P.S. Samochód taki juz kupiłem poprzedni właściciel check tłumaczył instacją gazową a ja chciałbym go zrobić na tip top
[AQJ 4.2 340 KM] Luźny pasek rozrzadu i błędy położenia wałk
-
Krzysiora97
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 25
- Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
- Lokalizacja: Żywiec
[AQJ 4.2 340 KM] Luźny pasek rozrzadu i błędy położenia wałk
Witam wszystkich na forum. W mojej S6 mam następujące błędy 17746;17530;17548;17522;17538;17831;17819. Czyli pierwszy czujnik połozenia wałka rozrządu przerwa lub zwarcie do plusa który można wykasować ale po zapaleniu od razu wraca, reszta dotyczy m.in. sond lambda. Zauważyłem ze auto jest troche mułowate jak na 340km dodatkowo na biegu jałowym można zaobserować nie do końca równą prace silnika i tykanie w głowicy po stronie kierowcy lecz to raczej popychacz ponieważ po wymianie oleju zaczyna sie uspakajać. Pierwsze moje podejrzenie padło na przestawiony rozrząd ponieważ w A4 1.8 ADR mialem dokładnie takie same błędy i objawy po przestawieniu błędy znikły silnik ucichł i moc zauważalnie wzrosła. Dziś rozebrałem przód sciaglem osłony rozrządu i moim oczom ukazał sie bardzo luźny pasek rozrządu nawet nie dotykał górnej rolki prowadzącej tylko sobie wisiał luźno. Po ręcznym przekręceniu wałem napiął sie dosyć mocno z tego co wyczytałem na forum to normalne w V'kach ale zeby aż tak bardzo luźny był? Dodatkowo zauważyłem że jedno z ciegien łączących gruszke z klapkami jest urwane lecz same gruszki i klapki chodzą bez najmniejszych oporów. Jutro pożyczę blokady i wymienię rozrząd bo ma już 5 lat i 60 tyś tylko pytanie do was czy powyższe błędy mogą byc spowodowane przestawionym rozrządem i niedziałającą klapką czy mam szukać dalej? Pozdrawiam 
P.S. Samochód taki juz kupiłem poprzedni właściciel check tłumaczył instacją gazową a ja chciałbym go zrobić na tip top
P.S. Samochód taki juz kupiłem poprzedni właściciel check tłumaczył instacją gazową a ja chciałbym go zrobić na tip top
-
marcin85
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 309
- Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
moim zdaniem jak najbardziej co do czujnika wałka to też może wpływać na mało mocy, druga sprawa ze wszystko co związane z podciśnieniami ma wpływ na falowania i braki mocy, a rozrząd wręcz ma decydujące znaczenie, więc ja bym zrobił rozrząd, zmienił czujnik wałka (koszt nie jest duży ) no i ogarnął cięgna i przy okazji wszystkie podciśnienia zmienił i coś czuje że auto odżyje, zdaj relacje co tam wyszło, co do paska rozrządu to nigdy nie widziałem luźnego pewnie napinacz powiedział papa i to też może mieć wpływ, rób jak najszybciej żeby nie przeskoczył i żeby się szklanki z tłokami nie spotkały
-
jakubczyk_7
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
Krzysiora97
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 25
- Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
- Lokalizacja: Żywiec
A więc dziś wyciągnąłem napinacz rozrządu który można palcem wcisnąć jak i wyciągnąć całe tłoczysko. Z tego co wiem powinien tam być gaz lecz jak wyciągnąłem tłok to nawet nie psykło
Chyba w porę zajrzałem do rozrządu bo następne odpalenie mogło by być ostatnim dla tego silnika. Poskładam nowy rozrząd i dam znać co wyszło 
-
Krzysiora97
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 25
- Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
- Lokalizacja: Żywiec
A więc rozrząd poskładany idealnie na blokady, cięgno klapek założone jazda próbna i czuć wyraźny przyrost mocy do 3 tyś powyżej również jakby lepiej sie odpychał. Lecz nadal został błąd wałka rozrządu po zapaleniu planuję sprawdzić na vagu blok 93 i 90 jak dobrze rozumuję jeśli czujnik będzie uszkodzony nie powinno tam pokazywać wartości? A jak nie to podmienię czujnik z mojej A4 1.8 ADR jeśli nie pomoże na myśl przychodzą mi fazatory albo źle ustawiony rozrząd na łańcuszkach. Jeszcze został problem stukania silnika ale przeglądając forum natknałem się na identyczny stukot w 4.2 w A8 D3 i problemem okazała sie uszkodzona cewka zapłonowa. W wolnej chwili przyjrzę się cewkom, świecom i dam znać 
-
Krzysiora97
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 25
- Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
- Lokalizacja: Żywiec
Wszedłem w kanał 093 i 090 wartości takie jak na zdj raz takie raz takie zaraz jeszcze inne ale najczęściej są takie jak na ostatnim zdj
Link do zdj https://goo.gl/photos/uHiayEvEXxeqsVLz9
Link do zdj https://goo.gl/photos/uHiayEvEXxeqsVLz9
-
Krzysiora97
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 25
- Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
- Lokalizacja: Żywiec
Log z kanału 090 http://vaglog.com/log-090_335Tl.html
I kanał 093 http://vaglog.com/log-093_b390T1.html
I kanał 093 http://vaglog.com/log-093_b390T1.html
-
Krzysiora97
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 25
- Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
- Lokalizacja: Żywiec
To może i by tłumaczyło stukanie w silniku od strony kierowcy zaraz pojadę i zrobię logi. A jak wygląda sprawa logów dynamicznych w benzynie i automacie? Wszędzie jest opisane na 1.9 tdi przy 1,5k obrotów gaz do dechy ale w automacie nawet na ręcznej zmianie biegów skrzynia i tak zredukuje z niskich obrotów.
[ Dodano: 2017-07-02, 14:23 ]
Okej jakoś zrobiłem te logi mam nadzieję że uda sie coś wyczytać z nich
http://vaglog.com/log-090_093_B1l6P7.html
[ Dodano: 2017-07-02, 14:23 ]
Okej jakoś zrobiłem te logi mam nadzieję że uda sie coś wyczytać z nich
http://vaglog.com/log-090_093_B1l6P7.html
-
Krzysiora97
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 25
- Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
- Lokalizacja: Żywiec









