Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 09 lut 2010, 17:52

Ahaaaaa :) dzięki krisker, jakby ktoś miał do dodania w temacie wymiany napinaczy prosiłbym o wypowiedz.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 10 lut 2010, 13:19

Tak jak pisze fishmanr11, powinno to się wyjac bez sciagania wałków tylko takim ściskiem trzeba by ściągnąc ten napinacz.Ja zrobilem to inaczej z racji tego ze silnik jest w czesciach.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 12 lut 2010, 21:32

Kurcze nie wiem jakie są dokładne dane dobrze działającego silnika z dobrym napinaczem.Jakbyśmy mieli takie dane mógł by każdy sprawdzić czy przyczyną np spadku mocy nie jest napinacz . Chodzi mniej więcej o dawki wtrysku na rozgrzanym silniku ( max min) jakie kąty wyprzedzenia zapłonu . No ogólnie wszystkie dane by się przydały bo to dało by jakiś pogląd na sytuację. Może by tak stworzyć oddzielny temat żeby każdy mógł sprawdzić dane swoje z danymi poprawnymi. ?? Chodzi o to że dotyczy to nie tylko napinaczy wtedy a może je wyeliminować lub wskazać na właśnie ich nie domaganie.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 12 lut 2010, 22:23

Masz racje ale tak jak pisałem żeby sprawdzić napinacze wystarczy vag com i sprawdzenie wartosci wyprzedzenia zapłonu jesli wartosc jest powiedzmy 12 stopni i wmiare sie utrzymuje czyli czesem wskoczy mniej lub wiecej to ok poprostu zaplon wypadl ale jesli ta wartosc ciagle sie zmienia osiagajac od 2 do 17 stopni i znowu 2 tworzac sinusoide to to juz dobre nie jest i raczej mocy to nie zapewni a napewno powoli niszczy silnik.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 12 lut 2010, 22:29

:) no właśnie o to mi chodziło żeby ktoś jakieś liczby podał <ok> Sprawdzę to dam znać jak u mnie wygląda sprawa wyprzedzenia zapłonu.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 13 lut 2010, 07:52

U mnie o ile dobrze pamiętam, było 16-17 stopni i trzymało równo.
Pozdrawiam,
Krisker

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 13 lut 2010, 09:55

krisker, no to nie masz sie czym martwic skoro wartosci sa wmiare stale.Ostatnio sprawdzałem około 8 samochodów z rożnymi silnikami benzynowymi i w niektórych było wszystko ok.

A nie cierpisz na brak mocy?Bo 17 stopni to odrobinę marnotrawstwo paliwa.Jakoś nie chce mi się wierzyć że to wartość fabryczna.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 13 lut 2010, 10:53

ja mam 14.3 hmmm I powiem tak to raczej stoi tak jak mówiles SANTO delikatnie odbiegi od normy. Gorzej jak się dodaje gazu albo jedzie potrafi spaść do 5 i w tym samym czasie podnieść się do 30-40. Jak schodzi z obrotów to też spada do 8-5 i stabilizuje się na 14.3 i tam już drobne zmiany tylko. Czy może ktoś to zweryfikować ? A ogólnie to jaki kąt powinien być no i jeszcze jedna sprawa mam tylko jeden kąt a przecież głowice są dwie czy to nie ma znaczenia ???? Poza tym zastanawia mnie wartość czujnika temperatury zasysanego powietrza. Wynosi ono 50 stopni na postoju jak popracuje dłużej i około 30 jak się jedzie na zewnątrz jest -1.5 . A jakie macie czasy wtrysku ?
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 13 lut 2010, 11:10

SANT0 pisze:krisker, no to nie masz sie czym martwic skoro wartosci sa wmiare stale.Ostatnio sprawdzałem około 8 samochodów z rożnymi silnikami benzynowymi i w niektórych było wszystko ok.

A nie cierpisz na brak mocy?Bo 17 stopni to odrobinę marnotrawstwo paliwa.Jakoś nie chce mi się wierzyć że to wartość fabryczna.
Mocy nigdy za dużo :mrgreen: Testy przeprowadzałem na wolnych obrotach i zaczynając od zimnego silnika (sprawdzałem, czy błędne przestawienie zapłonu nie jest przyczyną problemów z odpalaniem na zimno). Przy wyższych obrotach na pewno były jakieś zmiany, ale nie pamiętam o ile. Zużycie paliwa w normie mimo kulejącej jednej lambdy.
Pozdrawiam,
Krisker

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 13 lut 2010, 12:29

Odpalamy VAG COM wchodzimy w silnik i albo na 3 albo na 4 bloku z wartosciami ostatnia pozycja to bedzie zaplon.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 13 lut 2010, 14:27

Ja nadal uważam, że nie może być to jedna wartość tylko dwie bo mamy dwie glowice dwa napinacze i dwa czujniki halla jeżeli chodzi o zapłon. Jeżeli chodzi o wtrysk paliwa to moim zdaniem te wartości które my badamy to właśnie on. Hmm . Ktoś musi to sprostować bo ja nic nie twierdze tylko mam przypuszczenia :)
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 13 lut 2010, 14:35

Dobrze kombinujesz ale: zapłon czy dla jednej czy dla drugiej głowicy musi być taki sam bo raczej nie ma takich silników gdzie 1 bank pracuje na zapłonie 12 stopni a 2 bank na 8 stopni.Jeśli wszystko jest ok z silnikiem to wartości będą stałe.Np jeśli źle założymy pasek rozrządu to będą takie same wahania zapłonu tylko że dodatkowo pojawi się na vag com błąd czujnika g40 błąd korelacji.

Gdyby było tak jak mówisz to w vag com były by dwa miejsca do odczytu zapłonu dla jednej i drugiej głowicy.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 13 lut 2010, 15:13

Nie ma problemu jak mogę to pomagam.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 14 lut 2010, 15:16

Mój łańcuszek terkocze w tej chwili codziennie rano po odpaleniu. Już nie musi stac pare dni wystarczy 8 godzin i terkocze. Hmmm . Czyli raczej no jest do wymiany ???? czy jeszcze nie wymieniać. No i jeszcze jedno ? Od ilu obrotów czujecie że auto ciągnie pytanie dotyczy tych co mają 2.8 30v lub 2.4 30v chodzi o to , że wydaje mi się że moje auto idzie słabiej niż 1.8 16v :/ nie wiem jakieś takie zamulone
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 16 lut 2010, 19:43

siemka,ja bede lada dzieen wymieniał zawory zwrotne oleju.zobaczymy czy to pomze,a tak na marginesie dzieki SANTO za podpowiedzi rady.mam nadzieje ze nie bede musiał ruszac napinaczy.a jeszcze jedno kolega ma 2.8 w multitroniku i u niego nie odzywaja sie napinacze mimo niespełna 300tys przebiegu. :?:
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga