Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ ASN 3.0 220 KM] Koszty wymiany uszczelki pod glowica

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Loodva
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 07 wrz 2010, 22:14
Lokalizacja: Cieszyn

[ ASN 3.0 220 KM] Koszty wymiany uszczelki pod glowica

Post autor: Loodva » 28 lut 2012, 10:09

Witam serdecznie,

Jestem czytelnikiem tego forum, przy okazji dziekuje Wam za wszystkie cenne wskazowki, informacje, ktore zawsze w moim przypadku okazaly sie przydatne i sprawdzone na 100%.

Nadeszla pora, zebym napisal swojego pierwszego posta (niestety zwiazanego z usterka)
Teraz krotki opis mojego problemu.

Odstawilem samochod do mechanika, z objawami typowymi i wielokrotnie juz tu przerabianymi. Zaczal mi znikac plyn z chlodnicy. Dosc spora ilosc, w ciagu 3-ch dni wlalem z 4litry. Bialy dym z wydechu itp.

Mechanik potwierdzil, to co juz wyczytalem na forum, ze trzeba wymienic uszczelke pod glowica. (Mam nadzieje sie nie uszkodzil blok silnika)

I teraz pytania do Was:

- moim zdaniem nalezy wymienic odrazu oby dwie uszczelki - silnik V6 3.0L. Zgadza sie?
- czy korzystajac z tego, ze mechanik ma rozbabrany moj samochod, zlecic dodatkowo jakis przeglad lub wymiane jakichs elementow?
- jakie sa koszty usuniecia takiej usterki w Polsce? Najlepiej okolice Bielska-Bialej, Cieszyna. Po wczorajszej rozmowie telefonicznej z mechanikiem, dowiedzialem sie ze kwota usuniecia usterki powinna sie zamknac w 3,5k pln.
A samochod serwisuje w Czechach <rotfl>

Przebieg na dzis ok 280 000km.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczow.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 28 lut 2012, 10:13

Jeśli zdarzyło ci się przegrzać silnik, rób obie głowice.
Co do wymian, oczywiście zrobić głowice, uszczleniacze, dotrzeć zawroy, sprawdzić sprężyny, dźwignie itd...
Jak będzie wywalał motor, kup uszczelki, uszczelniacze, wymieĂą wszystko, raz a dobrze.

Loodva
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 07 wrz 2010, 22:14
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Loodva » 28 lut 2012, 10:20

Dzieki za szybka odpowiedz, bo jutro jestem umowiony z mechanikiem na ogledziny (dzis wywala motor).

Na co mam zwrocic uwage, bo ja to nie jestem zbyt dobrym mechanikiem. Moja znajomosc obslugi samochodu konczy sie na pilnowaniu przegladow, kontroli oleju i cisnienia w oponach.

Acha.
Nigdy nie zdazylo mi sie przegrzac silnika. A moj problem pojawil sie w czasie ostrych mrozow.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 28 lut 2012, 10:29

Wszekie wycieki które widać, stare, nowe itd.
Klasycznie, to uszczelniacze wału korbowego przód, tył,, uszczelki pod chłodnicę oleju - jak już wyjęty motor, łatwy dostęp.

Co do drugiej głowicy, musisz przekalkulować koszty:
1. jaki koszt zrobienia głowicy, uszczelek, planowania, docierania
2. jaki koszt demontażu motoru, rozbierania rozrządu, itd - czyli zakładamy że awaria nastąpi w bliżej nieokreślonej przyszłości

Jak 1<=2 to ja bym robił, tak naprawdę to bym robił nawet jak 1>=2 ale oczywiście w granicach rozsądku.

Loodva
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 07 wrz 2010, 22:14
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Loodva » 28 lut 2012, 10:48

Zagór Dzieki za pomoc. Jutro bedac na miejscu poslucham co mechanik ma do powiedzenia, porobie fotki i zostawie info co do decyzji i kosztow calej zabawy.

marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marmi29 » 29 lut 2012, 12:50

Kolego ja miesiac temu przerobiłem temat naprawy glowicy a ASN

robiłem jedna strone, ale najpierw trzeba strawdzic konkresje na obu.

u mnie uszkodziły sie zawory (4 szt.), zrobiłem wszystki zawory, uszczelniacze zaworowe, uszczelnianie walu i wszystki inne uszczelki przy okazji, oczywiscie rowniez nowe sroby.
nie licząc naprawy głowicy, to koszt wszystkich uszczelek, śrób, płynów i roboty to około 2100zł

Jesli tego płynu Ci tyle poszło w układ wydecowy, to równiesz warto zwrocic uwaę na stan katalizatora,
Ostatnio zmieniony 23 lip 2012, 09:01 przez marmi29, łącznie zmieniany 1 raz.

Loodva
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 07 wrz 2010, 22:14
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Loodva » 29 lut 2012, 13:03

Witam,
Dziekuje za kolejna odpowiedz w tym temacie.
Mialem dzisiaj jechac na ogledziny organoleptyczne silnika, ale jakos sie mechanik jeszcze nie odezwal.

Jezeli Twoj koszt kolegi marmi29 wyniosl 2100zl, to moj mechanik dosc dobrze to wstepnie ocenil na 3500zl. Ja juz postanowilem, ze skoro jest wyciagniety silnik, to niech wymienia wszystko co sie da. Zrobi sie raz i licze na kolejne 300tys km bez problemowej jazdy :)

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 29 lut 2012, 16:30


Loodva
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 07 wrz 2010, 22:14
Lokalizacja: Cieszyn

A autko dalej nie jezdzi.

Post autor: Loodva » 21 mar 2012, 07:35

Witam ponownie.

Pisze, zeby jakos zamknac swoj watek na tym forum.
Silnik juz sie sklada, troche to trwalo, ale sam nie naciskalem jakos na mechanika zeby sie spieszyl. Samochod zastepczy mam, wiec niech chlop robi swoje, byle dobrze.

Silnik juz sie powolutku sklada, zostaly wymienione uszczelki, glowica jest splanowana, wymienione uszczelniacze zaworow i wymieniony rozrzad.

Mam nadzieje, ze za pare dni nie przewroce sie jak zobacze fakture.

Czy po takiej operacji nalezy jakos szczegolnie sie obchodzic z silnikiem? Na co powinienem zwrocic uwage? Jasne mi jest, ze bede obserwowac olej, plyn chlodzacy no i licze, ze nie bede juz musiec dolewac 1L oleju co 5tys km.

Dziekuje Wam koledzy za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl