[A6 C5 1.8T AJL] jaki powinien być kąt ustawienia zapłonu?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 82
- Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna
- Kontakt:
[A6 C5 1.8T AJL] jaki powinien być kąt ustawienia zapłonu?
Panowie potrzebuje pomocy!
Chodzi mi o to jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu w moim silniku? Ostatnio miałem zmieniany pasek rozrządu oraz wymiane uszczelki pod głowicą i od tamtego czasu zauważyłem że silnik głośniej pracuje przy wyższych obrotach oraz trzeba więcej gazu dawać przy ruszaniu bo przygasa oraz dostaje drgań.
Czy to mogą być objawy przestawionego rozrządu?? Czy da sie to sprawdzić vagiem? Jeśli tak to na jakim kanale i jaka wartość powinna być?
Dodam że na Vagu nie ma żadnego błędu!
Pozdrawiam
Chodzi mi o to jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu w moim silniku? Ostatnio miałem zmieniany pasek rozrządu oraz wymiane uszczelki pod głowicą i od tamtego czasu zauważyłem że silnik głośniej pracuje przy wyższych obrotach oraz trzeba więcej gazu dawać przy ruszaniu bo przygasa oraz dostaje drgań.
Czy to mogą być objawy przestawionego rozrządu?? Czy da sie to sprawdzić vagiem? Jeśli tak to na jakim kanale i jaka wartość powinna być?
Dodam że na Vagu nie ma żadnego błędu!
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 82
- Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 82
- Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna
- Kontakt:
ok dzieki! sprawdze to i jakby było coś inaczej bo będę pisał.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-03-03, 18:31 ]
Kolego sprawdzałem na Vagu to co mi pisales, a wiec: ale na tym bloku co mi pisales nie mogłem nic znaleźć w stopniach! Wartość w stopniach znalazlem na kanale 19 w ostatnim okienku i wynosiła ona 12,0* BTDC przy 840 obr/min. po dodaniu gazu wzrastała!
Powiedz mi czy jeśli mam taką wartość to mogę odczepić się od rozrządu czy cos jest nie tak??
Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-03-03, 18:31 ]
Kolego sprawdzałem na Vagu to co mi pisales, a wiec: ale na tym bloku co mi pisales nie mogłem nic znaleźć w stopniach! Wartość w stopniach znalazlem na kanale 19 w ostatnim okienku i wynosiła ona 12,0* BTDC przy 840 obr/min. po dodaniu gazu wzrastała!
Powiedz mi czy jeśli mam taką wartość to mogę odczepić się od rozrządu czy cos jest nie tak??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 82
- Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 82
- Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna
- Kontakt:
kompresję mierzyłem przed remontem i było na każdym cylindrze po 11 z kawałkiem.
auto na 1000 km bralo 0,3l oleju a nie było go w plynie chodniczym ani nie dymił i wtedy mierzylem mu kompresje. okazalo sie ze poszla uszczelka pod glowica i olej wyciekal na zewnatrz silnika i dlatego byla sciagana glowica! przy okazji wymienilem rozrzad i wszystki uszczelniacze. od czasu remonty na miarce nie ubylo nawet 1 mm oleju (przez 3 m-ce) a jezdze codzennie po 70 km.
auto na 1000 km bralo 0,3l oleju a nie było go w plynie chodniczym ani nie dymił i wtedy mierzylem mu kompresje. okazalo sie ze poszla uszczelka pod glowica i olej wyciekal na zewnatrz silnika i dlatego byla sciagana glowica! przy okazji wymienilem rozrzad i wszystki uszczelniacze. od czasu remonty na miarce nie ubylo nawet 1 mm oleju (przez 3 m-ce) a jezdze codzennie po 70 km.