Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALF 2.4 165 KM] Falujące obroty - brak błędów...

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 28 lis 2014, 15:23

przepustnica przykręcona jest na 4 śruby rozmieszczone symetrycznie więc można wymierzyć gdzie mniej więcej jest i wymacać

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7160
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 lis 2014, 21:55

Bardzo dobry poradnik video żeby zobaczyć jak to mniej więcej porozkręcać :)



paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 29 lis 2014, 21:05

a dzisiaj z tym walczyłem. Wcześniej było wszystko ok po odpięciu przepływki i ją podejrzewałem. Kupiełem drugą i dalej było falowanie, a ostatnio nawet na odpiętej przepływce tak się pogorszyło że obroty spadały prawie do 500. Wkurzyłem się i zabrałem za to.

1. Kupiłem węża i zrobiłem całkowicie nową odmę.
2. Wytargałem eżektor. (Dmuchnąlem w niego i w zasadzie zasysał powietrze z jednej strony z drugiej wylatywało a z trzeciej dmuchałem pompką. Jednak dopiero kiedy napsikałem do środka WD40 i dmuchnąłem pompką coś poszło i się udrożnił. A ktoś kiedyś pisałem że nie da się go udrożnic;-)))
3. Odkręciłem przepustnicę wymyłem/zaadaptowałem.
4. Pozostałe połączenia i taki zaworek od eżektora namoczyłem w gorącej wodzie z płynem i wymyłem
5. Znalazłem dwie nieszczelności: przerwał się wężyk podciśnienia od jednego EGRa, wymieniłem go tak jak i resztę podciśnień na silikonowe. Pęknięta też było odma w jednym miejscu.


REZULTAT:

Auto chodzi elegancko wreszcie. Nie szarpie przy upuszczaniu gazu na biegu, nie faluje przy wysprzęglaniu. Nareszcie.

P.S Wcześniej walczyłem ze skoda fabia ojca i tam też winowajcą okazął się egr tylko musiałem go kalibrowac po odpięciu aku. Ech te egry. Mam nadzieję że pomogłem V6szóstkowiczom :decayed:

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7160
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 lis 2014, 21:32

W V6 30V nie ma EGR - o jaki wężyk chodzi co pisałeś że przerwany?

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 29 lis 2014, 22:24

bendzji pisze:W V6 30V nie ma EGR - o jaki wężyk chodzi co pisałeś że przerwany?

Nr 11 I 12 czyli zawory kombinowane

Obrazek
Ostatnio zmieniony 29 lis 2014, 23:08 przez paput, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7160
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 lis 2014, 23:52

To układ powietrza wtórnego - SAI

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga