Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[AQJ 4.2 340 KM] Luźny pasek rozrzadu i błędy położenia wałk

Silniki benzynowe
Krzysiora97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
Lokalizacja: Żywiec

[AQJ 4.2 340 KM] Luźny pasek rozrzadu i błędy położenia wałk

Post autor: Krzysiora97 » 21 cze 2017, 22:45

Witam wszystkich na forum. W mojej S6 mam następujące błędy 17746;17530;17548;17522;17538;17831;17819. Czyli pierwszy czujnik połozenia wałka rozrządu przerwa lub zwarcie do plusa który można wykasować ale po zapaleniu od razu wraca, reszta dotyczy m.in. sond lambda. Zauważyłem ze auto jest troche mułowate jak na 340km dodatkowo na biegu jałowym można zaobserować nie do końca równą prace silnika i tykanie w głowicy po stronie kierowcy lecz to raczej popychacz ponieważ po wymianie oleju zaczyna sie uspakajać. Pierwsze moje podejrzenie padło na przestawiony rozrząd ponieważ w A4 1.8 ADR mialem dokładnie takie same błędy i objawy po przestawieniu błędy znikły silnik ucichł i moc zauważalnie wzrosła. Dziś rozebrałem przód sciaglem osłony rozrządu i moim oczom ukazał sie bardzo luźny pasek rozrządu nawet nie dotykał górnej rolki prowadzącej tylko sobie wisiał luźno. Po ręcznym przekręceniu wałem napiął sie dosyć mocno z tego co wyczytałem na forum to normalne w V'kach ale zeby aż tak bardzo luźny był? Dodatkowo zauważyłem że jedno z ciegien łączących gruszke z klapkami jest urwane lecz same gruszki i klapki chodzą bez najmniejszych oporów. Jutro pożyczę blokady i wymienię rozrząd bo ma już 5 lat i 60 tyś tylko pytanie do was czy powyższe błędy mogą byc spowodowane przestawionym rozrządem i niedziałającą klapką czy mam szukać dalej? Pozdrawiam :)

P.S. Samochód taki juz kupiłem poprzedni właściciel check tłumaczył instacją gazową a ja chciałbym go zrobić na tip top ;)

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 21 cze 2017, 23:16

moim zdaniem jak najbardziej co do czujnika wałka to też może wpływać na mało mocy, druga sprawa ze wszystko co związane z podciśnieniami ma wpływ na falowania i braki mocy, a rozrząd wręcz ma decydujące znaczenie, więc ja bym zrobił rozrząd, zmienił czujnik wałka (koszt nie jest duży ) no i ogarnął cięgna i przy okazji wszystkie podciśnienia zmienił i coś czuje że auto odżyje, zdaj relacje co tam wyszło, co do paska rozrządu to nigdy nie widziałem luźnego pewnie napinacz powiedział papa i to też może mieć wpływ, rób jak najszybciej żeby nie przeskoczył i żeby się szklanki z tłokami nie spotkały

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 22 cze 2017, 12:16

Nie ma mowy żeby pasek rozrządu był luźno. Kiedy był rozrząd robiny?jak dawno to dawaj nowe graty i ustaw jak należy.

Krzysiora97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Krzysiora97 » 22 cze 2017, 23:04

A więc dziś wyciągnąłem napinacz rozrządu który można palcem wcisnąć jak i wyciągnąć całe tłoczysko. Z tego co wiem powinien tam być gaz lecz jak wyciągnąłem tłok to nawet nie psykło :| Chyba w porę zajrzałem do rozrządu bo następne odpalenie mogło by być ostatnim dla tego silnika. Poskładam nowy rozrząd i dam znać co wyszło :)

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 25 cze 2017, 17:50

no panie to palcem nie mialo opcji sie ruszyc ], zdaj realcje

Krzysiora97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Krzysiora97 » 29 cze 2017, 21:59

A więc rozrząd poskładany idealnie na blokady, cięgno klapek założone jazda próbna i czuć wyraźny przyrost mocy do 3 tyś powyżej również jakby lepiej sie odpychał. Lecz nadal został błąd wałka rozrządu po zapaleniu planuję sprawdzić na vagu blok 93 i 90 jak dobrze rozumuję jeśli czujnik będzie uszkodzony nie powinno tam pokazywać wartości? A jak nie to podmienię czujnik z mojej A4 1.8 ADR jeśli nie pomoże na myśl przychodzą mi fazatory albo źle ustawiony rozrząd na łańcuszkach. Jeszcze został problem stukania silnika ale przeglądając forum natknałem się na identyczny stukot w 4.2 w A8 D3 i problemem okazała sie uszkodzona cewka zapłonowa. W wolnej chwili przyjrzę się cewkom, świecom i dam znać ;)

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 30 cze 2017, 12:08

a jakie wartosci na Vagu w 093?

Krzysiora97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Krzysiora97 » 01 lip 2017, 22:23

Wszedłem w kanał 093 i 090 wartości takie jak na zdj raz takie raz takie zaraz jeszcze inne ale najczęściej są takie jak na ostatnim zdj

Link do zdj https://goo.gl/photos/uHiayEvEXxeqsVLz9

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 lip 2017, 22:46

zrób normalny log i wrzuć na vaglog

Krzysiora97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Krzysiora97 » 02 lip 2017, 12:14


Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 lip 2017, 12:46

napinacz na banku od strony kierowcy chyba nie jest sprawny , albo łańcuch rozciągniety?? -w logu 090 tam powinno być 0 , zrób jeszcze dynamiczny 090+093 razem

Krzysiora97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Krzysiora97 » 02 lip 2017, 14:23

To może i by tłumaczyło stukanie w silniku od strony kierowcy zaraz pojadę i zrobię logi. A jak wygląda sprawa logów dynamicznych w benzynie i automacie? Wszędzie jest opisane na 1.9 tdi przy 1,5k obrotów gaz do dechy ale w automacie nawet na ręcznej zmianie biegów skrzynia i tak zredukuje z niskich obrotów.

[ Dodano: 2017-07-02, 14:23 ]
Okej jakoś zrobiłem te logi mam nadzieję że uda sie coś wyczytać z nich <lol>

http://vaglog.com/log-090_093_B1l6P7.html

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 lip 2017, 14:49

no wrzucasz ręcznie 3 i gaz w podłogę ( musisz wyczyć tak żeby nie zrzucił biegu )

z tego logu wyglada że nie uruchamia sie w ogóle zmienna faza rozrządu u Ciebie - to na postoju robiłeś? jak w czasie jazdy to masz chyba programowo to wycięte

Krzysiora97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 21 cze 2017, 22:14
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Krzysiora97 » 02 lip 2017, 14:56

Logi robiłem przy ruszaniu z miejsca na prostej drodze 1 bieg do końca drugi również jak wrzucil 3 odpusciłem i zakończylem logi silnik oczywiscie w pełni rozgrzany może to coś zmienia ale na gazie próba była

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 lip 2017, 14:59

powinna być na 3 , gaz czy benzyna nieważna - na 1 lub 2 może być za małe obciążenie

ja w multi i tiptronicu bez problemu log na 3 robie , jeszcze mi nie zrzucił biegu

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl