Witam mam dwa małe pytanie , nie będę ich rozdzielał na dwa tematy gdyz szkoda.
Sprawdziłem na forum a6 jak i ogolnych problem
nr1-kontrolka temperatury wody
mianowicie miga mi,zaczęło się od tego jak kupiłem auto, mrygała lecz po ok. 5 km zgasła (do90*) potem coraz dłużej mrygała ok. 20km potem 40 km gasła -teraz mryga cały czas , nadmienie ze ubywa mi płynu (w sumie teraz wody) nie mam pojecia co zrobic
doleje rowno ładnie-tezmryga.
Czasem zgasnie na postoju , za chwile ruszam znow mryga.
Temeratura wody 90* temperatura silnika 100* nie wiem
może zapowietrzony mam układ?doradzcie
Pytanie
nr 2
Mam auto w LPG i dziwnie mi się zachowuje na jałowym(tylko lpg) wskazowka delikatnie,ale to naprawde delikatnie się ruszy a,w aucie drzenie, czasem to przełaczam na benzyne gdyz szkoda mi auta napostoju
wyminiełem filtry od gazu u gazownika i nadal tak jest ?
mysle o swiecach i kablach,ale się nie znam i nie jestem ekspertem ,wg mnie takie drzenie delikatnie czuc tezprzypredkosci 50-70km/h co wg was pomoze.
Z góry dziekuje za sugestie
[ Dodano: 2012-08-28, 18:40 ]
Dodam ze ktos napisał ze drganie moze miec tez wpływ czujnik temperatury wody- miesiac temu podłączyłem pod komputer u znajomego mechanika
wyskoczyły dwa błedy
1.zawor cisnienia doładowania
2.czujnik temperatury
kolega odłaczył czujnik ,a on tak mrygał.
[ AEB 1.8 150 KM] Dwa pytania-temperatura wody & drgania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 05 cze 2012, 22:19
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Co do lpg musiał byś coś więcej napisać o podzespołach, co masz zamontowane i ile już nalatane na lpg. Ale wydaje mi się że wtryski już Ci padają, są rozkalibrowane, oczywiście mogę się mylić.
Co do ubywania wody musisz sam sprawdzić czy nie masz gdzieś wycieków, czy wszystkie opaski trzymają, szczególnie w miejscach podłączenia reduktora do układu wodnego. Warto również sprawdzić korek zbiorniczka czy trzyma ciśnienie.
A jak odłączysz akumulator na chwilę i po ponownym podłączeniu jak przejedziesz się na samej benzynie nadal masz szarpanie (oczywiście nie włączasz lpg, bo musisz się dowiedzieć czy na pb jest wszystko ok na początek).
Jak błędy znowu się pojawią to wymień czujnik temperatury i zawór dv (jest on również odpowiedzialny za zachowanie silnika na biegu jałowym jak i na spadek mocy).
Co do ubywania wody musisz sam sprawdzić czy nie masz gdzieś wycieków, czy wszystkie opaski trzymają, szczególnie w miejscach podłączenia reduktora do układu wodnego. Warto również sprawdzić korek zbiorniczka czy trzyma ciśnienie.
A który odłączył?andrzej99122 pisze:kolega odłaczył czujnik ,a on tak mrygał.
A jak odłączysz akumulator na chwilę i po ponownym podłączeniu jak przejedziesz się na samej benzynie nadal masz szarpanie (oczywiście nie włączasz lpg, bo musisz się dowiedzieć czy na pb jest wszystko ok na początek).
Jak błędy znowu się pojawią to wymień czujnik temperatury i zawór dv (jest on również odpowiedzialny za zachowanie silnika na biegu jałowym jak i na spadek mocy).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 05 cze 2012, 22:19
- Lokalizacja: Łódź
Znaczy odłacze dzis akumulator i sprawdze
na benzynie nie ma na jałowym zadnych delikatnych szarpniec(ruchow silnika) ale własniew przedziale 50-70minimalne drzenie ktore da sie wyczuc wnodze jak opierao kokpit.
Co do temperatury cieczy i tej kontrolki nie wiem czy odłaczenie aku cos pomoże, bo czujnik temperatury w moim audi
(a6c51.8t) znajduje się pod zbiorniczkiem?
A i co to jest zawód DV
[ Dodano: 2012-08-29, 10:44 ]
Nadmienie że wyskoczył mi tez bład"awor cisnienieniadoładowania" czymato cos wspolnego z DV
tutaj zdjecie
N75 zaworu (chyba DV) moze onmi padł gdyz u mnie
jak dodam gazu na poczatku powoli rusza dopiero od 3 tysiecy zaczyna sie zbierac, samochod w automacie(tiptronic) ale czy powinno tak byc (do 100 ok 11sekund)
na benzynie nie ma na jałowym zadnych delikatnych szarpniec(ruchow silnika) ale własniew przedziale 50-70minimalne drzenie ktore da sie wyczuc wnodze jak opierao kokpit.
Co do temperatury cieczy i tej kontrolki nie wiem czy odłaczenie aku cos pomoże, bo czujnik temperatury w moim audi
(a6c51.8t) znajduje się pod zbiorniczkiem?
A i co to jest zawód DV
[ Dodano: 2012-08-29, 10:44 ]
Nadmienie że wyskoczył mi tez bład"awor cisnienieniadoładowania" czymato cos wspolnego z DV
tutaj zdjecie
N75 zaworu (chyba DV) moze onmi padł gdyz u mnie
jak dodam gazu na poczatku powoli rusza dopiero od 3 tysiecy zaczyna sie zbierac, samochod w automacie(tiptronic) ale czy powinno tak byc (do 100 ok 11sekund)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 05 cze 2012, 22:19
- Lokalizacja: Łódź
a ten zawor DV gdzie sie znajduje i czy samemu go mozna wymienić?
Szczerze jakie moga byc objawy takiego zaworu ,np zauwazyłem ze potrafi delikatnie trzasac podczas jazdy , jakby przerywał tak ok 80 tak przy 100 jak daje mocno gaz nie czuje , ale to bardzodelikatne szarpanie ale odczówale - czy moze byc to ten zawór?
[ Dodano: 2012-08-29, 17:51 ]
Znalazłem na portalu zawor
http://allegro.pl/zawor-dv-obejsciowy-v ... 98684.html
tylko ze wg mnie turbina chodzi , ciagnie od 3 tys ale jest to delikatne poszarpywanie w czasei jazdy
[ Dodano: 2012-08-29, 18:00 ]
tutaj zdjecie kolegi z a6klub
dodam ze mechanik zauwazyłu mnie wczesniejten wezyk starty i wymieniłem- potem tak kompleksowo sprawdziłem od komputerem i wyskoczył zawor cisnienia czy podcisnienia (nie pamiętam) moze dlatego mi bład wyskoczył turbina mi syczy wydaje mi sie ze ciagnie dobrze od 3 tys ale czy ten zawod DV moze byc winny lekkich szarpneicpodczas spokojnej jazdy
Szczerze jakie moga byc objawy takiego zaworu ,np zauwazyłem ze potrafi delikatnie trzasac podczas jazdy , jakby przerywał tak ok 80 tak przy 100 jak daje mocno gaz nie czuje , ale to bardzodelikatne szarpanie ale odczówale - czy moze byc to ten zawór?
[ Dodano: 2012-08-29, 17:51 ]
Znalazłem na portalu zawor
http://allegro.pl/zawor-dv-obejsciowy-v ... 98684.html
tylko ze wg mnie turbina chodzi , ciagnie od 3 tys ale jest to delikatne poszarpywanie w czasei jazdy
[ Dodano: 2012-08-29, 18:00 ]
tutaj zdjecie kolegi z a6klub
dodam ze mechanik zauwazyłu mnie wczesniejten wezyk starty i wymieniłem- potem tak kompleksowo sprawdziłem od komputerem i wyskoczył zawor cisnienia czy podcisnienia (nie pamiętam) moze dlatego mi bład wyskoczył turbina mi syczy wydaje mi sie ze ciagnie dobrze od 3 tys ale czy ten zawod DV moze byc winny lekkich szarpneicpodczas spokojnej jazdy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Nie wiem co masz na myśli, ale jeśli chodzi o odczuwalne "przerwy w gazie" to nie. Raczej obstawiam zawór n75 gdyż jego uszkodzenie będzie powodowało takie objawy.andrzej99122 pisze:ale czy ten zawod DV moze byc winny lekkich szarpneicpodczas spokojnej jazdy
Również świece i cewki mogą powodować wypadanie zapłonów, czyli szarpanie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 05 cze 2012, 22:19
- Lokalizacja: Łódź