Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 cze 2018, 21:53

jak ten pasażera jest ok to bym nie zmieniał - wiem że ten z 1.8T działa w ta samą stronę , ale czy w 100% jest to samo to nie ;)

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 02 lip 2018, 18:47

Małe sprostowanie <nerwus> jednak na głowicy prawej (bank 1 / strona pasażera) miałem nastawnik 078109087c czyli z lewej głowicy. Stąd ujemna wartość -22 i błąd czujnika halla z tejże głowicy (ctrl off już przy 2600rpm zamiast 3700rpm no i zmieniana faza w dobrą stronę tylko na głowicy kierowcy). Choć muszę też zaznaczyć, że motor pracuję perfekcyjnie - żadnych falowań, drgań itp.

Teraz pytanie: Podobno nastawniki z 1.8T pasują na prawą głowicę. Czy ten z nr 058109088D podejdzie do mojego silnika?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 lip 2018, 20:31

czyli bloki pomiarowe nie kłamią <okok>

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 02 lip 2018, 20:40

Lukasz007 pisze:Małe sprostowanie <nerwus> jednak na głowicy prawej (bank 1 / strona pasażera) miałem nastawnik 078109087c czyli z lewej głowicy. Stąd ujemna wartość -22 i błąd czujnika halla z tejże głowicy (ctrl off już przy 2600rpm zamiast 3700rpm no i zmieniana faza w dobrą stronę tylko na głowicy kierowcy). Choć muszę też zaznaczyć, że motor pracuję perfekcyjnie - żadnych falowań, drgań itp.

Teraz pytanie: Podobno nastawniki z 1.8T pasują na prawą głowicę. Czy ten z nr 058109088D podejdzie do mojego silnika?
Ja kupiłem ten nastawnik FAI AUTOPARTS TCK242NG i założyłem go na stronę kierowcy. Też miałem w blokach pomiarowych -22/-23

Ten nastawnik ma numery oryginału: 058109217A który pasuje do 2.4 i 2.8 silników na 100% bo ja do swojego założyłem na stronę kierowcy (bank 2).

Z tego co widzę, ten nastawnik też można włożyć do wersji 2.7


Po tej pomyłce wróciłem do starego nastawnika na stronie kierowcy, tylko dałem mu nowe ślizgi + nowy łańcuch i teraz korekty mam na + 22/23.
Nowy nastawnik bez ślizgów leży u mnie i się kurzy.

Co do samego napinacza, w tej firmie dostaniesz nowy oryginalny napinacz jaki był w naszych audiczkach w bardzo dobrej cenie https://allegro.pl/nowy-oryginal-napina ... 81914.html. Od nich brałem ślizgi i mam pewność że sprzedają oryginały tak jak piszą.
bendzji pisze:czyli bloki pomiarowe nie kłamią <okok>
Komputera nie oszukasz. Nie ma takiej opcji. U mnie wszystko jota w jotę wyszło po wsadzeniu złego nastawnika. Wystarczyło się po tym przejechać i sprawdzić bloki pomiarowe 90-93 i od razu było wiadomo co nawala.

Wiciunt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 08 cze 2016, 11:45
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Post autor: Wiciunt » 03 lip 2018, 09:14

Dzięki za odpowiedzi odnośnie mojego "terkotania".
Cały czas śledzę temat i zaczynam kombinować jak się do tego zabrać, stąd szybkie pytanie, do zmiany łańcuchów i ślizgów potrzebne jest wyjęcie silnika? Czy da rade dostać się do tego napinacza z tyłu normalnie, od góry?

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 03 lip 2018, 09:16

Wiciunt pisze:Dzięki za odpowiedzi odnośnie mojego "terkotania".
Cały czas śledzę temat i zaczynam kombinować jak się do tego zabrać, stąd szybkie pytanie, do zmiany łańcuchów i ślizgów potrzebne jest wyjęcie silnika? Czy da rade dostać się do tego napinacza z tyłu normalnie, od góry?
Bez wyjmowania silnika u mnie ten napinacz był wyjmowany.
Natomiast cały rozrząd trzeba było zrzucić a co za tym idzie wyjechać z pasem przednim. Wtedy jest bardzo ładny dostęp do rozrządu i po zdjęciu pasków można ładnie wyjechać z wałkami i napinaczami i zrobić wymianę ślizgów oraz łańcuszka
Przy wymianie łańcuszka pamiętaj o odpowiedniej ilości oczek pomiędzy wałkami. Poniżej podrzucam linka jak to liczyć http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 347/004935
Ostatnio zmieniony 03 lip 2018, 09:46 przez pearl1985, łącznie zmieniany 2 razy.

Wiciunt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 08 cze 2016, 11:45
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Post autor: Wiciunt » 03 lip 2018, 09:37

Czyli tylko przód do demontażu żeby założyć nowy zestaw paska, pokrywy do zdjęcia i z tej pozycji da rade już zdemontować i założyć łańcuchy z napinaczami? Wałki przy tej operacji raczej do ściągnięcia tak?

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 03 lip 2018, 09:42

Wiciunt pisze:Czyli tylko przód do demontażu żeby założyć nowy zestaw paska, pokrywy do zdjęcia i z tej pozycji da rade już zdemontować i założyć łańcuchy z napinaczami? Wałki przy tej operacji raczej do ściągnięcia tak?
Tak, dokładnie jest tak jak piszesz. W poście poprzednim który przed chwileczką wyedytowałem podrzuciłem Ci linka, jak liczyć ilość oczek w zależności od banków (strona kierowcy/pasażera) przy wymianie łańcucha.

Wiciunt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 08 cze 2016, 11:45
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Post autor: Wiciunt » 03 lip 2018, 09:49

Raczej nie ja będę to robił, co najwyżej mogę podrzucić link mechanikowi, ale on raczej powinien to wiedzieć <lol> Tak czy inaczej dzięki za pomoc!

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 09 lip 2018, 19:23

Sprostowanie sprostowania. Wcześniej musiałem się pomylić z tymi numerami nastawników ale jednak mam dobre. 078109088C prawa głowica (bank1) oraz 078109087C lewa głowica (bank2) a mimo to mam ujemną wartość na prawej głowicy i nie wiem dlaczego. Czy może to być kwestia czujnika halla? Standardowo pokazuje błąd ''G40 impassible signal'' ale bloki 90-93 pokazuje poprawnie gdyby nie ta ujemna wartość (-22) w 090 bloku zamiast dodatnia. Dodam, że czujnik halla wymieniałem ponieważ poprzedni był martwy. Podobno prawy/lewy są zamienne ale czy na 100%???? Może włożyłem ten z lewej i to robi różnicę? Jutro włożę nastawnik z 1.8 058109088D - mam akurat taki na stanie - wie ktoś czy będzie pasował na 100%? Cewki podmieniałem i bez zmian.

[ Dodano: 2018-07-09, 19:23 ]
edit: na prawej głowicy mam założony czujnik halla taki jak na lewej o nr 058905161B. Może to jest przyczyna?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 lip 2018, 20:06

Oba są takie same :).

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 lip 2018, 12:14

Od 1.8 nie będzie pasował - znaczy fizycznie go włożysz, ale nie będzie działał poprawnie. Zamień miejscami same czujniki halla i sprawdź ich wiązki czy na pewno są ok oraz zobacz czy nie odkształciła się blacha pod nimi. Czujniki przykręć momentem 10nm.
motostacja - części samochodowe.

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 10 lip 2018, 21:32

Krótka historia mojego przypadku dla potomnych:
1. Po podpięciu VAGa w bloku 090 (nastawniki), w kolumnach 3 i 4 (odpowiednio bank1/głowica po stronie pasażera i bank2/głowica po stronie kierowcy) wyświetlały się wartości 0/0 przy camshaft ctrl off (jałowe obroty i powyżej 2700rpm) i -14/22 przy camshaft ctrl on (tylko w zakresie do 2700rpm z pominięciem jałowych obrotów). Prawidłowo powinno być powyżej 16/16 (dolna granica poprawności działania nastawników) a najlepiej 21/21 do (i tu nie jestem pewien) 23/23. Oczywiście obie wartości na plusie.

2. W bloku 093 (rozrząd), w kolumnach 3 i 4 (odpowiednio bank1/głowica po stronie pasażera i bank2/głowica po stronie kierowcy) wyświetlały się wartości -23/-4.
(powinno być w zakresie od -6 do 6 lecz najlepiej 0)

3. Wymieniłem czujnik halla na głowicy po stronie pasażera z obecnego &#8216;&#8217;no name&#8217;&#8217; bez numerów OEM jedynie z napisem &#8216;&#8217;Made in Italy&#8217;&#8217; na oryginał o numerach 058905161B. Na głowicy po stronie kierowcy był oryginał.

4. Po tej wymianie wskazania w bloku 090 nadal pozostały niezmienione jak punkcie 1, natomiast w bloku 093 zaszła pozytywna zmiana 0/-4.

5. Został nastawnik po stronie pasażera. Niestety pod ręką miałem jedynie z silnika 1.8 o numerach 058109088D zamiast 078109088C z silników V6. Wymiana zajęła mi około 5 godzin i obeszło się bez rozpinania rozrządu. Jedynie musiałem ścisnąć nastawnik, odkręcić wałek ssący i jeden mostek z wałka wydechowego - ten przy zębatce.

6. Nastawnik z 1.8 pasuje ale nie bez rzeźby. Mój oryginalny 078109088C nie posiadał zewnętrznej sprężyny między dolnym ślizgiem a korpusem, a ten z 1.8 już tak. Tu akurat na plus dla 1.8 ponieważ dolny ślizg z mojego oryginalnego nastawnika nie wycofywał się z korpusu. Możliwe, że to przez brak tej sprężyny lub po prostu przez zatarcie (nie wiem czy tam powinna być ta sprężyna, może ktoś wcześniej coś rzeźbił z tym nastawnikiem i jej nie włożył a może po prostu nie powinno jej tam być i jak wspomniałem tłoczek od dolnego ślizgu przytarł się w korpusie). Kolejna sprawa - wewnętrzna sprężyna w tłoczku pod górnym ślizgiem w egzemplarzu z 1.8 jest krótsza o 10-15mm od egzemplarza z V6. Jest nieco sztywniejsza i ma o kilka setek milimetra mniejszą średnicę wewnętrzną przez co nie wchodzi w nią swobodnie ogranicznik ścisku - pomarańczowy walec o średnicy około 6mm i długości około 30mm. Nie zauważyłem aby taki ogranicznik był w modelu z 1.8 (możliwe, że jest ale trafił mi się z wyjętym bądź wypadł mi i tego nie zauważyłem ponieważ miałem taką przygodę, że niechcący odwróciłem nastawnik i wypadł mi ślizg ze sprężyną z korpusu). W każdym razie do nastawnika z 1.8 włożyłem swoją sprężynę i ogranicznik i taką hybrydę zamontowałem w głowicy.

7. Efekt po podpięciu VAGa: blok 090 0/0 przy camshaft ctrl off (jałowe obroty i powyżej 2800rpm) i 23/22 przy camschaft ctrl on (do 2800rpm z pominięciem jałowych obrotów).

W wolnej chwili dodam zdjęcia nastawników/sprężyn itd. Zrobię też tutorial z wymiany.

[ Dodano: 2018-07-10, 21:32 ]
edit: w bloku 093 (rozrząd) wyświetla mi się teraz -5/-4 (wcześniej 0/-4). W zakresie wskazanym przez producenta więc na razie to odpuszczam i powalczę z tym przy wymianie rozrządu ponieważ wydaje mi się, że może to być kwestia ''ząbka na pasku''. Wcześniej miałem 0 a nie -5 na głowicy, którą robiłem ale mógł to być wynik ustawienia łańcucha - przed zmianą nastawnika było 15 ogniw między znakami zamiast 16. Po ustawieniu na 16 wyświetla -5. Wałek ssący, na którym jest czujnik halla został właśnie przekręcony względem wydechowego o jeden ząbek zębatki w prawo stad -5 stopni.
Ostatnio zmieniony 14 lip 2018, 18:21 przez Lukasz007, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 11 lip 2018, 13:10

Odnośnie tych różnic które opisałeś to jest właśnie różnica w ich budowie. ;) Dodatkowo nie wiem czy zwróciłeś uwagę, w nastawniku z 1.8 jest wewnątrz taki pin blokujący, którego w nastawniku z V6 nie ma (nastawnik z 1.8 blokuje, a ten z V6 działa podciśnieniowo). No i nastawnik z 1.8 będzie o milimetr niższy niż ten z V6. - Na forum ze trzy lata temu ktoś wrzucał nastawnik z v6 do v8 (akurat ten z 1.8 jest taki sam jak jeden z v8) i okazało się, że trzeba było przylgnie, która jest po stronie sitka zdjąć o ten milimetr na frezarce, aby dobrze pokrywa zaworów siadła. Jedynie po całym tym "zabiegu" pod vagiem mimo dobrze dobranej strony nastawnik zamiast na +22 pracował na -22
motostacja - części samochodowe.

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 11 lip 2018, 17:05

Na lewą głowicę na pewno nie będzie pasował tzn. będzie działał w drugą stronę i wartości będą ujemne. U mnie na prawej sprawdza się (+23). Różnicy w wysokości korpusu nie zauważyłem (nie mierzyłem), wszystko przylegało jak należy, uszczelki dodatkowo złożone na Dirko. Będę obserwował pokrywę pod kątem wycieków, a w weekend zrobię pomiary nastawnika i ewentualnej szczeliny nad nim. @Mazdomania mogę Cię prosić o więcej info nt. tego pinu oraz różnicy w działaniu nastawników (blokowanie w 1.8/ podciśnienie w V6)?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga