[ ARH 1.8 125 KM] Ile wam pali gazu ?
Jakieś wybitnie archeologiczne oprogramowanie... Teraz jest na ich stronce wersja 8.2.x.x.
Zaczynam powątpiewać, czy faktycznie masz STAGa 4. Ten soft co masz latał ze starym STAGiem 300-4 sprzed kilku lat...
Odpowiedź na pytanie jest taka: nie wiadomo jak wyglądają czasy wtrysku na benzynie a jak na gazie.
"Na oko" widzę zbyt bogato przy czasach wtrysku 2-6ms i powyżej 11ms.
Zaczynam powątpiewać, czy faktycznie masz STAGa 4. Ten soft co masz latał ze starym STAGiem 300-4 sprzed kilku lat...
Odpowiedź na pytanie jest taka: nie wiadomo jak wyglądają czasy wtrysku na benzynie a jak na gazie.
"Na oko" widzę zbyt bogato przy czasach wtrysku 2-6ms i powyżej 11ms.
Szpilką wpinasz się w sygnałowy (szary) i multimetrem sprawdzasz, czy napięcie wachluje w zakresie 0-1V czy jest jakaś zacinka i stoi w miejscu czy też oscyluje np jedynie 0,1V.a4b5rs4 pisze: lambda hmm nie wiem jak sprawdzic
Jesli to jest zgodne ze stanem faktycznym, to lambda wygląda na sprawną. Zakładając że nie jest to jazda na emeryta. Moje pali 9l benzyny na emeryta. Gazu przy normalnej i raczej dynamicznej jeździe 11-12.a4b5rs4 pisze:benzyny pali 11.7 tak pokazuje komputer
Gazu powinien palić 15-20% więcej niż benzyny, więc 11,7l benzyny + 15-20% = 13,5-14l LPG. Więc gazu za dużo żre.
jesli chodzi o lambde to mam logi z vaga z jazda dynamiczna jesli sie znasz zamieszcze
[ Dodano: 2012-04-14, 21:18 ]
Grupy: 002,006,007 - http://vaglog.rtnet.pl/a4b5rs4_80841.html
[ Dodano: 2012-04-14, 21:18 ]
Grupy: 002,006,007 - http://vaglog.rtnet.pl/a4b5rs4_80841.html
Nie znam się za bardzo na logach, bo sam proszę o ich interpretacje, ale jeśli chodzi o lambdę to widzę, że oscyluje od 0-0.875V więc moim zdaniem jest dobrze i pracuje w prawidłowym zakresie.
Pozostaje jedynie wziąć sobie towarzystwo do obsługi laptopa i jechać ustawić instalację.
Ja przedstawię swój sposób:
1. jeżdżę tylko na benzynie jakieś 50-100km żeby sterownik przyjął wszystkie poprawne parametry pracy.
2. interfejs z gazu, program i na autostradę
3. papier + długopis i NA BENZYNIE test polegający na tym, że na III biegu co 1000obr/min notuję czas wtrysku benzyny, czyli mam 2000obr to pedał w podłogę i w programie z gazu czytam czas wtrysku benzyny - notuję go. Potem 3000obr, nagle pedał w podłogę i notuję czas wtrysku benzyny. I tak dalej. Można co 500obr ale to przesada moim zdaniem.
4. TA SAMA TRASA CO NA BENZYNIE i po przełączeniu na gaz 2000obr na III biegu i w pedał. I podglądam czas wtrysku BENZYNY. Jesli jest większy, to znaczy że za ubogo ma i trzeba podnieść LPG. Jeśli jest krótszy tzn ma za bogato i trzeba obniżyć LPG. Metodą prób i błędów obniżam/podwyższam i do tego momentu walę w pedał na 2000obr aż czas wtrysku benzyny będzie taki sam jak przy jeździe na benzynie. I po kolei dalej...
5. Robię krótką trasę na LPG różnymi stylami jazdy - jakieś 20-30km i ponownie sprawdzam czasy wtrysku benzyny podczas pracy na gazie. Jesli nic się nie zmieniło to zostawiam, jeśli są rozbieżności to koryguję ustawienia.
Mozolne ale bardzo skuteczne. Nie polega to na maksymalnym zredukowaniu kosztów jazdy na LPG, bo nieraz miałem tak że zaczął palić 1-2l więcej niż gaziarz ustawił, ale mam niezaprzeczalne zalety:
- jedzie tak samo jak na benzynie
- nie zamęczę silnika na ubogiej mieszance
- nie muszę się stresować, że jest niepoprawnie coś ustawione
Mapa benzyny jest uzależniona od mapy gazu, Sterownik z racji posiadania autoadaptacji "uczy się" warunków pracy na gazie też) i potem przenosi to na benzynę, skutkiem czego jest anormalna praca na Pb. Na gazie za wiele nie może zrobić, bo sterownik LPG steruje instalacją, ale na benzynie już może i potem sie to odbija - ciężki rozruch, muł, prychanie i inne cuda.
Spedzisz może z godzine-dwie na takiej regulacji ale masz pewność, że to będzie zrobione jak należy.
Pozostaje jedynie wziąć sobie towarzystwo do obsługi laptopa i jechać ustawić instalację.
Ja przedstawię swój sposób:
1. jeżdżę tylko na benzynie jakieś 50-100km żeby sterownik przyjął wszystkie poprawne parametry pracy.
2. interfejs z gazu, program i na autostradę
3. papier + długopis i NA BENZYNIE test polegający na tym, że na III biegu co 1000obr/min notuję czas wtrysku benzyny, czyli mam 2000obr to pedał w podłogę i w programie z gazu czytam czas wtrysku benzyny - notuję go. Potem 3000obr, nagle pedał w podłogę i notuję czas wtrysku benzyny. I tak dalej. Można co 500obr ale to przesada moim zdaniem.
4. TA SAMA TRASA CO NA BENZYNIE i po przełączeniu na gaz 2000obr na III biegu i w pedał. I podglądam czas wtrysku BENZYNY. Jesli jest większy, to znaczy że za ubogo ma i trzeba podnieść LPG. Jeśli jest krótszy tzn ma za bogato i trzeba obniżyć LPG. Metodą prób i błędów obniżam/podwyższam i do tego momentu walę w pedał na 2000obr aż czas wtrysku benzyny będzie taki sam jak przy jeździe na benzynie. I po kolei dalej...
5. Robię krótką trasę na LPG różnymi stylami jazdy - jakieś 20-30km i ponownie sprawdzam czasy wtrysku benzyny podczas pracy na gazie. Jesli nic się nie zmieniło to zostawiam, jeśli są rozbieżności to koryguję ustawienia.
Mozolne ale bardzo skuteczne. Nie polega to na maksymalnym zredukowaniu kosztów jazdy na LPG, bo nieraz miałem tak że zaczął palić 1-2l więcej niż gaziarz ustawił, ale mam niezaprzeczalne zalety:
- jedzie tak samo jak na benzynie
- nie zamęczę silnika na ubogiej mieszance
- nie muszę się stresować, że jest niepoprawnie coś ustawione
Mapa benzyny jest uzależniona od mapy gazu, Sterownik z racji posiadania autoadaptacji "uczy się" warunków pracy na gazie też) i potem przenosi to na benzynę, skutkiem czego jest anormalna praca na Pb. Na gazie za wiele nie może zrobić, bo sterownik LPG steruje instalacją, ale na benzynie już może i potem sie to odbija - ciężki rozruch, muł, prychanie i inne cuda.
Spedzisz może z godzine-dwie na takiej regulacji ale masz pewność, że to będzie zrobione jak należy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
kolego dolot znaczy konkretnie co mam sprawdzic bo mam peknięty ten element który jest przed przepływomierzem ten waski prostokątny czy to moze powodowac az takie mulenie?
[ Dodano: 2012-04-15, 18:03 ]
czy takie cos moze byc i czy bedzie duzo palil czy mam tak wyregulowac zeby linia gazu byla ponizej niebieskiej?
![Obrazek]()
[ Dodano: 2012-04-15, 18:03 ]
czy takie cos moze byc i czy bedzie duzo palil czy mam tak wyregulowac zeby linia gazu byla ponizej niebieskiej?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 sty 2018, 11:44
- Lokalizacja: Zabrze
Witam mam pytanie dotyczące mojej. Audi nie mogę sobie poradzić ze spalaniem gazu jest to audi a6 c5 1.8 125km automat moje spalanie gazu wynosi po zatankowaniu gazu 42l około 280km wydaje mi się ze to trochę za dużo byłem u gazownika wymienione filtry przewody ustawienia ponoć bardzo dobre nic nie pomogło stwierdził że to wina benzyny jeżeli będzie dużo palił benzyny także dużo gazu wymiana sondy również nie pomogło zauważyłem że przy zimnym silniku rano zdaza się nie równa praca przy odpaleniu zgadza auto odpalenie ponownie jest ok czuć benzynę jak by jej dobrze nie przepalał po przeliczeniu na gaz również czasami czuć gaz?????
[ Dodano: 2018-01-18, 11:38 ]
Zauważyłem również jakąś urwana wtyczkę znajduje się ona na ścianie grodziowej w komorze silnika przy lince z gazu prawdopodobnie jest to wtyczka od czujnika położenia wału ale auto odpala normalnie lub czujnik spalania stukowego
[ Dodano: 2018-01-18, 11:53 ]
![Obrazek]()
[ Dodano: 2018-01-18, 11:38 ]
Zauważyłem również jakąś urwana wtyczkę znajduje się ona na ścianie grodziowej w komorze silnika przy lince z gazu prawdopodobnie jest to wtyczka od czujnika położenia wału ale auto odpala normalnie lub czujnik spalania stukowego
[ Dodano: 2018-01-18, 11:53 ]