Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] [a6c5 2.7biturbo]Lewe powietrze

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
blant16
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 10 sie 2010, 21:37
Lokalizacja: Szczecin

[A6 C5] [a6c5 2.7biturbo]Lewe powietrze

Post autor: blant16 » 15 sie 2011, 14:14

Witam wszystkich.
Więc sprawaw wygląda tak. Na komputerze wyświetliły mi się błędy przełwomierza i zbyt ubogiej dawki paliwa. Samochód nie trzymał obrotów po odpaleniu odrazu gasł, po odłączeniu przepływki samochód jeżdził, oddałem na warsztat, mechanik doradził mi kupno nowego przepływomierza co tez zrobiłem, okazało sie że uw cześć jest sprawna a auto bierze lewe powietrze. Co to może być i jakie wiążą sie z tym koszta. Jestem totalnym laikiem i mam do tego nowy niepotrzebny przepływomierz.

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 15 sie 2011, 22:18

lewe powietrze tzn rozszczelnienie układu dolotowego powietrza... Nie wiem jak to jest w biturbo ale w wolnossącym najczęściej oznacza to pęknięcie jakiegoś przewodu lub uszczelki od przepływomierza do silnika.. Przez co silnik zaciąga powietrze przez tą nieszczelność i tworzą się złe mieszanki.. Podejrzewam, że u Ciebie powietrze będzie uciekać przez jakąś nieszczelność na przewodach od turbiny.. Otwórz maskę i przy pracującej turbinie spróbuj określić czy nie słyszysz nienaturalnego syku powietrza.. Jeśli usłyszysz to będziesz wiedział co robić :] z tego co wiem to masz turbiny pod silnikiem więc badanie może być utrudnione..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 16 sie 2011, 07:02

blant16, po pierwsze zmień mechanika,
po drugie tak jak Ci pisze kolega Petroniusz566, posprawdzaj wszystkie węże.
U nas byle jaki wężyk powoduje takie reakcje.
Do sprawdzenia masz wężyki podciśnienia, węże od turbin,
bardzo często pada trójnik przepustnicy, lub wypada rura od intercoolera.
Schemat całego układu podciśnień i ciśnień znajdziesz tutaj dload.php?action=file&id=29
Pozdro :)

blant16
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 10 sie 2010, 21:37
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: blant16 » 31 sie 2011, 20:28

Po skromnie 16 dniach mechanik znalał usterke, mianowicie pękła opaska na ktorymś z węży od turbiny, dopiero w piątek dowiem się dokładniej.

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 31 sie 2011, 21:17

Masakra! Mój też już jest ponad tydzień u mechanika i szukają przyczyny, czemu auto nie jedzie...

[ Dodano: 2011-09-16, 21:53 ]
blant16 pisze:Po skromnie 16 dniach mechanik znalał usterke, mianowicie pękła opaska na ktorymś z węży od turbiny, dopiero w piątek dowiem się dokładniej.
Czy słyszałeś przy tym głośniejszy gwizd turbiny może?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja