[C5 2.4] Jak powinien dzialac ezektor ?
Witam. Mam Pytanko. Cały czas leci mi olej spod pokrywy zaworów. Robiłem uszczelki 2 razy i cały czas wypycha te uszczelki. Czytałem na forach że to może być ezektor zapchany dlatego wypycha uszczelki. Jednak nie mogę go znaleÂźć w moim audiku. Czy w ogóle ezektor jest w tym modelu: audi a4 cabrio 2002 rok silnik 2.4 v6 170 km. Proszę o jakąś rade.
pozdro
pozdro

Audi A4 Cabrio
silnik: 2.4 LPG
MOC: 170 KM
silnik: 2.4 LPG
MOC: 170 KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 kwie 2011, 12:21
- Lokalizacja: Legnica
megas_k pisze:Witam. Mam Pytanko. Cały czas leci mi olej spod pokrywy zaworów. Robiłem uszczelki 2 razy i cały czas wypycha te uszczelki. Czytałem na forach że to może być ezektor zapchany dlatego wypycha uszczelki. Jednak nie mogę go znaleźć w moim audiku. Czy w ogóle ezektor jest w tym modelu: audi a4 cabrio 2002 rok silnik 2.4 v6 170 km. Proszę o jakąś rade.
pozdro
na 100% masz zapchany ezektor lub odme -rure od głowicy do ezektora
viewtopic.php?t=43661
Czyszczenie ezektorA 2.4
Panowie i Panie. Wziąłem się za czyszczenie ezektora. Czas ok 1h. Zapchany był na maxa w króćcu skośnym. Użyłem ( po rozebraniu ) KRETA z wrzątkiem i w takiej mieszance trzymałem ezektor ok 30 minut. Potem sprężarka. Czynność powtórzyłem razy dwa. odektało się super 
Trochę chęci i wszystko się da
ps. do kreta nie wrzucajcie części z membrankami...
Mam nadzieje, że pomogłem:P

Trochę chęci i wszystko się da

ps. do kreta nie wrzucajcie części z membrankami...
Mam nadzieje, że pomogłem:P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 530
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Dziś wymieniałem olej + filt i zająłem się ezektorem. Był zapchany i udało mi się przywrócić drożność (nie wiem czy całkowitą - nie mam nowego obok, aby porównać). Jednak co zauważyłem. Jak mam wciśnięty hamulec i gaszę silnik to pedał robi się twardy. Wcześniej musiałem "napompować" aby stwardniał hamulec. Coś jest nie tak, czy to prawidłowe działanie?
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Tak nie powinno być. Takie objaw świadczy o uwalonym zaworku zwrotnym podciśnienia do serwa lub nieszczelności w samym serwie. Po zgaszeniu silnika serwo powinno trzymać podciśnienie i dopiero po parokrotnym naciśnięciu hamulec powinien być twardy. Jest to tak zrobione po to by podczas zgaśnięcia silnika podczas jazdy można było zahamować jakby pedał miał stwardnieć po zgaszeniu silnika to w takim wypadku traci się wspomaganie hamulca i ląduje się na najbliższej przeszkodzieqwerty01 pisze:Dziś wymieniałem olej + filt i zająłem się ezektorem. Był zapchany i udało mi się przywrócić drożność (nie wiem czy całkowitą - nie mam nowego obok, aby porównać). Jednak co zauważyłem. Jak mam wciśnięty hamulec i gaszę silnik to pedał robi się twardy. Wcześniej musiałem "napompować" aby stwardniał hamulec. Coś jest nie tak, czy to prawidłowe działanie?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 04 cze 2016, 23:39
- Lokalizacja: Radziwiłłów
Re: Czyszczenie ezektorA 2.4
Dzięki Paczka.Paczka pisze:Panowie i Panie. Wziąłem się za czyszczenie ezektora. Czas ok 1h. Zapchany był na maxa w króćcu skośnym. Użyłem ( po rozebraniu ) KRETA z wrzątkiem i w takiej mieszance trzymałem ezektor ok 30 minut. Potem sprężarka. Czynność powtórzyłem razy dwa. odektało się super
Trochę chęci i wszystko się da ;
Zrobiłem podobnie jak Ty. Miałem zatkany skośny króciec. Próbowałem czyścić benzyną, środkiem do przepustnic, trzymałem w ropie i różne takie i nic nie pomogło.
Dopiero jak nalałem w ten króciec ezektora kreta, wrzuciłem do garczka z wodą i na palnik. Gotowałem ponad pół godziny i udało się przepchać

Razem godzina czasu a stówka w kieszeni.
Pozdrawiam
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
rozerwało mi rurkę między ezektorem a kolektorem. Ktoś może coś podejrzewać? silnik z opisu 1.8T ezektor był używany kupiony jakieś 3-4 lata temu. i był elegancki. Rozumiem, że mógł się przytkać ale wąż jest jak by zassany i zrobił się płaski. Tam jest podciśnienie? jutro będę wiedział w jakim stanie jest ezektor i numer rurki spiszę a dla pewności zakupie nowy ezektor jak ceny nie poszły w górę. może ktoś sprawdzić jaki koszt na chwile obecną jak ma aktualne ceny w etce?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a