[A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie
[A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie
Witam mam audi z 99' z 18.t 150km na gazie. Ostatnio zaczęły mi falowac obroty ale tylko na biegu jałowym. Auto poza tym zbiera się i jedzie normalnie. Byłem u mechaników w skutek czego wymieniłem świeczki, sondę Lambda. Po tych zabiegach na benzynie chodziło normalnie aż do dziś. VAG nie pokazywał żadnych błędów. Dziś byłem na regeneracji przekładni kier. i kiedy odebrałem auto widziałem, że odłączany był akumulator. Teraz auto po uruchomieniu gaśnie, wahają się obroty od 200 do 1000 no i gaśnie - na gazie i beznynie. Nie wiem co się dzieje. Proszę o pomoc czy to silniczek krokowy, zaworek DV, coś z powietrzem ( VAG nie wskazuje na przepływkę) czy coś z innej beczki? Pozdrawiam i dziękuję.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2010, 16:59 przez krychu, łącznie zmieniany 2 razy.
[A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie
Czyli na VAG i do regulacji?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: [A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie
tak.. pamiętaj tylko, że musisz mieć sprawny akumulator zanim zrobisz adaptacjękrychu pisze:Czyli na VAG i do regulacji?
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
Re: [A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie
Wczoraj wykonana została adaptacja sondy. ponadto mechanik znalazł niepodłączony wężyk podciśnienia ( już podłączony) ale problem objawia się tym, ze auto po uruchomieniu gaśnie. po dodaniu gazu silnik już pracuje ale spada za nisko z obrotów i tak ze trzy razy po czym staje na jakieś 900 i chodzi równo. Czy może teraz zająć się czyszczeniem przepustnicy czy może to być inna przyczyna?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
adaptacja sondy? pierwsze słyszę.. po co i jak? Jeśli przed odłączeniem akumulatora było wszystko ok to prawdopodobnie masz rozregulowaną przepustnicę. Jak już wcześniej napisał kolega alukard, zrób adaptację przepustnicy i daj znać czy pomogło..krychu pisze:Wczoraj wykonana została adaptacja sondy
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
Re: [A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie
Sorki. Pomyliłem sondę którą też wymieniłem. Adaptacja oczywiście przepustnicy ale dalej bez poprawy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Próbowałeś sprawdzać błędy po adaptacji? Nie wyrzuca przepustnicy i przepływki, mieszanek? Zakładam, że takie rzeczy jak odma, kable WN, świece i filtr powietrza masz w porządku? Nie ma nieszczelności w układzie dolotowym powietrza?
Na Twoim miejscu podłączyłbym pod VAGa i pobawiłbym się blokami pomiarowymi: zwłaszcza parametry pracy przepływomierza i sondy lambda.. Ważna jest chwila zafalowania obrotów, lub zgaśnięcia silnika względem pracy jego parametrów.. Można będzie ustalić czy w danej chwili będzie mu brakować powietrza, paliwa czy odpowiedniego zapłonu..
Jeszcze jedna ważna rzecz: Jeśli przepływomierz jest w początkowej fazie swojego niedomagania to nie zawsze musi pojawiać się błąd w VAGu, zawsze jednak będzie fałszował ilość powietrza podając niewłaściwy sygnał do ECU i to ECU z kolei zacznie manipulować przepustnicą co objawia właśnie taką niestabilnością na obrotomierzu.. Jeśli ECU nie zdąży odpowiednio ustabilizować "mediów" to silnik zgaśnie.. no ale to tylko jedna z teorii..
Na Twoim miejscu podłączyłbym pod VAGa i pobawiłbym się blokami pomiarowymi: zwłaszcza parametry pracy przepływomierza i sondy lambda.. Ważna jest chwila zafalowania obrotów, lub zgaśnięcia silnika względem pracy jego parametrów.. Można będzie ustalić czy w danej chwili będzie mu brakować powietrza, paliwa czy odpowiedniego zapłonu..
Jeszcze jedna ważna rzecz: Jeśli przepływomierz jest w początkowej fazie swojego niedomagania to nie zawsze musi pojawiać się błąd w VAGu, zawsze jednak będzie fałszował ilość powietrza podając niewłaściwy sygnał do ECU i to ECU z kolei zacznie manipulować przepustnicą co objawia właśnie taką niestabilnością na obrotomierzu.. Jeśli ECU nie zdąży odpowiednio ustabilizować "mediów" to silnik zgaśnie.. no ale to tylko jedna z teorii..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
- Lokalizacja: Podlaskie
Niestety dotychczas żadne zabiegi nie pomogły. Auto sprawdzane na 2 Vag i kompie gazu - bez błędów. Co zauważyłem to że na całkiem zimnym silniku pali i chodzi normalnie ale po przejechaniu kilkudziesięciu metrów obroty na biegu jałowym znowu się wahają aż czasami nawet gaśnie. Tak dzieje się na gazie i na benzynie. Niedawno wymieniłem też filtr fazy lotnej gazu, przepustnica dziś sprawdzona i pracuje normalnie. Czy przy krokowym tak by się działo bo nie wchodzi na nadmiernie wysokie obroty, czy zamontowany Blow Off może miec z tym coś wspólnego bo naprawdę nie wiem co dalej sprawdzic ?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
- Lokalizacja: Podlaskie
Wejdź na kanał 31 i sprawdź na wolnych obrotach, czy napięcie na kanale skacze z przedziału 0.2-0.8 V . Z tego co czytałem na forum to nie wskazane jest montowanie blow off do 1.8T, bo silnik oblicza dawkę paliwa dla powietrza zczytanego z MAF (przepływomierz powietrza) jeżeli blow off wypuści je to wtedy dostaje się mniej powietrza do silnika, a dawka paliwa pozostaje ta sama i mogą występować falowania obrotów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
- Lokalizacja: Podlaskie
To kolego byś trochę dokładniej opisał jakie wtyczki i styki... czy to były od czujników jakiś, czy przepływomierza, przepustnicy... Dużo osób ma podobne problemy i nie wie co robić, a twoja podpowiedź by zaoszczędziła dużo czasu spędzonego na naprawy i wydanych pieniędzy na wymianę nowych części, które są sprawne....Mechanik przeczyścił styki, kostki itp.