Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ARH 1.8 125 KM] Ile wam pali gazu ?

Silniki benzynowe
ArKos72

Post autor: ArKos72 » 14 kwie 2012, 18:16

Jakieś wybitnie archeologiczne oprogramowanie... Teraz jest na ich stronce wersja 8.2.x.x.
Zaczynam powątpiewać, czy faktycznie masz STAGa 4. Ten soft co masz latał ze starym STAGiem 300-4 sprzed kilku lat...

Odpowiedź na pytanie jest taka: nie wiadomo jak wyglądają czasy wtrysku na benzynie a jak na gazie.
"Na oko" widzę zbyt bogato przy czasach wtrysku 2-6ms i powyżej 11ms.

a4a6toni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:54
Lokalizacja: Leśnia

Post autor: a4a6toni » 14 kwie 2012, 19:19

ja mam staga 200-4

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 14 kwie 2012, 19:43

No to zasadnicza różnica ze STAGiem 4...

Okej, pytania:
1. kiedy były wymieniane filtry
2. w jakim stanie jest parownik i poszczególne elementy LPG
3. czy gaziarze dokonywali sprawdzenia elementów instalacji
4. lambda jest sprawna? ile pali benzyny?

a4a6toni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:54
Lokalizacja: Leśnia

Post autor: a4a6toni » 14 kwie 2012, 20:45

1. reduktor nowy
2. filtry wymieniane
3. Valteki kalibrowane
4. lambda hmm nie wiem jak sprawdzic
5. instalacja szczelna

[ Dodano: 2012-04-14, 20:46 ]
benzyny pali 11.7 tak pokazuje komputer

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 14 kwie 2012, 20:57

a4b5rs4 pisze: lambda hmm nie wiem jak sprawdzic
Szpilką wpinasz się w sygnałowy (szary) i multimetrem sprawdzasz, czy napięcie wachluje w zakresie 0-1V czy jest jakaś zacinka i stoi w miejscu czy też oscyluje np jedynie 0,1V.
a4b5rs4 pisze:benzyny pali 11.7 tak pokazuje komputer
Jesli to jest zgodne ze stanem faktycznym, to lambda wygląda na sprawną. Zakładając że nie jest to jazda na emeryta. Moje pali 9l benzyny na emeryta. Gazu przy normalnej i raczej dynamicznej jeździe 11-12.
Gazu powinien palić 15-20% więcej niż benzyny, więc 11,7l benzyny + 15-20% = 13,5-14l LPG. Więc gazu za dużo żre.

a4a6toni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:54
Lokalizacja: Leśnia

Post autor: a4a6toni » 14 kwie 2012, 21:17

jesli chodzi o lambde to mam logi z vaga z jazda dynamiczna jesli sie znasz zamieszcze

[ Dodano: 2012-04-14, 21:18 ]
Grupy: 002,006,007 - http://vaglog.rtnet.pl/a4b5rs4_80841.html

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 14 kwie 2012, 21:32

Nie znam się za bardzo na logach, bo sam proszę o ich interpretacje, ale jeśli chodzi o lambdę to widzę, że oscyluje od 0-0.875V więc moim zdaniem jest dobrze i pracuje w prawidłowym zakresie.
Pozostaje jedynie wziąć sobie towarzystwo do obsługi laptopa i jechać ustawić instalację.

Ja przedstawię swój sposób:
1. jeżdżę tylko na benzynie jakieś 50-100km żeby sterownik przyjął wszystkie poprawne parametry pracy.
2. interfejs z gazu, program i na autostradę
3. papier + długopis i NA BENZYNIE test polegający na tym, że na III biegu co 1000obr/min notuję czas wtrysku benzyny, czyli mam 2000obr to pedał w podłogę i w programie z gazu czytam czas wtrysku benzyny - notuję go. Potem 3000obr, nagle pedał w podłogę i notuję czas wtrysku benzyny. I tak dalej. Można co 500obr ale to przesada moim zdaniem.
4. TA SAMA TRASA CO NA BENZYNIE i po przełączeniu na gaz 2000obr na III biegu i w pedał. I podglądam czas wtrysku BENZYNY. Jesli jest większy, to znaczy że za ubogo ma i trzeba podnieść LPG. Jeśli jest krótszy tzn ma za bogato i trzeba obniżyć LPG. Metodą prób i błędów obniżam/podwyższam i do tego momentu walę w pedał na 2000obr aż czas wtrysku benzyny będzie taki sam jak przy jeździe na benzynie. I po kolei dalej...
5. Robię krótką trasę na LPG różnymi stylami jazdy - jakieś 20-30km i ponownie sprawdzam czasy wtrysku benzyny podczas pracy na gazie. Jesli nic się nie zmieniło to zostawiam, jeśli są rozbieżności to koryguję ustawienia.

Mozolne ale bardzo skuteczne. Nie polega to na maksymalnym zredukowaniu kosztów jazdy na LPG, bo nieraz miałem tak że zaczął palić 1-2l więcej niż gaziarz ustawił, ale mam niezaprzeczalne zalety:
- jedzie tak samo jak na benzynie
- nie zamęczę silnika na ubogiej mieszance
- nie muszę się stresować, że jest niepoprawnie coś ustawione

Mapa benzyny jest uzależniona od mapy gazu, Sterownik z racji posiadania autoadaptacji "uczy się" warunków pracy na gazie też) i potem przenosi to na benzynę, skutkiem czego jest anormalna praca na Pb. Na gazie za wiele nie może zrobić, bo sterownik LPG steruje instalacją, ale na benzynie już może i potem sie to odbija - ciężki rozruch, muł, prychanie i inne cuda.

Spedzisz może z godzine-dwie na takiej regulacji ale masz pewność, że to będzie zrobione jak należy.

a4a6toni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:54
Lokalizacja: Leśnia

Post autor: a4a6toni » 14 kwie 2012, 21:43

ok rozumiem powiedz mi tylko jak sprawdzic ten czas wtrysku na benzynie?

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 14 kwie 2012, 21:49

Dałeś 3 screeny. Na 1 po prawej stronie w kolumnie jest widoczny czas wtrysku benzyny (u góry - 4.2ms) a na dole czas wtrysku gazu (5.7ms). Masz tak kształtować mapę gazu, żeby podczas pracy na gazie nie zmieniał się czas wtrysku benzyny zanotowany na papierze podczas pracy na benzynie.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 15 kwie 2012, 09:19

a4b5rs4,

Przepływomierz ma słabe wartości, do sprawdzenia dolot czy nie ma nieszczelności gdyż wartości lambda wchodzą powyżej -10 i ecu przez to może wprowadzać korekty aby nie było za bogato.

a4a6toni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:54
Lokalizacja: Leśnia

Post autor: a4a6toni » 15 kwie 2012, 11:30

kolego dolot znaczy konkretnie co mam sprawdzic bo mam peknięty ten element który jest przed przepływomierzem ten waski prostokątny czy to moze powodowac az takie mulenie?

[ Dodano: 2012-04-15, 18:03 ]
czy takie cos moze byc i czy bedzie duzo palil czy mam tak wyregulowac zeby linia gazu byla ponizej niebieskiej?

Obrazek

Czarnyo1986o
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 14 sty 2018, 11:44
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Czarnyo1986o » 18 sty 2018, 11:53

Witam mam pytanie dotyczące mojej. Audi nie mogę sobie poradzić ze spalaniem gazu jest to audi a6 c5 1.8 125km automat moje spalanie gazu wynosi po zatankowaniu gazu 42l około 280km wydaje mi się ze to trochę za dużo byłem u gazownika wymienione filtry przewody ustawienia ponoć bardzo dobre nic nie pomogło stwierdził że to wina benzyny jeżeli będzie dużo palił benzyny także dużo gazu wymiana sondy również nie pomogło zauważyłem że przy zimnym silniku rano zdaza się nie równa praca przy odpaleniu zgadza auto odpalenie ponownie jest ok czuć benzynę jak by jej dobrze nie przepalał po przeliczeniu na gaz również czasami czuć gaz?????

[ Dodano: 2018-01-18, 11:38 ]
Zauważyłem również jakąś urwana wtyczkę znajduje się ona na ścianie grodziowej w komorze silnika przy lince z gazu prawdopodobnie jest to wtyczka od czujnika położenia wału ale auto odpala normalnie lub czujnik spalania stukowego

[ Dodano: 2018-01-18, 11:53 ]
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja