Witam
Tak czytam z ciekawości na temat gruszek w audi 3.0 ASN . Poszedłem sprawdzić jak ma się sprawa w moim aucie i co i oczy wielkie . Gruszki w aucie po odpaleniu pozostają w tej samej pozycji. Jakie są warianty dlaczego się nie otwierają ? Sprawdzałem na zimnym i ciepłym silniku. Od czego zacząć ?
Z góry dzięki
pozdrawiam
[ASN 3.0 220 KM] Klapy/Gruszki kolektora ssącego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 10 gru 2014, 16:08
- Imię: Bartek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Poznań
[ASN 3.0 220 KM] Klapy/Gruszki kolektora ssącego
Ostatnio zmieniony 02 maja 2015, 17:45 przez Bohun221, łącznie zmieniany 1 raz.
Było
-A6 c5 3.0 ASN 220 HP
-A4 B5 1.8 125 HP
-A3 8L 1.8 T 180 HP
Jest
-S6 C5 4.2 ANK 340 HP
-A3 8P 1.6 101 hp
-A6 c5 3.0 ASN 220 HP
-A4 B5 1.8 125 HP
-A3 8L 1.8 T 180 HP
Jest
-S6 C5 4.2 ANK 340 HP
-A3 8P 1.6 101 hp
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 10 gru 2014, 16:08
- Imię: Bartek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Poznań
Prawidłowo powinny być teraz nie wiem czy otwarte zamknięte . Odpalasz auto i powinny się ruszyć a gdy prze gazujesz powyżej 4 tys rpm powinny się ruszyć i wrócić . A u mnie niestety nic i nie wiem za co sie złapać . Gdzieś kiedyś widziałem jakiś schemat odnośnie tego ale nie wiem gdzie . Czy to trzeba zdemontować czy cały kolektor ?
Znalazłem schemat .
Idę szukać . Użytkownik Zbyniek miał kiedyś z tym problem to miał odwrotnie podłączone podciśnienia.Schemat w łapę i jazda .
![Obrazek]()
A tu jak powinno działaś prawidłowo:
Gruszki ASN
A u mnie cały czas w pozycji takiej jaka jest pow. 4tys rpm
Znalazłem schemat .
Idę szukać . Użytkownik Zbyniek miał kiedyś z tym problem to miał odwrotnie podłączone podciśnienia.Schemat w łapę i jazda .
A tu jak powinno działaś prawidłowo:
Gruszki ASN
A u mnie cały czas w pozycji takiej jaka jest pow. 4tys rpm
Było
-A6 c5 3.0 ASN 220 HP
-A4 B5 1.8 125 HP
-A3 8L 1.8 T 180 HP
Jest
-S6 C5 4.2 ANK 340 HP
-A3 8P 1.6 101 hp
-A6 c5 3.0 ASN 220 HP
-A4 B5 1.8 125 HP
-A3 8L 1.8 T 180 HP
Jest
-S6 C5 4.2 ANK 340 HP
-A3 8P 1.6 101 hp
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 10 gru 2014, 16:08
- Imię: Bartek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Poznań
a więc , przeglądałem wczoraj węże podciśnienia i wydaje się być ok . Dodatkowo odkręciłem te gruszki z przodu i zeszły mi tylko one a wałek został w kolektorze. Czytałem gdzieś że to powinno być na wciski i trzymać się razem jednak bez wiedzy czy mogę wyjąć tak o ten wałek z kolektora wolę najpierw zapytać czy tak można ?
Dodatkowo ruszałem tymi gruszkami i chodzą lekko ale stawiają opór jak by sprężyny były lub powietrze bardzo trzymało . Dodatkowo ruszając tymi ramionami gruszek te te koło z ząbkami z drugiej strony się nie ruszało . Coś mi się wydaje że było coś z tym majstrowane ponieważ z przodu na tej ośce jest jakaś rurka termokurczliwa i wydaje mi się że jest to połamane . Ale mimo wszystko gruszki nie działają nie wiem dlaczego
Czy tym sterują jakieś zawory ?
Dodatkowo ruszałem tymi gruszkami i chodzą lekko ale stawiają opór jak by sprężyny były lub powietrze bardzo trzymało . Dodatkowo ruszając tymi ramionami gruszek te te koło z ząbkami z drugiej strony się nie ruszało . Coś mi się wydaje że było coś z tym majstrowane ponieważ z przodu na tej ośce jest jakaś rurka termokurczliwa i wydaje mi się że jest to połamane . Ale mimo wszystko gruszki nie działają nie wiem dlaczego

Czy tym sterują jakieś zawory ?
Było
-A6 c5 3.0 ASN 220 HP
-A4 B5 1.8 125 HP
-A3 8L 1.8 T 180 HP
Jest
-S6 C5 4.2 ANK 340 HP
-A3 8P 1.6 101 hp
-A6 c5 3.0 ASN 220 HP
-A4 B5 1.8 125 HP
-A3 8L 1.8 T 180 HP
Jest
-S6 C5 4.2 ANK 340 HP
-A3 8P 1.6 101 hp