Dzwięk Turbo - jakiś nie typowy 1.8 t AWT
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Dzwięk Turbo - jakiś nie typowy 1.8 t AWT
Witam ,wcześniej podpiąłem się pod inny temat i widać nie fortunnie , problem jest taki że turbo wydaje dziwny dzwięk podczas przyspieszania co jak by " bzzzzzzzzzzzz zmiana biegu i zaś bzzzzzzzzzzz " słychać to na filmie ,który zamieszczam ,turbo nie gwizda tylko pierdzi , katalizator wybity jest sama puszka ,macie jakieś pomysły ?
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik 

- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
czyli co sypie się czy jak ? bo nic innego nie wynika tylko to pierdzenie , wnerwia to bo dzwięk brzydki dla ucha ,da się to jakoś poprawić ,co tu zaradzić ?atlas1977 pisze:jak "dmuchnąłęś" przede wszystkim te powiedzmy 50 koni więcej?
jak dla mnie to turbina się zwyczjanie mieli
Jeszcze mam taką durną opcje , czy może być tak że łopatki ocierają o muszlę ?
I dla czego dzieje się to jak silnik jest już dogrzany ,na zimnym to nie występuje ,czy pęknięcie goroącej strony może powodować ten dźwięk, powiem Wam koledzy że strasznie to brzmi ,totalnie jak padaka ,ale ciągnie normalnie .
[ Dodano: 2015-03-26, 10:02 ]
podbijam temat , ma ktoś jakieś pomysły ?
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik 

- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
no właśnie że luzu nie ma , oleju też nie pluje w dolot sprawdzone , a z logów wychodzi że pompuje w porządku tu logi .egoonn pisze:turbo sie chyba kończy , sprawdz czy ma luzy duże i zobacz czy w IC pluje dużo oleju , mozesz też sprawdzić jak dmucha i ile
http://vaglog.pl/log_208578.html
jakieś inne propozycje ?
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik 

- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Raczej tak ,bo co innego by mogło , tak jak pisałem jest to tylko na rozgrzanym silniku i w momencie przyspieszania gdy zaczyna turbo pompować ,dziur nie ma bo i doładowanie by się nie utrzymywało za zadanym ciśnieniu , chodzi mi po głowie ta puszka katalizatora ,czy to ona przypadkiem nie robi takiej " puszki rezonansowej " .egoonn pisze:pewny jestes ze to turbo wyje tak ?
Nie mam innych pomysłów dlatego zapytałem na forum.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik 

- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
całe wnętrze katalizatora jest wybite nic w nim nie zostało ,kompletnie nic , puszka ori po katalizatorze została co by na przeglądach problemu nie było. W związku z powyższym jaką masz teorie ? czy to wina puszki po kacie ?egoonn pisze:jak byl kat czyszczony z puszki i nie zostalo dobrze wyczyszczone to oczywiscie ze tak bedzie , kat czyszczony i ori pucha zostala czy DP jest?

Czy ktoś z tu obecnych ma kata wybitego i też ma takie dziwne dźwięki pochodzące z turbo

Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik 

- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
no ale huk będzie straszny , ciężko będzie coś usłyszeć , chyba nie pozostaje mi nic innego jak wymontować i wsadzić rurę i wmontować w nią lambde . Może też dlatego wolno wstaje mi turbo, bo zanim spaliny napompują puszkę po kacie to chwile minie i stąd wolno wstaje , dobrze to kombinuję ?egoonn pisze:spotkalem juz sie z tym ze po wyczeszczeniu były zawirowania i dziwny dzwięk , odłącz go i zobacz lub odkręć przy silniku i zobacz jak bedzie bez podłączonego
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik 

Jak chcesz mieć wygląd ori, to do środka puchy wstaw rurę na przelot. Na zewnątrz będzie wyglądało normalnie, a działać będzie lepiej. Może jakiś paproch tam wpadł czy coś i brzęczy. Turbo kręci 100kRPM i więcej, więc jak tam coś ociera, to nie ma bzzzz, tylko jest jebut i po zawodach. Jak mi się w 320D okręciła ośka, to miałem niezłą zasłonę dymną :D
Non in verbis, sed in rebus est!
Jest:
A6 C5 Avant Quattro 2001 2,7T + Chips ~300KM
Było: E46 320D, A4 B5 Lift 1.9TDI AFN, 406 1.8, Hyundai Atos Prime, 126p
Jest:
A6 C5 Avant Quattro 2001 2,7T + Chips ~300KM
Było: E46 320D, A4 B5 Lift 1.9TDI AFN, 406 1.8, Hyundai Atos Prime, 126p
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Vexatus pisze:Jak chcesz mieć wygląd ori
ale zostaje kwestia sondy lambda ,trzeba by to jakoś nawiercić , ale pomysł dobry

to jest raczej nie możliweVexatus pisze:Może jakiś paproch tam wpadł czy coś i brzęczy.

nurtuje mnie jeszcze taka myśl , że jak wyciągałem kata to zostały stare uszczelki , ta pomiędzy turbo a katem jest nowa ,ale ta następna przed plecionką po drugiej stronie kata była bardzo licha i być może ją wydmuchało , tyle tylko że na zimnym silniku nie pierdzi a jak się zagrzeje to pierdzi ,generalnie zaczynam wierzyć że to może nie turbo mi bzyka tylko spaliny między katem a wydechem

Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik 

Przesunąć zaraz przed, albo zaraz po puszce. Jak nawiercisz tą rurę w środku, to tracisz część zysku, o który walczyszPatryk1981 pisze:Vexatus pisze:Jak chcesz mieć wygląd ori
ale zostaje kwestia sondy lambda ,trzeba by to jakoś nawiercić , ale pomysł dobry![]()

W sensie nie, że wpadło coś z silnika przecież :P Raczej, że coś Ci tam zostało neichcący.Patryk1981 pisze:to jest raczej nie możliweVexatus pisze:Może jakiś paproch tam wpadł czy coś i brzęczy.![]()
Normalnie turbo świszczy, jak się kończy, to robi "karetkę" (takie ijjjjuuuu), a jak już padnie, to robi stuk stuk i w peezdooo dymuPatryk1981 pisze:nurtuje mnie jeszcze taka myśl , że jak wyciągałem kata to zostały stare uszczelki , ta pomiędzy turbo a katem jest nowa ,ale ta następna przed plecionką po drugiej stronie kata była bardzo licha i być może ją wydmuchało , tyle tylko że na zimnym silniku nie pierdzi a jak się zagrzeje to pierdzi ,generalnie zaczynam wierzyć że to może nie turbo mi bzyka tylko spaliny między katem a wydechem

Non in verbis, sed in rebus est!
Jest:
A6 C5 Avant Quattro 2001 2,7T + Chips ~300KM
Było: E46 320D, A4 B5 Lift 1.9TDI AFN, 406 1.8, Hyundai Atos Prime, 126p
Jest:
A6 C5 Avant Quattro 2001 2,7T + Chips ~300KM
Było: E46 320D, A4 B5 Lift 1.9TDI AFN, 406 1.8, Hyundai Atos Prime, 126p