Falujące obroty i szarpanie podczas jazdy.
Falujące obroty i szarpanie podczas jazdy.
Witam.
Otóż wiem, że było już 1000 takich tematów, ale widziałem że było one już trochę stare więc postanowiłem założyć nowy.
Posiadam audi w silniku 1.8T 150KM. Ostatnimi czasy zaczęło się to dziwne szarpanie i falowanie obrotami, tak, że czasami nie idzie jechać. Czytałem na forach, że ludzi posiadający inne silniki benzynowe mieli ten sam problem i różne rozwiązania. Chciałbym opisać też dziwną sytuację, która miała miejsce zaraz po kupnie tego egzemplarzu, która według mnie ma coś wspólnego z tym co się dzieje teraz.
Po pierwszych dniach użytkowania samochodu, usłyszałem dziwny dźwięk (syczenie) z głośników w całym samochodzie (nie głośne, lecz słyszalne). Jadąc pewnego razu, dźwięk zaczął się nasilać, po czym wszystko się wyłączyło włącznie z silnikiem. Gdy próbowałem go odpalić nie reagował na nic, po prostu nie było w nim prądu. Okazało się po wizycie u mechanika że spalił się rozrusznik, bo było jakieś spięcie. Sytuacja powtórzyła się jeszcze raz. Poczytałem na internecie. Okazało się, że gdy odłączyłem ten oryginalny subwoofer z tyłu problem ustąpił, nie syczało więcej w głośnikach i nie było problemu z tym spięciem, które paliło rozrusznik.
Podsumowując od początku były problemy z eletryką, może problem nadal tkwi w elektryce. Przepraszam również jeśli popełniłem jakiś błąd podczas pisania tego, ale kompletnie nie znam się na mechanice pojazdów. Mam nadzieje, że ktoś mi pomoże, ponieważ Audi było już u wielu mechaników i żaden z nich nie umiał tego rozwiązać. Z góry dziękuje.
Otóż wiem, że było już 1000 takich tematów, ale widziałem że było one już trochę stare więc postanowiłem założyć nowy.
Posiadam audi w silniku 1.8T 150KM. Ostatnimi czasy zaczęło się to dziwne szarpanie i falowanie obrotami, tak, że czasami nie idzie jechać. Czytałem na forach, że ludzi posiadający inne silniki benzynowe mieli ten sam problem i różne rozwiązania. Chciałbym opisać też dziwną sytuację, która miała miejsce zaraz po kupnie tego egzemplarzu, która według mnie ma coś wspólnego z tym co się dzieje teraz.
Po pierwszych dniach użytkowania samochodu, usłyszałem dziwny dźwięk (syczenie) z głośników w całym samochodzie (nie głośne, lecz słyszalne). Jadąc pewnego razu, dźwięk zaczął się nasilać, po czym wszystko się wyłączyło włącznie z silnikiem. Gdy próbowałem go odpalić nie reagował na nic, po prostu nie było w nim prądu. Okazało się po wizycie u mechanika że spalił się rozrusznik, bo było jakieś spięcie. Sytuacja powtórzyła się jeszcze raz. Poczytałem na internecie. Okazało się, że gdy odłączyłem ten oryginalny subwoofer z tyłu problem ustąpił, nie syczało więcej w głośnikach i nie było problemu z tym spięciem, które paliło rozrusznik.
Podsumowując od początku były problemy z eletryką, może problem nadal tkwi w elektryce. Przepraszam również jeśli popełniłem jakiś błąd podczas pisania tego, ale kompletnie nie znam się na mechanice pojazdów. Mam nadzieje, że ktoś mi pomoże, ponieważ Audi było już u wielu mechaników i żaden z nich nie umiał tego rozwiązać. Z góry dziękuje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 122
- Rejestracja: 07 lut 2017, 19:42
- Imię: Henryk
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żory
Faktycznie syczenie głośników niewiele ma wspólnego z pracą silnika. Problem w tym, że o ile o syczeniu i subwoferze coś tam napisałeś, to kompletnie pominąłeś objawy, jakie występują przy pracy silnika. Nierówna praca to albo tzw. "falowanie obrotów" (tu użyj opcji szukaj, bo tematów o tym jest sporo), albo szarpanie silnikiem związane z wypadaniem zapłonów. Najczęstszą przyczyną są w tym przypadku przebicia na kablach WN, uszkodzenia cewek, lub świec zapłonowych.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Bywają takie dni, że auto chodzi normalnie, nie szarpie, nie falują obroty, a bywają takie dni, że nie idzie jechać. Gdy jadę i nagle auto mi zamula (przeważnie na wyższym biegu i wyższych obrotach oraz gdy próbuje dodać gazu) to jedyną opcją jest zatrzymanie się, wyłączenie silnika i ponowne włączenie. Lecz problem ustępuje tylko na chwilę. Czasem jest tak, ze da się jechać czasem nie. Na początku podejrzewałem paliwo, lecz wątpie choć nie wykluczam. Ciężko jest, kompletnie nie znając się na tym, cokolwiek więcej napisać, po prostu denerwuje mnie taka jazda. A problem już trochę mi towarzyszy, więc trzeba coś w końcu z tym zrobić, tym bardziej, że mechanice rozkładają ręce.
@up
Jeśli masz na myśli jakieś przyczyny mechaniczne to raczej wątpie, ponieważ auto tak jak napisałem wyżej było już u wielu mechaników i raczej doszli by do tej przyczyny. Myślę nad znalezieniem jakiegoś elektromechanika.
@edit
W sumie raz było u pseudo elektromechanika, to odłączył mi auto alarm i centralny zamek, mówiąc że to jest przyczyną.
@up
Jeśli masz na myśli jakieś przyczyny mechaniczne to raczej wątpie, ponieważ auto tak jak napisałem wyżej było już u wielu mechaników i raczej doszli by do tej przyczyny. Myślę nad znalezieniem jakiegoś elektromechanika.
@edit
W sumie raz było u pseudo elektromechanika, to odłączył mi auto alarm i centralny zamek, mówiąc że to jest przyczyną.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 122
- Rejestracja: 07 lut 2017, 19:42
- Imię: Henryk
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żory
Przede wszystkim przy tego typu usterkach należy odczytać jakie błędy wykazuje komputer. Bez tego to szukanie po omacku. Warto przyjrzeć się bliżej elektryce, bo wadliwie podłączenie sprzętu audio sugeruje robotę jakiegoś domorosłego elektroartysty i takich niespodzianek może być więcej.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Po tym jak się to zaczęło kuzyn sprawdzał mi i nic nie wykryło. Drugi raz przy zmianie opon i przeglądzie. Chyba ze mechanik to jakiś Mirek.
Wiem ze może to dziwne i ciężko co kolwiek powiedzieć na ten temat ale może powiecie mi co z nim zrobić? Elektromechanik? Czy złom? ;D
Wiem ze może to dziwne i ciężko co kolwiek powiedzieć na ten temat ale może powiecie mi co z nim zrobić? Elektromechanik? Czy złom? ;D
Ostatnio zmieniony 01 maja 2017, 21:39 przez Razor131, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Oficjalnie dostępny jest tylko VCDS, ponieważ VAS jest interfejsem serwisowym. Najgorsze są takie małe urządzenia, które tylko odczytują błędy, ale nawet nie wszystkie
. Później są urządzenia, które obsługują większość marek. Są lepsze, ale trochę im brakuje do VCDS. Miałem przypadek, że w A8 4.2 TDI 2007 pokazywało błąd (dotyczył EGR), którego nie było
. VCDS pokazuje szczegóły błędu oraz w jakich warunkach się pojawił.

