Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AJL 1.8 180 KM] JAK POWINIEN PRAWIDÂŁOWO PRACOWAć ZAWÓR N75

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
gmcars
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 03 wrz 2012, 00:24
Lokalizacja: Buszcza

[ AJL 1.8 180 KM] JAK POWINIEN PRAWIDÂŁOWO PRACOWAć ZAWÓR N75

Post autor: gmcars » 30 paź 2012, 23:57

Witam
Wymontowałem dzisiaj zawór N75 w celu sprawdzenia czy działa poprawnie.
Otóż gdy nie jest do niego podłączone napięcie to zawór drożny jest pomiędzy wyjściami górnym i prawym (tak jak na zdjęciu nr 1)

Obrazek

Natomiast po podłączeniu do niego napięcia zawór otwiera się tak, ze drożny jest we wszystkie strony, to znaczy powietrze przelatuje pomiędzy wszystkimi trzema wyjściami (tak jak na zdjęciu nr 2).

Obrazek

Czytałem na forum w innym poście, ze zawór powinien działać inaczej. Bez napięcia powinien być drożny w jedną stronę czyli od góry w prawo, a po podaniu napięcia powinien działać w drugą stronę czyli od góry w lewo.
Stąd też moje pytanie, o poprawność działania zaworu.

Sprawdzałem też zawór DV, ale on po wymontowaniu był szczelny w obydwie strony, a grzybek, który otwierał zawór działał bez oporów, wiec wnioskuje ze wszystko jest z nim OK.

Zastanawia mnie jeszcze ten zawór od odmy. On po wymontowaniu był z kolei drożny w obydwie strony i nic się w nim nie zmieniało czy dmuchałem czy też zaciągałem powietrze z jednej czy drugiej strony. W środku widać jakąś sprężynkę, która wskazuje na to ze powinien jakoś tam pracować i zmieniać kierunki czy tez jakoś się zamykać i otwierać, ale mój jest drożny w obydwie strony i nic się w nim nie zmienia. Tak być powinno?

[ Dodano: 2012-10-31, 16:57 ]
Halo ludziska, nikt nie pomoże? Forum umarło?
THC RALLY SQAD

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 31 paź 2012, 20:11

gmcars pisze:Czytałem na forum w innym poście, ze zawór powinien działać inaczej. Bez napięcia powinien być drożny w jedną stronę czyli od góry w prawo, a po podaniu napięcia powinien działać w drugą stronę czyli od góry w lewo.
Stąd też moje pytanie, o poprawność działania zaworu.
Twój n75 działa prawidłowo, gdyż po podaniu napięcia wszystkie kanały są drożne.
A bez napięcia zamyka kanał wracający do rury dolotowej turbiny.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2928
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 31 paź 2012, 22:08

grzemo pisze:Twój n75 działa prawidłow
Zgadza się.

gmcars... Ostatnio dorwałem w swoje ręce zaworek N75 z mojego silnika 1.8T AJL. Auto było strasznie mułowate. Chciałem opisać tutaj w jaki sposób przeczyściłem swój zaworek - teoretycznie nie rozbieralny.

Zaworek z jednej strony posiada blachę dość grubą, którą ja przecielem delikatnie boshem. Okazało sie to zbytecze i można ten krok pominąć.
Obrazek

Pomijając ten krok trzeba poprostu złapać jedną ręką mocno zaworek a drugą z wyczuciem ukręcić ten trójnik- powinien on sie jakgdyby odkleić. Jesli rękoma nie bedzie szło to złapac za środek trójnika kombinerkami - musi pójść. nalezy pamietac zeby tylko nie ułamać którejś z rureczek (trójnika)

Po dokonaniu tego zrobaczymy taki widok:
UWAGA: ja źle wsadziłem do zdjęcia sprężynkę. Musi być ona założona tak jak przedstawia kolejne zdjęcie i tak jak jest narysowana ona na czerwono.
Obrazek

POPRAWE UÂŁOÂŻENIE SPRęÂŻYNKI DO MONTAÂŻU:
Obrazek

Po zdemontowaniu elementów można zabrać się za czyszczenie. Ja użylem do tego Spreyu Castrola, ktory czysci samruje i bóg wie co jeszcze. Zapewne wiecej ludzi bedzie mialo pod ręką WD-40 i to bedzie najlepszy środek.

Spryskac OBFICIE cylinderek, tłoczek, sprezynke oraz trójnik. Ja pomagałem sobie patyczkiem do uszu oraz papierem kuchennym do rąk.

Po wyczyszczeniu elementów i ich w miare możliwości wytarciu, czas zacząć to skladać do kupy.

Pierw wkładamy tłoczek w cylinderek, nastepnie w tłoczek tą sprężynke- tak jak zailustrowalem to na zdjęciu powyżej.
Trójnik przesmarowujemy Super Glue lub Kropelką (ZROBIć TO TAK ABY NIC A NIC KLEJU NIE DOSTALO SIE DO ÂŚRODKA) i sklejamy ładnie.
Jak juz zaschnie, łaczenie elementów można dla szczelnosci przesmarowac klejem jeszcze.
Po wyschnięciu montujemy na autko i mam nadzieje ze cieszymy sie zwariowanym 1.8t - bo u mnie róznica była kolosalna.
Obrazek

Tak to wygląda.
Moja naprawa N75 jest już zrobiona rok temu. Wszystko działa jak powinno.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

gmcars
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 03 wrz 2012, 00:24
Lokalizacja: Buszcza

Post autor: gmcars » 01 lis 2012, 01:54

Dzięki Panowie za pomoc i wyjaśnienie sytuacji.

A co powiecie o tym zaworze ODMY?
gmcars pisze: Zastanawia mnie jeszcze ten zawór od odmy. On po wymontowaniu był z kolei drożny w obydwie strony i nic się w nim nie zmieniało czy dmuchałem czy też zaciągałem powietrze z jednej czy drugiej strony. W środku widać jakąś sprężynkę, która wskazuje na to ze powinien jakoś tam pracować i zmieniać kierunki czy tez jakoś się zamykać i otwierać, ale mój jest drożny w obydwie strony i nic się w nim nie zmienia. Tak być powinno?
THC RALLY SQAD

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 01 lis 2012, 09:24

dobra robota , napewno sie przyda niejednemu , problem odwieczny z tymi N75 w benzynie jak i w dieslu <okok> do tego instrukcja demontazu i mozna podwiesic
ANIMAL

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 01 lis 2012, 10:25

Doc,
Czy zdjęcie ze sprężynką opisane jako "poprawnie" nie wprowadza błędu montażowego.
Według mnie sprężynka powinna być na prowadnicy, a nie jak zaznaczyłeś robiąc korektę.

gmcars
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 03 wrz 2012, 00:24
Lokalizacja: Buszcza

Post autor: gmcars » 01 lis 2012, 11:36

Panowie a powiedzcie mi jeszcze co z tym zaworem od ODMY.
Po wymontowaniu był on drożny w obydwie strony i nic się w nim nie zmieniało czy dmuchałem czy też zaciągałem powietrze z jednej czy drugiej strony. W środku widać jakąś sprężynkę, która wskazuje na to ze powinien jakoś tam pracować i zmieniać kierunki czy tez jakoś się zamykać i otwierać, ale mój jest drożny w obydwie strony i nic się w nim nie zmienia. Tak być powinno?
THC RALLY SQAD

Awatar użytkownika
krzyżak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 12 kwie 2012, 13:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: krzyżak » 02 lis 2012, 11:37

grzemo, ten temat był poruszony już w jednym z poprzednich wątków o N75, ale Doc i tam nie odpowiedział... A obawiam się, ze się z tą sprężynką myli.

jedrys0303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 wrz 2015, 23:03
Lokalizacja: Polska Działoszyn Irlandia

Post autor: jedrys0303 » 22 wrz 2015, 23:18

Dziękuję za ważne info i fotki.
Miałem ten sam problem z N75 zrobiłem tak jak opisałeś i wszystko działa 180 kucy ożyło.
Jeszcze raz dzięki <okok>
Jedrys0303 Quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl