Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ INNY] Na co zwracać uwagę przy silniku 2.8 Audi A6 c5 rok.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
battle87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 17 lut 2012, 21:48
Lokalizacja: Gdańsk

[ INNY] Na co zwracać uwagę przy silniku 2.8 Audi A6 c5 rok.

Post autor: battle87 » 17 lut 2012, 22:26

Witam szanownych forumowiczów; używałem opcji szukaj naczytałem sie bardzo wiele cennych uwag z waszych doświadczeĂą oraz roznego rodzaju opisów a zarazem schematow ogolnie wyszukanych u wujasa google:)

Jednak dalej trapi mnie jedno nurtujace ba moze i wiecej pytan odnosnie tego fajnego silniczka 2.8 wiem ze jest wiele wersji ale do rzeczy:
1. Który silnik z gamy 2.8 jest najlepszy do instalacji LPG
2. ile posiada katów chodzi mi o kody silnika ktory ma 2 albo 4 katy
3. na co zwracac uwage przy kupnie tego silnika wiedzac ze posiada przykrywe plastikowa i nie wiele widac
4. prosił bym o chociaz o podanie ogolnych kosztów rzeczy ktore trzeba wymienic ( rozrzad to wiem ok 1200 zł ) ale chodzi o alternator naprawa garów, jaki powinien byc akulumator do tego jakze pieknego silnika w koncu V6
5. wiadomo ze autka sa juz leciwe ale naprawde super czy przebieg rzedu 400-500 tysiecy a zapewne tak wieszosc ma nakrecone pomimo ze liczniki wskazuja inaczej jest juz duzo dla tego silnika w koncu silnik nie jest przesilony i jest solidna konstrukcja no ale....
6. Jak wyglada sytuacja w osiagach po zalozeniu instalacji LPG (dobrej wraz z dobrym gazownikiem) odczuwalne sa roznice w jezdzie?
7. ile pobiera oleju na 1000 km czytalem ze sa duze rozbieznosci w tej kwestii i lubi sobie wypic
8. Ogladajac silnik z podniesiona maska na co zwracac szczegolna uwage z osprzetu pobocznego silnika ( nigdy nie mialem stycznosci z v6 wiec kompletnie nie wiem)
9. Ile wg was powinien ogolnie kosztowac w miare zadbany egzemplarz audicy przed liftem rok prod. 1998-1999 takie mnie insteresuja wiem ze najpierw patrzy sie na stan a potem na rocznik ale ceny naprawde sa rozjechane na otomoto, allegro, ebay, i mobile
10. Czy warto podjechac do ASO i poporsic o sprawdzenie auta przed kupnem, tzn chdzi mi o to czy ASO audi obsluzy troszke leciwe autko sprawdzi np VAGIEm bledy czy autb nie ma naruszonych stref ochronnych bo bite moze byc lekko byle nie byly newralgiczne punkty uszkodzone i dospawane.... i ile taka przyjemnosc moze kosztowac miejwiecej
11. Czy szanowni koledzy ktorzy posiadaja te piekne samochody z rocznika 1997-1999 nie mieli problemow przy kupnie uzyskania AC ?
12. Zawieszenie wiadomo wygodne ale i tez kosztowne :) pytanie brzmi lepsze jest w wersji kombi czy sedan ? czy takie samo?
13. Jak to jest ze niektore wersje przed liftem maja pelnego fisa a niektore polfisa a jeszcze inne wcale nie maja( o ile sie nie myle)

Dziekuje bardzo za wyczerpujace wypowiedzi ! Przepraszam jezeli zle otagowalem temat ale jest to moj 1 post oraz jezeli te pytania sie powtazaly gdzies na forum wybaczcie ale przeczytalem mnostwo rzeczy a i tak pewnie duzo jest zostalo nie odszukanych wiadomo troche juz dzialacie i kompedium wiedzy zostalo przekazane pewnie na wszystkie problemy jak i podanie ich rozwiązan w kazdym badz razie bede bardzo wdzieczny na odpowiedzi gdyz zaczynam swoja przygode z a6 i zaczyna sie szukanie tej jedynej wlasciwej pieknej pozadanej a zarazem wymagajacej!

pozdrawiam serdecznie kolegów.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 17 lut 2012, 23:21

1. Każdy jest ten sam. Różnią się sondami. Co może przeszkadzać w późniejszym użytkowaniu, ale do montażu gazu nie ma problemu większego.
2. Katy wszystkie mają 2. Może chodzi Ci o sondy? Pierwsze wersje miały 2 sondy, nowsze 4. Sprawdzisz łatwo w komputerze, albo po prostu organoleptycznie.
3. A co ma piernik do wiatraka? Przykrywę można zdjąć, chyba że 8 śrubek patentowych to dla Ciebie duży wysiłek. Płaski śrubokręt i jedziesz. Zwróć uwagę na pocenie się spod dekli i spod napinaczy. Wejdź pod auto i zobacz czy nie zapieprza olej nigdzie. Jak automat, to sprawdź czy ma olej, nie ma wycieków i czy nie szarpie.
4. Naprawa garów? WTF? Mówisz o remoncie kapitalnym silnika? Takich aut się nie kupuje. Proste. Wahacze 1200, klocki 150-250, tarcze podobnie, przegub 300, uszczelki pod pokrywe +/- 300, napinacz zmiennych faz 1500 ASO. Coś jeszcze? Aaa sprzędło kompletne +/- 1200-1600
5. Przy 500 masz już problemy. Nieszczelności, utrata koni, utrata ciśnienia w cylindrach, pierścienie do wymiany. Uwierz mi że można kupić jeszcze egzemplarz z +/- 220 000 KM :)
6. Odczuwalne, żadne. Ja mam spadek mocy 6km. Z tym że ja w serii mam 194 konie :D Ach ta moc :D
7. Od 100 do 500 ml to norma.
8. Czy nic nie jest połamane, czy nie wiszą żadne kostki, czy świece nie są w oleju, czy wentylatory nie tarabanią, czy rozrząd nie trzeszczy.
9. 20 tys.
10. Sprawdzić sprawdzi. Sprawdzenie różnie, od 150-300zł. Ale sprawdzą wszystko. Umów się z gościem, że jak wsio będzie git jak mówił, to zapłacisz. A jak nie, to on stawia. W takich sytuacjach często wychodzi, że jednak coś w aucie jeszcze jest.
11. Ja nie miałem, chociaż wyliczona stawka jest śmieszna :|
12. Takie samo. Różnica w wersji Quattro i FWD.
13. Normalnie. Zależy od rocznika. Sam początek miał same kontrolki, potem weszły fisy i półfisy.

battle87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 17 lut 2012, 21:48
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: battle87 » 17 lut 2012, 23:48

Dzieki bardzo za odpowiedz na tyle pkt :) tak gary to dobrze trafiles komplenty remont silnika dobrze ze da rade znalesc jeszcze te auta z takimi przebiegami no przedemna to wszystko jeszcze jest wiec troche potrwa zanim trafie na dobry egzemplarz z cena to mnie torche zaskoczyles myslalem ze bedzie sie miescilo do 17 tysiecy złotych a tu ciut wiecej no ale warto doplacic !:) pkt za pomoc i jeszcze raz stokroc dzieki !:)

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 18 lut 2012, 00:11

No możesz kupić taĂąszy egzemplarz, ale ja jestem zdania, że wolę dopłacić trochę grosza i mieć nie zamęczony egzemplarz. Potem go dopieścić i mieć po prostu lalę. Przy której nic nie trzeba robić. :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl