Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Jak wymienić pompe wspomagania C5 2.4 V6 ?

Silniki benzynowe
ollo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 17 sie 2011, 17:13
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C5] Jak wymienić pompe wspomagania C5 2.4 V6 ?

Post autor: ollo » 17 sie 2011, 17:21

Czy da radę A6 C5 2.4 v6 wymienić pompę wspomagania od dołu ? A jezeli nie to jak to się najprościej robi ? Przedni pas ?

adamz0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:58
Lokalizacja: lublin

Post autor: adamz0 » 17 sie 2011, 19:30

Kolego przecież "od góry" jest łatwo,z ważniejszych rzeczy tylko cewki i juz odkręcasz pompe

ollo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 17 sie 2011, 17:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ollo » 17 sie 2011, 21:08

Obrazek


Chyba masz rację, zasugerowałem sie zdjeciami z forum dotyczących silnika 2.8.tam pompa jest na dole. Ale popatrzyłem na allegro na silniki i w 2,4 faktycznie jest chyba pod cewka.

Wklejam zdjęcie, Czy pompa wspomagania to to jasne koło pasowe ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
sleppy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
Kontakt:

Post autor: sleppy » 17 sie 2011, 21:12

ollo pisze:Wklejam zdjęcie, Czy pompa wspomagania to to jasne koło pasowe ?
To jest pompa wspomagania.
Z tego co wiem to nie była montowana w innym miejscu.
Patrząc na silnik od przodu to na dole, po lewej montowany jest sprężarka klimatyzacji a po prawej, na dole alternator.
Silniki 2.4 i 2.8 są bliźniaczymi konstrukcjami.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl :)

ollo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 17 sie 2011, 17:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ollo » 20 sie 2011, 13:35

Ja widziałem 2.8 zdjecia i tam wspomaganie jest na dole.


http://imageshack.us/photo/my-images/841/73351158.jpg/ Obrazek



Mam jeszcze pytanie, jak poluzować pasek ? Czy tym napinaczem na dole ?

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 20 sie 2011, 13:50

to ostanie zdjecie to jest 4,2

Awatar użytkownika
Marcel89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 14 lut 2011, 23:51
Lokalizacja: sieradzewo

Post autor: Marcel89 » 20 sie 2011, 19:41

W 2.4 pompa jest u góry pod cewką. Koło pasowe aluminiowe srebrne. Wymienisz ją bez rozbierania przodu. Potrzebujesz klucza 8,10, imbusów 6 o różnych długościach i klucza do zwolnienia napinacza paska wielorowkowego. Najlepszy będzie z długim ramieniem i bocznym podejściem klucza. Cewka przykręcona jest do łapy żeliwnej do której przymocowana jest również pompa. Po zdjęciu cewki odkręcasz 4 śruby od pompy, zwalniasz na chwilę napinacz, zrzucasz pasek. (najlepiej podwieś go na drucie do przedniego wzmocnienia żeby ci nie spadł z innych rolek). Zdejmujesz 2 węże olejowe i składasz w odwrotnej kolejności. Pompa odpowietrza się sama. Możesz dla pewności nalać w nią oleju przed założeniem. Po poskładaniu wszystkiego najlepiej przód w górę i kręcić kiera w lewo i prawo na sucho. Potem sprawdź poziom płynu w zbiorniczku. Ja robiłem to pierwszy raz i cała robota zajęła mi około godziny. <luzik> Powodzenia.
ps. Ostatnie zdjęcie to nie 2.8 tylko 4.2 <uoee>
było 80 B4 1.9 TDI 1Z, A4 B5 1.8T AEB....jest A6 C5 2.4 V6 ARJ :-)

ollo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 17 sie 2011, 17:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ollo » 22 sie 2011, 21:05

Marcel89 pisze:W 2.4 pompa jest u góry pod cewką. Koło pasowe aluminiowe srebrne. Wymienisz ją bez rozbierania przodu. Potrzebujesz klucza 8,10, imbusów 6 o różnych długościach i klucza do zwolnienia napinacza paska wielorowkowego. Najlepszy będzie z długim ramieniem i bocznym podejściem klucza. Cewka przykręcona jest do łapy żeliwnej do której przymocowana jest również pompa. Po zdjęciu cewki odkręcasz 4 śruby od pompy, zwalniasz na chwilę napinacz, zrzucasz pasek. (najlepiej podwieś go na drucie do przedniego wzmocnienia żeby ci nie spadł z innych rolek). Zdejmujesz 2 węże olejowe i składasz w odwrotnej kolejności. Pompa odpowietrza się sama. Możesz dla pewności nalać w nią oleju przed założeniem. Po poskładaniu wszystkiego najlepiej przód w górę i kręcić kiera w lewo i prawo na sucho. Potem sprawdź poziom płynu w zbiorniczku. Ja robiłem to pierwszy raz i cała robota zajęła mi około godziny. <luzik> Powodzenia.
ps. Ostatnie zdjęcie to nie 2.8 tylko 4.2 <uoee>

Zrobione, dzięki za opis, ja nie mogłem odkręcić samej pompy bo z tyłu pompy jest zle podejście do jednej sruby wiec odkręciłem pompę razem z podstawą ( trzeba zdjac koło pasowe i odkrecic 3 sruby ,lepiej odkręcić koło przed zdjęciem paska bo pasek dobre trzyma koło pasowe) ogólnie na robote jest mało miejsca i trochę ciężko operowac.
Do zwolnienia napinacza grzechotka 17 z rurką na rączce.
Pompe kupilem za 200 zł ze sklepu motomaximus.pl , podroba ZF bo pisze na niej ZE ale zobaczymy ile pochodzi.
Trochę zle zrobiona bo nie chciał wejść w tą podstawę i musialem szlifierką zdjac ok 2 mm.wokół otworu na srubę.

Awatar użytkownika
Marcel89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 14 lut 2011, 23:51
Lokalizacja: sieradzewo

Post autor: Marcel89 » 23 sie 2011, 08:55

Ja tez chciałem kupić tą podróbę z motomaximusa, ale poczytałem na klubie i koledzy odradzali. Ponoć nie wyrabiają ciśnieniowo. Ale to tylko teoria, więc może u Ciebie się sprawdzi? Ja w końcu kupiłem używkę ori ZF od angola. Koleś dał mi półroczną rękojmię.Twierdził, że chodziła do końca bez zarzutów. Po założeniu okazało się, że faktycznie w porównaniu do mojej starej, która wyła i ciężko chodziła, ta od angola jest super. Na razie 4 miesiąc lata i jest ok. Zobaczymy jak dalej bęzie. W razie czego mam już wprawę w wymianie <lol>
było 80 B4 1.9 TDI 1Z, A4 B5 1.8T AEB....jest A6 C5 2.4 V6 ARJ :-)

ollo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 17 sie 2011, 17:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ollo » 21 lis 2011, 15:48

Wiec powiem ci ze dobrze zrobiłeś, te podrabiane pompy to jaka cena taka jakość. Założyłem i oczywiście jest lepiej niż wtedy jak oryginalna jest całkiem padnięta ale nie pracuje tak jak powinna. Nie ma mocy czyli za małe ciśnienie daje i słychac jak pracuje ( za głośno). Na manewrach na parkingu za mała siła wspomagania. Trzba dodać gazu żeby ładnie wspomagała. Ogólnie więc nie polecam. Lepiej dołozyć trochę kasy i miec coś lepszego.

MotoRider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
Lokalizacja: Siemianowice Sląskie

Post autor: MotoRider » 02 lis 2013, 13:50

a jak wygląda sprawa w 1.9 tdi? jak sie tak z grubsza przyglądałem to chyba trzeba przod sciagnąc albo przy najmniej sie nieźle nameczyc zeby to zdemotnowac
robil to ktos?
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie

Kaiser26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
Lokalizacja: Legnica/Portsmouth

Post autor: Kaiser26 » 03 lis 2013, 01:18

Ja twierdzę, że jeśli robi się cośÂ w aucie dla siebie to zakładać tylko oryginały/oryginalne rownorzędne zamienniki nawet używane z angoli,rozbitków jeśli na nowe kasiurki brak. Jak na sprzedasz się szykujemy w niedługim czasie to chinole byle chodziło i ot cała prawda:)

MotoRider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
Lokalizacja: Siemianowice Sląskie

Post autor: MotoRider » 03 lis 2013, 02:02

kolego ale odswiezyłem temat bo chce u mnie wymienic pompe i nie wiem czy da rade bez sciagania przodu a ty zmieniasz temat.. jak sie da to biore sie za robote i działam :)
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie

Awatar użytkownika
przemkolodz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 25 mar 2009, 20:42
Lokalizacja: łódź

Re: [A6 C5] Jak wymienić pompe wspomagania C5 2.4 V6 ?

Post autor: przemkolodz » 18 lut 2021, 08:08

Witam
Mam problem z poluzowaniem paska Jak podejść do napinacza Tam jest tak mało miejsca że nie mogę tam podejść Pomóżcie
Wspomaganie głośno chodzi po wymianie płynu. Jak odpalam auto to kierownica stawia opór jakby nie było wspomagania. Muszę chwilę przytrzymać kierownicę w jedną stronę i słychać pyk i już wspomaganie działa
Mam nadzieję że to tylko pompa A nie maglownica
Było
Audi 80 B4 1,9tdi 90KM Avant
Audi A6 C4 2,5 tdi 140KM Quattro
Audi A6 C5 2,5 tdi 180KM Quattro
Audi A6 C5 2,4 164KM Quattro
Audi A6 C5 2,8 196KM Quattro
jest
Audi 80 B4 1,9tdi 90KM Sedan
Audi A6 C5 2,4 164KM Quattro

Awatar użytkownika
ZyWiecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin

Re: [A6 C5] Jak wymienić pompe wspomagania C5 2.4 V6 ?

Post autor: ZyWiecki » 18 lut 2021, 13:11

Najlepiej do tego to odchylić pas przedni .. Najpierw poluzuj sobie śrubki od koła pasowego a potem dopiero jak ściągniesz pasek to wtedy odkręć całkiem koło.. Do poluzowania napinacza to najlepszy jest łamak (pokrętło uchylne lub przegubowe, zależy od sklepu) z niską nasadką 17 .. Kupując pompę to szukaj z a6 c6 z 2.7 tdi lub z 3.0 i przekręcasz króciec i masz lepsza i nowszą pompę.
Masz pianę w zbiorniczku?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga