Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ASN 3.0 220 KM] Kontrolka ciśnienia oleju, trzęsie budą

Silniki benzynowe
MarcinMAGMA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 26 maja 2016, 22:08
Lokalizacja: Warszawa- Łuków
Kontakt:

[ASN 3.0 220 KM] Kontrolka ciśnienia oleju, trzęsie budą

Post autor: MarcinMAGMA » 31 maja 2016, 23:28

Proszę o Waszą pomoc w ustaleniu przyczyn powtarzającej się awarii.

Podczas jazdy po mieście, gdy auto jest dobrze rozgrzane często zapala się kontrolka ciśnienia oleju ( na czerwono ). Czasem zapala się na chwilkę, czasem na trzy chwile i gaśnie. Najczęściej zdarza się to przy schodzeniu z obrotów, zwalnianiu itp. Ostatnio, doszedł kolejny problem- po przejechaniu jakiegoś dłuższego odcinka - ( obwodnica itp, z wyższą prędkością powyżej 100km- choć to pewnie nie reguła ) podczas schodzenia do niskich obrotów zaczyna trzęść całą budą i również wyskakuje wspomniana kontrolka oleju. Wcześniej się nie zdarzało aby razem z kontrolką trzęsło samochodem, teraz wydarza się to łącznie- ale po przejechaniu jak wspomniałem dłuższego odcinka z wyższą prędkością. Na poniedziałek jestem umówiony z mechanikiem na diagnozę i naprawę, niemniej niestety nie jest to jakiś znany mi człowiek, nigdy wcześniej u niego nic nie robiłem i zwyczajnie nie chcę zostać narżnięty na PLN. W dniu dzisiejszym udało mi się nagrać ( z pomocą mojej żony i aparatu oczywiście ) jak podczas takiego trzęsienia budą zachowuje się silnik.. i niestety coś rzempoli:) Budą trzęsie zarówno podczas jazdy jak i na postoju, na biegu i na luzie, przy czym po wciśnięciu sprzęgła bardziej to czuć ( nawet na pedale sprzęgła ) i słychać wyraźniej niepokojący hałas z silnika.

Podaję link do filmu na yt, najwyraźniej słychać owe rzempolenie około 0:13 :

Słówko o samochodzie:
A6 C5 3.0 ASN benzyna bez gazu, przebieg 298000km - mam ją już 7 rok i nigdy wcześniej nie miałem najmniejszych kłopotów aż do teraz

W ciągu ostatniego miesiąca w aucie wymieniłem:
- świece
- olej i filtr oleju
- czujnik cieczy chłodzącej
- czujnik poziomu oleju
- filtr powietrza
- i jeszcze kilka innych rzeczy, niemniej nie już w samym silniku.

A6 3.0 ASN trzęsie budą, coś tuka, ciśnienie oleju

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 01 cze 2016, 00:49

Jaki zastosowałeś olej i filtr oleju?

MarcinMAGMA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 26 maja 2016, 22:08
Lokalizacja: Warszawa- Łuków
Kontakt:

Post autor: MarcinMAGMA » 01 cze 2016, 09:13

2 tygodnie temu zalałem olej Mobila 1 5w30 z filtrem filtron. Niemniej w ubiegły piątek zmieniłem na Motul Specific 5w40 i filtr Mann. Ale kłopot pojawił się jeszcze przed wymianą oleju i filtra. Wcześniej zawsze na w/w Mobilu jeździłem.

kierowiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
Imię: Krzyszyof
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: kierowiec » 01 cze 2016, 14:21

Witam. Proponuję zmierzyć ciśnienie oleju. Mam nadzieję że zdążyłeś przed poważną awarią ale nie wygląda to dobrze. Filtry oleju FILTRON to POMYŁKA. Wiem co mówię. Znam przypadki zamontowania filtra tej marki po kapitalnym remoncie i auto nie dojeżdżało do bramy warsztatu. Zbyt mały przepływ oleju i wycierały się panewki i wał korbowy. Pozdrawiam,
Fan AUDI!!!!

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 01 cze 2016, 14:44

Kontrolka ciśnienia oleju to jedno z najpoważniejszych ostrzeżeń wysyłanych przez ecu. Po jej pojawieniu natychmiast powinno zbadać się ciśnienie oleju. Przy odrobinie szczęścia przyczyną może być brudny smok bądź pompa oleju. W sytuacji gdy Ty to olales i jeździłes dalej do tego doszły stuki to prawdopodobnie motor jest do wyrzucenia.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 01 cze 2016, 17:04

No właśnie. Dlatego pytałem o filtr, bo niestety FILTRON owszem, jest producentem który robi filtry klasy światowej... ale dla innych firm :) Pod marką własną ma jednak filtry z zupełnie innych materiałów...

No cóż, do dobrego warsztatu i sprawdzać co i gdzie się przytkało itd.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 01 cze 2016, 17:35

dla twojego silnika ASN ciś oleju to
wolne obr -1.8 bar
2000 obr - 4.0 bar

temp oleju 80-90 stopni
te mity o filtronie to takie urban legends filtr jak każdy inny
a napewno lepszy niż man - w podróbce (made in china)

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 01 cze 2016, 19:28

enduro7, To nie mity z tymi filtrami, lecz sporo prawdy. Niestety wielu mechaników których znam osobiście zaprzestało używania filtrona - chodzi o filtry oleju i paliwa, ze względu na to, że samochody dosłownie ledwo wyjeżdżały i zaraz były z powrotem. Po wymianie filtra na knechta przykładowo, problem znikał. Nie dotyczy to wszystkich filtrów i każdego modelu pojazdu, lecz problem jest szeroko znany. Filtry powietrza czy kabinowe ok. Oleju czy Paliwa - boje się.
Dodam jeszcze, że filtry te odradzała mi nawet osoba pracujące w fabryce.

MarcinMAGMA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 26 maja 2016, 22:08
Lokalizacja: Warszawa- Łuków
Kontakt:

Post autor: MarcinMAGMA » 01 cze 2016, 23:39

W weekend auto podpięte było po d Vaga i na wolnych pokazywał 0,9bar. Około 2000obr/min pokazuje po prostu OK bez wskazywania wartości ciśnienia. Stuki itp są obecne bardzo sporadycznie ( do tej pory 3 razy chwilowo, po zgaszeniu i odpaleniu auta znikają), dziś zauważyłem że nie łączą się z kontrolką ciśnienia, tzn. pojawiła się dziś pewnie z 3 razy i ani razu nie trzęsło budą ani nic się nie działo. Samochód ma siłę, nie zauważyłem jakiś spadków mocy- przy trzęsieniu budą raczej są. Czy trzęsienie nie może być spowodowane przypadkiem uszkodzoną cewką? Kiedyś jak kupowałem to auto w serwisie wymieniono mi za darmo wszystkie cewki, ponieważ właśnie padały jedna po drugiej, tylko nie pamiętam czy były te cholerne stuki wtedy.

Co do filtrona, od 7 lat na nim jeździłem :)


Temperetura oleju w normie, około 90 stopni. Przy poważniejszej jeździe, "autostradowej", np. 30 kilometrów z prędkością ponad 200km/h oczywiście się podnosi, ale do wartości max. w przedziale 100-110 stopni.


A macie może w Warszawie jakiegoś znanego Wam, godnego zaufania mechaniora? NIe zależy mi na czasie, mam czym jeździć, więc mi się nie pali z czasem. Chodzi o kogoś na prawdę rozgarniętego. Mogę wydać na naprawę, ale pod jednym warunkiem- wydatek będzie zasadny i adekwatny do prac.


I nie proponujecie zmiany silnika:) wolę odremontować ten i wiedzieć co mam, niż za rok remontować "nowy".

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 02 cze 2016, 08:42

co do niedrożności filtrona to też mit bo konstrukcja jesttaka żę w przypadku zabicia zapchania olej popłynie baypasem zawór z sprężynką i kulką
0.9 bar to stanowczo za mało
sprawdz smok pompę a wszczególności oringi na rurkach do pompy
ps wykonaj pomiar czujnikiem ciśnienia wkręcanym w miejsce czujnika

fosfinkel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 22 cze 2013, 16:08
Lokalizacja: K-P

Post autor: fosfinkel » 03 cze 2016, 22:19

hehe kolego nie licz na nic optymistycznego :)

silnik do wywalenia, remonty na niewiele się zdadzą. Głowice pewnie już są zarznięte ze względu na brak odpowiedniego ciśnienie i brak smarowani zwłaszcza wałków ssących - pewnie łożyskowania moją już takie redliny że można ziemniaki sadzić. Trzęsienie budy może wynikać też ze zbyt niskiego ciśnienia oleju na wariatorach i fazatory nie są w stanie prawidłowo wyregulować zmiennych faz rozrządu.

aha jeszcze jedno, zamiast vaga podepnij manometr -jedyne pewne sprawdzenie - i on powie Ci okrutną prawdę, zobaczysz jak w miarę rozgrzewania się oleju spada Ci ciśnienie na manometrze :) podejrzewam że przy gorącym oleju czyli 80 C na wolnych będziesz miał 0,7-08 bara a przy 2000 obrotów 1,8 albo coś około tego.

Dla Twojej jasności - kiedy pojawia się czerwona lampa alladyna na FIS'e: inspekcja ciśnienia oleju odbywa się tylko przy 1800 obr. Powyżej i poniżej tej wartości jakiekolwiek zbyt niskie ciśnienie jest ignorowane przez komputer Audi - wspaniali inżynierowie Audi :). Dlatego potrafi Ci się zapalić tylko podczas przyśpieszania jak i zwalniania. Mało tego, czujnik ciśnienia przesyła sygnał dopiero jak realnie ma ok 1,2-1,3 bara - tak jest skonstruowany. Jak poprzednicy napisali wyżej że przy 2000 obrotów masz mieć 4 bary (mi się wydaje że elsa mówi o minimum 3 barach) a czujnik mówi ci że przy 1800 masz 1,5 bara to możesz sobie wyobrazić jak jest źle.

Takie moje zdanie, osobiście współczuje bo nic dobrego z tym silnikiem Cię nie czeka.

MarcinMAGMA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 26 maja 2016, 22:08
Lokalizacja: Warszawa- Łuków
Kontakt:

Post autor: MarcinMAGMA » 04 cze 2016, 00:07

fosfinkel, Mam przedziwne wrażenie, że sprawdzenie się Twojej teorii przysporzy Ci mnóstwo radości. Jeżeli się ona sprawdzi, aby popsuć Ci humor wpierdole w samochód tyle pieniędzy ile tylko mechanik poprosi. A na koniec wyślę Ci zdjęcia umowy jak go sprzedaje za bezcen.

[ Dodano: 2016-06-04, 00:07 ]
enduro7, W poniedziałek podpinam manometr, zobaczymy co się dzieje i dam info.

fosfinkel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 22 cze 2013, 16:08
Lokalizacja: K-P

Post autor: fosfinkel » 04 cze 2016, 00:20

Drogi Marcienie jeżeli tak to odebrałeś to przepraszam, nie miałem tego w ogóle na myśli i nie masz tego tak odbierać.

Ja po prostu piszę Ci jak jest i jak moim zdaniem będzie. Widziałem już kilka przypadków jak Twój i sam też stałem się tego ofiarą. Po prostu nie czaruje Cie i nie będę Cię głaskał na oh ah. Zauważ że podaję Ci bardzo konkretne rzeczowe informację które powinieneś docenić (a mogę podać Ci ich jeszcze więcej które mogą Ci się przydać i pomóc). Nawet jeżeli źle to odebrałeś to powinieneś się trochę wyższą kulturą wykazać jako nowy na forum a nie rzucać bo Twoje słownictwo świadczy o Tobie.

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 04 cze 2016, 08:44

Może też tak być ze rozrzad nie domaga na skutek niskiego ciśnienia. Bez szczegółowej diagnozy to trochę wróżenie z kuli. Chociaż szczerze przyznam że na forach audi ludzie wstawiali filmiki z dużo bardziej stukajacymi silnikami i po usunięciu usterki związanej z ciśnieniem oleju i powrocie ciśnienia wszystko wracało do normy.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 04 cze 2016, 21:59

fosfinkel pisze:hehe kolego nie licz na nic optymistycznego :)

silnik do wywalenia, remonty na niewiele się zdadzą. Głowice pewnie już są zarznięte ze względu na brak odpowiedniego ciśnienie i brak smarowani zwłaszcza wałków ssących - pewnie łożyskowania moją już takie redliny że można ziemniaki sadzić. Trzęsienie budy może wynikać też ze zbyt niskiego ciśnienia oleju na wariatorach i fazatory nie są w stanie prawidłowo wyregulować zmiennych faz rozrządu.

aha jeszcze jedno, zamiast vaga podepnij manometr -jedyne pewne sprawdzenie - i on powie Ci okrutną prawdę, zobaczysz jak w miarę rozgrzewania się oleju spada Ci ciśnienie na manometrze :) podejrzewam że przy gorącym oleju czyli 80 C na wolnych będziesz miał 0,7-08 bara a przy 2000 obrotów 1,8 albo coś około tego.

Dla Twojej jasności - kiedy pojawia się czerwona lampa alladyna na FIS'e: inspekcja ciśnienia oleju odbywa się tylko przy 1800 obr. Powyżej i poniżej tej wartości jakiekolwiek zbyt niskie ciśnienie jest ignorowane przez komputer Audi - wspaniali inżynierowie Audi :). Dlatego potrafi Ci się zapalić tylko podczas przyśpieszania jak i zwalniania. Mało tego, czujnik ciśnienia przesyła sygnał dopiero jak realnie ma ok 1,2-1,3 bara - tak jest skonstruowany. Jak poprzednicy napisali wyżej że przy 2000 obrotów masz mieć 4 bary (mi się wydaje że elsa mówi o minimum 3 barach) a czujnik mówi ci że przy 1800 masz 1,5 bara to możesz sobie wyobrazić jak jest źle.

Takie moje zdanie, osobiście współczuje bo nic dobrego z tym silnikiem Cię nie czeka.
dane ciś dla ASN wziełem z książki etzolda sam naprawiam audi a6
a odnośnie monitoringu ciś to dlatego w każdym audi mam zwykły wskażnik zegarowy od VW gti z czujnikiem który wskazuje bieżące ciś bez względu na ciś
no AQD MUSI MIEĆ JAKŚ ZAWÓR ZWROTNY gdyż bez względu na temp np zimny olej czy obroty nie wskażę więcej niż 4.5 bar
na zegarze widać jak wskazówka podchodzi do max 5 i błyskawicznie spada na 4.5 bar
przy 2000 obr mam 3 bar a etzold dla v-6 podaje min 2.0 bar jedynie asn wg tej ksiązki powinien mieć takie wys ciś podam wartości vg etzolda

4 cyl benz wolne min 1.5 2000 obr 2.5 do 4.5 bar


4 cyl benz turbo wolne 1.0 -3.5 3000 obr 5-7 bar
6 cyl benz 2000 min 2.0 bar
6 cyl ASN WOLNE 1.8 BAR 2000 OBR 4.0 BAR
8 CYL BENZ BCY wolne 1.0 bar 2000 obr 3.5 bar

8 cyl AQG ARS AQJ ASG ANK WOLNE 1-2.5 BAR 3000 obr 3.0-5.0 bar
8 cyl benz BAS 2000OBR 2.O BAR 3000 OBR 3.5 BAR

DIESEL WOLNE 0.8 BAR 2000 OBR 2.0 BAR
skąd takie róznice nie wiem ia na ile wiarygorne są dane w tej książce też nie wiem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl