Witam mam nadzieję ,że ktoś mi pomoże a nie będzie odsyłać do innych tematów, zaznaczam ,że naczytałem sie naprawdę sporo i nie mogę znaleźć odpowiedzi.
Po miesięcznym staniu audi po przejechaniu paru km zauwazyłem plame oleju pod samochodem, po wjechaniu na kanał z samochodu aż kapało ,głownie skapuje na miske olejową chociaż z tyłu też gdzieś leciało,samochód w oleju.Na ok200 km musiałem dolac prawie 2l oleju więc troche przesada. Dałem samochód mechanikowi ,żeby wymienił uszczelki pod zaworami,od łancuszka i ta z tyłu wbijaną. Mechanik wymienił uszczelke pod pokrywą,umył i stwierdził , że trzeba wyjąc cały silnik i uszczelnić ją z tyłu bo tam też może lecieć. Z góry jak się patrzy to na tylniej częsci silnika jest olej pod odmą. Od dołu to wszystko obrzygane. Miska była czysta po przejechaniu 30km widać ,że jest świeży olej więc pewnie leci z rozrządu (widać nad miska swiezy olej)Na skrzyni również jest gruby nagar i możliwe ,że tam też jest trochę swiezego oleju(ciezko stwierdzić,błotnista pogoda). Odme z egzektorem wymieniłem(chyba było oryginalne)całe zapchane w oleju wewnatrz i z zewnatrz. Mam takie pytania:
1.Czy jest tam z tyłu co uszczelniać,czy trzeba wyciągać cały silnik?
2.Czy może to lecieć równiez ze skrzyni?poczatek skrzyni cały w oleju a tyl suchy
3.Czy możliwe jest ,że olej pod odmą pochodzi własnie z niej?
4.Po wymienia odmy słychać tam "wiatr" czy tak powinno być, czy jest jakaś nieszczelność?Obroty trzyma ładnie.Przed wymianą odmy olej leciał nawet z korka wlewu.
Posiadam kanał ,dużo napraw wykonuje sam ale przy rozrządzie wolałbym nie grzebać,nie mam nawet jak zablokować.
I jeszcze jak możeci mi coś doradzić to byłbym wdzięczny, jak i za każdą odpowiedz. Wyciąganie silnika to spory koszt a u mnie aktualnie się nie przelewa z $
[ALF 2.4 165 KM] Leci olej z tylnej częsci silnika.Czy to mo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 gru 2016, 12:26
- Lokalizacja: Wlkp
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
Wydaję mi się ,że wyciąganie silnika nie jest konieczne. W naszych silnikach wycieki to niemal norma. Na pewno musisz być pewny co do drożności odm . Trzeba wymienić te uszczelki które wstawił kolefa powyżej. Do tego dochodzi zaślepki wałków rozrządu z tyłu silnika i muszą one być oryginalne bo podobno zamienniki są za małe. Uszczelki dekli zaworów. Nie wykluczone ,że cieknie też z uszczelniaczy wałków lub wału . Może też leci z misy olejowej. Prosty sposób to umyć dokładnie silnik i wykukać gdzie leci. Przy takim wycieku nie będzie problemu zlokalizować.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 gru 2016, 12:26
- Lokalizacja: Wlkp
Cala odma wraz ze wszystkimi rurkami wymieniona.z egzektorem, po wymianie slychac powietrze ale to chyba w arodku, co do tych usczelek:
-pod.nastawnik(polksiezyce)x2
-zaslepki walkow x2(tam sie zastanawiam czy wymienic poniewaz sucho)
-pod deklami x2
-simeringi walkow x4
-uszczelniacz wału korbowego
Cos jeszcze? jak z tym tylem? Ma tam z czego leciec? Ciezko stwiedzic.gdzie to lecialo a wolalbym profilktycznie wymienic te najczestsze przypadlosci a nie mam za bardzo.jak sprawdzac poniewaz pracuje w delegacji ,stad koniecznosc oddania do mechanika.
Po umyciu widac ze skrapla sie olej gdzies wlasnie z rozrzadu to na 90procent co do tylu silnika.to ciezko dojrzec kapac chyba nie kapie ale nie wiem bo wszedzie bloto. Pozdrawiam
-pod.nastawnik(polksiezyce)x2
-zaslepki walkow x2(tam sie zastanawiam czy wymienic poniewaz sucho)
-pod deklami x2
-simeringi walkow x4
-uszczelniacz wału korbowego
Cos jeszcze? jak z tym tylem? Ma tam z czego leciec? Ciezko stwiedzic.gdzie to lecialo a wolalbym profilktycznie wymienic te najczestsze przypadlosci a nie mam za bardzo.jak sprawdzac poniewaz pracuje w delegacji ,stad koniecznosc oddania do mechanika.
Po umyciu widac ze skrapla sie olej gdzies wlasnie z rozrzadu to na 90procent co do tylu silnika.to ciezko dojrzec kapac chyba nie kapie ale nie wiem bo wszedzie bloto. Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 gru 2016, 12:26
- Lokalizacja: Wlkp
Wlasnie o to mi chodzilo, do tego trzeba wyciagac caly silnik?jakubczyk_7 pisze:Jak masz kanał to i masz gdzie umyć również od spodu. Z tyłu zasyfione bo pęd powietrza rozrzuca wszędzie ten olej. Ale tam od strony skrzyni też masz uszczelnienie wału plus uszczelnienie wałka skrzyni. U mnie misa się pociła właśnie z tyłu. Wymiana w dwóch misach oczywiście.
A tak poza tym to zycze wszystkim wesolych swiat i bezpiecznej drogi

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:21
- Imię: Marek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Krosno
Witam. Zrób test sprawności układu odpowietrzania.
Na pracującym silniku odkręć korek wlewu oleju i przyłóż kartkę papieru.
Powinna leżeć a nawet być lekko zasysana podciśnieniem, jeżeli fruwa to w życiu nie uszczelnisz silnika.
Kto wymieniał eżektor i na jaki? Dobrze podłączył? Sprawdzony zaworek zwrotny?
Na pracującym silniku odkręć korek wlewu oleju i przyłóż kartkę papieru.
Powinna leżeć a nawet być lekko zasysana podciśnieniem, jeżeli fruwa to w życiu nie uszczelnisz silnika.
Kto wymieniał eżektor i na jaki? Dobrze podłączył? Sprawdzony zaworek zwrotny?