Witam panowie , na wstępie napisze że czytałem bardzo dużo tematów na temat sondy i przypadków z nimi i nie umiałem znaleźć odpowiedzi . Pisze żeby mnie ktoś do wyszukiwarki nie odesłał gdyż przeczytałem chyba wszystko .
A więc dzisiaj zapaliło mi się Service Oel więc laptop do auta i kasujemy . Olej wymieniony kilka dni temu .
No to mówię że przy okazji sprawdzę czy jakieś błędy jako że kiedyś mi wywalało sondy jak auto miało problemy z powietrzem .
Dodam że auto spala w mieście ok 17 L na 100km przy krótkich odcinkach i rzadko klimy używam , trasa przy 120 udało się zejść do 11l/100km , a tak trasa 150/160 ok 13-14 l/100 km .
Dzisiaj pojawiło się znowu to samo :
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4B0 907 552 F
Component and/or Version: 2.4L V6/5V MOTR AT D03
Software Coding: 05152
Work Shop Code: WSC 30011
1 Fault Found:
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-10 - - - Intermittent
I co się wydarzyło :
po skasowaniu błędu autem zaczęło trząś całą budą na biegu jałowym , silnik jakoś dziwnie chodził . obroty skakały od 680 do 720 rpm
W VAG COM 311 było na bloku pierwszym sonda i odczyt w procentach i jedna skakała sobie wartość a druga się zawiesiła na wartości 43% .
No więc skasowałem błąd ,
Znowu przejechałem się kawałek , silnik dziwny dźwięk wydawał , tak jak by wył , skrzynia dziwnie się zachowywała . Nie miał ogólnie mocy
Podjechałem pod dom, skasowałem błąd silnik zaczął chodzić od razu jak normalne V6 , dźwięk taki jak powinien być . Wszystko OK
Na bloku 31 w Polski VAG 4.9 wartości było podobne i tak jak czytałem w normie od 0,15V do do 0,9 V .
na gazie wartości wynosiły od 0,25 do 0,45 V (skakały sobie trochę )po przełączeniu na PB wartość była wyższa tak ok 0,65 V na dwóch sondach .
panowie i moje pytanie czy tu się coś zawiesza, może coś przerywa , czy te sondy są do wymiany wkońcu ?
Czy to szarpanie silnikiem może byś spowodowane starymi świecami ? może zapłon wypada i coś na jeden cylinder slabiej idzie? czy sondy też mogą mieć wpływ na to
[ Dodano: 2011-01-12, 16:52 ]
panowie i pomoże ktoś ?
Teraz wracając z treningu zauważyłem że na gazie auto nie ma mocy a przełączając na PB auto jedzie normalnie , wszystko ok nic nie przerywa , nie dusi i dławi samochodu .
Po krotkim czasie jazdy na PB auto na gazie znowu jedzie dobrze.
Nie mam już głowy co to może być
Teraz podlanczająć auto pod vag com 311 , w grupie pierwszej pokazuje że sondy pracują obie , wartości skaczą na jednej od -3.1 do 2,6 % a na drugiej od -0,8 do 3,1& .
Czyli nie ma tego że się zawiesiła błędu żadnego kompa nie wykazał .
W polskim Vagu na 31 kanale normalnie pokazuje prace sond w zakresie 0,15 V do 0,9.
na gazie ok 0,40 V a na PB ok ,06 V .
[a6 c5 2.4 + lpg] Dziwne objawy sondy . Pomocy
[a6 c5 2.4 + lpg] Dziwne objawy sondy . Pomocy
Ostatnio zmieniony 12 sty 2011, 17:37 przez spiskor2, łącznie zmieniany 2 razy.
Z tego co piszesz może wynikać, że coś z gazem nie halo... Co do sond to różnie to bywa.. u mnie komputer pokazywał ten sam błąd, wymieniłem sonde, wyskoczyła druga, drugą wymieniłem spokój, teraz co jakiś czas wyskakuje sporadyczny błąd związany z jedną sondą. Mam wrażenie, że poprostu czasem gubi sygnał - może jakaś przerwa na kablu, brak gdzieś styku.
Przyczyn może być wiele, wymieniałeś coś w auciem robiłeś coś w ostatnim czasie? Może najpierw uderz do jakiegoś gazownika dobrego co by ten gaz sprawdził. Kolo Gliwic jest jakaś podobno bardzo dobra firma w Zbrosławicach (chce tam zakładać gaz pomimo iż nie mają wcale najtaniej
)
Przyczyn może być wiele, wymieniałeś coś w auciem robiłeś coś w ostatnim czasie? Może najpierw uderz do jakiegoś gazownika dobrego co by ten gaz sprawdził. Kolo Gliwic jest jakaś podobno bardzo dobra firma w Zbrosławicach (chce tam zakładać gaz pomimo iż nie mają wcale najtaniej

- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
spiskor2, jeśli chodzi o gazownika to o nich słyszałem same pozytywy http://www.kkl.pl/
Z tą sondą to albo Ci się gdzieś kabel przeciera, lub nie ma styku,
albo już faktycznie sonda do wymiany.
Posprawdzaj wszystko i najlepiej jedź do dobrego gazownika
Z tą sondą to albo Ci się gdzieś kabel przeciera, lub nie ma styku,
albo już faktycznie sonda do wymiany.
Posprawdzaj wszystko i najlepiej jedź do dobrego gazownika

Panowie odświeżam temat mojej sondy .
Dzisiaj bawiłem się Vagiem i dalej pokazuje ten błąd sondy 16538 strona 2 czujnik 1
I co zauważyłem że :
Włącze blok 33 w vagu pokazuje że jedna ładnie pracuje a druga zawiesza się na wartościach 1 - 128 a 2 - 0,45 V.
Gdy się skasuje błąd i znowu włączy blok 33 , widać że obie sondy ładnie pracują , non stop się zmieniają wartości itd .
Zgasiłem auto , po odpalałem kilka razy , poprzełanczałem z lpg na pb tez kilka razy , podłanczam znowu i zaś pokazuje sonde i widac w bloku 33 że znowu się to zawiesiło . Reset błędy i znowu działa
Panowie czyli sonda do wymiany ? Jesli tak podajcie numer seryjny częsci jaką mam kupić .
Może to będzie powodem wysokiego spalania
Dzisiaj bawiłem się Vagiem i dalej pokazuje ten błąd sondy 16538 strona 2 czujnik 1
I co zauważyłem że :
Włącze blok 33 w vagu pokazuje że jedna ładnie pracuje a druga zawiesza się na wartościach 1 - 128 a 2 - 0,45 V.
Gdy się skasuje błąd i znowu włączy blok 33 , widać że obie sondy ładnie pracują , non stop się zmieniają wartości itd .
Zgasiłem auto , po odpalałem kilka razy , poprzełanczałem z lpg na pb tez kilka razy , podłanczam znowu i zaś pokazuje sonde i widac w bloku 33 że znowu się to zawiesiło . Reset błędy i znowu działa
Panowie czyli sonda do wymiany ? Jesli tak podajcie numer seryjny częsci jaką mam kupić .
Może to będzie powodem wysokiego spalania
Czyli masz sondę po stronie kierowcy niesprawną. Mi wywala ten sam błąd, i od kiedy go wywala wzrosło spalanie. Widzę, że jesteś z Gliwic to polecam podjechać do Byloka da Ci chyba najlepszą cenę w okolicy, przynajmniej jak obdzwoniłem kilka sklepów to nawet te w których mam duże upusty miały cenę wyższą.
aha zapomniałem dodać, żebyś przypadkiem nie kupował żadnej uniwersalnej sondy, bo tylko narobisz sobie kłopotów, kup dedykowaną boscha za okolo 250 zl i napewno będzie grało.
aha zapomniałem dodać, żebyś przypadkiem nie kupował żadnej uniwersalnej sondy, bo tylko narobisz sobie kłopotów, kup dedykowaną boscha za okolo 250 zl i napewno będzie grało.
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
witam. sonda ma numer 078 906 265 m tu masz stronę z tą sondą i kody silników http://www.iparts.pl/czesc/sonda-lambda ... 41411.html sprawdz czy podchodzi do ciebie bo w profilu nie masz podanego kodu silnika jak tak to uderzasz do sklepu który podał ci kolega wyżej i kupujesz .co do spalania jak najbardziej będzie większe przy niesprawnej sondzie .pozdro
tylko quatrro
!
