Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ARS 4.2 299 KM] Jaki termostat ?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

[ARS 4.2 299 KM] Jaki termostat ?

Post autor: Bawół1 » 12 sty 2015, 09:52

Witam,
Po ostatnich kłopotach z temp. okazało się ze padł termostat , zablokował się w pozycji "zamknięty".
Poradźcie szybko czy brać Wahlera ( ok. 70 zł) którego mogę mieć od ręki czy jednak czekać na ORI z ASO ( 160 zł) ?
Nie wiem czy przypadkiem oryginalnie nie montowano Wahlera?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 12 sty 2015, 10:15

Termostat kup ORI, trochę droższy, ale z zamiennikami to bywa różnie. Bardzo często od razu są wadliwe, a wiadomo ile jest roboty z ponowną wymianą. Później pójdę do auta i sprawdze co siedzi ORI, bo akurat mam w schowku ;d
Od razu będziesz wymieniał rozrząd czy sam termostat ??

EDIT: Byłam w aucie i na termostacie nie ma podanego producenta, jest tylko nr OEM, logo Audi/VW i temperatura otwarcia (82st)

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 12 sty 2015, 11:11

Znajomy który prowadzi sklep twierdzi ze do ARS idzie 87 stopni termostat.
Sam termostat wymieniam.. rozrząd robiony w marcu 2014 przez poprzednika i bez termostatu !!! Od tego czasu zrobione ok. 5 tys. km. Zamieniliśmy się na auta bo potrzebował czegoś z lpg na dłuższe dojazdy.

Aż nie powiem co czuje wiedząc ze musze to wszystko rwać , szczególnie ze rozrząd ustawiony dobrze.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 12 sty 2015, 11:15

Ten termostat co mam w schowku był w CH w 2010r montowany i jest na nim jak wół 82st., nie wiem może do ARS idzie inny <mysli>

Ja po zakupie od razu robiłam rozrząd i mi też mechanik nie wymienił termostatu (wtedy jeszcze sama nie wiedziałam, że jego też się wymienia od razu), teraz jak poprawiałam to mimo, że działał dobrze to profilaktycznie wymieniłam, aby zaraz nie było "niespodzianki" i kolejnego darcia przodu.

Awatar użytkownika
Krzysiek93ZS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Krzysiek93ZS » 12 sty 2015, 11:58

Polecam ORI, ja przy wymianie rozrządu w poprzednim autku, wymieniłem termostat na zamiennik i padł po 3tys km, kupiłem ORI w ASO i śmigał aż do sprzedaży, zero problemów.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 12 sty 2015, 13:27

Do wymiany termostatu nie trzeba drzeć przodu w V6:
pliki/www.centrum.audi80.pl_termostat_v6.pdf
W A8 4.2 V8 też nie trzeba, ale trochę gimnastyki jest.
Tutaj fajny turtorial do 2.5 TDI:
viewtopic.php?p=533733&highlight=#533733
Tylko jeśli dobrze pamiętam u nas trochę inaczej z termostatem jest, bo jest wyżej bezpośrednio pod paskiem, a nie pomiędzy.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 12 sty 2015, 13:47

Mazdomania pisze:Do wymiany termostatu nie trzeba drzeć przodu w V6:
Drzeć nie trzeba, ale trzeba odchylić do pozycji serwisowej, w V6 też nie ma miejsca na cokolwiek.
Przerabiałem to w A100 średnia przyjemność, z tym, że tam było więcej miejsca, dużo więcej...

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 12 sty 2015, 23:32

Właśnie wróciłem i złożyłem skur..czybyka. Termostat wymieniony czas pracy ok 5 h. Założyłem Wahlera 87 stopnie. Siedział jeszcze oryginał też 87 stopni.
Zagotowałem obydwa , ten wyjęty się nie otworzył , a nowy owszem .
Auto przegonione temp trzyma , nic sie nie grzał , chłodnica lekko ciepła na wejściu górnego węza , dolny wąz także ciepły.
W sumie dolałem moze 0,5 l płynu po robocie. CHyba sie odpowietrzył bo w kabinie grzeje jak wściekły.
Czyli wszystko działa i da się bez zrzucania paska ale nie jest lekko.

[ Dodano: 2015-01-12, 23:32 ]
Przymierzyłem listwę od 2,4 /2,8 30 v i brakuje dosłownie 5 mm po szerokości aby można było z niej korzystać. Szkoda

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 12 sty 2015, 23:32

Czyli faktycznie idą inne termostaty do S6 4.2 i A6 4.2

Dobrze, że się udało. Oby działał jak najdłużej <okok>

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 13 sty 2015, 16:06

Zamieszczam opis wg którego postępowałem z wymianą termostatu, może się komuś przyda.

http://www.dognmonkey.com/audi/2000-a8- ... ?wpmp_tp=1

Nie zrzucałem paska wielorowkowego bo w niczym nie przeszkadzał.
Pas przedni odchylony ,górny wąż chłodnicy odpięty aby bardziej wychylić pas.

Przed wymianą rozrząd w grupie 093 -3 / -1 . Po wymianie -2/1 więc ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja