22 lis 2015, 20:23 przez enduro7, łącznie zmieniany 1 raz.

wysota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 06 sty 2013, 02:46
Lokalizacja: konin

Post autor: wysota » 22 lis 2015, 20:14

Raczej najszybszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem będzie pojechać na osłuch silnika ;) Ogarnięty mechanik powinien bez problemu zdiagnozować co ci "klekocze" sam łańcuszek pompy oleju kosztuje 82 zł http://www.iparts.pl/czesc/lancuch-nape ... 09586.html

kanok2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 01 lut 2013, 18:53
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: kanok2 » 22 lis 2015, 20:34

Panowie, ale wyjasnijcie mi jedną rzecz co ma łańcuch ten od pompy olejowej do cisnienia???
Powiem o co chodzi mam podobny problem, zmieniłem silnik bo zabraklo mi troche oleju i przy predkosci >200km/h smok nie pociagnal oleju i panewke obrócilo.
Kupilem drugi silnik i borykam sie z niskim cisnieniem. Na biegu jalowym na rozgrzanym oleju mam około 0,50 bara. Silniki przepłukałem, dałem nowy olej Castor Magnatec 10W/40 i przełożyłem stara pompę. Cisnienie znów niskie. Zdenerwowałem się i kupiłem nową pompę i znów włałem nowy olej. Cisnienie jak silnik się rozgrzeje znów spada nawet poniżej 0,50 bara. Do tego dochodzą stuki z lewej głowicy - mechanik bedzie rozbierał i twierdzi ze pewnie wałek rozrządu stuka. Stuki są tylko do 3 tys obrotów. Proszę o pomoc bo kupiłem juz tyle niepotrzebnych czesci jak np nowa pompa olejowa, a przyczyny niskiego cisnienia nie moge zlikwidowac.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 22 lis 2015, 22:31

enduro7 pisze:a gdzie ty w kompie ciś oleju sprawdzasz ?
w seri te silniki nie były wyposażone w czujnik ciś oleju
skąd bierzesz te wartości ?
zanim zaczniesz cokolwiek robić sprawdz ciś oleju manometrem na rozgrzanym silniku
ma mieć min 1.8 bar
sprawdz też działanie napinaczy na vag jak pracują i o jakie wartości się przestawiają
tzn nie pokazuje ciśnienia oleju....
pokazuje coś takiego "P2<min" a czasami bez tego czyli jakby było OK

napinacze właśnie miały odchyłki do -3,00 jakoś tak do 0,00

czyli na wolnych obrotach ciśnienie oleju musi mieć 1,8 bara ??

a jak nie będzie miało to pompa ??

przez co w silniku mogą być ubytki ciśnienia oleju ??
_________________________________ Audi Quattro______________________________

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 22 lis 2015, 23:55

niskie ciś to
zużyte panewki -mało prawdopodobne
zapchany smok -prawie zawsze
nieszczelne oringi pompy oleju -czesto
zużyta pompa oleju -rzadko
niesprawne zaworki głowicy -rzadko
niedrożne kanały olejowe-po płukankach prawie zawsze (nadgorliwość nie popłaca)
niewłaściwy lub fałszowany olej
najlepiej założyć wskażnik i czujnik np od audi b4 2.8 lub golf gti i na bieżąco obserwować co się dzieje z ciśnieniem jakie jest na wolnych ,jak jest budowane czy zaraz od dołu czy przy większych obr ,jakie są spadki w czasie zmiany faz rozrządu a są spore ok 1 bara
i na podstawie obserwacji wyciągnąć wnioski co może być przyczyną
moje ciś to min przy 120 stopniach 1.8 bar
przy 90 stopniach min 2 bar
przebieg orginalny to 185 tyś olej najtańszy paczkowany 5 l 10w 40 motul ,orlen.lotos ,gm
zero problemów z hałasami

kanok2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 01 lut 2013, 18:53
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: kanok2 » 23 lis 2015, 18:46

Ale jak kanaliki zapchane to i na zimnym nie było by ciśnienia prawda?
Jeżeli na zimnym jest około 5 bar a na ciepłym spada do 0,50 to gdzieś chyba musi uciekać ?

Chyba ze się mylę.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 23 lis 2015, 22:50

dobrze kombinujesz
ja na zimnym mam max 4.5 bara ograniczone zaworkiem zaraz po odpaleniu na wolnych obr
w zeszycie serwisowym sil 2.8 benz jest szczególowy opis uklładu smarowania z rozbiciem na zaworki i inne pierdoły
inna sprawa z kanalikami- mało prawdopodobne by zapchały się w lewej i prawej głowicy jednocześnie
http://www.ibiblio.org/tkan/audi/2.7Bit ... fStudy.pdf
tu masz opisany ukł smarowania jego składowe i funkcje co prawda to 2.7 bit ale to bliżniacze jednostki
oringi rurek łączące pompę z blokiem do sprawdzenia w 1 kolejności

kanok2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 01 lut 2013, 18:53
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: kanok2 » 24 lis 2015, 21:13

Dzis rozmawiałem z bardzo dobrym mechanikiem i natchnął mnie...

Jeżeli gubi ciśnienie na ciepłym to znaczy ze olej musi byc wtedy rzadki i możę gubić gdzieś na górze lub dole silnika. Na górze nie zgubi aż tyle. Czyli wychodzi najczęściej panewki główne na wale i oczywiscie kapitalny remont silnika przy tym. Wiadomo, że każdy liczy koszta i na to mało kto się zdecyduje. Planuje zrobić próbę i wlać olej Valvoline 10W60
Ma on podwyższoną lepkość w wysokich temteraturach, czyli jak najgrzeje sie to bedzie gesty. Oczywiscie jestem swiadom ze podczas rozruchu bedzie slabiej smarowal ale coż...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl