[ AGA 2.4 165 KM] Gaśnie na wolnych obrotach na PB/LPG
[ AGA 2.4 165 KM] Gaśnie na wolnych obrotach na PB/LPG
Witam,
Ostatnio nagle zgasł mi samochód na światłach, był wtedy na LPG, odpaliłem i pojechałem dalej. Ale niestety od tego jednego zgaśnięcia zaczęło się...
Samochód na wolnych obrotach zaczął świrować, obroty spadały do minimum i wzrastały (często gasł), Po przełączeniu na benzynę było jakby delikatnie lepiej ale też kilka minut chodził nagle kilka takich wachnięć, później minuta dwie normalnie i znów, aż do zgaśnięcia,
Wybrałem się w trasę przełączyłem na LPG i jak nie stawałem na dłużej było ok, była moc itp., ale nagle zaczął mulić i szarpać, przełączyłem na PB i przynajmniej nie szarpał.
Następnego dnia z rana na zimnym silniku odpalił elegancko na BP pojeździłem 5-10min zagrzał się i znów to samo.
Podłączyłem Vag'a i wyskoczyła masa błędów:
17545 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
17547 Mieszanka za uboga strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
16534 Sonda lambda obwód (strona 2 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
17535 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16505 Czujnik położenia przepustnicy zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
17537 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Błędy skasowałem, wyłączyłem LPG i przejechałem około 60KM na benzynie problem z obrotami dalej był, ale moc też bo przejechałem się autostradką i do 180 bez problemów.
Jakby tego było mało zaczął mi coraz częściej świrować abs (sterownik ABS do naprawy) przez to nie mogłem podłączyć vaga.
Dziś z rana nie świecił mi ABS i podpiąłem Vag'a pokazał po tych 60km tylko 2 błędy:
17545 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
17547 Mieszanka za uboga strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
Co może być przyczyną tego wszystkiego i czy LPG może powodować resztę błędów?
Tu jest filmik jak się zachowuje silnik na wolnych obrotach bez dodawania gazu
Dziś zrobiłem około 20km na gazie i strasznie szarpie przy mniejszych obrotach, na wolnych jest masakra.
Chciałem po tym jeszcze raz podłączyć pod Vag'a ale jak na złość jak wziąłem tylko do ręki kabel zaczął piszczeć ABS (zna ktoś może w okolicach Wrocławia, Opola miejsce gdzie naprawiają sterowniki ABS?)
Ostatnio nagle zgasł mi samochód na światłach, był wtedy na LPG, odpaliłem i pojechałem dalej. Ale niestety od tego jednego zgaśnięcia zaczęło się...
Samochód na wolnych obrotach zaczął świrować, obroty spadały do minimum i wzrastały (często gasł), Po przełączeniu na benzynę było jakby delikatnie lepiej ale też kilka minut chodził nagle kilka takich wachnięć, później minuta dwie normalnie i znów, aż do zgaśnięcia,
Wybrałem się w trasę przełączyłem na LPG i jak nie stawałem na dłużej było ok, była moc itp., ale nagle zaczął mulić i szarpać, przełączyłem na PB i przynajmniej nie szarpał.
Następnego dnia z rana na zimnym silniku odpalił elegancko na BP pojeździłem 5-10min zagrzał się i znów to samo.
Podłączyłem Vag'a i wyskoczyła masa błędów:
17545 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
17547 Mieszanka za uboga strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
16534 Sonda lambda obwód (strona 2 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
17535 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16505 Czujnik położenia przepustnicy zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
17537 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Błędy skasowałem, wyłączyłem LPG i przejechałem około 60KM na benzynie problem z obrotami dalej był, ale moc też bo przejechałem się autostradką i do 180 bez problemów.
Jakby tego było mało zaczął mi coraz częściej świrować abs (sterownik ABS do naprawy) przez to nie mogłem podłączyć vaga.
Dziś z rana nie świecił mi ABS i podpiąłem Vag'a pokazał po tych 60km tylko 2 błędy:
17545 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
17547 Mieszanka za uboga strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
Co może być przyczyną tego wszystkiego i czy LPG może powodować resztę błędów?
Tu jest filmik jak się zachowuje silnik na wolnych obrotach bez dodawania gazu
Dziś zrobiłem około 20km na gazie i strasznie szarpie przy mniejszych obrotach, na wolnych jest masakra.
Chciałem po tym jeszcze raz podłączyć pod Vag'a ale jak na złość jak wziąłem tylko do ręki kabel zaczął piszczeć ABS (zna ktoś może w okolicach Wrocławia, Opola miejsce gdzie naprawiają sterowniki ABS?)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Sprawdź odmy czy nie pękła gdzieś .Jak nie będzie pęknięta to może zatkała się.
Spróbuj zrobić adaptację przepustnicy , co jest w kanale 098 ? Jak ADP nie OK to skok do Basic settings i RUN . U mnie w ostatnie mrozy coś przymarzło na przepustnicy i było podobnie , rozwaliło adaptacje przepustnicy.
Jak adaptacje przejdzie to porobić logi kanałów jak poniżej i będzie można coś powiedzieć więcej .
Zrób logi z kanałów 02,06,09 i sam screen z kanału 07
Możesz mieć kanały nieco inaczej rozlokowane to wtedy : 01,02,033 i screen z kanału 032
Spróbuj zrobić adaptację przepustnicy , co jest w kanale 098 ? Jak ADP nie OK to skok do Basic settings i RUN . U mnie w ostatnie mrozy coś przymarzło na przepustnicy i było podobnie , rozwaliło adaptacje przepustnicy.
Jak adaptacje przejdzie to porobić logi kanałów jak poniżej i będzie można coś powiedzieć więcej .
Zrób logi z kanałów 02,06,09 i sam screen z kanału 07
Możesz mieć kanały nieco inaczej rozlokowane to wtedy : 01,02,033 i screen z kanału 032
Dzięki za podpowiedzi, jak jutro znajdę czas to posprawdzam, mam tylko pytanie czy adaptacje przepustnicy mogę zrobić bez jej czyszczenia?
Co do odmy to jakies 2-3 miesiące temu ją wymieniałem na nową, mówiłem żeby sprawdził też czy ezektor jest czysty, podobno był ale nie wiem czy go sprawdzał.
Co do kabli i świec to pewnie wymiana nie zaszkodzi...
Ps. Niedawno jeszcze raz podłączałem go do vag'a i znów pojawił się błąd:
16505 Czujnik położenia przepustnicy zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
Więc to może jednak ta przepustnica...
Co do odmy to jakies 2-3 miesiące temu ją wymieniałem na nową, mówiłem żeby sprawdził też czy ezektor jest czysty, podobno był ale nie wiem czy go sprawdzał.
Co do kabli i świec to pewnie wymiana nie zaszkodzi...
Ps. Niedawno jeszcze raz podłączałem go do vag'a i znów pojawił się błąd:
16505 Czujnik położenia przepustnicy zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
Więc to może jednak ta przepustnica...
Sprawdziłem adaptacje i było ADP OK, zrobiłem ją ponownie (mam logi)
Problem nie znikną...
logi te co miałem zrobić:
http://vaglog.rtnet.pl/hajtek_113059.html
http://vaglog.rtnet.pl/hajtek_113060.html
http://vaglog.rtnet.pl/hajtek_113061.html
http://vaglog.rtnet.pl/hajtek_113062.html
http://vaglog.rtnet.pl/hajtek_113063.html
http://vaglog.rtnet.pl/hajtek_113064.html
Starałem się zrobić je wtedy kiedy było wahnięcie obrotów, czasem do zgaśnięcia silnika...
Edit...
W kanale 07 i 032 nie ma nic N/A i 0%
Problem nie znikną...
logi te co miałem zrobić:
http://vaglog.rtnet.pl/hajtek_113059.html
http://vaglog.rtnet.pl/hajtek_113060.html
http://vaglog.rtnet.pl/hajtek_113061.html
http://vaglog.rtnet.pl/hajtek_113062.html
http://vaglog.rtnet.pl/hajtek_113063.html
http://vaglog.rtnet.pl/hajtek_113064.html
Starałem się zrobić je wtedy kiedy było wahnięcie obrotów, czasem do zgaśnięcia silnika...
Edit...
W kanale 07 i 032 nie ma nic N/A i 0%
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Faktycznie może być problem z przepływką , za dużo pokazuje na biegu jałowym , stąd wydłużone czasy wtrysku na jałowym do 4 ms, w pewnym momecie nawet go przylało i czasy wskoczyły pow. 12-13 ms. Sondy stoją ciągle na bogato , ale są raczej ok .
Przydał by się log dynamiczny z kanału 2 2-3 bieg do odcinki . Wtedy zobaczymy co pokazałaby przepływka przy max obciążeniu. A następnie odepnij przepływkę jak radzi grzemo i znowu jazda i log z jazd kanały jak poprzednio.
Przydał by się log dynamiczny z kanału 2 2-3 bieg do odcinki . Wtedy zobaczymy co pokazałaby przepływka przy max obciążeniu. A następnie odepnij przepływkę jak radzi grzemo i znowu jazda i log z jazd kanały jak poprzednio.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Pojezdzilem troche zagrzalem autko i oczywiscie gasl, ale teraz odlaczylem przeplywke i moze mega rownych obrotow nie ma ale tylko delikatnie o milemetr moze dwa sa wachniecia. Wlanie siedze juz w aucie jakies 8min i nie gasnie ani nie ma wiekszych spadkow obrotow. Wiec chyba mamy winowajce.
Teraz pytanie to jest juz jej koniec czy da rade to wyczyscic lub zregenerowac? Czy kupic nowa?
Tyle wiem ze jak juz kupic to tylko oryginalna...
I czy te delikatne trzesienie autem jest spowodowane ze przeplywka jest odpieta, no i czy moge tak jezdzic do czasu jej wymiany/naprawy?
Sorry za bledy pisze z telefonu.
Ps. Dzieki wielkie za pomoc tak w ogóle.
Teraz pytanie to jest juz jej koniec czy da rade to wyczyscic lub zregenerowac? Czy kupic nowa?
Tyle wiem ze jak juz kupic to tylko oryginalna...
I czy te delikatne trzesienie autem jest spowodowane ze przeplywka jest odpieta, no i czy moge tak jezdzic do czasu jej wymiany/naprawy?
Sorry za bledy pisze z telefonu.
Ps. Dzieki wielkie za pomoc tak w ogóle.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze