Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 1.8T AJL] jaki powinien być kąt ustawienia zapłonu?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
studentpollub
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
Imię: Paweł
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

[A6 C5 1.8T AJL] jaki powinien być kąt ustawienia zapłonu?

Post autor: studentpollub » 02 mar 2010, 16:32

Panowie potrzebuje pomocy!
Chodzi mi o to jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu w moim silniku? Ostatnio miałem zmieniany pasek rozrządu oraz wymiane uszczelki pod głowicą i od tamtego czasu zauważyłem że silnik głośniej pracuje przy wyższych obrotach oraz trzeba więcej gazu dawać przy ruszaniu bo przygasa oraz dostaje drgań.

Czy to mogą być objawy przestawionego rozrządu?? Czy da sie to sprawdzić vagiem? Jeśli tak to na jakim kanale i jaka wartość powinna być?

Dodam że na Vagu nie ma żadnego błędu!

Pozdrawiam

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 02 mar 2010, 17:03

Na 3 bloku 4 wartość nie wiem jak u Ciebie ale u kolegi z forum ostatnio sprawdzałem w silniku 1.8 turbo i miał 12 stopni i wartość ta była stała i niezmienna.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

studentpollub
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
Imię: Paweł
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: studentpollub » 02 mar 2010, 17:24

czyli ja sprawdze na 3 bloku to ostania wartosc powinna byc stala jesli auto pracuje na luzie bez dotykania gazu? czy ona powinna sie zmieniac ze wzrostem obrotów?

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 02 mar 2010, 17:49

Na wolnych powinna być stała a przy dodawaniu gazu powinna rosnąć.Ale najważniejsze aby była stała i na poziomie 12 stopni.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

studentpollub
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
Imię: Paweł
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: studentpollub » 03 mar 2010, 07:45

ok dzieki! sprawdze to i jakby było coś inaczej bo będę pisał.

Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-03-03, 18:31 ]
Kolego sprawdzałem na Vagu to co mi pisales, a wiec: ale na tym bloku co mi pisales nie mogłem nic znaleźć w stopniach! Wartość w stopniach znalazlem na kanale 19 w ostatnim okienku i wynosiła ona 12,0* BTDC przy 840 obr/min. po dodaniu gazu wzrastała!

Powiedz mi czy jeśli mam taką wartość to mogę odczepić się od rozrządu czy cos jest nie tak??

endriu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 16 cze 2008, 11:42
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: endriu » 03 mar 2010, 23:36

Może się mylę ale przy przewalonym rozrządzie nie powinien odezweać się komputer sygnalizując brak synchronizacji wału i wałka?

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 04 mar 2010, 08:42

Czyli wszystko masz ok z zapłonem rozrządem i napinaczem.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

studentpollub
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
Imię: Paweł
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: studentpollub » 04 mar 2010, 09:15

OK! to dzieki Kolego za radę.
Chociaz wiem że z rozrzadem mam wszystko OK.

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 04 mar 2010, 09:39

Sprawdź kompresję jaką masz na aucie i zrób próbę olejową.Czemu miałeś głowicę ściąganą?
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

studentpollub
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
Imię: Paweł
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: studentpollub » 04 mar 2010, 11:58

kompresję mierzyłem przed remontem i było na każdym cylindrze po 11 z kawałkiem.
auto na 1000 km bralo 0,3l oleju a nie było go w plynie chodniczym ani nie dymił i wtedy mierzylem mu kompresje. okazalo sie ze poszla uszczelka pod glowica i olej wyciekal na zewnatrz silnika i dlatego byla sciagana glowica! przy okazji wymienilem rozrzad i wszystki uszczelniacze. od czasu remonty na miarce nie ubylo nawet 1 mm oleju (przez 3 m-ce) a jezdze codzennie po 70 km.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl