Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AJL 1.8 180 KM] Jakie świece zapłonowe do LPG

Silniki benzynowe
zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 17 paź 2018, 22:03

NGK to dobre świece. I w większości wypadków takie VAG instaluje na pierwszy montaż. A wiadomo, że to co poszło na pierwszy montaż jest jednym z lepszych wyborów.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 17 paź 2018, 22:15

To czemu bosch informuje, że starczą na więcej? Czemu nie mają irydowych (https://www.ngkntk.com/pl/wyszukiwarka- ... 6EKUB/668/)
To, że były brane na 1 montaż o niczym nie świadczy.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 17 paź 2018, 23:57

qwerty01 pisze:To, że były brane na 1 montaż o niczym nie świadczy.
E nie, wcale. Producent wybrał je po rzucie monetą <lol> resztę części wygrał w pokera i tak powstał samochód.
A bosch sobie może pisać. Tak jak NGK może sobie pisać, że wytrzymują tyle i tyle. W praktyce jednak bywa różnie czy to Iskra, czy Bosch, czy NGK, czy Denso czy jeszcze coś innego.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 18 paź 2018, 15:51

Tak, firma co robiła elementy 20 lat temu jest tak samo dobra... Wystarczy popatrzeć na olej valvoline...
Na starych świecach zrobiłem z 40 tys km na lpg zanim wymieniłem (ile poprzedni właściciel przejechał - nie wiem).

a6maniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 17 paź 2018, 13:09
Lokalizacja: Kielce

Post autor: a6maniak » 19 paź 2018, 01:03

ja jakis czas temu założyłem irydy boscha i juz myslałem ze moja niedawno załozona instalacja zenit pro sie sypie a to okazało sie ze swieca po 2 miesiacach dostała paskudnego przebicia, juz nie kupie boscha

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 19 paź 2018, 14:50

zwonko pisze:Natomiast nie porównuj zwykłych świec do platynowych/irydowych :) u mnie np. bez demontażu kolektora wymiana świec to wyczyn. I lepiej kupić irydy/platyny i mieć chwile spokoju.
W jakim sensie mam nie porównywać? Ze względu na trwałość? Szczerze, nie wiem jak to jest, bo na ostatnich platynach zrobiłem, nie wiem ile, bo nie notowałem, na pewno ponad 30. Jak będzie z żywotnością obecnych Iskier, to się wypowiem, jak się skończą, ale jeśli zrobią ponad 10 a kosztują 1/5 NGK, to faktycznie nie ma porównania. ;)
Swoją drogą, to chyba jakiekolwiek świece na LPG mają zalecany przebieg chyba do 15 kkm, jeśli się nie mylę, więc oranie 55 kkmm, to jakkolwek ostre katowanie, którego chyba bym nie zaryzykował, nawet gdyby się nic nie działo.
Nie wnikam w trudność montażu u Ciebie. Musisz wywalać kolektor do zmiany świec??? :shock:
Ziomek pisze:Iskry nie mialem, za komplet NGK w tym roku zapłaciłem 170 bez paru zł, denso nie pamiętam ale polecili mi gazownicy, ja nie polece bo w sumie nie były dużo tańsze. Za 50zł w sumie można zaryzykować iskry ale żeby nie było wtopy że elektroda spadła czy coś. U mnie przeloty na LPG tak że świece troszkę ciężej mają niż na PB.
Jak dałeś 170, to OK, mam nadzieję, że nie podróby, które się ponoć zdarzają, albo nie France, na które wszyscy psioczą. Ja też latam codzień 30km na stronę do pracy, więc się gazują. Zobaczymy po czasie. Tylko, Twoje 170 vs. moje 45 zł, to faktycznie mogę je zmieniać 3 razy częściej. Swoją drogą, to czemu miałaby spaść elektroda? To nie jest chiński bubel, tylko naprawdę dobrej jakości świece. Ostatnio nawet trafiłem chyba na jakimś niemieckim eBayu i chyba były niewiele tańsze od BOSCHa.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 19 paź 2018, 16:06

Nie wnikam w trudność montażu u Ciebie.
Nie wnikasz ale pytasz czy:
Musisz wywalać kolektor do zmiany świec???
<rotfl>

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 19 paź 2018, 16:18

Tak z ciekawości, bo nie znam tego silnika. Masakra! Wtedy faktycznie częstotliwość ma znaczenie. <milczek>
Nie wnikam w sensie, że wtedy to ładuj sobie nawet świece z dożywotnią trwałością. Hehe, każde są dożywotnie.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 19 paź 2018, 16:24

Ponoć są tacy którzy je wyciągają bez demontażu kolektora. Trzeba jakoś haczyk zrobić żeby ściągnąć kable ze świec. Potem klucz z przegubem Kardana i się da... Ponoć. Bo u mnie dwóch mechaników zrezygnowało i rozbierali. Kolektor ma specjalnie nad świecami możliwość rozłączenia go. Silnik AZJ. Podobnie jest w kilku 1.6

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 19 paź 2018, 16:45

To nie masz cewek, tylko standardowe kable wysokiego?
Ostatnio zmieniony 19 paź 2018, 16:46 przez jankes1878, łącznie zmieniany 1 raz.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 19 paź 2018, 16:46

Cewka jest jedną i do niej się łatwiej dostać. Wystarczy odkręcić SAI.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja