[ARS 4.2 299 KM] Jaki termostat ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
[ARS 4.2 299 KM] Jaki termostat ?
Witam,
Po ostatnich kłopotach z temp. okazało się ze padł termostat , zablokował się w pozycji "zamknięty".
Poradźcie szybko czy brać Wahlera ( ok. 70 zł) którego mogę mieć od ręki czy jednak czekać na ORI z ASO ( 160 zł) ?
Nie wiem czy przypadkiem oryginalnie nie montowano Wahlera?
Po ostatnich kłopotach z temp. okazało się ze padł termostat , zablokował się w pozycji "zamknięty".
Poradźcie szybko czy brać Wahlera ( ok. 70 zł) którego mogę mieć od ręki czy jednak czekać na ORI z ASO ( 160 zł) ?
Nie wiem czy przypadkiem oryginalnie nie montowano Wahlera?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Termostat kup ORI, trochę droższy, ale z zamiennikami to bywa różnie. Bardzo często od razu są wadliwe, a wiadomo ile jest roboty z ponowną wymianą. Później pójdę do auta i sprawdze co siedzi ORI, bo akurat mam w schowku 
Od razu będziesz wymieniał rozrząd czy sam termostat
EDIT: Byłam w aucie i na termostacie nie ma podanego producenta, jest tylko nr OEM, logo Audi/VW i temperatura otwarcia (82st)

Od razu będziesz wymieniał rozrząd czy sam termostat

EDIT: Byłam w aucie i na termostacie nie ma podanego producenta, jest tylko nr OEM, logo Audi/VW i temperatura otwarcia (82st)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Znajomy który prowadzi sklep twierdzi ze do ARS idzie 87 stopni termostat.
Sam termostat wymieniam.. rozrząd robiony w marcu 2014 przez poprzednika i bez termostatu
! Od tego czasu zrobione ok. 5 tys. km. Zamieniliśmy się na auta bo potrzebował czegoś z lpg na dłuższe dojazdy.
Aż nie powiem co czuje wiedząc ze musze to wszystko rwać , szczególnie ze rozrząd ustawiony dobrze.
Sam termostat wymieniam.. rozrząd robiony w marcu 2014 przez poprzednika i bez termostatu

Aż nie powiem co czuje wiedząc ze musze to wszystko rwać , szczególnie ze rozrząd ustawiony dobrze.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Ten termostat co mam w schowku był w CH w 2010r montowany i jest na nim jak wół 82st., nie wiem może do ARS idzie inny
Ja po zakupie od razu robiłam rozrząd i mi też mechanik nie wymienił termostatu (wtedy jeszcze sama nie wiedziałam, że jego też się wymienia od razu), teraz jak poprawiałam to mimo, że działał dobrze to profilaktycznie wymieniłam, aby zaraz nie było "niespodzianki" i kolejnego darcia przodu.

Ja po zakupie od razu robiłam rozrząd i mi też mechanik nie wymienił termostatu (wtedy jeszcze sama nie wiedziałam, że jego też się wymienia od razu), teraz jak poprawiałam to mimo, że działał dobrze to profilaktycznie wymieniłam, aby zaraz nie było "niespodzianki" i kolejnego darcia przodu.
- Krzysiek93ZS
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 109
- Rejestracja: 11 sty 2015, 19:15
- Lokalizacja: Szczecin
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Do wymiany termostatu nie trzeba drzeć przodu w V6:
pliki/www.centrum.audi80.pl_termostat_v6.pdf
W A8 4.2 V8 też nie trzeba, ale trochę gimnastyki jest.
Tutaj fajny turtorial do 2.5 TDI:
viewtopic.php?p=533733&highlight=#533733
Tylko jeśli dobrze pamiętam u nas trochę inaczej z termostatem jest, bo jest wyżej bezpośrednio pod paskiem, a nie pomiędzy.
pliki/www.centrum.audi80.pl_termostat_v6.pdf
W A8 4.2 V8 też nie trzeba, ale trochę gimnastyki jest.
Tutaj fajny turtorial do 2.5 TDI:
viewtopic.php?p=533733&highlight=#533733
Tylko jeśli dobrze pamiętam u nas trochę inaczej z termostatem jest, bo jest wyżej bezpośrednio pod paskiem, a nie pomiędzy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Właśnie wróciłem i złożyłem skur..czybyka. Termostat wymieniony czas pracy ok 5 h. Założyłem Wahlera 87 stopnie. Siedział jeszcze oryginał też 87 stopni.
Zagotowałem obydwa , ten wyjęty się nie otworzył , a nowy owszem .
Auto przegonione temp trzyma , nic sie nie grzał , chłodnica lekko ciepła na wejściu górnego węza , dolny wąz także ciepły.
W sumie dolałem moze 0,5 l płynu po robocie. CHyba sie odpowietrzył bo w kabinie grzeje jak wściekły.
Czyli wszystko działa i da się bez zrzucania paska ale nie jest lekko.
[ Dodano: 2015-01-12, 23:32 ]
Przymierzyłem listwę od 2,4 /2,8 30 v i brakuje dosłownie 5 mm po szerokości aby można było z niej korzystać. Szkoda
Zagotowałem obydwa , ten wyjęty się nie otworzył , a nowy owszem .
Auto przegonione temp trzyma , nic sie nie grzał , chłodnica lekko ciepła na wejściu górnego węza , dolny wąz także ciepły.
W sumie dolałem moze 0,5 l płynu po robocie. CHyba sie odpowietrzył bo w kabinie grzeje jak wściekły.
Czyli wszystko działa i da się bez zrzucania paska ale nie jest lekko.
[ Dodano: 2015-01-12, 23:32 ]
Przymierzyłem listwę od 2,4 /2,8 30 v i brakuje dosłownie 5 mm po szerokości aby można było z niej korzystać. Szkoda
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Zamieszczam opis wg którego postępowałem z wymianą termostatu, może się komuś przyda.
http://www.dognmonkey.com/audi/2000-a8- ... ?wpmp_tp=1
Nie zrzucałem paska wielorowkowego bo w niczym nie przeszkadzał.
Pas przedni odchylony ,górny wąż chłodnicy odpięty aby bardziej wychylić pas.
Przed wymianą rozrząd w grupie 093 -3 / -1 . Po wymianie -2/1 więc ok.
http://www.dognmonkey.com/audi/2000-a8- ... ?wpmp_tp=1
Nie zrzucałem paska wielorowkowego bo w niczym nie przeszkadzał.
Pas przedni odchylony ,górny wąż chłodnicy odpięty aby bardziej wychylić pas.
Przed wymianą rozrząd w grupie 093 -3 / -1 . Po wymianie -2/1 więc ok.