Grzeje się
Grzeje się
Witam, nie dawno zakupiłem Audi i zauważyłem że strasznie się grzeje a mianowicie:
po przejechaniu równo 10 kilometrów
Temperatura otoczenia 21,5*C
Temperatura płynu 100*C
Temperatura oleju 100*C
Innym razem:
Temperatura otoczenia 30*C
Temperatura płynu 100-110*C
Temperatura oleju 120*C
Klimatyzacja na 23*C
Płyn w zbiorniczku wyrównawczym na zimnym silniku jest między minimum a maximum a po osiągnięciu około 100* jest 1,5 cm ponad maximum.
Dodam że jest to silnik 1,8T z LPG,1999 r. Audi A6C5 Sedan.
po przejechaniu równo 10 kilometrów
Temperatura otoczenia 21,5*C
Temperatura płynu 100*C
Temperatura oleju 100*C
Innym razem:
Temperatura otoczenia 30*C
Temperatura płynu 100-110*C
Temperatura oleju 120*C
Klimatyzacja na 23*C
Płyn w zbiorniczku wyrównawczym na zimnym silniku jest między minimum a maximum a po osiągnięciu około 100* jest 1,5 cm ponad maximum.
Dodam że jest to silnik 1,8T z LPG,1999 r. Audi A6C5 Sedan.
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Do sprawdzenia:
- termostat
- pompa wody
- wentylatory na chłodnicach
- zegary (to w przypadku jesli temp. odczytana Vagiem nie zgadza się z tą na zegarach)
Podaj jeszce skąd te temp. odczytałeś bo wskaźnik przy zegarach od temp. płynu to pokazuje 90 nawet jak faktycznie jest 98. Dokładną temp. odczytasz Vagiem albo trybem serwisowym w klimatroniku.
- termostat
- pompa wody
- wentylatory na chłodnicach
- zegary (to w przypadku jesli temp. odczytana Vagiem nie zgadza się z tą na zegarach)
Podaj jeszce skąd te temp. odczytałeś bo wskaźnik przy zegarach od temp. płynu to pokazuje 90 nawet jak faktycznie jest 98. Dokładną temp. odczytasz Vagiem albo trybem serwisowym w klimatroniku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 maja 2017, 15:00
- Lokalizacja: Mysłowice
Odczytałem to z zegarów
[ Dodano: 2018-06-26, 18:55 ]
A gdzie znajdę gniazdo aby wpiąc się pod komputer?
[ Dodano: 2018-06-26, 19:11 ]
Wydaje mi się że jeden wentylator nie działa bo jeszcze nie zauważyłem aby się drugi kręcił. A tak po za tym to po każdej dłuższej jeździe by wskaźnik pokazywał ponad 90*C, a nie jest tak
[ Dodano: 2018-06-26, 18:55 ]
A gdzie znajdę gniazdo aby wpiąc się pod komputer?
[ Dodano: 2018-06-26, 19:11 ]
Wydaje mi się że jeden wentylator nie działa bo jeszcze nie zauważyłem aby się drugi kręcił. A tak po za tym to po każdej dłuższej jeździe by wskaźnik pokazywał ponad 90*C, a nie jest tak
Po przejechaniu autem po mieście jak zobaczysz że auto się zagrzało otwórz maskę i sprawdź jak twarde są węże od płynu chłodzącego te grube jeżeli są bardzo napuchnięte że nie można ich ścisnąć to prawdopodobnie uszczelka ja tak miałem w audi 2.8 pojechałem do mechanika który potwierdzil urządzeniem do sprawdzenia co znajduje się w płynie czy spaliny czy cząsteczki oleju wyszła uszczelka pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 lip 2016, 06:19
- Imię: audicar
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Mam podobny problem w mojej A6 (C5, 2004 rok po swapie z 3.0 ASN na 2.8 AMX). Wprawdzie temperatura płynu chłodzącego pozostaje stabilnie na 90 stopni C, ale temperatura oleju przy spokojnej jeździe autostradowej waha się między 100 i 110 stopni. Przy ostrzejszej jeździe wędruje w kierunku 120 stopni C. Dodam, że mam skrzynię od 2.5 TDI i silnik rzadko pracuje na wysokich obrotach.
Ten sam problem miałem z silnikiem ASN 3.0 i problem pozostał po swapie na 2.8. Termostat był profilaktycznie wymieniony przy swapie, także jest relatywnie nowy (nawiasem mówiąc zmiana termostatu nic nie zmieniła tak czy tak).
Mechanik podejrzewa webasto i chciałby zastosować "trójnik" tzn. równoległe obejście układu chłodzącego przed webasto w razie jeśli powoduje ono jakąś blokadę przepływu płynu chłodniczego. Spec od webasto twierdzi natomiast, że webasto nie może powodowac tego problemu. Byłbym wdzięczny za poomoc / sugestie.
Ten sam problem miałem z silnikiem ASN 3.0 i problem pozostał po swapie na 2.8. Termostat był profilaktycznie wymieniony przy swapie, także jest relatywnie nowy (nawiasem mówiąc zmiana termostatu nic nie zmieniła tak czy tak).
Mechanik podejrzewa webasto i chciałby zastosować "trójnik" tzn. równoległe obejście układu chłodzącego przed webasto w razie jeśli powoduje ono jakąś blokadę przepływu płynu chłodniczego. Spec od webasto twierdzi natomiast, że webasto nie może powodowac tego problemu. Byłbym wdzięczny za poomoc / sugestie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 lip 2016, 06:19
- Imię: audicar
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki. Termostat podałem dla całości obrazu albo w amoku pisania posta późnym wieczorem
. Znajomy ma też silnik 2.8 AMX i twierdzi, że temperatura oleju u niego jest zasadniczo niższa (100C jest wyjątkiem), stąd dopytuję.
Aha - u mnie kreska praktycznie zawsze jest powyżej 100 C, a tak jak wspomniałem potrafi zbliżać się do 120 C przy bardziej dynamicznej jeździe autostradowej.

Aha - u mnie kreska praktycznie zawsze jest powyżej 100 C, a tak jak wspomniałem potrafi zbliżać się do 120 C przy bardziej dynamicznej jeździe autostradowej.
jakubczyk_7 pisze:Kolego piszesz o temp. oleju a zaraz że termostat został wymieniony?!
Jak mi wiadomo to termostat nie ma nic wspólnego z temp. oleju bo on jest od płynu chłodzącego. Ja nie widze nic dziwnego w tym że olej ma 100 stopni.
Jak przegonie troche swoim to też temperatura wzrasta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Co do postu autora tematu, pytał przy ilu się włącza drugi wentylator. Pisał też że:
Do przyczyn przegrzewania można dopisać słabą wydajność chłodnicy. Termostat wahlera to 50zł i przy 1.8T ANB to niecałe pół godziny roboty.
więc powinien się włączać chwilę po odpaleniu auta(jeżeli ofc nie jeździ się na "klimie" econ), najpierw na pierwszy później na drugi bieg-w zależności od aury na zewnątrz auta. Jeśli nie działa wentylator to nie działa też klimatyzacja. Przy sprawnym układzie chłodzenia i dobrze dobranym g62 wskazówka temp cieczy na zegarach ma być przyklejona na 90*. Co do temperatury cieczy, termostatu i temperatury oleju to jak najbardziej jest to powiązane przez chłodniczkę oleju która znajduje się na podstawie filtra oleju, i przepływa przez nią ciecz chłodząca. Tak że po dłuższej spokojnej jeździe olej będzie miał temperaturę wody. Przy cięższej nodze i długim obciążeniu na silnik temp. oliwy wzrośnie-ile? Zależy to też między innymi od oleju, ja na motulu 5w40 nie miałem więcej jak 120*.kupons97 pisze:Klimatyzacja na 23*C
Do przyczyn przegrzewania można dopisać słabą wydajność chłodnicy. Termostat wahlera to 50zł i przy 1.8T ANB to niecałe pół godziny roboty.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 lip 2016, 06:19
- Imię: audicar
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki. Ja na Motul 5W40, także też powinien dawać radę. Ciekawy jestem jak doświadczenia innych posiadaczy A6 C5 odnośnie temperatury oleju.
Czy ta chłodniczka oleju, o której pisze Ziomek może być uszkodzona lub zapchana? Czy to jest element wymienny? Zastanawiam się, że może to jest winowajca podwyższonej temperatury oleju w moim aucie. O ile temperatura płynu chłodzącego stoi stabilnie na 90 C, nigdy nie pamiętam, abym widział temp. oleju na tym poziomie po rozgrzaniu auta.
Czy ta chłodniczka oleju, o której pisze Ziomek może być uszkodzona lub zapchana? Czy to jest element wymienny? Zastanawiam się, że może to jest winowajca podwyższonej temperatury oleju w moim aucie. O ile temperatura płynu chłodzącego stoi stabilnie na 90 C, nigdy nie pamiętam, abym widział temp. oleju na tym poziomie po rozgrzaniu auta.