[V6] napinacze łańcucha rozrządu
Rozrząd mam ustawiony według kanału 93, 0:0 czyli perfekt. Czasem mam błąd 17930 i zawsze powraca, ale nie od razu. Na weekendzie zobaczę czy przewód nie ma przerwy, miernikiem, jak nie to, zostaje tylko ecu. Audi jest po przekładce z automatu...dawcą było 1,8t. Jest możliwość że" fachowcy" jak to robili może dali kompa od 1,8t?tam jest jeden napinacz Auto mam od kilku lat jeździ ok tylko odkąd mam vaga to pewne kwiatki wychodzą, gdyby nie to nawet bym nie przypuszczał, że coś jest nie chalo...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 lis 2017, 02:24
- Lokalizacja: Łódź
Mam silnik 2.8 AMX (superb), rozrząd z przebiegiem ok 5-6 tyś. km.
Na początek logi
Log statyczny, Log dynamiczny
Przebrnąłem w końcu przez wątek i doszedłem do wniosku że:
rozrząd mam do poprawki
nastawniki wałków działają prawidłowo
Pytania do was:
Czy na pewno wyciągnąłem dobre wnioski
Czy do poprawki nie trzeba zrzucać przodu i wystarczy:
Na początek logi
Log statyczny, Log dynamiczny
Przebrnąłem w końcu przez wątek i doszedłem do wniosku że:
rozrząd mam do poprawki
nastawniki wałków działają prawidłowo
Pytania do was:
Czy na pewno wyciągnąłem dobre wnioski
Czy do poprawki nie trzeba zrzucać przodu i wystarczy:
Kod: Zaznacz cały
zrzucić pasek wielorowkowy
zdjąć wiskozę
zdjąć osłony rozrządu
ustawić wał korbowy "na znak" i poziome motylki
wkręcić blokadę wału
odciągnąć napinacz i zabezpieczyć go zawleczką
poluzować śruby trzymające koła na wałkach
przed zluzowaniem kół obejrzeć czy motylki nie są obrobione
ściągaczem zluzować koła na stożkach
ustawić motylki "na blokadę"
napiąć pasek napinaczem
dokręcić koła do wałków
zdjąć blokady
obrócić kilka razy wałem i zobaczyć czy blokada idealnie wchodzi na "motylki"
poskładać do kupy
zrobić logi statyczne i dynamiczne
Panowie, potrzebuje porady odnośnie łańcuchów i napinaczy w 2.4 ARJ.
Przy odpalaniu słyszę charakterystyczne terkotanie + silnik terkocze zanim olej nie złapie odpowiedniej temperatury(słychać jak łańcuch trze, potem cisza). Przy wymianie uszczelek pokryw zaworów mechanik stwierdził że ślizgi na napinaczach są starte.
Teraz pytanie, czy cały napinacz trzeba zmieniać? Czy same ślizgi? Cały napinacz to raczej tylko z ASO bo chyba nie ma co ryzykować z tanimi zamiennikami?
Jak ewentualnie sprawdzić czy same napinacze pracują dobrze?
Silnik pracuje bardzo dobrze, nie stracił mocy, jest żwawy.
Przy odpalaniu słyszę charakterystyczne terkotanie + silnik terkocze zanim olej nie złapie odpowiedniej temperatury(słychać jak łańcuch trze, potem cisza). Przy wymianie uszczelek pokryw zaworów mechanik stwierdził że ślizgi na napinaczach są starte.
Teraz pytanie, czy cały napinacz trzeba zmieniać? Czy same ślizgi? Cały napinacz to raczej tylko z ASO bo chyba nie ma co ryzykować z tanimi zamiennikami?
Jak ewentualnie sprawdzić czy same napinacze pracują dobrze?
Silnik pracuje bardzo dobrze, nie stracił mocy, jest żwawy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 01 kwie 2017, 15:28
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Panowie podpinam sie do pytania Wiciunt ostatnio usłyszałem niepokojący dziwek wydobywający się z pod maski (cichy) tak ja by w lewej głowicy gdzie łańcuch jest z tyłu zaczął mieć luz (ocierał się o obudowę) ale nie wiem na 100% stało się to z dnia na dzień i moje pytanie:
-Czy sprawdzą jest napinacz który jest w środku ? (jak go sprawdzić ?)
-Jak tak czy da się go wymienić w jakiś prostu sposób
-Czy winne może być smarowanie (zatkany smog?)
Auto chodzi lata jak zawsze lecz dźwięk ledwo słyszalny lekko mnie irytuje i obawiam się że jak zostawieni to zemści się to na mnie.
-Czy sprawdzą jest napinacz który jest w środku ? (jak go sprawdzić ?)
-Jak tak czy da się go wymienić w jakiś prostu sposób
-Czy winne może być smarowanie (zatkany smog?)
Auto chodzi lata jak zawsze lecz dźwięk ledwo słyszalny lekko mnie irytuje i obawiam się że jak zostawieni to zemści się to na mnie.
Jak słyszycie takie typowe terkotanie po odpaleniu, to napinacz może być padnięty, mocno wyciągnięty łańcuch lub wytarte ślizgi. Co do ostatniego to raczej nie jest problemem bo ten napinacz ma bardzo duży zakres pracy. Jeśli chodzi o wyciągnięty łańcuch to on już jest problemem, bo może zacząć drzeć głowicę. A w połączeniu z dużym zakresem pracy napinacza nie trudno o opiłki metalu z głowicy.
A efekt jak to się może skończyć zamieszczam poniżej (jestem właśnie na etapie wymiany w silniku wszystkich uszczelek i o to na co natrafił mój mechanik).
Co zrobię? Wkładam nowy napinacz oraz nowy łańcuch.
A efekt jak to się może skończyć zamieszczam poniżej (jestem właśnie na etapie wymiany w silniku wszystkich uszczelek i o to na co natrafił mój mechanik).
Co zrobię? Wkładam nowy napinacz oraz nowy łańcuch.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kochani jakie są prawidłowe wartości dla bloków pomiarowych na kanałe 90 bank 3 oraz bank 4-ty? Wartości na jałowym oraz pod obciążeniem?
Szukałem na stronie ross-techa i nie mogłem się doszukać. Znalazłem jedynie to: https://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/
Na forum też wyszukiwarkę męczyłem i nie mogłem znaleźć konkretnej informacji że dla naszych v6 może być od-do.
Pytam o te informacje ponieważ po wymianie łańcuszka z napinaczem na banku 4-tym pokazuje mi wartości ujemne, zamiast dodatnich. Wachają się od 1 do -22. Na banku 3-cim mam od -1 do 22.
Update:
Wyczytałem, że na jałowych ma być od -6 do 1, pod obciążeniem od 16-22.
Może ktoś z was mi potwierdzić że nie może występować wartość ujemna na banku 4 pod obciążeniem?
Szukałem na stronie ross-techa i nie mogłem się doszukać. Znalazłem jedynie to: https://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/
Na forum też wyszukiwarkę męczyłem i nie mogłem znaleźć konkretnej informacji że dla naszych v6 może być od-do.
Pytam o te informacje ponieważ po wymianie łańcuszka z napinaczem na banku 4-tym pokazuje mi wartości ujemne, zamiast dodatnich. Wachają się od 1 do -22. Na banku 3-cim mam od -1 do 22.
Update:
Wyczytałem, że na jałowych ma być od -6 do 1, pod obciążeniem od 16-22.
Może ktoś z was mi potwierdzić że nie może występować wartość ujemna na banku 4 pod obciążeniem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
U mnie te wartości też są na jednej głowicy dodatnie na drugiej ujemne ( 0;0 ctrl off, -22;22 ctrl on. Nie pamiętam tylko, która głowica na plus, która na minus), a mam dobre napinacze z końcówkami 87C i 88C. Wydaje mi się, że właśnie tak powinno być. Jeśli środkiem symetrii będzie środek silnika to wałki przemieszczają się symetrycznie pod wpływem napinaczy (lustrzane odbicie w obu głowicach) zatem w jednej głowicy będzie to kąt dodatni w drugiej ujemny.
Dzisiaj sprawdzałem inną a6 i okazało się że wartości też są na + tak jak piszesz bendzji.
Po tej informacji zweryfikowałem kupiony nastawnik wałka rozrządu i okazało się że powinienem mieć o nr: 078109087C (wycofany) => 078109087F (aktualny)
Tymczasem okazało się że kupiłem "Zestaw łańcucha rozrządu FAI AUTOPARTS TCK242NG" który podaje że pasuje do nr oe: 058109217A (jest to do silników 1.8l według etki...)
I tutaj leży przyczyna moich problemów. Łańcuch również jest do 1.8 a nie do mojego silnika.
Po prostu przez swoją nieuwagę i zarazem głupotę odwaliłem taką kiszkę że szkoda gadać...
Dodam jeszcze tylko że auto ma moc i chodzi dobrze, równo pracuje tyle że wali błędami z tego napinacza.
Po tej informacji zweryfikowałem kupiony nastawnik wałka rozrządu i okazało się że powinienem mieć o nr: 078109087C (wycofany) => 078109087F (aktualny)
Tymczasem okazało się że kupiłem "Zestaw łańcucha rozrządu FAI AUTOPARTS TCK242NG" który podaje że pasuje do nr oe: 058109217A (jest to do silników 1.8l według etki...)
I tutaj leży przyczyna moich problemów. Łańcuch również jest do 1.8 a nie do mojego silnika.
Po prostu przez swoją nieuwagę i zarazem głupotę odwaliłem taką kiszkę że szkoda gadać...
Dodam jeszcze tylko że auto ma moc i chodzi dobrze, równo pracuje tyle że wali błędami z tego napinacza.
Czyli już mam odpowiedź, dlaczego mam korekty minusowe, bo założyłem ten nastawnika na stronę kierowcy.
bendzji jeszcze raz Ci dziękuję za odzew. W takim razie muszę dokupić prawidłowy nastawik, przełożyć ten na stronę pasażera, nowy wsadzić na stronę kierowcy i powinno u mnie wszystko zatrybić jak należy w takim razie.
bendzji jeszcze raz Ci dziękuję za odzew. W takim razie muszę dokupić prawidłowy nastawik, przełożyć ten na stronę pasażera, nowy wsadzić na stronę kierowcy i powinno u mnie wszystko zatrybić jak należy w takim razie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga