witaj,
temat oleju to temat rzeka,
pierwsza sprawa jak dlugo jezdzisz na polsyntetyku ? bo jak strasznie dlugo to jest jakies tam ryzyko rozszczelnienia silnika - choc w wiekszosci przypadkow to mit - z tym ze gwarancji to ci nikt nie da. (ja przeszedlem z pol na syntetyk i jezdzi bardzo dobrze)
druga rzecz - bierze ci cos tego oleju ? bo jak tak to na syntetyku moze (choc nie musi) ci go brac wiecej - trzeba pamietac ze olej syntetyczny ma wieksza lepkosc przy temperaturach ok 100 stopni niz polsyntetyk i mineral, mineral i pol sysntetyk tylko na zimno jest "gesciejszy"
przy silnikach z turbina bardzo wazne jest aby jezdzic na syntetyku tak dlugo jak sie da gdyz polsyntetyk i mineral to cichy zabojca takich elementow jak turbina - zwlaszcza w zimie - chodzi generalnie o rozruchy badz ostrzejsze pałowanie.
ostatnia rzecz - nie pytaj ktora firma jest dobra - bo to tak jakbys pytal na ktorej stacji sieciowej jest dobre paliwo - wiadomo ze co druga stacja i co najwazniejsze dystrybutorzy i co rownie wazne kierowcy cystern chrzcza paliwo az milo, z olejami jest niestety dosc podobnie, nie do konca wazne jaka firma (przynajmniej nie jest to az tak wazne) ale gdzie kupisz i czy kupisz orginal
pozdrawiam
[ Dodano: 2011-01-14, 09:10 ]
a dodam jeszcze ze ja jezdze na 5w50 mobila - choc nie jestem jakims tam fanem mobila, niektorzy twierdza ze to kiepskie oleje i ze trzeba zmnieniac czesciej jesli sie je stosuje - bo kryształki sie wytracaja, podobno castrol to znowu marmolade pod korkiem robi, i tak dalej i tak dalej - nie ma "dobrego" oleju - na kazdy sie cos znajdzie, nawet na valvoline...

tak, ze w temacie oleju i porad na jego temat nie bedziesz nigdy ukontentowany
