Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ ALG 2.8 193 KM] luźny pasek rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
artur590
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:59
Lokalizacja: rzeszów

[ ALG 2.8 193 KM] luźny pasek rozrządu

Post autor: artur590 » 20 mar 2012, 16:48

Witam! Zaglądnąłem dzisiaj z ciekawości na pasek rozrządu ponieważ jeszcze go nie wymieniałem i zauważyłem że jest dość luźny można go naciągnąć może ponad 1cm w jedna i drugą stronę. Teraz pytanie czy tak powinno być, czy jest to spowodowane wyciągniętym paskiem, czy może napinacz szwankuje? Z góry dzięki za odpowiedź :)

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 20 mar 2012, 16:51

Absolutnie nie. Pasek nie może być aż tak luźny. Napinacz odpowiada za napięcie paska i albo się skoĂączył w sensie sprężyny (pękła) albo wyszedł na maksa z zakresie pracy bo pasek się rozciągnął. Ja bym nie czekał na nic tylko natychmiast się tym zajął i ustalił, co jest winne. Olanie tematu to ciche przyzwolenie na przeskoczenie paska a w konsekwencji sieczka w silniku - pozginane zawory, popękane prowadnice czyli remont obu głowic. A to niemała kasa.

Awatar użytkownika
artur590
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:59
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: artur590 » 20 mar 2012, 17:36

Po oględzinach nawet już jej nie odpalałem i nie zamierzam. Aby sprawdzić napinacz i w ogóle dostać się do rozrządu trzeba zdemontować przód tak ? Poprzedni właściciel zapewniał że rozrząd jest do wymiany przy 270 tyś. a dopiero mam 250, co prawda pasek wygląda jeszcze nieźle ale może całość była złożona na słabych podróbkach co spowodowało że padł napinacz mam racje?

bombel1862
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 sty 2012, 06:29
Lokalizacja: Kutno/Łódź

Post autor: bombel1862 » 20 mar 2012, 18:28

po pierwsze to nigdy nie ufaj poprzedniemu właścicielowi!pasek nie moze byc mocno napiety bo bedzie sie sypac po kolei pompa rolki itd.!!!!pasek ma byc napiety z siłą 15Nm a to naprawde nie jest duzo i trzeba klucza dynamometrycznego z wyzszej połki na taki zabieg bo tani klucz ma duze odchylenie w tak malej wartosci juz nie wspomne o kluczach typu 10-200Nm sa bardzo niedokladne!skoro zostalo 20tys do wymiany i nie jestes pewien to zmieniaj rozrzad oczywiscie na blokadach!!!!pasek polecam Gates albo Dayco jeden i drugi jest w oryginale sprzedawany w ASO,pompa Skf rolki,napionacz INA i masz wsio!jeszcze termostat w Aso 115zł i płyn G12

Awatar użytkownika
artur590
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:59
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: artur590 » 20 mar 2012, 19:15

Właśnie od początku nie ufałem temu co powiedział. Rozebrałem jeszcze z drugiej strony pokrywę paska i jest jeszcze bardziej luźny tak że to na 100% napinacz i wczoraj po odpaleniu z pod maski wydobywały się przez chwilę jakieś dziwne dźwięki pewnie właśnie rozsypanego napinacza wymiana będzie musiała poczekać z powodu braku kasy. Dzięki za szybką odpowiedź i porady :)

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 24 mar 2012, 21:33

ArKos72 pisze:Absolutnie nie. Pasek nie może być aż tak luźny. Napinacz odpowiada za napięcie paska i albo się skoĂączył w sensie sprężyny (pękła) albo wyszedł na maksa z zakresie pracy bo pasek się rozciągnął. Ja bym nie czekał na nic tylko natychmiast się tym zajął i ustalił, co jest winne. Olanie tematu to ciche przyzwolenie na przeskoczenie paska a w konsekwencji sieczka w silniku - pozginane zawory, popękane prowadnice czyli remont obu głowic. A to niemała kasa.
a w 2.8 nie ma czasem hydraulicznego napinacza?

Awatar użytkownika
Mirras
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 06 lut 2012, 15:53
Lokalizacja: Reńska Wieś/k Koźla

Post autor: Mirras » 24 mar 2012, 22:55

paput pisze:
ArKos72 pisze:Absolutnie nie. Pasek nie może być aż tak luźny. Napinacz odpowiada za napięcie paska i albo się skoĂączył w sensie sprężyny (pękła) albo wyszedł na maksa z zakresie pracy bo pasek się rozciągnął. Ja bym nie czekał na nic tylko natychmiast się tym zajął i ustalił, co jest winne. Olanie tematu to ciche przyzwolenie na przeskoczenie paska a w konsekwencji sieczka w silniku - pozginane zawory, popękane prowadnice czyli remont obu głowic. A to niemała kasa.
a w 2.8 nie ma czasem hydraulicznego napinacza?


jest coś w stylu siłownika, często pada i nie tylko w tych motorach polecam napinacze w górnej półki dłurzej wytrzymują :)

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 25 mar 2012, 12:00

Mirras pisze:
paput pisze:
ArKos72 pisze:Absolutnie nie. Pasek nie może być aż tak luźny. Napinacz odpowiada za napięcie paska i albo się skoĂączył w sensie sprężyny (pękła) albo wyszedł na maksa z zakresie pracy bo pasek się rozciągnął. Ja bym nie czekał na nic tylko natychmiast się tym zajął i ustalił, co jest winne. Olanie tematu to ciche przyzwolenie na przeskoczenie paska a w konsekwencji sieczka w silniku - pozginane zawory, popękane prowadnice czyli remont obu głowic. A to niemała kasa.
a w 2.8 nie ma czasem hydraulicznego napinacza?


jest coś w stylu siłownika, często pada i nie tylko w tych motorach polecam napinacze w górnej półki dłurzej wytrzymują :)
Pisze bo kolega stwierdził że spręzyna się skoĂączyła, a tam jest siłownik ;)
ja do swojego kupiłem firmy INA, wymieniałem sam jakiś rok temu

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl