Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Dusi się na benzynie 2.4 v6

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 27 paź 2014, 12:02

THC pisze:grzałka, auto odpala na benzynie i przełącza na gaz przy określonej temperaturze więc nie wiem jak mam go odpalić na gazie. Po drugie nie wiem czy wina może leżeć po stronie lpg bo jak się samochód zagrzeje to nie ma znaczenia czy benz czy lpg, wszystko chodzi jak w zegarku i na tym i na tym. Tylko przez pierwsze 30 sekund po odpaleniu coś mu się dzieje, a później gitara.


I koledzy nikt nie wie gdzie ten czujnik leży????
auto odpalasz awaryjnie na gazie przytrzymując przycisk centralki podczas odpalania.
kiedy auto się zagrzeje to sondy korygują dawkę benzyny na bieżąco więc nie ma tego problemu. zimne sondy nie pracują i dawka paliwa jest podawana na podstawie korekt zapisanych w pamięci ecu, jeśli instalacja jest źle wystrojona to korekty będą ustawione pod nią i to może powodować Twoje problemy.
ale najpierw czujnik.

Awatar użytkownika
THC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2014, 15:06
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: THC » 27 paź 2014, 19:56

grzałka, bardzo ciekawe jest to co piszesz. Chodzi Ci o źle ustawiony ecu po zamontowanej instalacji lpg. Tak? Jeśli to nie będzie czujnik jaką masz propozycję???

Dziś jak odpaliłem auto poczekałem tak ok 1 minuty w garażu i jak ruszyłem to było ok. Nie dusił się ani nie pierdział przy przyspieszaniu. Jak chodzi na benzynie to bardzo czuć ową pb 95. Pomijam fakt, że katy są wycięte i to też dlatego tak wali. Dobra, na dniach sprawdzę ten czujnik.
Dzięki koledzy.

[ Dodano: 2014-10-27, 19:56 ]
Odpaliłem go awaryjnie na gazie jak pisał grzałka, i nie trzymał wolnych obrotów, ogólnie falowały, przy dodaniu gazu ,,purkał" tak jak by nie dostawał paliwa, dwa razy obroty spadły tak że zgasł. To wszystko było na postoju. Wnosi to coś do sytuacji?

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 28 paź 2014, 14:08

w zasadzie przy obecnych temperaturach zimny motor na gazie może się tak zachowywać, zimny reduktor nie rozpręża odpowiednio lpg. nie pomyślałem o tym wcześniej.

co do samych ustawień to chodzi o źle wystrojoną instalację. jeśli będzie wystrojona za ubogo to sondy cały czas dają sygnał aby zwiększyć ilość lanego paliwa, ecu nie wie, że jedzie na gazie a nie na benie i zwiększa ilość lanej benzyny a instalacja i tak podaje to co ma wystrojone czyli cały czas ubogo.
wtedy jak rano odpalasz na benzynie to ecu pamięta zwiększone dawki paliwa i takie podaje do silnika, wtedy zaczyna się zalewanie i czuć zapach paliwa.
to tak w skrócie.
jeśli poszukasz sobie na forum jest masa podobnych tematów i jest to też wszystko dokładniej i bardziej szczegółowo opisane.
jeśli sprawdzisz czujnik bo nadal nie wykluczaj tej możliwości i będzie on ok. to kwestia sprawdzenia korekt paliwowych na vagu.
możesz też jak pisałem już wcześniej wykasować korekty vagiem lub przez odłączenie aku na jakieś pół godziny ( wtedy wyzerują się korekty i silnik będzie pracował na ustawieniach fabrycznych czyli powinno być ok), zakręcić butlę i pojeździć na samej benzynie. jeśli będzie ok to wszystko jasne.

Awatar użytkownika
THC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2014, 15:06
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: THC » 30 paź 2014, 08:01

Rozumiem o co chodzi. Powiem jeszcze co do tej instalacji lpg, że na neutralu jak wcisnę pedał gazu do oporu tak szybko to jak by przez ułamek sekundy dusi się i dopiero obroty rosną. Chodzi o to, że nie ma takiej błyskawicznej reakcji na wciśnięcie pedału. Na benzynie reaguje bardzo szybko, nic się nie dzieje. Podobnie podczas jazdy na wysokich obrotach, jak zmieni bieg to przez ułamek sekundy jest taki zamuł i dalej idzie. Dosłownie przez ułamek sekundy a jest to wyczuwalne. Mało tego spalanie wychodzi od 12 do 16 l gazu. Wiem, że taki silnik i automat i że będzie dużo palić, ale kumpel ma to samo, zakładał 2 miechy temu gaz i u niego 11 pali niecałe. Faktycznie może być to kwestia ustawienia instalacji.

Odłącze dzisiaj aku i zobaczymy co będzie jutro.

[ Dodano: 2014-10-30, 08:01 ]
Informuję, że po odłączeniu aku na całą noc (bo nie chciało mi się czekać pół godz) objawy duszenia podczas jazdy rano zniknęły. Jak na razie wszystko ok. Zobaczymy co będzie dalej przy niższych temperaturach. Dzięki kolego grzałka, dostajesz wlepe pomógł :]

ale......... pojawił się problem z szybami. Po odłączeniu aku na całą noc, żeby otworzyć szybę do końca trzeba trzymać cały czas przycisk. Wcześniej kliknąłem i szyba otwierała i zamykała się sama a teraz nie. Jakieś sugestie?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 30 paź 2014, 08:43

THC pisze: ale......... pojawił się problem z szybami. Po odłączeniu aku na całą noc, żeby otworzyć szybę do końca trzeba trzymać cały czas przycisk. Wcześniej kliknąłem i szyba otwierała i zamykała się sama a teraz nie. Jakieś sugestie?
zaprogramujesz moduł przytrzymując przycisk otwierania szyby do końca zamykając i podnosząc. Raz opuścisz szybę i raz ją podniesiesz w taki sposób i automat zacznie działać.

Awatar użytkownika
THC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2014, 15:06
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: THC » 31 paź 2014, 10:13

No i koledzy problem powrócił. Dwa dni było dobrze i znowu nie chce rano jechać. Dusi się. Ma ktoś jakieś sugestie dlaczego dwa dni było ok a teraz jest jak wcześniej???

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 31 paź 2014, 10:18

Spróbuj na koniec dnia wyłączyć instalację gazową i kilka ostatnich km przejechać na benzynie.

Awatar użytkownika
THC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2014, 15:06
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: THC » 31 paź 2014, 10:31

Ok. Akurat dzisiaj trochę km mam do zrobienia to tak uczynię.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 31 paź 2014, 10:34

Tylko pamiętaj, km przed powrotem do domu. Najlepiej zakręć wielozawór i wyjeźdź gaz aż się przełączy sam na benzynę i pojeźdź na benzynie kilka km.

Awatar użytkownika
THC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2014, 15:06
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: THC » 31 paź 2014, 11:16

Spoko, czaje. I co dalej??? Do domu na benzynie i sprawdzić rano czy coś się zmieni. Tak?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 31 paź 2014, 11:26

Dokładnie. <okok>

Awatar użytkownika
herbu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 18 paź 2011, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: herbu » 31 paź 2014, 11:52

Zakręć na noc zawór w butli - a najlepiej jeszcze pojeździj trochę na benzynie przed wyłączeniem na noc, oczywiście z zakręconym zaworem. Wtedy wyeliminujesz 100% winę lpg

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 31 paź 2014, 16:30

THC pisze:No i koledzy problem powrócił. Dwa dni było dobrze i znowu nie chce rano jechać. Dusi się. Ma ktoś jakieś sugestie dlaczego dwa dni było ok a teraz jest jak wcześniej???
rozumiem, że powróciłeś do jazdy na lpg? pewnie się po prostu znowu rozjechały korekty ( tak się dzieje bo na benie tylko odpalasz a większość trasy pokonujesz na lpg i korekty po jakimś czasie ustawią się właśnie pod gaz). spróbuj pojeździć tylko na benzynie przez kilka dni ( zakręć butlę aby nic nie budziło wątpliwości). jeśli po wykasowaniu korekt na benzynie jest wszystko ok a po powrocie do jazdy na lpg znowu się pieprzy to oznacza złą regulację lpg, podjedź do jakiegoś ogarniętego gaziarza i zapytaj o porządne strojenie instalacji ( nie na oko tylko podczas jazdy z lapkiem na kolanach)

[ Dodano: 2014-10-31, 16:30 ]
herbu pisze:Zakręć na noc zawór w butli - a najlepiej jeszcze pojeździj trochę na benzynie przed wyłączeniem na noc, oczywiście z zakręconym zaworem. Wtedy wyeliminujesz 100% winę lpg
jeśli nie wykasuje korekt to niestety nie wyeliminuje całkowicie lpg, w ten sposób jedynie puszczający reduktor czy wtryski. wykasować korekty vagiem albo przez odłączenie aku, zakręcić butlę i jazda przez kilka dni na samej benzynie, wtedy można mieć pewność czy to wina lpg.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 31 paź 2014, 17:13

Wydaje mi się, że wykasowanie korekt da efekt natychmiastowy, jazda bez wykasowania korekt da efekt po czasie. Miałem podobnie, kiedy puszczał mi jeden z wtrysków LPG. Po przełączeniu na benzynę silnik pracował nierówno jeszcze około minuty, po tym czasie słychać było wyraźnie poprawę pracy silnika.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 31 paź 2014, 22:46

metyoo pisze:Wydaje mi się, że wykasowanie korekt da efekt natychmiastowy, jazda bez wykasowania korekt da efekt po czasie. Miałem podobnie, kiedy puszczał mi jeden z wtrysków LPG. Po przełączeniu na benzynę silnik pracował nierówno jeszcze około minuty, po tym czasie słychać było wyraźnie poprawę pracy silnika.
masz rację, korekty po pewnym czasie ustawią się pod benzynę i będzie ok, tylko po co czekać aż tak się stanie skoro można załatwić to szybciej kasując to co jest zapisane.
w Twoim przypadku po przełączeniu z lpg na pb występowała poprawa bo sonda skorygowała za bogatą dawkę benzyny, niestety nie jest w stanie zmienić dawki lpg jeśli jest nieprawidłowa bo mapy są narysowane stałe i powinny pokrywać się z benzynowymi żeby było ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga