[ASN 3.0 220 KM] Kontrolka ciśnienia oleju, trzęsie budą
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 maja 2016, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa- Łuków
- Kontakt:
[ASN 3.0 220 KM] Kontrolka ciśnienia oleju, trzęsie budą
Proszę o Waszą pomoc w ustaleniu przyczyn powtarzającej się awarii.
Podczas jazdy po mieście, gdy auto jest dobrze rozgrzane często zapala się kontrolka ciśnienia oleju ( na czerwono ). Czasem zapala się na chwilkę, czasem na trzy chwile i gaśnie. Najczęściej zdarza się to przy schodzeniu z obrotów, zwalnianiu itp. Ostatnio, doszedł kolejny problem- po przejechaniu jakiegoś dłuższego odcinka - ( obwodnica itp, z wyższą prędkością powyżej 100km- choć to pewnie nie reguła ) podczas schodzenia do niskich obrotów zaczyna trzęść całą budą i również wyskakuje wspomniana kontrolka oleju. Wcześniej się nie zdarzało aby razem z kontrolką trzęsło samochodem, teraz wydarza się to łącznie- ale po przejechaniu jak wspomniałem dłuższego odcinka z wyższą prędkością. Na poniedziałek jestem umówiony z mechanikiem na diagnozę i naprawę, niemniej niestety nie jest to jakiś znany mi człowiek, nigdy wcześniej u niego nic nie robiłem i zwyczajnie nie chcę zostać narżnięty na PLN. W dniu dzisiejszym udało mi się nagrać ( z pomocą mojej żony i aparatu oczywiście ) jak podczas takiego trzęsienia budą zachowuje się silnik.. i niestety coś rzempoli:) Budą trzęsie zarówno podczas jazdy jak i na postoju, na biegu i na luzie, przy czym po wciśnięciu sprzęgła bardziej to czuć ( nawet na pedale sprzęgła ) i słychać wyraźniej niepokojący hałas z silnika.
Podaję link do filmu na yt, najwyraźniej słychać owe rzempolenie około 0:13 :
Słówko o samochodzie:
A6 C5 3.0 ASN benzyna bez gazu, przebieg 298000km - mam ją już 7 rok i nigdy wcześniej nie miałem najmniejszych kłopotów aż do teraz
W ciągu ostatniego miesiąca w aucie wymieniłem:
- świece
- olej i filtr oleju
- czujnik cieczy chłodzącej
- czujnik poziomu oleju
- filtr powietrza
- i jeszcze kilka innych rzeczy, niemniej nie już w samym silniku.
A6 3.0 ASN trzęsie budą, coś tuka, ciśnienie oleju
Podczas jazdy po mieście, gdy auto jest dobrze rozgrzane często zapala się kontrolka ciśnienia oleju ( na czerwono ). Czasem zapala się na chwilkę, czasem na trzy chwile i gaśnie. Najczęściej zdarza się to przy schodzeniu z obrotów, zwalnianiu itp. Ostatnio, doszedł kolejny problem- po przejechaniu jakiegoś dłuższego odcinka - ( obwodnica itp, z wyższą prędkością powyżej 100km- choć to pewnie nie reguła ) podczas schodzenia do niskich obrotów zaczyna trzęść całą budą i również wyskakuje wspomniana kontrolka oleju. Wcześniej się nie zdarzało aby razem z kontrolką trzęsło samochodem, teraz wydarza się to łącznie- ale po przejechaniu jak wspomniałem dłuższego odcinka z wyższą prędkością. Na poniedziałek jestem umówiony z mechanikiem na diagnozę i naprawę, niemniej niestety nie jest to jakiś znany mi człowiek, nigdy wcześniej u niego nic nie robiłem i zwyczajnie nie chcę zostać narżnięty na PLN. W dniu dzisiejszym udało mi się nagrać ( z pomocą mojej żony i aparatu oczywiście ) jak podczas takiego trzęsienia budą zachowuje się silnik.. i niestety coś rzempoli:) Budą trzęsie zarówno podczas jazdy jak i na postoju, na biegu i na luzie, przy czym po wciśnięciu sprzęgła bardziej to czuć ( nawet na pedale sprzęgła ) i słychać wyraźniej niepokojący hałas z silnika.
Podaję link do filmu na yt, najwyraźniej słychać owe rzempolenie około 0:13 :
Słówko o samochodzie:
A6 C5 3.0 ASN benzyna bez gazu, przebieg 298000km - mam ją już 7 rok i nigdy wcześniej nie miałem najmniejszych kłopotów aż do teraz
W ciągu ostatniego miesiąca w aucie wymieniłem:
- świece
- olej i filtr oleju
- czujnik cieczy chłodzącej
- czujnik poziomu oleju
- filtr powietrza
- i jeszcze kilka innych rzeczy, niemniej nie już w samym silniku.
A6 3.0 ASN trzęsie budą, coś tuka, ciśnienie oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 maja 2016, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa- Łuków
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 142
- Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
- Imię: Krzyszyof
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
Witam. Proponuję zmierzyć ciśnienie oleju. Mam nadzieję że zdążyłeś przed poważną awarią ale nie wygląda to dobrze. Filtry oleju FILTRON to POMYŁKA. Wiem co mówię. Znam przypadki zamontowania filtra tej marki po kapitalnym remoncie i auto nie dojeżdżało do bramy warsztatu. Zbyt mały przepływ oleju i wycierały się panewki i wał korbowy. Pozdrawiam,
Fan AUDI!!!!
Kontrolka ciśnienia oleju to jedno z najpoważniejszych ostrzeżeń wysyłanych przez ecu. Po jej pojawieniu natychmiast powinno zbadać się ciśnienie oleju. Przy odrobinie szczęścia przyczyną może być brudny smok bądź pompa oleju. W sytuacji gdy Ty to olales i jeździłes dalej do tego doszły stuki to prawdopodobnie motor jest do wyrzucenia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
enduro7, To nie mity z tymi filtrami, lecz sporo prawdy. Niestety wielu mechaników których znam osobiście zaprzestało używania filtrona - chodzi o filtry oleju i paliwa, ze względu na to, że samochody dosłownie ledwo wyjeżdżały i zaraz były z powrotem. Po wymianie filtra na knechta przykładowo, problem znikał. Nie dotyczy to wszystkich filtrów i każdego modelu pojazdu, lecz problem jest szeroko znany. Filtry powietrza czy kabinowe ok. Oleju czy Paliwa - boje się.
Dodam jeszcze, że filtry te odradzała mi nawet osoba pracujące w fabryce.
Dodam jeszcze, że filtry te odradzała mi nawet osoba pracujące w fabryce.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 maja 2016, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa- Łuków
- Kontakt:
W weekend auto podpięte było po d Vaga i na wolnych pokazywał 0,9bar. Około 2000obr/min pokazuje po prostu OK bez wskazywania wartości ciśnienia. Stuki itp są obecne bardzo sporadycznie ( do tej pory 3 razy chwilowo, po zgaszeniu i odpaleniu auta znikają), dziś zauważyłem że nie łączą się z kontrolką ciśnienia, tzn. pojawiła się dziś pewnie z 3 razy i ani razu nie trzęsło budą ani nic się nie działo. Samochód ma siłę, nie zauważyłem jakiś spadków mocy- przy trzęsieniu budą raczej są. Czy trzęsienie nie może być spowodowane przypadkiem uszkodzoną cewką? Kiedyś jak kupowałem to auto w serwisie wymieniono mi za darmo wszystkie cewki, ponieważ właśnie padały jedna po drugiej, tylko nie pamiętam czy były te cholerne stuki wtedy.
Co do filtrona, od 7 lat na nim jeździłem
Temperetura oleju w normie, około 90 stopni. Przy poważniejszej jeździe, "autostradowej", np. 30 kilometrów z prędkością ponad 200km/h oczywiście się podnosi, ale do wartości max. w przedziale 100-110 stopni.
A macie może w Warszawie jakiegoś znanego Wam, godnego zaufania mechaniora? NIe zależy mi na czasie, mam czym jeździć, więc mi się nie pali z czasem. Chodzi o kogoś na prawdę rozgarniętego. Mogę wydać na naprawę, ale pod jednym warunkiem- wydatek będzie zasadny i adekwatny do prac.
I nie proponujecie zmiany silnika:) wolę odremontować ten i wiedzieć co mam, niż za rok remontować "nowy".
Co do filtrona, od 7 lat na nim jeździłem

Temperetura oleju w normie, około 90 stopni. Przy poważniejszej jeździe, "autostradowej", np. 30 kilometrów z prędkością ponad 200km/h oczywiście się podnosi, ale do wartości max. w przedziale 100-110 stopni.
A macie może w Warszawie jakiegoś znanego Wam, godnego zaufania mechaniora? NIe zależy mi na czasie, mam czym jeździć, więc mi się nie pali z czasem. Chodzi o kogoś na prawdę rozgarniętego. Mogę wydać na naprawę, ale pod jednym warunkiem- wydatek będzie zasadny i adekwatny do prac.
I nie proponujecie zmiany silnika:) wolę odremontować ten i wiedzieć co mam, niż za rok remontować "nowy".
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
co do niedrożności filtrona to też mit bo konstrukcja jesttaka żę w przypadku zabicia zapchania olej popłynie baypasem zawór z sprężynką i kulką
0.9 bar to stanowczo za mało
sprawdz smok pompę a wszczególności oringi na rurkach do pompy
ps wykonaj pomiar czujnikiem ciśnienia wkręcanym w miejsce czujnika
0.9 bar to stanowczo za mało
sprawdz smok pompę a wszczególności oringi na rurkach do pompy
ps wykonaj pomiar czujnikiem ciśnienia wkręcanym w miejsce czujnika
hehe kolego nie licz na nic optymistycznego
silnik do wywalenia, remonty na niewiele się zdadzą. Głowice pewnie już są zarznięte ze względu na brak odpowiedniego ciśnienie i brak smarowani zwłaszcza wałków ssących - pewnie łożyskowania moją już takie redliny że można ziemniaki sadzić. Trzęsienie budy może wynikać też ze zbyt niskiego ciśnienia oleju na wariatorach i fazatory nie są w stanie prawidłowo wyregulować zmiennych faz rozrządu.
aha jeszcze jedno, zamiast vaga podepnij manometr -jedyne pewne sprawdzenie - i on powie Ci okrutną prawdę, zobaczysz jak w miarę rozgrzewania się oleju spada Ci ciśnienie na manometrze
podejrzewam że przy gorącym oleju czyli 80 C na wolnych będziesz miał 0,7-08 bara a przy 2000 obrotów 1,8 albo coś około tego.
Dla Twojej jasności - kiedy pojawia się czerwona lampa alladyna na FIS'e: inspekcja ciśnienia oleju odbywa się tylko przy 1800 obr. Powyżej i poniżej tej wartości jakiekolwiek zbyt niskie ciśnienie jest ignorowane przez komputer Audi - wspaniali inżynierowie Audi
. Dlatego potrafi Ci się zapalić tylko podczas przyśpieszania jak i zwalniania. Mało tego, czujnik ciśnienia przesyła sygnał dopiero jak realnie ma ok 1,2-1,3 bara - tak jest skonstruowany. Jak poprzednicy napisali wyżej że przy 2000 obrotów masz mieć 4 bary (mi się wydaje że elsa mówi o minimum 3 barach) a czujnik mówi ci że przy 1800 masz 1,5 bara to możesz sobie wyobrazić jak jest źle.
Takie moje zdanie, osobiście współczuje bo nic dobrego z tym silnikiem Cię nie czeka.

silnik do wywalenia, remonty na niewiele się zdadzą. Głowice pewnie już są zarznięte ze względu na brak odpowiedniego ciśnienie i brak smarowani zwłaszcza wałków ssących - pewnie łożyskowania moją już takie redliny że można ziemniaki sadzić. Trzęsienie budy może wynikać też ze zbyt niskiego ciśnienia oleju na wariatorach i fazatory nie są w stanie prawidłowo wyregulować zmiennych faz rozrządu.
aha jeszcze jedno, zamiast vaga podepnij manometr -jedyne pewne sprawdzenie - i on powie Ci okrutną prawdę, zobaczysz jak w miarę rozgrzewania się oleju spada Ci ciśnienie na manometrze

Dla Twojej jasności - kiedy pojawia się czerwona lampa alladyna na FIS'e: inspekcja ciśnienia oleju odbywa się tylko przy 1800 obr. Powyżej i poniżej tej wartości jakiekolwiek zbyt niskie ciśnienie jest ignorowane przez komputer Audi - wspaniali inżynierowie Audi

Takie moje zdanie, osobiście współczuje bo nic dobrego z tym silnikiem Cię nie czeka.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 maja 2016, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa- Łuków
- Kontakt:
fosfinkel, Mam przedziwne wrażenie, że sprawdzenie się Twojej teorii przysporzy Ci mnóstwo radości. Jeżeli się ona sprawdzi, aby popsuć Ci humor wpierdole w samochód tyle pieniędzy ile tylko mechanik poprosi. A na koniec wyślę Ci zdjęcia umowy jak go sprzedaje za bezcen.
[ Dodano: 2016-06-04, 00:07 ]
enduro7, W poniedziałek podpinam manometr, zobaczymy co się dzieje i dam info.
[ Dodano: 2016-06-04, 00:07 ]
enduro7, W poniedziałek podpinam manometr, zobaczymy co się dzieje i dam info.
Drogi Marcienie jeżeli tak to odebrałeś to przepraszam, nie miałem tego w ogóle na myśli i nie masz tego tak odbierać.
Ja po prostu piszę Ci jak jest i jak moim zdaniem będzie. Widziałem już kilka przypadków jak Twój i sam też stałem się tego ofiarą. Po prostu nie czaruje Cie i nie będę Cię głaskał na oh ah. Zauważ że podaję Ci bardzo konkretne rzeczowe informację które powinieneś docenić (a mogę podać Ci ich jeszcze więcej które mogą Ci się przydać i pomóc). Nawet jeżeli źle to odebrałeś to powinieneś się trochę wyższą kulturą wykazać jako nowy na forum a nie rzucać bo Twoje słownictwo świadczy o Tobie.
Ja po prostu piszę Ci jak jest i jak moim zdaniem będzie. Widziałem już kilka przypadków jak Twój i sam też stałem się tego ofiarą. Po prostu nie czaruje Cie i nie będę Cię głaskał na oh ah. Zauważ że podaję Ci bardzo konkretne rzeczowe informację które powinieneś docenić (a mogę podać Ci ich jeszcze więcej które mogą Ci się przydać i pomóc). Nawet jeżeli źle to odebrałeś to powinieneś się trochę wyższą kulturą wykazać jako nowy na forum a nie rzucać bo Twoje słownictwo świadczy o Tobie.
Może też tak być ze rozrzad nie domaga na skutek niskiego ciśnienia. Bez szczegółowej diagnozy to trochę wróżenie z kuli. Chociaż szczerze przyznam że na forach audi ludzie wstawiali filmiki z dużo bardziej stukajacymi silnikami i po usunięciu usterki związanej z ciśnieniem oleju i powrocie ciśnienia wszystko wracało do normy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
dane ciś dla ASN wziełem z książki etzolda sam naprawiam audi a6fosfinkel pisze:hehe kolego nie licz na nic optymistycznego![]()
silnik do wywalenia, remonty na niewiele się zdadzą. Głowice pewnie już są zarznięte ze względu na brak odpowiedniego ciśnienie i brak smarowani zwłaszcza wałków ssących - pewnie łożyskowania moją już takie redliny że można ziemniaki sadzić. Trzęsienie budy może wynikać też ze zbyt niskiego ciśnienia oleju na wariatorach i fazatory nie są w stanie prawidłowo wyregulować zmiennych faz rozrządu.
aha jeszcze jedno, zamiast vaga podepnij manometr -jedyne pewne sprawdzenie - i on powie Ci okrutną prawdę, zobaczysz jak w miarę rozgrzewania się oleju spada Ci ciśnienie na manometrzepodejrzewam że przy gorącym oleju czyli 80 C na wolnych będziesz miał 0,7-08 bara a przy 2000 obrotów 1,8 albo coś około tego.
Dla Twojej jasności - kiedy pojawia się czerwona lampa alladyna na FIS'e: inspekcja ciśnienia oleju odbywa się tylko przy 1800 obr. Powyżej i poniżej tej wartości jakiekolwiek zbyt niskie ciśnienie jest ignorowane przez komputer Audi - wspaniali inżynierowie Audi. Dlatego potrafi Ci się zapalić tylko podczas przyśpieszania jak i zwalniania. Mało tego, czujnik ciśnienia przesyła sygnał dopiero jak realnie ma ok 1,2-1,3 bara - tak jest skonstruowany. Jak poprzednicy napisali wyżej że przy 2000 obrotów masz mieć 4 bary (mi się wydaje że elsa mówi o minimum 3 barach) a czujnik mówi ci że przy 1800 masz 1,5 bara to możesz sobie wyobrazić jak jest źle.
Takie moje zdanie, osobiście współczuje bo nic dobrego z tym silnikiem Cię nie czeka.
a odnośnie monitoringu ciś to dlatego w każdym audi mam zwykły wskażnik zegarowy od VW gti z czujnikiem który wskazuje bieżące ciś bez względu na ciś
no AQD MUSI MIEĆ JAKŚ ZAWÓR ZWROTNY gdyż bez względu na temp np zimny olej czy obroty nie wskażę więcej niż 4.5 bar
na zegarze widać jak wskazówka podchodzi do max 5 i błyskawicznie spada na 4.5 bar
przy 2000 obr mam 3 bar a etzold dla v-6 podaje min 2.0 bar jedynie asn wg tej ksiązki powinien mieć takie wys ciś podam wartości vg etzolda
4 cyl benz wolne min 1.5 2000 obr 2.5 do 4.5 bar
4 cyl benz turbo wolne 1.0 -3.5 3000 obr 5-7 bar
6 cyl benz 2000 min 2.0 bar
6 cyl ASN WOLNE 1.8 BAR 2000 OBR 4.0 BAR
8 CYL BENZ BCY wolne 1.0 bar 2000 obr 3.5 bar
8 cyl AQG ARS AQJ ASG ANK WOLNE 1-2.5 BAR 3000 obr 3.0-5.0 bar
8 cyl benz BAS 2000OBR 2.O BAR 3000 OBR 3.5 BAR
DIESEL WOLNE 0.8 BAR 2000 OBR 2.0 BAR
skąd takie róznice nie wiem ia na ile wiarygorne są dane w tej książce też nie wiem