[A6 C5 2.4 gaz] duze spalanie benzyny przy jezdzie na gazie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 26 lut 2010, 10:29
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
[A6 C5 2.4 gaz] duze spalanie benzyny przy jezdzie na gazie
Witam ..mam problem... jezdzac w miescie na gazie auto pali mi okolo 4 litrow benzyny na 100km przejechanych na gazie. Dlaczego sie tak dzieje w czym problem...?Po za miastem jest lepiej bo pali okolo 0,5 litra... Co zrobic aby w miescie tyle nie palil benzyny..?
Problemem nie jest że pali dużo, tylko że spala jednocześnie gaz i benzynę.
Przeszukiwałeś forum, bo widziałem już posty na temat wspólnego spalania.
Przeszukiwałeś forum, bo widziałem już posty na temat wspólnego spalania.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2010, 07:52 przez pancurski, łącznie zmieniany 1 raz.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Nie wypisuj bzdur. Zenit nie ma żadnej funkcji schładzania wtryskiwaczy. W centralach w nowej obudowie w zakładce expert ma być zaznaczona opcja "Typ A - silnik z dotryskami benzyny" i wybrana ma być wielkość 0.1Camel- pisze:Jak masz Zenitha to sprawdź w Ekspercie czy nie masz włączonej opcji schładzania wtrysków (to ma jakąś konkretną nazwę). Ja miałęm chyba 2,5ms otwarcie i też mi wpieprzał paliwoW naszych silnikach nie jest to niezbędne, także spokojnie można to wyłączyć.
ÂŻeby sprawdzić czy nie podbiera benzyny to najprościej po przełączeniu na gaz odłączyć bezpiecznik od pompy paliwa i w drogę z nogą w podłodze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
Hej Fassi, nie frustruj się tak. Rozumiem, że jesteś expert. Ale te całe "dotryski benzyny" z chęcią niepotrzebnie wpuszczają benzynkę do komory spalania podczas jazdy na gazie - schładzając wtryskiwacze przy okazjifassi1 pisze:Nie wypisuj bzdur. Zenit nie ma żadnej funkcji schładzania wtryskiwaczy. W centralach w nowej obudowie w zakładce expert ma być zaznaczona opcja "Typ A - silnik z dotryskami benzyny" i wybrana ma być wielkość 0.1


Poproś gazownika o to co pisałem wyżej jeśli sam nie masz interfejsufassi1 pisze:W ekspercie... tzn jak...?;p I jak to wyłączyc ?

Dodam, że problem podbierania benzyny przy włączonym LPG jest znany w instalacjach firmy BRC. A poczytać można o tym na (wg. mnie fajnej) stronce: lpg.info, aby czytać tematy trzeba być zarejestrowanym użytkownikiem (free).
W mojej Audiuni objawia się to tym, że podczas ostrego depnięcia w podłogę (przy wyższych obrotach) dioda która sygnalizuje pracę na lpg (zielona) zmienia kolor na czerwoną czyli chwilowe przejście na benzynę. Ale to co wyczytałem na w/w forum to instalacja ta przy pewnych ustawieniach potrafi podbierać benzynę bez sygnalizowania o tym fakcie.
Tak czy inaczej w/w objawy czyli podbieranie benzyny świadczą w 90 % o tym, żę instalacja jest nie wydajna przy dużych obciążeniach (10 % stawiam na złe ustawienia), a wpływ na to mają za mała wydajność reduktora, zbyt małe przekroje przewodów doprowadzających lpg (wąskie gardło), i tym podobne. Dla przykładu mój reduktor ma oznaczenie 1500 (BRC Sequent 24 MY07) i wystarcza wg dokumentacji do max 200 KM (o ile dobrze pamiętam, nie chce już szukać dokumentacji) to z tego co rozwąchałem, to aby obsłużyć 180 kucy to trzeba zapodać mu reduktor najlepiej na 250 KM (jak nie więcej) + przekroje przewodów fi 8 mm. To tak ogólnikowo piszę bo pewnie i wtryskiwacze mogą być inne, sposób zaprogramowania komputera i inne. Jednym słowem ja fury nie katuje tak mocno aby mi notorycznie wchodziła na benzynę ale wkurza mnie to jak (rzadko kiedy ale jednak i) muszę ostro przydusić a tu łyp i benzyna się świeci, w końcu po to mam gaz aby na gazie jeździć.
ÂŻałuję, że zakładałem gaz tam gdzie zakładałem czyli w LBN koło Olimpu, po prostu niefachowe podejście. Dla kogoś kto jest z rejonu woj. Lubelskiego to polecam firmę która zakłada gaz w Krasnymstawie a podległa jest pod Czakram (na stronie Czakramu jest adres), o nich jeszcze złego słowa nie słyszałem, samochodem klienta zajmują się jak swoim i dopieszczają go jak trzeba to i dwa dni a nie jak u mnie w Lublinie w pięć godzin i "spadaj pan, bo następny czeka".
Z góry przepraszam za błędy
W mojej Audiuni objawia się to tym, że podczas ostrego depnięcia w podłogę (przy wyższych obrotach) dioda która sygnalizuje pracę na lpg (zielona) zmienia kolor na czerwoną czyli chwilowe przejście na benzynę. Ale to co wyczytałem na w/w forum to instalacja ta przy pewnych ustawieniach potrafi podbierać benzynę bez sygnalizowania o tym fakcie.
Tak czy inaczej w/w objawy czyli podbieranie benzyny świadczą w 90 % o tym, żę instalacja jest nie wydajna przy dużych obciążeniach (10 % stawiam na złe ustawienia), a wpływ na to mają za mała wydajność reduktora, zbyt małe przekroje przewodów doprowadzających lpg (wąskie gardło), i tym podobne. Dla przykładu mój reduktor ma oznaczenie 1500 (BRC Sequent 24 MY07) i wystarcza wg dokumentacji do max 200 KM (o ile dobrze pamiętam, nie chce już szukać dokumentacji) to z tego co rozwąchałem, to aby obsłużyć 180 kucy to trzeba zapodać mu reduktor najlepiej na 250 KM (jak nie więcej) + przekroje przewodów fi 8 mm. To tak ogólnikowo piszę bo pewnie i wtryskiwacze mogą być inne, sposób zaprogramowania komputera i inne. Jednym słowem ja fury nie katuje tak mocno aby mi notorycznie wchodziła na benzynę ale wkurza mnie to jak (rzadko kiedy ale jednak i) muszę ostro przydusić a tu łyp i benzyna się świeci, w końcu po to mam gaz aby na gazie jeździć.
ÂŻałuję, że zakładałem gaz tam gdzie zakładałem czyli w LBN koło Olimpu, po prostu niefachowe podejście. Dla kogoś kto jest z rejonu woj. Lubelskiego to polecam firmę która zakłada gaz w Krasnymstawie a podległa jest pod Czakram (na stronie Czakramu jest adres), o nich jeszcze złego słowa nie słyszałem, samochodem klienta zajmują się jak swoim i dopieszczają go jak trzeba to i dwa dni a nie jak u mnie w Lublinie w pięć godzin i "spadaj pan, bo następny czeka".
Z góry przepraszam za błędy
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Nie wypisuj bzdur ponownie. Funkcja dotryski benzyny nie powoduje dotryskiwania paliwa.Camel- pisze:Hej Fassi, nie frustruj się tak. Rozumiem, że jesteś expert. Ale te całe "dotryski benzyny" z chęcią niepotrzebnie wpuszczają benzynkę do komory spalania podczas jazdy na gazie - schładzając wtryskiwacze przy okazjifassi1 pisze:Nie wypisuj bzdur. Zenit nie ma żadnej funkcji schładzania wtryskiwaczy. W centralach w nowej obudowie w zakładce expert ma być zaznaczona opcja "Typ A - silnik z dotryskami benzyny" i wybrana ma być wielkość 0.1. Fakt, 2,5ms to ja tam nie miałem dotrysku, ale chyba wartość 0,5 jak dobrze pamiętam. Totalny bezsens i marnotrastwo paliwa. Moim zdaniem do V6tek spokojnie Typ A - silnik z dotryskami benzyny można wyłączyć
Poproś gazownika o to co pisałem wyżej jeśli sam nie masz interfejsufassi1 pisze:W ekspercie... tzn jak...?;p I jak to wyłączyc ?
Dowiedz się najpierw co to jest dotrysk benzyny i jak się to ma do instalacji gazowej a potem doradzaj na forum.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
dowtrysk benzyny jest w silnikach typu fsi,co pare cykli benzyna jest podawana zeby wtyskow benzynowych nie spiep.......
to co wypisujecie to jest przejscie na benzyne ja lpg nie daje rady.w silnikach normalnych nie fsi.
:!: :shock:
a tak na marginesie dowtrysk,nie dotrysk,eheheh :lol:
to co wypisujecie to jest przejscie na benzyne ja lpg nie daje rady.w silnikach normalnych nie fsi.
:!: :shock:
a tak na marginesie dowtrysk,nie dotrysk,eheheh :lol:
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow
Cpt. Jack Sparrow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
Po co ta zarozumiałośc kolego. Jesteśmy na forum po to, żeby się sobie luźno dyskutować i pomagać, a nie wymądrzać się co krok.fassi1 pisze:Nie wypisuj bzdur ponownie. Funkcja dotryski benzyny nie powoduje dotryskiwania paliwa.
Dowiedz się najpierw co to jest dotrysk benzyny i jak się to ma do instalacji gazowej a potem doradzaj na forum.
Skoro to nie takie ma zadanie to wytłumacz nam dlaczego. Możesz nawiązać także dotego, że ustawiona uprzednio wartość 0,5 w mojej instalacji powodowała szybkie znikanie baku paliwa. Po jej wyłączeniu wskaźnik jak wryty.
[ Dodano: 2010-06-22, 21:19 ]
Oczywiście, że tak. Wtryskiwacz umieszczony na ściance cylindra (FSI) jest narażony na wysokie temperatury, stąd potrzeba jego częstrzego oblewania - czyli jednocześnie chłodzenia. W przeciwnym wypadku zacierają się, zapiekają itd. Stąd mój pomysł na "Typ A". Jednak Fassi mówi: NIE!yogibear1 pisze:dowtrysk benzyny jest w silnikach typu fsi,co pare cykli benzyna jest podawana zeby wtyskow benzynowych nie spiep.......

Cheers.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Też nie tak.yogibear1 pisze:dowtrysk benzyny jest w silnikach typu fsi,co pare cykli benzyna jest podawana zeby wtyskow benzynowych nie spiep.......
to co wypisujecie to jest przejscie na benzyne ja lpg nie daje rady.w silnikach normalnych nie fsi.
:!: :shock:
a tak na marginesie dowtrysk,nie dotrysk,eheheh :lol:
Po pierwsze dotrysk a nie dowtrysk.
To o czym piszesz o silnikach z wtryskiem bezpośrednim to nowe sterowanie dla wtrysku gazu dla tych silników. Tak jak piszesz benzyna jest wtryskiwana chyba co 4 cykl czyli 3 cykle wtrysk gazu a czwarty cykl wtrysk benzyny żeby schłodzić wtryskiwacze benzynowe żeby się nie zapiekły bo bezpośrednio mają kontakt z komorą spalania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.