Jak w temacie. Podczas przyspieszania do powiedzmy ok 2500 obrotów słychać gwizd. Nie wiem co to może być. Gwizd pojawia się raz na jakiś czas. Dziś np. jadąc gdzieś slyszałem, a później w drodze powrotnej było ok.
Kolejny problem to buczenie, które pojawia się głównie na 5 biegu przy 1900-2200 obrotów. Chociaż od wczoraj i przy 4 biegu występuje.
Ostatnie naprawy( i tak nie ma związku ale przy okazji dopiszę)
- wymiana reduktora
- wymiana termostatu
Obecne problemy wykryte i do naprawy
-pompa wspomagania
-przepustnica
[ Dodano: 2015-01-25, 23:55 ]
+ może to istotne
- gwizd dochodzi z lewej strony
- buczenie od środka
[AGA 2.4 165 KM] +LPG - gwizdanie podczas przyspieszania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
- Lokalizacja: Lublin
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
michal_bst, spróbuj nagrać te dźwięki - gwizd w pierwszej kolejności kojarzy mi się z przednią szybą i jej okolicami
A buczenie, to wysiada Ci łożysko oporowe
Najpierw na piątym, bo najwyższe obroty na wyjściu ze skrzyni, potem niższe biegi - bo zużycie łożyska wzrasta. Dlatego na mniejszych obrotach się owe buczenie ujawnia, podobnie będzie jak się zrobi cieplej 

A buczenie, to wysiada Ci łożysko oporowe


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
- Lokalizacja: Lublin
tomekkk1, o widzisz, dzięki. Wymienie po niedzieli. Bo jeszcze coś mi kapie olej w okolicach odmy. To załatwię temat za jednym zamachem.
A co do gwizdu - trudno go nagrać. Nie wiem od czego jest to zależne. Raz się pojawia, a raz nie.
[ Dodano: 2015-01-26, 23:48 ]
A właśnie - pewnie to nie ma związku ale plecionka do wymiany - dziś sprawdzialiśmy i się kończy.
A co do gwizdu - trudno go nagrać. Nie wiem od czego jest to zależne. Raz się pojawia, a raz nie.
[ Dodano: 2015-01-26, 23:48 ]
A właśnie - pewnie to nie ma związku ale plecionka do wymiany - dziś sprawdzialiśmy i się kończy.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ależ jak najbardziej plecionka może mieć związek - i to z zarówno z pierwszym, jak i drugim dźwiękiem.
Ewentualny przedmuch powoduje rezonans w szczelinach plecionki - co może objawiać się gwizdem, przyśpiewem, a częściowo uwolniony wydech (wskutek perforacji) może powodować buczenie
Zacząłbym od tego - zważywszy, że wiemy iż plecionka wymaga wymiany
Ewentualny przedmuch powoduje rezonans w szczelinach plecionki - co może objawiać się gwizdem, przyśpiewem, a częściowo uwolniony wydech (wskutek perforacji) może powodować buczenie

Zacząłbym od tego - zważywszy, że wiemy iż plecionka wymaga wymiany

A dzieje ci się to na benzynie i gazie ? ja miałem podobnie tylko że na pierwszych 3 biegach i okazało się ze reduktor na którym miałem zrobione nie cale 10 tysięcy był wadliwy no i po wymianie na nowy ustało sprawdz czy dzieje się to na benzynie czy na gazie jeśli tylko na lpg możliwe ze tez masz wadliwy reduktor
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
- Lokalizacja: Lublin
Dzięki za podpowiedzi - po niedzieli auto zacznie być reanimowane. Dam znać!
[ Dodano: 2015-01-28, 21:02 ]
Jeszcze jest jeden pomysł co do buczenia - uszczelka przepustnicy. Bo faktycznie dziś robiłem trasę 160km i udało mi się wsłuchać gdzie dokładnie to buczy i jak na moje ucho to spod maski to buczy i diagnoza padła na to. Rozmawiałem dziś na temat tego łożyska oporowego i byłoby słychać jeszcze to przy wciskaniu sprzęgła - a przy wciskaniu sprzęgła i zmianie biegów nic takiego nie ma....
Gwizdanie - dziś nie wystąpiło. Ale ładnie auto leciało, 160-170, nawet kierowcy rozgarnięci i robili marginesiki
[ Dodano: 2015-01-28, 21:02 ]
Jeszcze jest jeden pomysł co do buczenia - uszczelka przepustnicy. Bo faktycznie dziś robiłem trasę 160km i udało mi się wsłuchać gdzie dokładnie to buczy i jak na moje ucho to spod maski to buczy i diagnoza padła na to. Rozmawiałem dziś na temat tego łożyska oporowego i byłoby słychać jeszcze to przy wciskaniu sprzęgła - a przy wciskaniu sprzęgła i zmianie biegów nic takiego nie ma....
Gwizdanie - dziś nie wystąpiło. Ale ładnie auto leciało, 160-170, nawet kierowcy rozgarnięci i robili marginesiki
