[A6 C5 1.8T] działanie N75 w 1.8T
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
- Lokalizacja: Podlaskie
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 30 lis 2017, 18:26
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Sochaczew
Re: [A6 C5 1.8T] działanie N75 w 1.8T
Witam,
odgrzeje kotleta
, czy poradziłeś sobie z awarią? Jeśli tak daj znać co było, mam podobny problem
.
odgrzeje kotleta


- Wurst
- Moderator
- Posty: 411
- Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
- Imię: Em-ka
- Rocznik: 2006
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin / Stargard
Re: [A6 C5 1.8T] działanie N75 w 1.8T
Często siada ten czujnik w 1.8T
moja rolada - galeria --------> c6/a6-c6-allroad-3-0tdi-quattro-2007-t108134.html
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 760
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [A6 C5 1.8T] działanie N75 w 1.8T
Witam.
W silnikach turbo-doładowywanych 1.8T - 2.7T (w diesel również) najważniejsza jest szczelność całego układu ssącego sprawdzona kompresorem (nie na oko)
Dobrze jest sprawdzić szczelność gruszki (można ustami) robiąc podciśnienie czyli Wastegate.
Przed wykonaniem logów, skasować błędy a jeśli ich nie ma, również skasować (komp powróci do ustawień fabrycznych)
Jeśli układ wytrzymuje 0,5 - 1.0 bar. i nie słychać ujścia powietrza, dopiero można zrobić logi dynamiczne czyli bloki:
002 + 020 + 031
oraz
115 + 118
III bieg od 1500 aż do odcinki 6600-6800 (pedał gazu cały czas w podłodze)
Zapisane logi wklej w tym temacie a koledzy powiedzą co nie domaga.
Po logach można sprawdzić co nie domaga (przepływomierz, wypadanie zapłonu, sondy, zawór N75, turbina, itd.)
Twój zawór N75 na wykresie pokazuje 99,6% czyli jest całkowicie otwarty (turbina pompuje tyle ile może zbudować ciśnienie w układ ssący)
Powyżej zadanego ciśnienia (przy odpowiednich obrotach) komputer steruje zaworem N75 i zaczyna przymykać ciśnienie (N75 otwiera tzw. grzybek) czyli wartość % zaczyna spadać 90% - 60%-10% po to aby nie było przeładowania powyżej zadanego ciśnienia przez komputer.
Pozdrawiam.
W silnikach turbo-doładowywanych 1.8T - 2.7T (w diesel również) najważniejsza jest szczelność całego układu ssącego sprawdzona kompresorem (nie na oko)
Dobrze jest sprawdzić szczelność gruszki (można ustami) robiąc podciśnienie czyli Wastegate.
Przed wykonaniem logów, skasować błędy a jeśli ich nie ma, również skasować (komp powróci do ustawień fabrycznych)
Jeśli układ wytrzymuje 0,5 - 1.0 bar. i nie słychać ujścia powietrza, dopiero można zrobić logi dynamiczne czyli bloki:
002 + 020 + 031
oraz
115 + 118
III bieg od 1500 aż do odcinki 6600-6800 (pedał gazu cały czas w podłodze)
Zapisane logi wklej w tym temacie a koledzy powiedzą co nie domaga.
Po logach można sprawdzić co nie domaga (przepływomierz, wypadanie zapłonu, sondy, zawór N75, turbina, itd.)
Twój zawór N75 na wykresie pokazuje 99,6% czyli jest całkowicie otwarty (turbina pompuje tyle ile może zbudować ciśnienie w układ ssący)
Powyżej zadanego ciśnienia (przy odpowiednich obrotach) komputer steruje zaworem N75 i zaczyna przymykać ciśnienie (N75 otwiera tzw. grzybek) czyli wartość % zaczyna spadać 90% - 60%-10% po to aby nie było przeładowania powyżej zadanego ciśnienia przez komputer.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2024, 12:54 przez sabuk2006, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 30 lis 2017, 18:26
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Sochaczew
Re: [A6 C5 1.8T] działanie N75 w 1.8T
Bardzo dziękuje za odpowiedź, jak dojdę co się dzieje dam znać co było nie tak.