[A6 C5] Jak wymienić pompe wspomagania C5 2.4 V6 ?
[A6 C5] Jak wymienić pompe wspomagania C5 2.4 V6 ?
Czy da radę A6 C5 2.4 v6 wymienić pompę wspomagania od dołu ? A jezeli nie to jak to się najprościej robi ? Przedni pas ?
Chyba masz rację, zasugerowałem sie zdjeciami z forum dotyczących silnika 2.8.tam pompa jest na dole. Ale popatrzyłem na allegro na silniki i w 2,4 faktycznie jest chyba pod cewka.
Wklejam zdjęcie, Czy pompa wspomagania to to jasne koło pasowe ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- sleppy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
- Kontakt:
To jest pompa wspomagania.ollo pisze:Wklejam zdjęcie, Czy pompa wspomagania to to jasne koło pasowe ?
Z tego co wiem to nie była montowana w innym miejscu.
Patrząc na silnik od przodu to na dole, po lewej montowany jest sprężarka klimatyzacji a po prawej, na dole alternator.
Silniki 2.4 i 2.8 są bliźniaczymi konstrukcjami.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl 

Ja widziałem 2.8 zdjecia i tam wspomaganie jest na dole.
http://imageshack.us/photo/my-images/841/73351158.jpg/![Obrazek]()
Mam jeszcze pytanie, jak poluzować pasek ? Czy tym napinaczem na dole ?
http://imageshack.us/photo/my-images/841/73351158.jpg/
Mam jeszcze pytanie, jak poluzować pasek ? Czy tym napinaczem na dole ?
W 2.4 pompa jest u góry pod cewką. Koło pasowe aluminiowe srebrne. Wymienisz ją bez rozbierania przodu. Potrzebujesz klucza 8,10, imbusów 6 o różnych długościach i klucza do zwolnienia napinacza paska wielorowkowego. Najlepszy będzie z długim ramieniem i bocznym podejściem klucza. Cewka przykręcona jest do łapy żeliwnej do której przymocowana jest również pompa. Po zdjęciu cewki odkręcasz 4 śruby od pompy, zwalniasz na chwilę napinacz, zrzucasz pasek. (najlepiej podwieś go na drucie do przedniego wzmocnienia żeby ci nie spadł z innych rolek). Zdejmujesz 2 węże olejowe i składasz w odwrotnej kolejności. Pompa odpowietrza się sama. Możesz dla pewności nalać w nią oleju przed założeniem. Po poskładaniu wszystkiego najlepiej przód w górę i kręcić kiera w lewo i prawo na sucho. Potem sprawdź poziom płynu w zbiorniczku. Ja robiłem to pierwszy raz i cała robota zajęła mi około godziny.
Powodzenia.
ps. Ostatnie zdjęcie to nie 2.8 tylko 4.2

ps. Ostatnie zdjęcie to nie 2.8 tylko 4.2

było 80 B4 1.9 TDI 1Z, A4 B5 1.8T AEB....jest A6 C5 2.4 V6 ARJ 

Marcel89 pisze:W 2.4 pompa jest u góry pod cewką. Koło pasowe aluminiowe srebrne. Wymienisz ją bez rozbierania przodu. Potrzebujesz klucza 8,10, imbusów 6 o różnych długościach i klucza do zwolnienia napinacza paska wielorowkowego. Najlepszy będzie z długim ramieniem i bocznym podejściem klucza. Cewka przykręcona jest do łapy żeliwnej do której przymocowana jest również pompa. Po zdjęciu cewki odkręcasz 4 śruby od pompy, zwalniasz na chwilę napinacz, zrzucasz pasek. (najlepiej podwieś go na drucie do przedniego wzmocnienia żeby ci nie spadł z innych rolek). Zdejmujesz 2 węże olejowe i składasz w odwrotnej kolejności. Pompa odpowietrza się sama. Możesz dla pewności nalać w nią oleju przed założeniem. Po poskładaniu wszystkiego najlepiej przód w górę i kręcić kiera w lewo i prawo na sucho. Potem sprawdź poziom płynu w zbiorniczku. Ja robiłem to pierwszy raz i cała robota zajęła mi około godziny.Powodzenia.
ps. Ostatnie zdjęcie to nie 2.8 tylko 4.2
Zrobione, dzięki za opis, ja nie mogłem odkręcić samej pompy bo z tyłu pompy jest zle podejście do jednej sruby wiec odkręciłem pompę razem z podstawą ( trzeba zdjac koło pasowe i odkrecic 3 sruby ,lepiej odkręcić koło przed zdjęciem paska bo pasek dobre trzyma koło pasowe) ogólnie na robote jest mało miejsca i trochę ciężko operowac.
Do zwolnienia napinacza grzechotka 17 z rurką na rączce.
Pompe kupilem za 200 zł ze sklepu motomaximus.pl , podroba ZF bo pisze na niej ZE ale zobaczymy ile pochodzi.
Trochę zle zrobiona bo nie chciał wejść w tą podstawę i musialem szlifierką zdjac ok 2 mm.wokół otworu na srubę.
Ja tez chciałem kupić tą podróbę z motomaximusa, ale poczytałem na klubie i koledzy odradzali. Ponoć nie wyrabiają ciśnieniowo. Ale to tylko teoria, więc może u Ciebie się sprawdzi? Ja w końcu kupiłem używkę ori ZF od angola. Koleś dał mi półroczną rękojmię.Twierdził, że chodziła do końca bez zarzutów. Po założeniu okazało się, że faktycznie w porównaniu do mojej starej, która wyła i ciężko chodziła, ta od angola jest super. Na razie 4 miesiąc lata i jest ok. Zobaczymy jak dalej bęzie. W razie czego mam już wprawę w wymianie 

było 80 B4 1.9 TDI 1Z, A4 B5 1.8T AEB....jest A6 C5 2.4 V6 ARJ 

Wiec powiem ci ze dobrze zrobiłeś, te podrabiane pompy to jaka cena taka jakość. Założyłem i oczywiście jest lepiej niż wtedy jak oryginalna jest całkiem padnięta ale nie pracuje tak jak powinna. Nie ma mocy czyli za małe ciśnienie daje i słychac jak pracuje ( za głośno). Na manewrach na parkingu za mała siła wspomagania. Trzba dodać gazu żeby ładnie wspomagała. Ogólnie więc nie polecam. Lepiej dołozyć trochę kasy i miec coś lepszego.
- przemkolodz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 mar 2009, 20:42
- Lokalizacja: łódź
Re: [A6 C5] Jak wymienić pompe wspomagania C5 2.4 V6 ?
Witam
Mam problem z poluzowaniem paska Jak podejść do napinacza Tam jest tak mało miejsca że nie mogę tam podejść Pomóżcie
Wspomaganie głośno chodzi po wymianie płynu. Jak odpalam auto to kierownica stawia opór jakby nie było wspomagania. Muszę chwilę przytrzymać kierownicę w jedną stronę i słychać pyk i już wspomaganie działa
Mam nadzieję że to tylko pompa A nie maglownica
Mam problem z poluzowaniem paska Jak podejść do napinacza Tam jest tak mało miejsca że nie mogę tam podejść Pomóżcie
Wspomaganie głośno chodzi po wymianie płynu. Jak odpalam auto to kierownica stawia opór jakby nie było wspomagania. Muszę chwilę przytrzymać kierownicę w jedną stronę i słychać pyk i już wspomaganie działa
Mam nadzieję że to tylko pompa A nie maglownica
Było
Audi 80 B4 1,9tdi 90KM Avant
Audi A6 C4 2,5 tdi 140KM Quattro
Audi A6 C5 2,5 tdi 180KM Quattro
Audi A6 C5 2,4 164KM Quattro
Audi A6 C5 2,8 196KM Quattro
jest
Audi 80 B4 1,9tdi 90KM Sedan
Audi A6 C5 2,4 164KM Quattro
Audi 80 B4 1,9tdi 90KM Avant
Audi A6 C4 2,5 tdi 140KM Quattro
Audi A6 C5 2,5 tdi 180KM Quattro
Audi A6 C5 2,4 164KM Quattro
Audi A6 C5 2,8 196KM Quattro
jest
Audi 80 B4 1,9tdi 90KM Sedan
Audi A6 C5 2,4 164KM Quattro
- ZyWiecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Re: [A6 C5] Jak wymienić pompe wspomagania C5 2.4 V6 ?
Najlepiej do tego to odchylić pas przedni .. Najpierw poluzuj sobie śrubki od koła pasowego a potem dopiero jak ściągniesz pasek to wtedy odkręć całkiem koło.. Do poluzowania napinacza to najlepszy jest łamak (pokrętło uchylne lub przegubowe, zależy od sklepu) z niską nasadką 17 .. Kupując pompę to szukaj z a6 c6 z 2.7 tdi lub z 3.0 i przekręcasz króciec i masz lepsza i nowszą pompę.
Masz pianę w zbiorniczku?
Masz pianę w zbiorniczku?